Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 11.11.2021 17:46. Дата останніх змін - 01.02.2022 00:02

Виконання проектно-вишукувальних робіт, науково-проектних робіт «Реконструкція будівель: поліклініки (літ. “А”), радіологічного корпусу (літ. У), лікувального корпусу клінічного профілю (клініка №2) “літ. К”, головного входу прохідної №1 (дві споруди) літ. ”Д”, ”Е”, господарчого корпусу №3 (спорткомплекс) літ. “Р”, пральні (літ. “Ф”), господарсько-адміністративного корпусу (літ. Л), господарського корпусу №2 (гараж для легкових автомобілів, гараж для вантажних автомобілів) літ. “С”, ”Т”, хірургічного корпусу з будівлею дизельної електростанції (літ. “1А” і “1Б”), архіву ренген плівок (в літ. П), складу для кисню (станція лікувальних газів) (літ. Н), трансформаторної підстанції (літ. О), ЦТП (центральний тепловий пункт) (літ. Ц), вузла теплообліку (літ. “М”), господарчого складу (літ. “Ш”), господарчого складу (літ. “Щ”), прохідної № 2, сміттєзбірника із 2-х секцій (літ. “Ч”), реставрація з пристосуванням під сучасні потреби: громадського будинку - клінічний корпус №1 (літ. Г), лабораторного корпусу із конференц залом (клінічного профілю) (літ. “Б” і “В”), нове будівництво радіологічного центру із клінічним корпусом №3 під створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань Національного інституту раку на вул. Ломоносова, 33/43 у Голосіївському районі м. Києва», (Код ДК 021-2015: 71200000-0 Архітектурні та супутні послуги) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-11-016795-a  
ID 92f0d7bed31c4aee8bc06e4ca56fe834  
Ідентифікатор плану UA-P-2021-11-11-006354-c  
Очікувана вартість закупівлі
57`758`781.60 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Державне підприємство "Укрмедпроектбуд"  
Очікувана вартість закупівлі 57`758`781.60 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 1`732`763.44 Гривня  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 288`793.90 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля робіт  
Закупівля оголошена
11.11.21
Період уточнень
до 27.11.21
Період оскаржень
до 03.12.21
Подання пропозицій
до 07.12.21
Аукціон
13.12.21
Кваліфікація переможця
з 13.12.21
Торги відмінено
21.01.22
22.11.2021, 22:36. ID: UA-2021-11-11-016795-a.c1
Скарга до АМКУ
ТОВ "УКРМЕДПРОЕКТ"
Скарга щодо встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Відповідно до оголошення № UA-2021-11-11-016795-a, яке розміщене в електронній системі закупівель 11.11.2021 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-11-016795-a) Замовником -Державним підприємством "Укрмедпроектбуд" було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету «Виконання проектно-вишукувальних робіт, науково-проектних робіт «Реконструкція будівель: поліклініки (літ. “А”), радіологічного корпусу (літ. У), лікувального корпусу клінічного профілю (клініка №2) “літ. К”, головного входу прохідної №1 (дві споруди) літ. ”Д”, ”Е”, господарчого корпусу №3 (спорткомплекс) літ. “Р”, пральні (літ. “Ф”), господарсько-адміністративного корпусу (літ. Л), господарського корпусу №2 (гараж для легкових автомобілів, гараж для вантажних автомобілів) літ. “С”, ”Т”, хірургічного корпусу з будівлею дизельної електростанції (літ. “1А” і “1Б”), архіву ренген плівок (в літ. П), складу для кисню (станція лікувальних газів) (літ. Н), трансформаторної підстанції (літ. О), ЦТП (центральний тепловий пункт) (літ. Ц), вузла теплообліку (літ. “М”), господарчого складу (літ. “Ш”), господарчого складу (літ. “Щ”), прохідної № 2, сміттєзбірника із 2-х секцій (літ. “Ч”), реставрація з пристосуванням під сучасні потреби: громадського будинку - клінічний корпус №1 (літ. Г), лабораторного корпусу із конференц залом (клінічного профілю) (літ. “Б” і “В”), нове будівництво радіологічного центру із клінічним корпусом №3 під створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань Національного інституту раку на вул. Ломоносова, 33/43 у Голосіївському районі м. Києва», (Код ДК 021-2015: 71200000-0 Архітектурні та супутні послуги)».
Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРМЕДПРОЕКТ" (далі – Скаржник, Учасник) з метою участі в процедурі закупівлі розглянуло тендерну документацію та виявило порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації, чим обмежено конкуренцію.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно Замовник не може встановлювати в тендерній документації дискримінаційні вимоги до учасників, штучно зменшуючи коло учасників та перешкоджаючи добросовесній конкуренції серед них.
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником було оприлюднено оголошення про процедуру закупівлі та тендерну документацію. Вивчивши вимоги встановлені тендерною документацією Скаржник дійшов висновку, що Замовником було умисно штучно обмежено коло потенційних Учасників, шляхом ненадання у складі тендерної документації необхідних для формування цінової пропозиції документів.
Обгрунтування порушених прав Скаржника
Згідно п.38 технічних вимог зазначені додатку 5 до тендерної документації встановлено, що в кошторисній документації необхідно передбачити витрати зведеного кошторисного розрахунку:
- отримання вихідних даних на проектування (при необхідності);
- додаткові витрати при виконанні БМР у зимовий та літній періоди у відповідності з «Настанова з визначення вартості будівництва»;
- кошти на здійснення науково-технічного супроводу за розробкою науково-проектної документації, за реставраційними роботами, будівництвом та іншими;
- додаткові витрати, пов’язані із виконанням робіт в працюючих корпусах;
- кошти на утримання служби замовника (включаючи витрати на технічний нагляд) -2,5% , згідно «Настанова з визначення вартості будівництва»;
- кошти на формування страхового фонду документації;
- кошти на оплату послуг, пов'язаних із підготовкою до виконання робіт, їх здійсненням та введенням об'єктів будівництва в експлуатацію (в тому числі кошти на оплату послуг, пов'язаних з приєднанням об'єкта будівництва до діючих інженерних мереж);
- вартість проектних робіт;
- вартість науково-проектних робіт;
- вартість вишукувальних робіт;
- вартість детальних обстежень будівель та споруд;
- вартість геодезичних робіт;
- вартість експертизи проектної документації;
- кошти на здійснення авторського нагляду;
- кошти на здійснення авторського нагляду за реставрацією пам’яток;
- прибуток, згідно «Настанова з визначення вартості будівництва» у відповідності до визначеного Класу наслідків (відповідальності) ;
- кошти на покриття адміністративних витрат, згідно «Настанова з визначення вартості будівництва» у відповідності до визначеного Класу наслідків (відповідальності);
- кошти на страхування ризику всіх учасників прийняти згідно «Настанова з визначення вартості будівництва»;
- кошти на покриття дод. витрати, пов’язаних з інфляційними процесами, згідно «Настанова з визначення вартості будівництва»;
- кошти на утилізацію будівельного сміття.

Проте, більшість з цих розрахунків неможливо здійснити Скаржником через відсутність у складі тендерної документації необхідних документів, зокрема:

1. Замовником було оприлюднено технічні вимоги зазначені в додатку 5 до тендерної документації. П.13 зазначених вимог визначено основні архітектурно-планувальні вимоги і характеристики об'єкта будівництва. Зазначено, що Основні планувальні, функціональні вимоги та характеристики об’єктів відповідно до: - Містобудівних умов та обмежень; - Медичного завдання; - Медичної програми; -Завдання на проектування; - Діючих нормативно-правових документів України на громадські будинки і споруди, заклади охорони здоров’я. Проте Замовником у складі пропозиції НЕ НАДАНО медичного завдання відповідно до якого визначаються основні вимоги.
Також, Замовником у п.13 додатку 5 до тендерної документації зазначено, що учасники повинні проектом передбачити: 1.1 Реконструкцію з переплануванням та зміною функціонального призначення будівель/споруд та приміщень відповідно до Медичного завдання та Медичної програми; 1.2 Будівництво нових корпусів Національного інституту раку відповідно до Медичного завдання та Медичної програми.
