Процедура закупівлі оголошена 26.03.2020 13:32. Дата останніх змін - 02.06.2020 15:08
ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2020-03-26-002392-b | |
| ID | b455346e0267413290d9fc7214f32345 |
Очікувана вартість закупівлі
685`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ "ОДЕСЬКА ЮРИДИЧНА АКАДЕМІЯ" | |
| Очікувана вартість закупівлі | 685`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Розмір мінімального кроку пониження ціни | 5`000.00 Гривня | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
| Вид предмету закупівлі: | Закупівля послуг |
Закупівля оголошена
26.03.20
Період уточнень
до 03.04.20
Період оскаржень
до 09.04.20
Подання пропозицій
до 13.04.20
Аукціон
08.05.20
Кваліфікація переможця
з 08.05.20
Пропозиції розглянуті
з 13.05.20
Завершена
02.06.20
02.04.2020, 14:57. ID: UA-2020-03-26-002392-b.b1
Вимога (Скарга)
щодо усунення дискримінаційних вимог до учасників
“26” березня 2020 року Національним університетом «Одеська юридична академія» (надалі - Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю послуг за показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям - “ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ”.
Детально вивчивши тендерну документацію Замовника, вважаємо, що вона містить дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі щодо встановлення необґрунтованих вимог до транспортних засобів, які мають право надавати Замовнику послуги з вивезення твердих побутових відходів.
Так, підпунктом 5.1.3 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що “Учасник підтверджує відповідність не менше двох одиниць такої спеціалізованої техніки (транспортних засобів) екологічному стандарту Евро-5 наявністю відповідної відмітки уповноваженого органу у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу.”
Євро-5 — це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобіля. На сьогоднішній день, вимога про відповідність транспортного засобу стандарту Євро-5 в Україні передбачена лише одним нормативно-правовим документом - Законом України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів”. Так, стаття 2 вказаного Закону передбачає, що митне оформлення з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, а нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно.
Таким чином, вимога про відповідність транспортного засобу екологічним нормам стандарту Євро-5 передбачена виключно для митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну до 31.12.2015 року, а також для їх першої державної реєстрації в Україні. Вимоги про відповідність автомобілів стандарту Євро-5 під час їх експлуатації на території України або надання будь-яких послуг, у тому числі послуг, які є предметом закупівлі Замовника, чинним законодавством України не передбачені.
Стаття 29 Закону України «Про дорожній рух» визначає коло транспортних засобів, що допускаються до участі у дорожньому русі в України, а саме: конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, - пройшов такий контроль.
Ще раз наголошуємо, що в Україні наразі жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони чи будь-якого обмеження на експлуатацію автомобілів, які не відповідають вимогам екологічного стандарту Євро-5. У зв'язку з цим, будь-який транспортний засіб, що відповідає вимогам ст.29 Закону України «Про дорожній рух», в тому числі зі стандартом нижче та/або вище Євро-5, має право приймати участь у дорожньому русі в України та надавати будь-які послуги чи виконувати будь-які роботи, в тому числі вивезення твердих побутових відходів.
Крім того, обмежувальною вимогою Замовника є вимога про наявність відмітки уповноваженого органу про відповідність стандарту Євро-5 у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу. Оскільки, відповідно до статті 3 Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів” документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб ("ЄВРО-2" - "ЄВРО-6" або іншому рівню). Тобто, документом, що підтверджує відповідність авто екологічному стандарту є не лише свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, а й сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника про підтвердження відповідності не менше двох одиниць спеціалізованої техніки (транспортних засобів) екологічному стандарту Євро-5 наявністю відповідної відмітки уповноваженого органу у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Також звертаємо Вашу увагу, що параметри відповідності транспортного засобу стандарту нижче та/або вище рівня Євро-5 ніяким чином не впливають на працездатність автомобіля та/або якість послуг з вивезення твердих побутових відходів, і надають можливість розширити конкуренцію, що в свою чергу призведе до економії бюджетних коштів.
