Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 28.12.2023 10:23. Дата останніх змін - 27.01.2024 00:00

Послуги з обслуговування, ремонту та встановлення систем диспетчеризації бюветних комплексів -

Ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-28-001887-a  
ID 00aef4f56d434c40a3343417cb60d3df  
Ідентифікатор плану UA-P-2023-12-13-002172-b  
Загальна очікувана вартість закупівлі
2`106`179.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника СВКП "Київводфонд"  
Загальна очікувана вартість закупівлі 2`106`179.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
28.12.23
Період уточнень
до 14.01.24
Період оскаржень
до 14.01.24
Подання пропозицій
до 17.01.24
Торги відмінено
27.01.24
02.01.2024, 21:57. ID: UA-2023-12-28-001887-a.c1
Скарга до АМКУ
Рівень відношення Послуги з обслуговування, ремонту та встановлення систем диспетчеризації бюветних комплексів
Скарга на вимоги тендерної документації
СКАРГА НА ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
28 грудня 2023 року Спеціалізованим водогосподарським комунальним підприємством виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київводфонд» (надалі - Замовник), було оголошено процедуру закупівлі UA-2023-12-28-001887-a Послуги з обслуговування, ремонту та встановлення систем диспетчеризації бюветних комплексів, Код за національним класифікатором України ДК 021:2015: 64220000-4 Телекомунікаційні послуги, крім послуг телефонного зв’язку і передачі даних (Послуги з обслуговування, ремонту та встановлення систем диспетчеризації бюветних комплексів).
1 січня 2023 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації, затверджені протоколом уповноваженої особи СВКП «Київводфонд» В. В. Ковалько від 01 січня 2024 року № 0101/3 (Доказ № 1), а саме:
«…
1. Пункти 6, 6.1. додатку 3 до тендерної документації в наступній редакції:
6. Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він має досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
6.1. Довідка у довільній формі або у вигляді таблиці, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку у вигляді наявності аналогічного(их) *господарського(их) договору(ів), що підтверджують в сукупності надання послуг з обслуговування не менше 75 бюветних комплексів одночасно.

п/п Найменування об’єкту і його місце знаходження Терміни надання послуг Замовник,
поштова адреса, № тел.

2. Визначення аналогічного договору, що наведено в додатку 3 до тендерної документації в наступній редакції:
«*Аналогічним договором є договір, укладений Учасником із суб’єктом господарювання за аналогічним предметом закупівлі - надання/закупівлю послуг з обслуговування систем диспетчеризації бюветних комплексів.»
…»
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО УКРАВТОСЕРВІС», (надалі – Скаржник або ТОВ «ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО УКРАВТОСЕРВІС»), планує взяти участь у даній процедурі. Однак, при вивченні внесених Замовником змін до тендерної документації нами було виявлено вимоги, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, а також порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанову КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак при встановленні критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Замовник порушив вищезгадані норми Закону.
Відповідно до нової редакції пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації від учасника вимагається надати інформацію про наявність досвіду роботи на ринку у вигляді довідки довільної форми чи у формі таблиці щодо наявності аналогічного(их) *господарського(их) договору(ів), що підтверджують в сукупності надання послуг з обслуговування не менше 75 бюветних комплексів одночасно, при чому аналогічним договором є договір, укладений Учасником із суб’єктом господарювання за аналогічним предметом закупівлі - надання/закупівлю послуг з обслуговування систем диспетчеризації бюветних комплексів.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника.
По-перше. ТОВ «ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО УКРАВТОСЕРВІС» працює на ринку надання послуг з технічного обслуговування, ремонту і встановлення (монтажу) систем диспетчеризації більше 10 років. Активно бере участь у процедурах закупівель таких послуг, та, відповідно, має досвід успішного виконання аналогічних договорів з технічного обслуговування, ремонту і встановлення (монтажу) різноманітних систем диспетчеризації.
Замовниками по укладених та виконаних договорах за даним видом послуг є зокрема, але не виключно, Керуючі компанії з обслуговування житлового фонду Дніпровського, Деснянського, Голосіївського, Солом’янського, Святошинського, Печерського, Оболонського та інших районів міста Києва, ОСББ, ЖБК тощо (Доказ 2). Успішність виконання таких договорів неодноразово підтверджена позитивними відгуками Замовників.
У штаті Скаржника наявні спеціалісти необхідної кваліфікації та досвіду, а саме 8 електромонтерів диспетчерського устаткування та телеавтоматики.
Також, у Скаржника наявні всі дозвільні документи які передбачені законодавством для надання таких послуг (виконання таких робіт).
Спираючись на вищезазначене можемо стверджувати, що ТОВ «ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО УКРАВТОСЕРВІС» є провідним учасником ринку надання послуг з технічного обслуговування, ремонту та монтажу систем диспетчеризації.
Вивчивши технічне завдання до даної закупівлі нами не знайдено жодних особливих вимог або умов, які відрізняють чи виокремлюють технічне обслуговування, ремонт і встановлення систем диспетчеризації саме бюветних комплексів від інших систем диспетчеризації.
Також слід зауважити, що результатом запиту «системи диспетчеризації бюветних комплексів» у пошуковій системі у ЕСЗ «Prozorro» є виключно закупівлі оголошені СВКП «Київводфонд». Натомість результат запитів «системи диспетчеризації» або «диспетчерські системи» не піддається підрахунку.

