| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 21 лютого 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту комунікацій та внутрішньої політики Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-03-000760-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Гарасимович Андріяни Петрівни (далі – ФОП Гарасимович А.П.); протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 12.01.2023 №4; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір від 20.01.2023 №3/23; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Окрім цього, відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 35 Особливостей №1178 (в редакції Постанови КМУ №1495 від 30.12.2022) відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (частина 5.2. розділу 5) зазначено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону; учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни, а також в частині 6.1. розділу 6 тендерної документації вказано, що електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями статті 30 Закону, що суперечить нормам пункту 35 Особливостей №1178 та є порушенням пункту 28 Особливостей №1178.
Також, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178, у тендерній документації не зазначено електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками (відповідальна за проведення закупівлі - Швайко Ірина Миколаївна).
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проте, на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації Замовником не зазначено приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Абзацом другим пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі не зазначено, чим порушено абзац другий пункту 28 Особливостей №1178.
У пункті 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Крім того, відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Зокрема, порядок зміни та розірвання господарських договорів визначено у статті 188 Господарського кодексу України, у якій зазначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором (частина перша); сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором (частинадруга); сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду (частина третя); у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (частина четверта); якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду (частина п’ята).
Проведеним аналізом тендерної документації по досліджуваній процедурі закупівлі встановлено, що тендерна документація містить проект договору (Додаток №5 до тендерної документації), проте порядок змін умов договору у тендерній документації та проекті договору відсутній, чим порушено норму пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178.
Як наслідок, в укладеному за результатами проведеної Замовником закупівлі за ID: UA-2023-01-03-002791-a договорі від 20.01.2023 №3/23 порядок змін умов договору не передбачено, проект договору (Додаток №5 до тендерної документації) та укладений Замовником з ФОП Гарасимович А.П. договір від 20.01.2023 №3/23 також не містить перелік можливих випадів внесення змін до істотних умов договору відповідно до пункту 19 Особливостей №1178.
Умовами тендерної документації (частина 2.9. розділу 2) визначено, що пропозиція складається українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника), про що надається лист згода.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ФОП Гарасимович А.П. листа-згоди стосовно інформації про мову, якою повинні бути складені тендерні пропозиції не надано, чим недотримано вимог частини 2.9. розділу 2 тендерної документації.
За нормами підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до вимог абзацу третього пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Зокрема, на підтвердження відсутності підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону переможець процедури повинен надати довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, або інформацію у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 частини другої статті 17 Закону.
Однак, в недотримання вимог таблиці 3 Додатку 4 до тендерної документації, а також норм пункту 44 Особливостей №1178, переможцем ФОП Гарасимович А.П. не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до частини 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Таким чином, на порушення частин 2 та 3 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Гарасимович А.П., а укладено з нею договір від 20.01.2023 №3/23 на суму 252 750,00 грн без ПДВ. |
|