Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 17.07.2018 21:43. Дата останніх змін - 21.08.2018 15:27

Закупівля робіт за державні кошти по проекту: "Реконструкція мосту через річку Уж біля бувшого с. Черевач у зоні відчуження Іванківського району Київської області" -

Ідентифікатор закупівлі UA-2018-07-17-001619-c  
ID 10193f093a6f405eba16c13d27aad12f  
Очікувана вартість закупівлі
70`013`040.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Державне спеціалізоване підприємство з Управління капітальним будівництвом зони відчуження (ДСП "УКБЗВ")  
Очікувана вартість закупівлі 70`013`040.00 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 500`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
17.07.18
Період уточнень
до 27.07.18
Період оскаржень
до 02.08.18
Подання пропозицій
до 06.08.18
Торги відмінено
21.08.18
25.07.2018, 09:17. ID: UA-2018-07-17-001619-c.c1
Вимога (Скарга)
Забезпечення тендерної пропозиції
Пунктом 2 «Інструкції з підготовки тендерної документації» передбачено, що забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. Також, проект договору, наведений в додатку 3 до тендерної документації не містить вимоги про надання забезпечення виконання договору. Більше того, пункт 4.7 вищевказаного проекту договору передбачає надання Замовником авансу в розмірі 30% вартості річного обсягу робіт і також проект договору не вимагає ніякого забезпечення такого авансового платежу.
На думку Учасника торгів дана ситуація потенційно збільшує ризики невиконання робіт, які є предметом закупівлі, з причини недобросовісності можливого підрядника. Разом з тим, реалізація даного проекту здійснює надзвичайний вплив на низку інших проектів державного значення, що наразі виконуються на території Зони Відчуження або розпочнуться незабаром, адже всі вантажі та конструкції для даних проектів доставляються до місць виконання робіт виключно автомобільним транспортом, а обмеження вантажопідйомності існуючих автомобільних мостів суттєво обмежує рух вантажів, що призводить, в свою чергу, до невиправданих фінансових та часових втрат як підрядників, так і державного бюджету, що фінансує дані роботи. Тож, відмова потенційного підрядника навіть на етапі визнання переможцем від укладання договору викличе значну затримку із реалізації проекту, а на етапі виконання робіт – додатково ризик неповернення невикористаних або неналежне використання бюджетних коштів.
Враховуючи вищевказане, Учасник торгів вимагає включити в тендерну документацію вимогу про надання тендерного забезпечення на етапі торгів та, принаймі, забезпечення повернення авансового платежу, щоб завадити участі у закупівлі як недобросовістних учасників, так і компаній з недостатніми фінансовими можливостями, що , на думку Учасника торгів, значно знизить ризик невиконання договірних зобов’язань.
Згідно з ч.6 ст.321 Господарського кодексу України підрядник має право вимагати виплати йому авансу, якщо така виплата та розмір авансу передбачені договором. Дана правова позиція базується на усталеній практиці виконання будівельного підряду, що вимагає цільових затрат для виконання робіт, у т.ч. на придбання матеріалів, оплату праці, сплату податків і зборів (обов’язкових платежів). Ризики, що пов’язані з сплатою авансу, мінімізуються вимогами замовника, зазначеними у тендерній документації, та умовами договору.
Відповідь замовника: 25.07.2018 19:06
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
25.07.2018 19:06
25.07.2018, 12:57. ID: UA-2018-07-17-001619-c.a2
Вимога (Скарга)
Ціна договору
Учасник торгів проаналізував кошторисну документацію, надану в додатку 4 до Тендерної документації. Не дивлячись на те, що кошторис складений в цінах станом на 2 березня 2018 року, рівень цін на матеріали викликає сумніви, так, наприклад, вартість бетону та арматурного прокату суттєво занижена. Разом з тим, пунктом 3.1 проекту договору, наведений в додатку 3 до тендерної документації встановлено. що ціна договору є твердою.
Враховуючи терміни виконання робіт, а саме кінець 2019 року, на думку Учасника торгів, на вартість матеріалів можуть суттєво вплинути інфляційні процеси (приблизно 9,5% в 2018 році та 7,5% в 2019 році).
Враховуючи вищевказане, Учасник торгів вимагає видалити в п. 3.1 вимогу про встановлення твердої ціни і замінити її динамічною.