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає недискримінацію учасників як один з основних принципів закупівлі. У статті 5 вказаного Закону також прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону “Про публічні закупівлі”.
Таким чином, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги обмежують конкуренцію та є дискримінаційними для потенційних учасників закупівлі. Вимоги Замовника є надмірними та занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов свідчить про те, що Замовник навмисно необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог ст.ст.3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: виключити з Тендерної документації на закупівлю послуг за показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям - “Послуги з вивезення твердих побутових відходів” підпункт 5.1.3 пункту 5 Розділу ІІІ щодо незаконної вимоги про підтвердження відповідності автомобілів стандарту Євро-5.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії та у разі її задоволення - ініціюватимемо компенсацію Вами у судовому порядку плати за подачу скарги до АМКУ з віднесенням на Вас усіх судових витрат, в тому числі витрат на оплату послуг адвоката. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Детально вивчивши тендерну документацію Замовника, вважаємо, що вона містить дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі щодо встановлення необґрунтованих вимог до транспортних засобів, які мають право надавати Замовнику послуги з вивезення твердих побутових відходів.
Так, підпунктом 5.1.3 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що “Учасник підтверджує відповідність не менше двох одиниць такої спеціалізованої техніки (транспортних засобів) екологічному стандарту Евро-5 наявністю відповідної відмітки уповноваженого органу у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу.”
Євро-5 — це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобіля. На сьогоднішній день, вимога про відповідність транспортного засобу стандарту Євро-5 в Україні передбачена лише одним нормативно-правовим документом - Законом України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів”. Так, стаття 2 вказаного Закону передбачає, що митне оформлення з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, а нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно.
Таким чином, вимога про відповідність транспортного засобу екологічним нормам стандарту Євро-5 передбачена виключно для митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну до 31.12.2015 року, а також для їх першої державної реєстрації в Україні. Вимоги про відповідність автомобілів стандарту Євро-5 під час їх експлуатації на території України або надання будь-яких послуг, у тому числі послуг, які є предметом закупівлі Замовника, чинним законодавством України не передбачені.
Стаття 29 Закону України «Про дорожній рух» визначає коло транспортних засобів, що допускаються до участі у дорожньому русі в України, а саме: конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, - пройшов такий контроль.
Ще раз наголошуємо, що в Україні наразі жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони чи будь-якого обмеження на експлуатацію автомобілів, які не відповідають вимогам екологічного стандарту Євро-5. У зв'язку з цим, будь-який транспортний засіб, що відповідає вимогам ст.29 Закону України «Про дорожній рух», в тому числі зі стандартом нижче та/або вище Євро-5, має право приймати участь у дорожньому русі в України та надавати будь-які послуги чи виконувати будь-які роботи, в тому числі вивезення твердих побутових відходів.
Крім того, обмежувальною вимогою Замовника є вимога про наявність відмітки уповноваженого органу про відповідність стандарту Євро-5 у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу. Оскільки, відповідно до статті 3 Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів” документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб ("ЄВРО-2" - "ЄВРО-6" або іншому рівню). Тобто, документом, що підтверджує відповідність авто екологічному стандарту є не лише свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, а й сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника про підтвердження відповідності не менше двох одиниць спеціалізованої техніки (транспортних засобів) екологічному стандарту Євро-5 наявністю відповідної відмітки уповноваженого органу у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Також звертаємо Вашу увагу, що параметри відповідності транспортного засобу стандарту нижче та/або вище рівня Євро-5 ніяким чином не впливають на працездатність автомобіля та/або якість послуг з вивезення твердих побутових відходів, і надають можливість розширити конкуренцію, що в свою чергу призведе до економії бюджетних коштів.
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає недискримінацію учасників як один з основних принципів закупівлі. У статті 5 вказаного Закону також прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону “Про публічні закупівлі”.
Таким чином, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги обмежують конкуренцію та є дискримінаційними для потенційних учасників закупівлі. Вимоги Замовника є надмірними та занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов свідчить про те, що Замовник навмисно необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог ст.ст.3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: виключити з Тендерної документації на закупівлю послуг за показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям - “Послуги з вивезення твердих побутових відходів” підпункт 5.1.3 пункту 5 Розділу ІІІ щодо незаконної вимоги про підтвердження відповідності автомобілів стандарту Євро-5.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії та у разі її задоволення - ініціюватимемо компенсацію Вами у судовому порядку плати за подачу скарги до АМКУ з віднесенням на Вас усіх судових витрат, в тому числі витрат на оплату послуг адвоката. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Національний університет «Одеська юридична академія» є Замовником закупівлі за предметом: «ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ» (ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям) (UA-2020-03-26-002392-b).
Замовником у Тендерній документації встановлена вимога відповідності не менше двох одиниць спеціалізованої техніки (транспортних засобів) екологічному стандарту Евро-5, що повинно підтверджуватися Учасником наявністю відповідної відмітки уповноваженого органу у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу.
Встановлення Замовником такої вимоги є цілком законним та не є дискримінаційною вимогою, зважаючи на наступне. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На виконання даного положення законодавства Замовником у п. 6.2 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що під час надання послуг з вивезення та складування твердих побутових відходів учасником повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля. Встановлення стандарту Евро-5 передбачає підтвердження застосування Учасником заходів із захисту довкілля під час надання послуг за предметом закупівлі та безпосередньо гарантує відповідність Учасника сучасним нормам по захисту довкілля, вимогам якості та надійності транспортних засобів при їх використанні. Також Замовником встановлено зазначену вимогу враховуючи те, що Національний університет «Одеська юридична академія» реалізує комплексну програму «Зелений університет», що передбачає здійснення будь-якої діяльності із бережним ставленням до навколишнього середовища та збереження довкілля.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів» позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Тому вимога Замовника про підтвердження відмітки Евро-5 у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу є правомірною та законною.
Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов. Зважаючи на вищевикладене вимога Учасника не підлягає задоволенню.
Замовником у Тендерній документації встановлена вимога відповідності не менше двох одиниць спеціалізованої техніки (транспортних засобів) екологічному стандарту Евро-5, що повинно підтверджуватися Учасником наявністю відповідної відмітки уповноваженого органу у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу.
Встановлення Замовником такої вимоги є цілком законним та не є дискримінаційною вимогою, зважаючи на наступне. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На виконання даного положення законодавства Замовником у п. 6.2 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що під час надання послуг з вивезення та складування твердих побутових відходів учасником повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля. Встановлення стандарту Евро-5 передбачає підтвердження застосування Учасником заходів із захисту довкілля під час надання послуг за предметом закупівлі та безпосередньо гарантує відповідність Учасника сучасним нормам по захисту довкілля, вимогам якості та надійності транспортних засобів при їх використанні. Також Замовником встановлено зазначену вимогу враховуючи те, що Національний університет «Одеська юридична академія» реалізує комплексну програму «Зелений університет», що передбачає здійснення будь-якої діяльності із бережним ставленням до навколишнього середовища та збереження довкілля.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів» позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Тому вимога Замовника про підтвердження відмітки Евро-5 у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу є правомірною та законною.
Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов. Зважаючи на вищевикладене вимога Учасника не підлягає задоволенню.
Відповідь замовника: 06.04.2020 16:28
Тип відповіді: Відхилено
Не задоволена
02.04.2020, 14:58. ID: UA-2020-03-26-002392-b.b2
Вимога (Скарга)
щодо усунення дискримінаційних вимог до учасників
“26” березня 2020 року Національним університетом «Одеська юридична академія» (надалі - Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю послуг за показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям - “ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ”.
Детально вивчивши тендерну документацію Замовника, вважаємо, що вона містить дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі щодо встановлення необґрунтованих вимог до транспортних засобів, які мають право надавати Замовнику послуги з вивезення твердих побутових відходів.
Так, підпунктом 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що “Учасник повинен надати підтвердження наявності не менше 7 (семи) спеціалізованих транспортних засобів, а саме: «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С», що підтверджується аналогічною відміткою у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу.”
