Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 09.10.2023 10:48. Дата останього редагування моніторингу 06.11.2023 19:40

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-10-09-000012  
ID 883785fd617b4ca482842a768ae776da  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
09.10.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» встановлено недотримання підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 01.11.2023 18:24  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 30 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 20.04.2023 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.05.2023 № 70 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 29.05.2023 року, протокол розкриття, тендерну пропозицію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» (далі – Переможець), вимога про усунення невідповідностей, протоколи уповноваженої особи від 02.06.2023 № 75, повідомлення про намір укласти договір від 02.06.2023, договір від 09.06.2023 № 19Т, відповідь Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 13.10.2023. Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли наступні пропозиції: ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» з остаточною ціною 14 600 091,60 грн. з ПДВ та ТОВ «УКРСТРОЙГРУП» з остаточною ціною 14 675 107,79 грн. з ПДВ. Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» з ціною 14 600 091,60 грн. За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД. Так, відповідно до пункту 4 додатку 2 до ТД учасник процедури закупівлі, повинен надати договірну ціну тендерної пропозиції, до складу якої входять: договірна ціна, відомість обсягів робіт, локальні кошториси (складені на підставі відомостей обсягів робіт, наданих Замовником та відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, ДСТУ - Н Б Д.1.1-4), підсумкова відомість матеріально-технічних ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат (обчислених на підставі положень ДСТУ - НБД1.1-3), розрахунки «Інших витрат» (у разі включення витрат до складу договірної ціни). В складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» не надано договірну ціну щодо предмета закупівлі з капітального ремонту по об’єкту: «Капітальний ремонт внутрішніх санітарно-технічних систем та облаштування захисної споруди (найпростішого укриття) по осях 14-21, А-С Добропільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №19 Добропільської міської ради Донецької області, розташованої за адресою: м. Добропілля, м-н Молодіжний, б. 8 а, чим не дотримано умови пункту 4 додатку 2 до ТД. Аналізом інформації, розміщеної на веб порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником висунуто вимогу щодо відсутності в складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» договірної ціни та розрахунків «Інших витрат» (у разі включення витрат до складу договірної ціни). Відповідно до пункту 40 Особливостей замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, не підлягає виправленню протягом 24 годин тендерна пропозиція, у якій відсутня інформація та/або відсутні документи, які стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. Однак, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір на суму 14 600 091,60 гривень.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 01.11.2023 18:24  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Пояснювальна записка. Згідно висновку Держаудитслужби щодо проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт внутрішніх санітарно-технічних систем та облаштування захисної споруди (найпростішого укриття) по осях 14-21, А-С Добропільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №19 Добропільської міської ради Донецької області, розташованої за адресою: м. Добропілля, м-н Молодіжний, б. 8 а», за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-19-013168-a Відповідно до п.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) відділ освіти Добропільської міської ради звертається до органу державного фінансового контролю з наступною інформацією. Згідно висновку Держаудитслужби щодо проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт внутрішніх санітарно-технічних систем та облаштування захисної споруди (найпростішого укриття) по осях 14-21, А-С Добропільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №19 Добропільської міської ради Донецької області, розташованої за адресою: м. Добропілля, м-н Молодіжний, б. 8 а», за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-19-013168-a було виявлено недотримання підпункту 2 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 20.04.2023 (далі – Особливості ), а саме: не надання замовнику в складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» договірної ціни та розрахунків «Інших витрат» (у разі включення витрат до складу договірної ціни), тобто ненадання інформації або документів, які стосуються якісних та технічних характеристик предмета закупівлі, що повинно було тягти за собою відхилення тендерної пропозиції з боку замовника. З приводу цього зазначаємо, що дійсно, відповідно до тендерної документації та зазначених умов замовника у відповідності до технічного завдання, згідно п.