Згідно з ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Відповідь замовника: 25.07.2018 18:52
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
25.07.2018 18:52
25.07.2018, 12:58. ID: UA-2018-07-17-001619-c.a3
Вимога (Скарга)
Аналогічний договір
Підпунктом 5.1 «Інструкції з підготовки тендерної документації», а саме «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів», передбачено «…Окрім того, аналогічним є договір укладений із замовником (контрагентом) за результатами електронних торгів або інформація про якого знаходиться в публічному доступі. Учасники повинні документально підтвердити факт проведення електронних торгів, за яким було укладено Договір, інформація про який подається учасником як про аналогічний, або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір…»
Тобто, дана вимога обмежує коло учасників тільки тими, що приймали участь у електронних торгах, або торгах, відомості про які викладені в публічному доступі, повністю виключаючи учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів, але відомості про такі договори не викладені в публічному доступі (наприклад договір було укладено між приватними компаніями), що не заборонено законодавством України. Разом з тим, статтею 5 Закону передбачена вимога щодо недискримінації учасників, а саме:
1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах;
2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом;
3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників,
Тому Учасник торгів вважає таку вимогу дискримінаційною і вимагає її скасування.
Зазначена у зверненні вимога замовника є факультативною (не обов'язковою), а тому не може вважатися дискримінаційною.
Відповідь замовника: 26.07.2018 07:56
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
26.07.2018 07:56
25.07.2018, 12:59. ID: UA-2018-07-17-001619-c.c4
Вимога (Скарга)
Щодо Обов’язків Замовника
У проекті Договору відсутня інформація щодо здійснення технічного та авторського нагляду.
ВИМОГА:
Обов’язки Замовника (розділ 6 договору) доповнити наступним:
«Забезпечити здійснення технічного та авторського нагляду протягом усього періоду виконання робіт в порядку, встановленому законодавством».
Пропонуємо керуватися умовами проекту договору, зокрема, викладеними у п.п.2.4, 2.5.
Відповідь замовника: 25.07.2018 18:38
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
25.07.2018 18:38
25.07.2018, 13:00. ID: UA-2018-07-17-001619-c.b5
Вимога (Скарга)
Щодо оплати за технічний нагляд
Здійснення технічного нагляду є відповідальністю замовника.
ВИМОГА:
П.2.7 Договору відкоригувати, видаливши друге речення: «Оплата за контроль і технічний нагляд проводиться окремо згідно проектно-кошторисній документації та акту виконаних робіт», оскільки це не відноситься до предмету даного Договору.
Технічний нагляд і контроль є істотною умовою договору. Оплата технічного нагляду та контролю здійснюється не за рахунок вартості робіт підрядника. Умови п.2.7 не створюють не вигідних фінансових наслідків для підрядника.
Відповідь замовника: 25.07.2018 18:34
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
25.07.2018 18:34
25.07.2018, 13:00. ID: UA-2018-07-17-001619-c.b6
Вимога (Скарга)
Щодо надання проектної та робочої документації
Згідно п.7.5 Договору:
«Замовник протягом 7 (семи) робочих днів з дня підписання Договору передає Підряднику необхідну кількість РОБОЧОЇ документації, необхідної для виконання робіт».
В той же час, згідно п.7.6. Договору:
«Підрядник повинен зберігати на будівельному майданчику один комплект ПРОЕКНОЇ та РОБОЧОЇ документації разом із змінами до неї та надавати її Замовнику, на його прохання, для користування».
ВИМОГА:
Пункт 7.5 Договору відкоригувати, виклавши в наступній редакції:
Замовник протягом 7 (семи) робочих днів з дня підписання Договору передає Підряднику по 3 комплекти ПРОЕКТНОЇ та РОБОЧОЇ документації, необхідної для виконання робіт».
Умовами п.7.6 договору не передбачено надання на прохання замовника оригіналів документів, а тому можуть використовуватися копії документів, придатні для використання.
Відповідь замовника: 25.07.2018 18:23
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
25.07.2018 18:23
25.07.2018, 13:01. ID: UA-2018-07-17-001619-c.c7
Вимога (Скарга)
Щодо прихованих вимог
В п.4, розділу 3 «Відхилення тендерних пропозицій», частини V ТД «Оцінка тендерної пропозиції», міститься прихована вимога щодо надання документів, необхідних для кваліфікації учасника, а саме:
«У складі пропозиції додатково має міститися гарантійний лист від учасника щодо надання достовірної інформації в документах що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям та вимогам, встановлених статтею 17 Закону».
Вимагаємо видалити вказану вимогу як таку, яка не відповідає суті частини V ТД, та є прихованою.
Згідно з ч.ч.2, 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено основні умови тендерної документації та зазначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
З урахуванням вказаних положень законодавства вимоги замовника є правомірними та викладеними з дотриманням ч.4 ст.22 цього Закону, оскільки тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема, щодо надання листа, зазначеного у вимозі.
Відповідь замовника: 25.07.2018 18:15
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
25.07.2018 18:15
25.07.2018, 13:02. ID: UA-2018-07-17-001619-c.c8
Вимога (Скарга)
Щодо дискримінаційного характеру кваліфікаційних вимог
У пункті 5.1. Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» одним із кваліфікаційних критеріїв значиться: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів».