В той же час у Додатку №1 “Технічна специфікація” до Тендерної документації Замовник вказує технічні характеристики майбутніх послуг, зокрема:
загальна кількість контейнерів, які необхідні Замовнику для накопичення відходів, складає 39 штук;
загальна кількість вивезень контейнерів на місяць становить 804 спорожнення.
Вказаний об'єм послуг може повністю забезпечити один вантажний автомобіль типу сміттєвоз. Ще 1-2 транспортних засоби можуть залучатись на випадок ремонту основного авто. Отже загальна об'єктивна необхідність може бути у наявності у виконавця послуг максимум 2-3 вантажних автомобілів. У зв'язку з цим вважаємо необґрунтованими вимоги Замовника про необхідність підтвердження учасниками наявності у них спеціалізованих автомобілів у кількості 7 (сім) штук. Вказані вимоги Замовника є надмірними у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору та надання аналогічних до предмету закупівлі послуг.
Ще більш нелогічною та дискримінаційною є вимога Замовника про те, що всі 7 спеціалізованих автомобілів мають бути одного типу - «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С», що повинно бути підтверджено аналогічною відміткою у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу.
Відповідно до пункту 1.10 Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 року №521, тип колісного транспортного засобу (далі КТЗ) - це сукупність КТЗ певної категорії, які не відрізняються один від одного за істотними ознаками, може мати варіанти і версії. Тип стосовно певної властивості або системи КТЗ визначають згідно з нормативним документом, який містить технічні приписи до них.
Аналогічні положення містить і Методика товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затверджена Наказом Міністерства юстиції України, Фонду державного майна України від 24.11.2003р. №142/5/2092, положення якої згідно пункту 1.5. Методики застосовується також у разі визначення типу колісного транспортного засобу. Так, п.п.1.6, 6.2, Методики визначає, що тип КТЗ - це класифікаційна одиниця, що визначає призначення КТЗ і особливості конструкції. Тип, модель КТЗ визначаються за міжнародним кодом виробника КТЗ, за описовою частиною VIN-коду (позиції з першої до дев'ятої) та за реєстраційними документами країни-виробника.
Згідно п.п.8, 10, 29 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 07.09.1998 р. №1388 державна реєстрація транспортних засобів здійснюється на підставі документів, що підтверджують відповідність конструкції і технічного стану транспортних засобів та їх складових частин обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, а для реєстрації (перереєстрації) вживаних автомобілів - свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу (для вітчизняних та іноземних автомобілів, що вже раніше пройшли першу реєстрацію в Україні) або реєстраційних, прирівняних до них документів іншої держави (у разі коли транспортні засоби перебували в експлуатації за межами України і були зареєстровані у відповідних органах іншої держави).
Враховуючи вищенаведене, тип транспортного засобу, який вказаний у свідоцтві про державну реєстрацію конкретного транспортного засобу, переноситься з попереднього свідоцтва про реєстрацію КТЗ або з сертифіката відповідності (свідоцтва про визнання іноземного сертифіката).
Нормативними документами, регламентами, стандартами України, а також міжнародними документами, що ратифіковані Україною, не передбачено будь-якого переліку чи класифікатора конкретних типів транспортних засобів. У зв'язку з цим визначення типу КТЗ органами сертифікації, експертами сервісних центрів МВС здійснюється на підставі технічної документації заводу-виробника такого автомобіля. Виробник за власним бажанням визначає найменування типу транспортного засобу: сміттєвоз, сміттєвоз-С вантажний, спеціалізований сміттєвоз, спеціальний сміттєвоз, спеціалізований вантажний сміттєвоз-С тощо, але не зважаючи на кількість та порядок слів у визначенні типу авто, головним є лише цільове призначення вантажного автомобіля - сміттєвоз, тобто спеціальний вантажний автомобіль, призначений для завантаження, ущільнення, транспортування та вивантаження твердих побутових відходів.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника про підтвердження учасниками наявності транспортних засобів всіх одного конкретного типу - «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С» обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі». Тип транспортного засобу, заявлений Замовником, ніяким чином не впливає на працездатність автомобіля та/або якість послуг з вивезення твердих побутових відходів, Послуги, що закуповуються Замовником, можуть надаватися будь-яким сміттєвозом, незалежно від того, як саме вказується тип вантажного автомобіля у свідоцтві про державну реєстрацію транспортного засобу, достатньо наявності у назві лише одного слова - “сміттєвоз”.