Враховуючи наведене вище, вважаємо що вимога надання аналогічного договору з предметом закупівлі «обслуговування систем диспетчеризації бюветних комплексів» є дискримінаційною для Скаржника. Дискримінацією у цьому випадку є штучне звуження галузі обслуговування систем диспетчеризації.

По-друге. Вимога про обсяг аналогічних договорів, а саме наявність у учасника договорів про обслуговування не менше 75 бюветних комплексів також є дискримінаційною.
Замовником за даною закупівлею є Спеціалізоване водогосподарське комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київводфонд», засноване на комунальній власності територіальної громади міста Києва та підпорядковане Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Предметом діяльності СВКП «Київводфонд» є провадження господарської діяльності у сфері розширення, утримання та експлуатації мережі фонтанів, бюветних комплексів та громадських вбиралень на території міста Києва, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва (пункт 2.2.3. Статуту). Тобто СВКП «Київводфонд» забезпечує технічне обслуговування, проводить ремонтні роботи, контролює безпечність та якість питної води з бюветних комплексів та здійснює інформування населення про стан роботи бюветних комплексів міста Києва.
З моменту створення електронної системи закупівель PROZORRO і відображення інформації про закупівлі, проведені СВКП «Київводфонд» за предметом «Послуги з обслуговування систем GSM комплексів контролю (систем диспетчеризації) бюветних комплексів», можна побачити, що перша закупівля за даним предметом відбулась в 2016 році і серед вимог до учасників містила виключно вимоги надати реєстраційні документи, відсутність підстав для відмови, витяг ЄДР, загальну інформацію про учасника тощо (UA-2016-08-16-000857-b).
Натомість тендерна документація 2016 року не містила жодних кваліфікаційних вимог, таких як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність працівників відповідної кваліфікації, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, наявність фінансової спроможності, що підтверджується фінансовою звітністю (Доказ 3).
Але вже при оголошенні закупівлі з тотожним предметом закупівлі на наступний 2017 рік (UA-2017-01-25-001168-a) серед вимог тендерної документації з’явилась вимога надати аналогічний договір, укладений Учасником із суб’єктом господарювання за аналогічним предметом закупівлі, а саме – надання послуг з обслуговування GSM комплексів контролю (систем диспетчеризації) бюветних комплексів (Доказ 4).
СВКП «Київводфонд» з 2016 року проводить закупівлі за предметом «Послуги з обслуговування систем GSM комплексів контролю (систем диспетчеризації) бюветних комплексів», постійно змінюючи код за Єдиним закупівельним словником, а у 2022 році до кваліфікаційних вимог було додано ще й наявність у учасника договору про обслуговування не менше 150 бюветних комплексів. Наявність у учасника досвіду такого ж обсягу обслуговування бюветних комплексів було внесено до першої редакції тендерної документації і цього року, але згодом Замовником було внесено зміни до обсягу, які, на жаль, не змінили дискримінаційності даної вимоги.
Хочемо окремо звернути увагу Комісії на той факт, що з 2016 року переможцем всіх процедур закупівлі СВКП «Київводфонд» за даним предметом закупівлі є Фізична особа-підприємець ІЛЬЧУК АРТУР ПАВЛОВИЧ (Доказ 5 – зведена таблиця проведених закупівель). Таким чином, починаючи з 2016 року, СВКП «Київводфонд» було укладено з ФОП ІЛЬЧУК АРТУР ПАВЛОВИЧ вісім договорів на загальну суму 7 207 714,15 (сім мільйонів двісті сім тисяч сімсот чотирнадцять гривень 15 копійок).
А отже у скаржника та інших потенційних учасників закупівлі, що провадять свою діяльність на території міста Києва, відсутня можливість надати аналогічний договір саме за таким предметом закупівлі, тим більше з урахуванням обсягу не менше 75 бюветних комплексів.
Крім того слід зазначити, що деякі договори виконані Скаржником лише у 2023 році є значно більшими за кількістю об’єктів, сумою договору, складністю самих диспетчерських систем тощо. Тому встановлення критерію обсягу договору у 150 або 75 бюветних комплексів не є об’єктивним показником для встановлення кваліфікації учасника.