Не зважаючи на те, що законодавчо передбачена можливість визначати одним із кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» вважаємо її у даному випадку абсолютно необґрунтованою, такою що має явно дискримінаційний характер, а також такою, що несе певні корупційні ризики через наступне.
Так, статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) передбачені наступні принципи здійснення закупівель:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону передбачена вимога щодо недискримінації учасників, а саме:
1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Також, частиною 3 статті 12 Закону передбачені наступні вимоги до процедури закупівлі: Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Крім того, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Усі вказані вимоги, а також логіка відкритих торгів спрямована на забезпечення вільного доступу претендентів до процедури закупівель робіт (у тому числі у сфері будівництва) за державні кошти. При цьому, кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників виходять із логіки цільового та ефективного використання коштів з боку держави і можливості та бажання учасника торгів якісно виконати роботи відповідно до наявної матеріально-ресурсної бази. Тобто вимога щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів є доцільною лише при наявності у замовника обґрунтованого побоювання, що роботи з приводу яких проводиться закупівля є надзвичайно специфічними і лише наявність вузьконаправленого досвіду виконання таких робіт може гарантувати якісне їх виконання. При цьому такі побоювання повинні бути мотивовано висвітлені і відповідним чином обґрунтовані у тендерній документації.
У даному випадку такі вимоги суперечать вимогам та логіці Законодавця. Так, за класом наслідків, роботи із «реконструкції мосту через річку Уж біля бувшого с. Черевач у зоні відчуження Іванківського району Київської області» відносяться до класу СС3 (значні наслідки). При цьому, з незрозумілих причин будівельні організації, що мають ліцензію на будівництво об’єктів із класом наслідків СС3, включаючи позитивний досвід виконання договорів та контрактів, у складі яких є аналогічні роботи, та схвальні відгуки замовників за результатами проведеного будівництва протиправно позбавлені можливості участі у даних торгах лише через відсутність у них виконаних договорів з реконструкції саме мостів. Наявність самої ліцензії на будівництво об’єктів із класом наслідків СС3, матеріально-ресурсної бази та реального досвіду виконання вказаних робіт є абсолютно достатніми умовами для участі у відкритих торгах та для виконання даного типу робіт. При цьому, введення додаткової, необґрунтованої і нелогічної у даному випадку вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів створює враження штучного звуження кола можливих учасників і орієнтування вказаної вимоги в інтересах окремих осіб.

ВИМОГА:
В пункті 5.1 Тендерної документації в частині встановлення одним із кваліфікаційних критеріїв: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» замінити визначення аналогічного договору, а саме: аналогічним договором вважається договір на виконання робіт з класом наслідків СС3.
Згідно з ч.ч.1 – 3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. З урахуванням вказаних законодавчих норм прямої дії, вимоги замовника є законними, правові підстави для задоволення вимоги – відсутні.
Відповідь замовника: 25.07.2018 17:41
Тип відповіді: Не задоволено
Розглянуто
25.07.2018 17:41
27.07.2018, 13:40. ID: UA-2018-07-17-001619-c.b9
Вимога (Скарга)
Надання додатків до проекту Договору
У Додатку 3 до тендерної документації Замовником надано проект Договору без додатків, які є його невід’ємною частиною.
Вимагаємо долучити вказані в проекті договору додатки до Тендерної документації
19. ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ
19 1 Невід’ємною частиною цього Договору є:
19.1.1 Додаток № 1 - Протокол погодження договірної ціни;
19 1.2 Додаток № 2 - Договірна ціна;
1 0 і а Лопаток № 3 - Календарний план виконання робіт. ..
19.1.4 Додаток № 4 - Договори з субпідрядними організаціями та їх дозвільні документи (за наявності),
Які, згідно вимог Замовника, Учаснику торгів повинен надати зі скан-копією проекту договору з підписами та печатками Учасника торгів на кожній сторінці проекту-договору та додатків.
При цьому, кожна сторінка проекту договору (та додатки) повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, дати погодження та скріплена печаткою (за наявності).
У тендерній документації зазначено кваліфікаційну вимогу: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (ч.2 ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі"). Вказаний аналогічний договір містить додатки, зазначені у вимозі.
Правові підстави для задоволення вимоги - відсутні.
Відповідь замовника: 27.07.2018 13:54
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
27.07.2018 13:54
01.08.2018, 13:43. ID: UA-2018-07-17-001619-c.c10
Скарга до АМКУ
ПрАТ "Укренергомонтаж"
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Суть скарги викладена в завантаженому файлі
Прийнято до розгляду Органом оскарження
02.08.2018 18:07