Крім того, у п.2 Вимог до учасників, встановлених Замовником у Додатку №1 “Технічна специфікація” до Тендерної документації зазначено, що “Учасник здійснює спорожнення контейнерів і перевезення ТПВ за допомогою спеціальних транспортних засобів, типи та кількість яких визначається на власний розсуд відповідно з урахуванням вивозу ТПВ з території Замовника.” Тобто у Додатку №1 “Технічна специфікація” Замовник вказує, що учасник на власний розсуд визначає тип та кількість транспортних засобів, які він буде залучати до надання послуг Замовнику, а в підпункті 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації вже зазначає протилежне - Замовник самостійно встановлює необґрунтовану кількість автомобілів у розмірі 7 штук та вказує вимогу до конкретного типу транспортного засобу - «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С».
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає недискримінацію учасників як один з основних принципів закупівлі. У статті 5 вказаного Закону також прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону “Про публічні закупівлі”.
Таким чином, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо кількості та типу транспортних засобів обмежують конкуренцію та є дискримінаційними для потенційних учасників закупівлі. Вимоги Замовника є надмірними та занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов свідчить про те, що Замовник навмисно необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Крім того такі дії звужують конкуренцію, що в свою чергу призводить до надмірної розтрати бюджетних коштів.
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог ст.ст.3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: в Тендерній документації на закупівлю послуг за показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям - “Послуги з вивезення твердих побутових відходів” викласти підпункт 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ у іншій редакції шляхом зменшення кількості транспортних засобів, що вимагаються для надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, а також розширення типів транспортних засобів, що мають право надавати такі послуги.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії та у разі її задоволення - ініціюватимемо компенсацію Вами у судовому порядку плати за подачу скарги до АМКУ з віднесенням на Вас усіх судових витрат, в тому числі витрат на оплату послуг адвоката. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Детально вивчивши тендерну документацію Замовника, вважаємо, що вона містить дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі щодо встановлення необґрунтованих вимог до транспортних засобів, які мають право надавати Замовнику послуги з вивезення твердих побутових відходів.
Так, підпунктом 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що “Учасник повинен надати підтвердження наявності не менше 7 (семи) спеціалізованих транспортних засобів, а саме: «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С», що підтверджується аналогічною відміткою у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу.”
В той же час у Додатку №1 “Технічна специфікація” до Тендерної документації Замовник вказує технічні характеристики майбутніх послуг, зокрема:
загальна кількість контейнерів, які необхідні Замовнику для накопичення відходів, складає 39 штук;
загальна кількість вивезень контейнерів на місяць становить 804 спорожнення.
Вказаний об'єм послуг може повністю забезпечити один вантажний автомобіль типу сміттєвоз. Ще 1-2 транспортних засоби можуть залучатись на випадок ремонту основного авто. Отже загальна об'єктивна необхідність може бути у наявності у виконавця послуг максимум 2-3 вантажних автомобілів. У зв'язку з цим вважаємо необґрунтованими вимоги Замовника про необхідність підтвердження учасниками наявності у них спеціалізованих автомобілів у кількості 7 (сім) штук. Вказані вимоги Замовника є надмірними у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору та надання аналогічних до предмету закупівлі послуг.
Ще більш нелогічною та дискримінаційною є вимога Замовника про те, що всі 7 спеціалізованих автомобілів мають бути одного типу - «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С», що повинно бути підтверджено аналогічною відміткою у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу.
Відповідно до пункту 1.10 Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 року №521, тип колісного транспортного засобу (далі КТЗ) - це сукупність КТЗ певної категорії, які не відрізняються один від одного за істотними ознаками, може мати варіанти і версії. Тип стосовно певної властивості або системи КТЗ визначають згідно з нормативним документом, який містить технічні приписи до них.
