Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 10.06.2021 13:39. Дата останього редагування моніторингу 02.08.2021 09:54

Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-06-10-000005  
ID 91d5854a6aad4ed59f35e50f220226ea  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
10.06.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання правомірності укладання додаткових угод встановлено порушення вимог частини 4,5 статті 41 Закону № 922. За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником неправомірних змін в процедурі(ах)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору будівельного генпідряду з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.  
Дата публікації 06.07.2021 10:50  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 05 липня 2021 року Предметом аналізу були питання: внесення змін до договору шляхом укладання додаткових угод, своєчасність їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: договір будівельного генпідряду від 31.08.2020 № 60, додаткові угоди від 08.09.2020 №1, від 01.12.2020 №2, від 08.12.2020 №3, від 29.12.2020 №4, від 29.12.2020 №5, від 02.02.2021 №6, від 13.04.2021 №7, від 21.05.2021 №8, від 22.06.2021 №9. За результатами проведеного моніторингу встановлено, між Комунальним підприємством «Інноваційно – інформаційний центр» (далі-Замовник) та ТОВ «Шахтобуріння» (далі- Генпідрядник) був укладений договір будівельного генпідряду від 31.08.2021 № 60 за результатами проведеної процедури закупівлі за державні кошти згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII ( із змінами) ( далі –Закон № 922). Згідно з частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – Цивільний кодекс) договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до частини 1 статті 651 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Закон № 922 установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави. Відповідно до абзацу 1 пункту 3 частини 1 статті 31 Закону № 922, замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, зокрема, переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону № 922 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Перелік випадків, для внесення змін до істотних умов договору визначено частиною 5 статті 41 Закону № 922. Замовником у тендерній документації пп.4.1 пункту 4 розділу VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю, визначено істотні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю. В укладеному договорі від 31.08.2021 № 60 у пункті 18.1 зазначено, що відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених п.5 ч.5 ст.41 цього Закону. Зміна або розірвання Договору будуть здійснюватися з урахуванням положень Загальних умов та Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином положення Закону № 922 є спеціальними нормами, які визначають правові підстави внесення змін та доповнень до договорів, укладених за наслідком публічних закупівель. Враховуючи, що частиною 4 статті 41 Закону № 922 ( спеціальна норма права) заборонено укладення умов договору про публічні закупівлі, які відрізняються від умов тендерної пропозиції, та відповідно до частини 5 статті 41 Закону № 922 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, окрім певного переліку таких змін, то внесення змін до такого договору поза межами переліку, передбаченого частиною 5 статті 41 Закону № 922, означає нікчемність таких змін до договору відповідно до частини 1 статті 43 Закону № 922. Таким чином, Законом № 922 встановлено імперативну спеціальну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватись виключно у випадках, визначених частиною 5 статті 41 Закону № 922. Проте Замовником на порушення вимог частини 5 статті 41 Закону № 922 додатковими угодами безпідставно вносилися зміни до умов договору, та як наслідок умови договору будівельного генпідряду від 31.08.2020 № 60 (зі змінами) на порушення вимог частини 4 статті 41 Закону № 922 відрізняються від змісту тендерної пропозиції. Моніторингом своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922. Так Замовником додатковою угодою від 08.09.2020 № 1 внесені зміни до договору, проте повідомлення про внесення змін до договору оприлюднене 01.12.2020, а не протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, чим порушено вимоги пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922. Повідомлення про внесення змін до договору, внесені додатковою угодою від 08.12.2020 №3, оприлюднене 30.12.2020, а не протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, чим порушено вимоги пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 06.07.2021 10:50  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Позивач вважає, що зазначені у Висновку порушення не доведені Відповідачем, а вимога щодо усунення порушень шляхом розірвання договору будівельного генпідряду з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України є протиправною та такою, що підлягає скасуванню  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 19.07.2021 14:04  
Дата створення 19.07.2021 14:04  
Дата відкриття провадження 26.07.2021  
Номер відкриття провадження 360/3819/21  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Комунальне підприємство «Інноваційно-інформаційний центр» надає аргументовані заперечення до Висновку Північно-Східного офісу Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі «Будівництво радіотелевізійної передаючої станції в Попаснянському районі Луганської області», ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-21-004419-с ● 4f79cf05f156406a825ed40fc8eab0b4/ (надалі – Висновок). 1. Щодо встановлення порушення вимог частин 4, 5 статті 41 Закону. Статтею 638 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Порядок укладання, виконання, зміна та розірвання договорів будівельного підряду встановлений в § 3 глави 61 розділу ІІІ Цивільного кодексу України. Так, згідно статті 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Частиною четвертою статті 41 Закону встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Так, зокрема, Додатковою угодою № 1 від 08.09.2020 до Договору будівельного генпідряду від 31.08.2021 № 60 (надалі – Договір) було: - змінено нумерацію пунктів розділів 9 та 18 та Додатку №2 до Договору; - пункт 13.1 приведено у відповідність до вимог діючого законодавства (із пункту вилучено Постанову Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 «Про затвердження порядку державного фінансування капітального будівництва», оскільки фінансування є змішаним, а не державним). Отже, зміни, що вносилися до Договору не відрізняються від умов тендерної документації, не є істотними в розумінні статті 875 Цивільного кодексу України, а тому порушень вимог частин 4, 5 статті 41 Закону немає. 2. Щодо встановлення порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі». Частиною 7 статті 41 Закону передбачено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Таким чином, істотними умовами договору, які підлягають обов’язковому оприлюдненню протягом трьох робочих днів з дати їх укладання є: «1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті». Із вищезазначеного переліку істотних умов лише дві додаткові угоди до Договору (про продовження строку дії Договору) підлягали обов’язковій публікації в інформаційно-телекомунікаційній системі «Prozorro»: № 2 від 01.12.2021 та № 9 від 22.06.2021, що були опубліковані в день їх укладання - 01.12.2021 та 22.06.2021 відповідно. Разом з цим слід зазначити, що технічним функціоналом інформаційно-телекомунікаційної системи «Prozorro» передбачено внесення лише змін, що передбачені пунктом 4 частини 5 ст. 41 Закону. Отже, враховуючи вищенаведене, поршень вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону щодо строків публікації додаткових угод немає. 3. Щодо вимоги усунення порушень шляхом розірвання договору. Статтею 217 Цивільного кодексу України встановлено, що «недійсність окремої частини правочину не має наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, якщо можна припустити, що правочин був би вчинений і без включення до нього недійсної частини». Питання щодо правомірності укладання Договору та відповідності його умов діючому законодавству під час проведення моніторингу не порушувалося, а отже вимога щодо розірвання Договору з підстав внесення до нього змін є незаконною.  
Дата редагування  
Дата створення 12.07.2021 11:02  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.06.2021 254 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 10.06.2021 № 254 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2020-07-21-004419-с 21.07.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 10.06.2021 00:00  
Дата публікації 11.06.2021 13:16  
Дата створення 11.06.2021 13:16  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-східний офіс Держаудитслужби (Луганська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127015  
Адреса організації Ukraine, Луганська, Сєвєродонецьк  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-східний офіс Держаудитслужби (Луганська обл.) 
+38 (0 99) 038-35-08
12_31tender@i.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 11.06.2021 13:16 - 07.07.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 06.07.2021 10:50 - 21.07.2021 00:00