Відповідно до п.4 ДБН В.2.2-10-2001 визначено, що нові та реконструйовані будівлі закладів охорони здоров’я повинні бути запроектовані таким чином, щоб відповідати цим нормам, вимогам інфекційного контролю, санітарним нормам і регламентам. Невід’ємною частиною закладу охорони здоров’я є медичне пропрограма (потужність або характеристика об'єкта, виробнича програма), розроблена згідно з санітарним регламентом. Склад приміщень, обладнання, потужність, призначення, профіль закладів охорони здоров'я визначається в медичному завданні.
Також, п.3.1 ДБН В.2.2-10-2001 визначено, що склад приміщень закладів охорони здоров'я визначається завданням на проектування і доповненнями до нього (медичне завдання і медична програма) згідно з призначенням, профілем, потужністю закладу і у відповідності зі штатними нормативами.
З огляду на вищезазначене, можна стверджувати, що медична програма та медичне завдання є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ документами під час здійснення будівництва та реконструкції , а також проектуванні будівлі закладів охорони здоров’я.
Замовником умисно штучно обмежено коло потенційних Учасників, які зможуть прорахувати тендерну пропозицію відповідно до вимог встановлених Замовником. Лише Учасники, яким надано медичне завдання зможуть прорахувати тендерну пропозицію, передбачити витрати зведеного кошторисного розрахунку та подати пропозицію для участі у закупівлі.

Також, п.21 технічних вимог додатку 5 до тендерної документації зазначено, що потужність або характеристика об'єкта будівництва, виробнича програма здійснюється відповідно до Медичного завдання, яке є доповненням до цього Завдання на проектування, існуюча потужність 600 ліжок, буде створено 340 ліжок, загальний ліжковий фонд після реалізації проекту 940 ліжок. Проте, у складі тендерної документації ВІДСУТНЄ медичне завдання. Надання інформації, що існуючий ліжковий фонд Національного інституту раку (600 ліжок) буде збільшений до 940 ліжок є не достатньою інформацією для проведення розрахунків та порушує вимоги законодавства.
Просимо внести зміни до тендерної документації, в частині додання до тендерної документації додатку – Медичне завдання.
2. Також, п.16 технічних вимог зазначених в додатку 5 до тендерної документації встановлено вимоги на розробку інженерних розділів проектної документації. Замовником зазначено, що зазначена розробка здійснюється за окремим затвердженим Замовником Технічним завданням, яке є доповненням до цього Завдання на проектування. Проте, тендерна документація не містить Технічного завдання. Зазначених факт підтверджує, що лише Учасники, яким надано технічне завдання зможуть прорахувати тендерну пропозицію та подати для участі у закупівлі. Скаржник не володіючи жодним з необхідних для розрахунку цінової пропозиції документів (відсутнє Технічне завдання, відсутнє Медичне завдання) не має можливості подати цінову пропозицію на закупівлю та передбачити витрати зведеного кошторисного розрахунку.
Просимо внести зміни до тендерної документації, в частині додання до тендерної документації додатку – Технічне завдання.
3. П.36 технічних вимог додатку 5 до тендерної документації зазначено перелік вихідних даних, які виконує генпроектувальник, зокрема інженерно-геологічні вишукування. Інженерні вишукування здійснюються відповідно до ДБН А.2.1-1-2008.
П.3.1.3 ДБН А.2.1-1-2008 зазначено, що технічне завдання на виконання інженерно-геологічних вишукувань для будівництва повинно містити: -найменування об'єкта; -дані по місце розташування та межі ділянки будівництва; -цілі та види вишукувань; -вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення) або вид робіт на існуючому об'єкті (консервація, ліквідація тощо); -інформацію про стадійність проектування і будівництва; -характеристику проектованих об'єктів: дані про конструктивні рішення надземної час тини, типи фундаментів, глибини їх закладання, орієнтовні навантаження на основи; - відомості про необхідні заходи інженерного захисту об'єктів і території; - відомості про раніше виконані інженерні вишукування та дослідження на території проектованого будівництва;- відомості про необхідність проведення вишукувань у процесі будівництва; - додаткові вимоги, обумовлені галузевою специфікою проектованого об'єкта.