Аналогічні положення містить і Методика товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затверджена Наказом Міністерства юстиції України, Фонду державного майна України від 24.11.2003р. №142/5/2092, положення якої згідно пункту 1.5. Методики застосовується також у разі визначення типу колісного транспортного засобу. Так, п.п.1.6, 6.2, Методики визначає, що тип КТЗ - це класифікаційна одиниця, що визначає призначення КТЗ і особливості конструкції. Тип, модель КТЗ визначаються за міжнародним кодом виробника КТЗ, за описовою частиною VIN-коду (позиції з першої до дев'ятої) та за реєстраційними документами країни-виробника.
Згідно п.п.8, 10, 29 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 07.09.1998 р. №1388 державна реєстрація транспортних засобів здійснюється на підставі документів, що підтверджують відповідність конструкції і технічного стану транспортних засобів та їх складових частин обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, а для реєстрації (перереєстрації) вживаних автомобілів - свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу (для вітчизняних та іноземних автомобілів, що вже раніше пройшли першу реєстрацію в Україні) або реєстраційних, прирівняних до них документів іншої держави (у разі коли транспортні засоби перебували в експлуатації за межами України і були зареєстровані у відповідних органах іншої держави).
Враховуючи вищенаведене, тип транспортного засобу, який вказаний у свідоцтві про державну реєстрацію конкретного транспортного засобу, переноситься з попереднього свідоцтва про реєстрацію КТЗ або з сертифіката відповідності (свідоцтва про визнання іноземного сертифіката).
Нормативними документами, регламентами, стандартами України, а також міжнародними документами, що ратифіковані Україною, не передбачено будь-якого переліку чи класифікатора конкретних типів транспортних засобів. У зв'язку з цим визначення типу КТЗ органами сертифікації, експертами сервісних центрів МВС здійснюється на підставі технічної документації заводу-виробника такого автомобіля. Виробник за власним бажанням визначає найменування типу транспортного засобу: сміттєвоз, сміттєвоз-С вантажний, спеціалізований сміттєвоз, спеціальний сміттєвоз, спеціалізований вантажний сміттєвоз-С тощо, але не зважаючи на кількість та порядок слів у визначенні типу авто, головним є лише цільове призначення вантажного автомобіля - сміттєвоз, тобто спеціальний вантажний автомобіль, призначений для завантаження, ущільнення, транспортування та вивантаження твердих побутових відходів.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника про підтвердження учасниками наявності транспортних засобів всіх одного конкретного типу - «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С» обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі». Тип транспортного засобу, заявлений Замовником, ніяким чином не впливає на працездатність автомобіля та/або якість послуг з вивезення твердих побутових відходів, Послуги, що закуповуються Замовником, можуть надаватися будь-яким сміттєвозом, незалежно від того, як саме вказується тип вантажного автомобіля у свідоцтві про державну реєстрацію транспортного засобу, достатньо наявності у назві лише одного слова - “сміттєвоз”.
Крім того, у п.2 Вимог до учасників, встановлених Замовником у Додатку №1 “Технічна специфікація” до Тендерної документації зазначено, що “Учасник здійснює спорожнення контейнерів і перевезення ТПВ за допомогою спеціальних транспортних засобів, типи та кількість яких визначається на власний розсуд відповідно з урахуванням вивозу ТПВ з території Замовника.” Тобто у Додатку №1 “Технічна специфікація” Замовник вказує, що учасник на власний розсуд визначає тип та кількість транспортних засобів, які він буде залучати до надання послуг Замовнику, а в підпункті 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації вже зазначає протилежне - Замовник самостійно встановлює необґрунтовану кількість автомобілів у розмірі 7 штук та вказує вимогу до конкретного типу транспортного засобу - «спеціалізований вантажний сміттєвоз-С».
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає недискримінацію учасників як один з основних принципів закупівлі. У статті 5 вказаного Закону також прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону “Про публічні закупівлі”.
