Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 01.02.2023 14:55. Дата останього редагування моніторингу 10.04.2023 12:04

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-02-01-000019  
ID fcf7e367a77047eeb8dddc0fc5b7ec49  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
01.02.23
Вирішено

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 17 та 19 частини другої статті 22 Закону, пунктів 24 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Гарасимович А.П., визначення вказаного учасника переможцем тендеру та укладення з нею договору встановлено порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Гарасимович А.П. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 17 та 19 частини другої статті 22 Закону та пунктів 24 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 22.02.2023 15:52  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 21 лютого 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту комунікацій та внутрішньої політики Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-03-000760-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Гарасимович Андріяни Петрівни (далі – ФОП Гарасимович А.П.); протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 12.01.2023 №4; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір від 20.01.2023 №3/23; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Окрім цього, відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 35 Особливостей №1178 (в редакції Постанови КМУ №1495 від 30.12.2022) відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (частина 5.2. розділу 5) зазначено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону; учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни, а також в частині 6.1. розділу 6 тендерної документації вказано, що електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями статті 30 Закону, що суперечить нормам пункту 35 Особливостей №1178 та є порушенням пункту 28 Особливостей №1178. Також, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178, у тендерній документації не зазначено електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками (відповідальна за проведення закупівлі - Швайко Ірина Миколаївна). Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Проте, на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації Замовником не зазначено приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Абзацом другим пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі не зазначено, чим порушено абзац другий пункту 28 Особливостей №1178. У пункті 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Крім того, відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей. Зокрема, порядок зміни та розірвання господарських договорів визначено у статті 188 Господарського кодексу України, у якій зазначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором (частина перша); сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором (частинадруга); сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду (частина третя); у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (частина четверта); якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду (частина п’ята). Проведеним аналізом тендерної документації по досліджуваній процедурі закупівлі встановлено, що тендерна документація містить проект договору (Додаток №5 до тендерної документації), проте порядок змін умов договору у тендерній документації та проекті договору відсутній, чим порушено норму пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178. Як наслідок, в укладеному за результатами проведеної Замовником закупівлі за ID: UA-2023-01-03-002791-a договорі від 20.01.2023 №3/23 порядок змін умов договору не передбачено, проект договору (Додаток №5 до тендерної документації) та укладений Замовником з ФОП Гарасимович А.П. договір від 20.01.2023 №3/23 також не містить перелік можливих випадів внесення змін до істотних умов договору відповідно до пункту 19 Особливостей №1178. Умовами тендерної документації (частина 2.9. розділу 2) визначено, що пропозиція складається українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника), про що надається лист згода. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ФОП Гарасимович А.П. листа-згоди стосовно інформації про мову, якою повинні бути складені тендерні пропозиції не надано, чим недотримано вимог частини 2.9. розділу 2 тендерної документації. За нормами підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Відповідно до вимог абзацу третього пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Зокрема, на підтвердження відсутності підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону переможець процедури повинен надати довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, або інформацію у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 частини другої статті 17 Закону. Однак, в недотримання вимог таблиці 3 Додатку 4 до тендерної документації, а також норм пункту 44 Особливостей №1178, переможцем ФОП Гарасимович А.П. не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до частини 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. Таким чином, на порушення частин 2 та 3 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Гарасимович А.П., а укладено з нею договір від 20.01.2023 №3/23 на суму 252 750,00 грн без ПДВ.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 22.02.2023 15:52  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Відповідно до висновку моніторингу процедури закупівлі Квіткової продукції «ДК 021:2015: 03120000-8 – Продукція рослинництва, у тому числі тепличного» повідомляємо: Уповноваженою особою вжито заходів задля припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору та надіслано письмове звернення до ФОП Гарасимович А.П. щодо розірвання договору. 27 лютого 2023 р між Замовником, департаментом комунікацій та внутрішньої політики обласної державної адміністрації, та Виконавцем, ФОП "Гарасимович Андріяна Петрівна", було укладено додаткову угоду, якою сторони дійшли взаємної згоди та вирішили достроково розірвати (припинити) дію договору № 3/23 від 20.01.2023р. Щодо вжиття заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 17 та 19 частини другої статті 22 Закону та пунктів 24 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, повідомляємо наступне: департаментом було проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою щодо недопущення у подальшому порушення вимог пунктів 17 та 19 частини другої статті 22 Закону та пунктів 24 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Відтак, Замовником виконано зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зазначеного у висновку Державної аудиторської служби про результати моніторингу процедури закупівлі.  
Дата редагування  
Дата створення 28.02.2023 14:35  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Договір розірвано  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Механізм відсутній; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): Підтверджено  
Дата створення 10.04.2023 11:31  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 01.02.2023 № 34 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 01.02.2023 № 34. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-03-002791-a, 03.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 01.02.2023 00:00  
Дата публікації 01.02.2023 15:13  
Дата створення 01.02.2023 15:13  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
atv.zakup@ukr.net 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 235-88-91
galchonok1902@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 01.02.2023 15:13 - 23.02.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 22.02.2023 15:52 - 09.03.2023 00:00