п. 4.13, п. 4, Додатку 2 «Інші документи» була висунута кваліфікаційна вимога про надання договірної ціни тендерної пропозиції, до складу якої входять: власне сама договірна ціна; відомість обсягів робіт; локальні кошториси (складені на підставі відомостей обсягів робіт, наданих Замовником та відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, ДСТУ - Н Б Д.1.1-4); підсумкова відомість матеріально-технічних ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат (обчислених на підставі положень ДСТУ-НБД1.1-3); розрахунки "Інших витрат" (у разі включення витрат до складу договірної ціни). Під час перевірки відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ» вимогам тендерної документації замовника, останнім у зв’язку з великим обсягом наданих документів не було помічено документів або інформації щодо розрахунків "Інших витрат" у договірній ціні(оновлена) від 26 травня о 19:56 (у разі включення витрат до складу договірної ціни) або довідки в довільній формі про пояснення у випадку не надання такої інформації, згідно вимог замовника. Враховуючи, що в тендерній пропозиції учасника були виявлені ще кілька невідповідностей вимогам тендерної документації, замовником було складено протокол №74 від 01.06.23 (24 год. виправлення помилок-укриття ЗОШ 19) з даних якого від 01.06.2023 було висунуто вимогу про усунення усіх зазначених невідповідностей протягом 24 годин шляхом завантаження учасником через електронну систему закупівель уточнених або нових документів. Так як у Замовника не має іншого способу для офіційного звернення за роз’ясненням до Учасника , або звернення уваги на ті документи, які недобачив Замовник о крім, як оприлюднити всі свої звернення до Учасника через електрону систему закупівель майданчика. Замовник при перевірці Договореної ціни(оновленої) не побачив саме інших витрат бо не звернув увагу, що вони мають трохи інші назви на які Учасник після звернення звернув увагу Замовника в своїй довідці «Довідка про розрахунок інших витрат 2 червня о 13:30» та зазначив де саме та в яких розділах прописані інші витрати, загрузивши знов Оновлену договірну ціну та початкову договірну ціну бо с причини того, що інших учасників не було , та аукціон не проходив, Учасник автоматично став переможцем та ціна залишилась та яку він зазначив с самого початку . Повідомляємо, що від 02.06.2023 учасником, на виконання вимоги замовника, в повному обсязі була надана відповідна інформація та документи, зокрема надано довідку про те, що документація щодо договірної ціни та розрахунків "Інших витрат" (у разі включення витрат до складу договірної ціни) міститься у завантаженому на самому початку та у файлі «Кошторисна документація». Таким чином, вимога замовника про надання договірної ціни тендерної пропозиції, до складу якої входять: власне сама договірна ціна; відомість обсягів робіт; локальні кошториси (складені на підставі відомостей обсягів робіт, наданих Замовником та відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, ДСТУ - Н Б Д.1.1-4); підсумкова відомість матеріально-технічних ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат (обчислених на підставі положень ДСТУ-НБД1.1-3); розрахунки "Інших витрат" (у разі включення витрат до складу договірної ціни) була виконана учасником з самого початку надання тендерної пропозиції і це не потребувало додавання інших документів або довідок. Однак, вимога замовника від 01.06.2023 в частині помилковості надання повторно договірної ціни та розрахунків «Інших витрат» ніяким чином негативно не вплинула на результат закупівлі. Більш того, якби замовником на цих підставах за необачність та недоречного в цьому випадку дотримання підпункту 2 пункту 41 Особливостей була відхилена тендерна пропозиція учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ТАУНБУДІНВЕСТ», на що вказує орган державного фінансового контролю, це би потягло за собою обґрунтовану скаргу в АМКУ з боку учасника, та несвоєчасне укладання договору. Тому звертаємо увагу Держаудитслужби на те що замовником не було допущено порушень з цього боку та дотримано всі вимоги, згідно постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з особливостями (зі змінами). Відповідно до зауваження з боку Держаудитслужби до Замовника, керівництвом відділу освіти Добропільської міської ради було проведено бесіду з уповноваженою особою, яка має пряме відношення до цих торгів з особливостями, зроблено зауваження та вимогу до додаткового аналізу проведеної Закупівлі з особливостями . Відповідно до висновку та зауваження від Держаудитслужби до Замовника, уповноваженою особою було надано відповідь до Держаудитслужби із звітуванням, згідно цій закупівлі з особливостями, завантаженням необхідних документів, які свідчать про те, що з боку замовника не було порушень в цій закупівлі та подані всі необхідні документи на самому початку подачі пропозицій. Документи додаються, а саме : (Договорна ціна(оновлена ) 26 трав. о 19:56; Кошторисна документація 26 трав. о 19:56; Довідка про розрахунок інших витрат 2 червня о 13:30; Договірна ціна 2 червня о 13:30; та Оновлена Договірна ціна 2 червня 2023 о 13:30). Уповноважена особа після висновку Моніторингу Держаудитслужби та проведеною з нею керівництвом бесіди, зробила висновки та зобов'язується не допускати порушень у подальшому, на майбутнє більш уважніше звертати свою увагу на перевірку документів, щоб у подальшому не привело порушень та зауважень відповідно до подібного випадку. Уповноважена особа відділу освіті Добропільської міської ради Т.В. Квачко  
Дата редагування  
Дата створення 06.11.2023 19:32  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.10.2023 № 273 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10 UA-2023-05-19-013168-a 19.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 06.10.2023 00:00  
Дата публікації 09.10.2023 12:02  
Дата створення 09.10.2023 12:02  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 97) 188-19-24
lisitsyna9325@ukr.net 

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 97) 185-55-57
oksana1325499@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 09.10.2023 12:02 - 30.10.2023 23:00  
Дата публікації висновку про результати 01.11.2023 18:24 - 16.11.2023 00:00