Таким чином, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо кількості та типу транспортних засобів обмежують конкуренцію та є дискримінаційними для потенційних учасників закупівлі. Вимоги Замовника є надмірними та занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов свідчить про те, що Замовник навмисно необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Крім того такі дії звужують конкуренцію, що в свою чергу призводить до надмірної розтрати бюджетних коштів.
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог ст.ст.3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: в Тендерній документації на закупівлю послуг за показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям - “Послуги з вивезення твердих побутових відходів” викласти підпункт 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ у іншій редакції шляхом зменшення кількості транспортних засобів, що вимагаються для надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, а також розширення типів транспортних засобів, що мають право надавати такі послуги.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії та у разі її задоволення - ініціюватимемо компенсацію Вами у судовому порядку плати за подачу скарги до АМКУ з віднесенням на Вас усіх судових витрат, в тому числі витрат на оплату послуг адвоката. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Визначені замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Національним університетом «Одеська юридична академія» як Замовником закупівлі за предметом: «ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ» (ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям) (UA-2020-03-26-002392-b) у тендерній документації встановлені усі три кваліфікаційні критерії до Учасників з метою забезпечення належного, своєчасного та повного виконання послуг за предметом закупівлі.
Однією із складових критерію наявності обладнання та матеріально-технічної бази є встановлена Замовником у тендерній документації вимога наявності не менше 7 (семи) спеціальних транспортних засобів. Замовником встановлена саме така мінімальна кількість наявності в Учасника спеціальних транспортних засобів зважаючи на запланований обсяг вивезення твердих побутових відходів, а саме передбачено щоденне спорожнення до 39 одиниць контейнерів, що розташовані за різними адресами м. Одеса, а також враховуючи наявність запасних транспортних засобів у разі несправностей основних транспортних засобів. Саме така мінімальна кількість спеціального транспорту є об'єктивно необхідною для належного, своєчасного та повного виконання умов договору та надання послуг за предметом закупівлі.
Класифікація транспортних засобів наведена у Законі України «Про автомобільний транспорт» № 2344-II, відповідно до якого транспортний засіб спеціального призначення - транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).
Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов. Зважаючи на вищевикладене вимога Учасника не підлягає задоволенню.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Визначені замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Національним університетом «Одеська юридична академія» як Замовником закупівлі за предметом: «ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ» (ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям) (UA-2020-03-26-002392-b) у тендерній документації встановлені усі три кваліфікаційні критерії до Учасників з метою забезпечення належного, своєчасного та повного виконання послуг за предметом закупівлі.
Однією із складових критерію наявності обладнання та матеріально-технічної бази є встановлена Замовником у тендерній документації вимога наявності не менше 7 (семи) спеціальних транспортних засобів. Замовником встановлена саме така мінімальна кількість наявності в Учасника спеціальних транспортних засобів зважаючи на запланований обсяг вивезення твердих побутових відходів, а саме передбачено щоденне спорожнення до 39 одиниць контейнерів, що розташовані за різними адресами м. Одеса, а також враховуючи наявність запасних транспортних засобів у разі несправностей основних транспортних засобів. Саме така мінімальна кількість спеціального транспорту є об'єктивно необхідною для належного, своєчасного та повного виконання умов договору та надання послуг за предметом закупівлі.
Класифікація транспортних засобів наведена у Законі України «Про автомобільний транспорт» № 2344-II, відповідно до якого транспортний засіб спеціального призначення - транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).
Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов. Зважаючи на вищевикладене вимога Учасника не підлягає задоволенню.
Відповідь замовника: 06.04.2020 16:05
Тип відповіді: Відхилено
Не задоволена
08.04.2020, 21:21. ID: UA-2020-03-26-002392-b.b3
Скарга до АМКУ
ТОВ "РАФ СІТІ"
СКАРГА щодо порушення Замовником Порядку проведення закупівлі та встановлення дискримінаційних вимог до учасників
Порушення Замовником Порядку проведення закупівлі та встановлення дискримінаційних вимог до учасників
Не задоволена