Замовником не надана вищезазначена інформація, чим порушено норми ДБН А.2.1-1-2008. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону. Оскільки в подальшому Учасник не має змогу вносити зміни до ціни договору, прорахунок цінової пропозиції є важливим етапом під час подання тендерної пропозиції.
Ненадання у складі тендерної документації документів, які передбачені законодавством Замовник обмежує можливість Скаржника прорахувати цінову пропозицію з урахування усіх показників (вимог) та в подальшому подати тендерну пропозицію на закупівлю.
Просимо внести зміни до тендерної документації, в частині додання до тендерної документації додатку – Технічне завдання на виконання інженерно-геологічних вишукувань.
4. У п.29 технічних вимог додатку 5 до тендерної документації встановлені вимоги щодо розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони), зокрема Замовник зазначає, що проектування необхідно здійснювати з урахуванням вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту відповідно до ДБН В.1.-4 та ДСТУ Б А.2.2-7. Проте, ДБН В.1.-4 втратив чинність з 01.02.2015 згідно з Наказом Мінрегіонбуду від 04.11.2014 № 302. ДСТУ Б А.2.2-7 також є нечинним документом (скасовано згідно з Наказом від 15.05.2018 № 140).
З огляду на зазначене, вимога Замовника щодо здійснення розрахунків відповідно до нечинних норм унеможливлює подальше виконання робіт Учасником. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону. Оскільки в подальшому Учасник не має змогу вносити зміни до ціни договору, прорахунок цінової пропозиції є важливим етапом під час подання тендерної пропозиції.
Здійснення розрахунків відповідно до нечинних нормативних документів призведе до подальших додаткових фінансових затрат Скаржника, оскільки виникне необхідність зробити перерахунок відповідно до чинних нормативних документів.
Просимо внести зміни до тендерної документації, в частині видалення посилання на нечинні норми ДБН В.1.-4 та ДСТУ Б А.2.2-7.
Встановивши вищезазначені вимоги Замовник замовник порушив ч.4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Порушення прав Скаржника Замовником полягає в тому, що встановивши дискримінаційні вимоги у тендерній документації Замовник позбавив Скаржника можливості участі у закупівлі.
У відповідності до положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі мають здійснюватись за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» -
ПРОСИМО:

1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі по предмету «Виконання проектно-вишукувальних робіт, науково-проектних робіт «Реконструкція будівель: поліклініки (літ. “А”), радіологічного корпусу (літ. У), лікувального корпусу клінічного профілю (клініка №2) “літ. К”, головного входу прохідної №1 (дві споруди) літ. ”Д”, ”Е”, господарчого корпусу №3 (спорткомплекс) літ. “Р”, пральні (літ. “Ф”), господарсько-адміністративного корпусу (літ. Л), господарського корпусу №2 (гараж для легкових автомобілів, гараж для вантажних автомобілів) літ. “С”, ”Т”, хірургічного корпусу з будівлею дизельної електростанції (літ. “1А” і “1Б”), архіву ренген плівок (в літ. П), складу для кисню (станція лікувальних газів) (літ. Н), трансформаторної підстанції (літ. О), ЦТП (центральний тепловий пункт) (літ. Ц), вузла теплообліку (літ. “М”), господарчого складу (літ. “Ш”), господарчого складу (літ. “Щ”), прохідної № 2, сміттєзбірника із 2-х секцій (літ. “Ч”), реставрація з пристосуванням під сучасні потреби: громадського будинку - клінічний корпус №1 (літ. Г), лабораторного корпусу із конференц залом (клінічного профілю) (літ. “Б” і “В”), нове будівництво радіологічного центру із клінічним корпусом №3 під створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань Національного інституту раку на вул. Ломоносова, 33/43 у Голосіївському районі м. Києва», (Код ДК 021-2015: 71200000-0 Архітектурні та супутні послуги)» визнавши дискримінаційними умови тендерної документації.
3. Зобов’язати Державне підприємство "Укрмедпроектбуд" усунути дискримінаційні умови тендерної документації шляхом внесення змін до тендерної документації згідно зазначених у Скарзі вимог.
Дата розгляду скарги03.12.2021, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Не задоволена