* * * * *

Враховуючи вищевикладене, маємо тверду впевненість, що згадані вимоги штучно обмежують конкуренцію та були включені до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам, та перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками.

Замовники при проведенні публічних закупівель повинні неухильно дотримуватись положень Закону. Вимоги тендерної документації, які не узгоджуються з вимогами чинного законодавства, є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас. Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах.
Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: за попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень.
Враховуючи викладене вище, та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», —
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень у вимогах тендерної документації до закупівлі UA-2023-12-28-001887-a Послуги з обслуговування, ремонту та встановлення систем диспетчеризації бюветних комплексів.
4. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме: виключити з вимог тендерної документації вимогу щодо наявності аналогічного(их) *господарського(их) договору(ів), що підтверджують в сукупності надання послуг з обслуговування не менше 75 бюветних комплексів, а також вимогу надання аналогічного договору про надання/закупівлю послуг з обслуговування систем диспетчеризації саме бюветних комплексів та викласти вимоги пункту 6, 6.1. додатку 3 до тендерної документації до закупівлі UA-2023-12-28-001887-a в наступній редакції:
«6. Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він має досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
6.1. Довідка у довільній формі або у вигляді таблиці, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку у вигляді наявності аналогічного(их) *господарського(их) договору(ів), що підтверджують надання Учасником послуг з обслуговування систем диспетчеризації.

п/п Найменування об’єкту і його місце знаходження Терміни надання послуг Замовник,
поштова адреса,№ тел.

«*Аналогічним договором є договір, укладений Учасником із суб’єктом господарювання за аналогічним предметом закупівлі - надання/закупівлю послуг з обслуговування систем диспетчеризації».
Документальне підтвердження положень, викладених в скарзі (докази), додається до даної скарги:
1. Доказ 1 – Перелік змін до тендерної документації, затверджених протоколом уповноваженої особи СВКП «Київводфонд» В.В. Ковалько від «01» січня 2024 року №0101/3.
2. Доказ 2 – Інформація про проведені закупівлі послуг з технічного обслуговування, ремонту і встановлення (монтажу) диспетчерських систем, за результатами яких з ТОВ «ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО УКРАВТОСЕРВІС» були укладені відповідні договори.
3. Доказ 3 – Вимоги до першої спрощеної закупівлі UA-2016-08-16-000857-b «Послуги з обслуговування систем GSM комплексів контролю (систем диспетчеризації) бюветних комплексів» на 2016 рік.
4. Доказ 4 – Вимоги до закупівлі UA-2017-01-25-001168-a на 2017 рік, де з’явилась вимога аналогічного договору з надання послуг з обслуговування GSM комплексів контролю (систем диспетчеризації̈) саме бюветних комплексів.
5. Доказ 5 – зведена таблиця всіх закупівель СВКП «Київводфонд» з 2016 року за предметом «Послуги з обслуговування систем GSM комплексів контролю (систем диспетчеризації) бюветних комплексів».
Дата розгляду скарги11.01.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Причина відхилення скаргиЗамовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Розгляд зупинено
16.01.2024 15:16