Чи можна вимагати Замовнику інформацію від Переможців з відкритих державних реєстрів?

У фокусі новин: аналітика та статті

Чи можна вимагати Замовнику інформацію від Переможців з відкритих державних реєстрів?

Серед Замовників нерідко виникає дискусійне питання про те, які довідки необхідно вимагати у Переможця тендеру, а яку інформацію потрібно перевіряти самому. Це питання виникає у зв’язку з тим, що в Законі України «Про публічні закупівлі»  чітко не прописано, яку інформацію необхідно вимагати від Переможця у вигляді довідки, виданої відповідними органами, а яку інформацію Переможець не зобов’язаний надавати замовнику у вигляді документу на його вимогу, оскільки вона є у відкритих реєстрах.

Так, нещодавно в одному з моніторингів ДАСУ вказало, що Замовник порушив вимоги Закону, оскільки він вимагав у Постачальника підтвердження інформації, яка є у відкритих реєстрах. З закупівлею та моніторингом по ній Ви можете ознайомитись за посиланням: https://www.dzo.com.ua/tenders/4634378

Отже, щоб уникнути помилок у майбутньому, пропонуємо розібратись у питанні які довідки Замовнику потрібно вимагати, а які ні.

Так, Відповідно до статті 17 Закону, Замовник вимагає у Переможця документальне підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті. Разом з тим, згідно з статтею 22 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Для того, щоб зрозуміти, яку інформацію Замовник зобов’язаний вимагати від переможця, а яку перевіряти у відкритих реєстрах – пропонуємо розібрати відповідні пункти статті 17 Закону:

-             п. 2 ч.1 ст. 17 - відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Згідно Інфолиста МЕРТУ № 3304-04/14048-06 від 30.03.2018 року цей реєстр є відкритим, а тому, вказані відомості не потрібно вимагати у Переможця. Реєстр знаходиться за посиланням:  https://corruptinfo.nazk.gov.ua/

 

-             п. 3 ч. 1 ст. 17 - службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення. Як і в попередньому пункті, реєстр корупційних правопорушень є відкритим, тому вказану інформацію потрібно перевіряти самостійно у вищезазначеному реєстрі.

 

-             п. 5,6 ч. 1 ст. 17 - посадова особа учасника, фізична особа, яка є Учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Наразі реєстри МВС не є відкритими. Через це Замовнику необхідно вимагати у Переможця довідку про несудимість. Слід зазначити, що вказану довідку можна вимагати як в паперовому вигляді, так і в електронному, підписану ЕЦП/КЕП.

 

-             п. 8 ч. 1 ст. 17 - Учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура. Реєстр з вказаною інформацією є відкритим, тож у Переможця не потрібно вимагати будь-яких довідок з цього приводу. Реєстр за посиланням:  https://kap.minjust.gov.ua/

 

-             ч. 2 ст. 17 - відсутність податкової заборгованості. Зазначений реєстр не є відкритим, хоча інформацію про податкову заборгованість можна знайти у формі відкритих даних. Відповідно до роз'яснення МЕРТУ, Замовник може вимагати довідку з Податкової або ж він може скористатись інтеграцією Прозорро та ДПС, та переглядати інформацію про податкову заборгованість Постачальника в системі Прозорро. Головне правильно зазначити в тендерній документації спосіб підтвердження Переможцем інформації про відсутність податкової заборгованості. Детальніше Ви можете прочитати в відповіді МЕРТУ на Інфоресурсі за посиланням

Підсумовуючи зазначимо, що значну частину інформації стосовно Переможця Замовнику необхідно перевіряти власноруч у відкритих єдиних державних реєстрах, а вимагати необхідно тільки ті документи, яких немає у відкритих реєстрах. Беззаперечно, інформація про відкриті реєстри з часом може змінюватись, і у разі потреби ознайомитись з нею можливо на веб-порталі Уповноваженого органу, який щороку до 20 січня додатково оприлюднює перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним.