Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 26.02.2021 17:56. Дата останніх змін - 13.06.2021 00:03

Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС -

Ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-26-009445-a  
ID 4b227f0f62c1406894398b8328c5b11a  
Ідентифікатор плану UA-P-2021-01-05-000932-b  
Очікувана вартість закупівлі
234`000`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ"  
Очікувана вартість закупівлі 234`000`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 1`170`000.00 Гривня  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 2`340`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги з публікацією англійською мовою  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля товарів  
Закупівля оголошена
26.02.21
Період уточнень
до 24.05.21
Період оскаржень
до 30.05.21
Подання пропозицій
до 03.06.21
Прекваліфікація
з 03.06.21
Оскарження прекваліфікації
Торги відмінено
13.06.21
15.03.2021, 11:06. ID: UA-2021-02-26-009445-a.b1
Вимога (Скарга)
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації на закупівлю товарів за темою: ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС) (далі – Тендерна документація) для ДП «НАЕК «Енергоатом» (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-26-009445-a).

1. Вважаємо, що умови Тендерної документації, всупереч ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (в подальшому – Закон) , є такими, що можуть спотворити конкуренцію та призвести до дискримінації учасників Закупівлі. Умови Тендерної документації не дають можливість провести Закупівлю у відповідності до вимог закону та принципів публічних закупівель, оскільки створюють підстави для порушення Замовником та переможцем процедури Закупівлі зокрема ч. 4 ст. 41 Закону, з огляду на наступне.
2. Відповідно до п.5 «А. Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» ч.2 Тендерної документації, на підтвердження технічних характеристик, зазначених в Додатку 4 «ТСдоПЗ» до цієї тендерної документації, учасник має надати ТУ (ТС) або ТЗ на запропоновану учасником продукцію, підписані виробником і погоджені з ДП «НАЕК «Енергоатом» та ДІЯР України.
3. Згідно п. 33 ч.1 ст. 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
4. Відповідно до ч.1 ст.23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
5. Згідно до п.18 ч.1. ст.1 Закону, переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
6. Так, Додаток №4 до Тендерної документації містить Технічну специфікацію до предмета закупівлі «Система внутрішньо реакторного контролю енергоблоку №3 ВП «Рівненська АЕС» 152-14-ТС-ЦТАВ (далі - ТС), яка, в свою чергу, має декілька основних складових:
• Технічні характеристики предмета закупівлі;
• Комплектність поставки продукції;
• Перелік документів, які надаються учасником торгів у складі тендерної пропозиції;
• Додаток А – Технічні та інші вимоги до виготовлення й постачання продукції;
• Додаток Б – Перелік аналогових та дискретних сигналів СВРК;
• Додаток С – Класифікаційна приналежність устаткування СВРК, що закуповується.
7. Таким чином, з огляду на п.5 «А. Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» ч.2 Тендерної документації, пропозиція учасника має в повній мірі відповідати ТС.
8. Необхідно зазначити, що саме Додаток А до ТС встановлює вимоги до системи в цілому та програмного забезпечення СВРК, визначає ступінь централізації системи, встановлює перелік документів, яким має відповідати продукція та загальні вимоги до неї. Також Додаток А до ТС містить опис етапів оцінювання та підтвердження відповідності продукції, а також інформацію щодо випробування, приймання продукції та метрологічного забезпечення.
9. Натомість, у додатку №3 до Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС) наявна примітка:
* Розділ ІІІ та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі.
10. Отже, Замовник, одночасно при встановлені в Тендерній документації технічних характеристик до предмета закупівлі (що вже згідно вимог законодавства є обов’язковими для врахування при визначенні відповідності тендерної пропозиції учасника Тендерній документації), зазначає про те, що буде ігнорувати вказаний розділ ІІІ та Додаток А до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі».
11. При цьому, додаток №7 до Тендерної документації містить проект листа - згоди, яку має надати учасник-переможець наступного змісту: Найменування учасника, в особі керівник/уповноважена особа учасника, погоджується у разі визначення переможцем процедури закупівлі включити до умов договору про закупівлю вимоги, встановлені замовником у Додатку А до «Технічної специфікації до предмета закупівлі» (Додаток 4 до ТД).
12. Таким чином, наявні обґрунтовані підстави вважати, що предмет закупівлі може бути спотворений на етапі подання та розгляду пропозицій учасників на предмет відповідності Тендерній документації, оскільки існує вірогідність допуску та обрання переможцем учасника, пропозиція якого не буде відповідати Розділу ІІІ та Додатку А до Технічної специфікації до предмету закупівлі.
13. В подальшому ж, вимоги щодо відповідності критеріям, визначеним у Додатку А, обов’язково мають бути включені до умов Договору. Як наслідок, умови договору про закупівлю будуть відрізнятися від тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Оскільки учасник буде зобов’язаний виконати інші (додаткові), порівняно з його первісною пропозицією, вимоги щодо технічних характеристик до предмета закупівлі продукції, що фактично є дискримінацією такого учасника.
14. Згідно ч.4 ст. 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
15. Згідно до ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
16. Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
17. Беручи до уваги вищевикладене, вимагаємо усунути допущені порушення законодавства та внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити примітку наступного змісту «* Розділ ІІІ та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі.» з додатку №3 до Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС).
Ваше звернення опрацьовується.
У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 17.03.2021 17:47
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
17.03.2021 17:47
15.03.2021, 11:17. ID: UA-2021-02-26-009445-a.b2
Вимога (Скарга)
Щодо усунення невідповідностей в технічній специфікації
2. В п. п. 3.1.7 і 3.1.13 Таблиці 1 технічної специфікації (додаток 4 до ТД) вказані вимоги до несприйнятливості обладнання (СЗО) до відхилень напруги і частоти та переривань електроживлення:
«Переривання живлення на час до 20 мс, а також короткочасні відхилення напруги живлення від мінус 30 % до плюс 25 % від номінального значення протягом 2 с з інтервалами до 10 с і частоти струму живлення до мінус 6 % від номінального значення протягом 10 с».
Згідно 9.6.7 СОУ НАЕК 100:2016 для середніх змін напруги електроживлення і пристроїв класу безпеки 3(В) переривання живлення можливе на час до 200 мс. Згідно 9.6.8 СОУ НАЕК 100:2016 для середніх змін напруги електроживлення і пристроїв класу безпеки 3(В) можливе відхилення напруги живлення від мінус 30 % до плюс 25 % від номінального значення протягом 2 с з інтервалами до 5 с. Згідно 9.6.9 СОУ НАЕК 100:2016 для середніх змін частоти електроживлення і пристроїв класу безпеки 3(В) можливе відхилення частоти живлення від мінус 6 % до плюс 4 % від номінального значення протягом 10 с.
Вимагаємо привести вимоги п. п. 3.1.7 і 3.1.13 Таблиці 1 технічної специфікації (додаток 4 до ТД) у відповідність з вимогами СОУ НАЕК 100:2016 (п. п. 9.6.7 – 9.6.9)
Відповідь підготовлена профільною технічною дирекцією ДП "НАЕК "Енергоатом": В ТСдоПЗ (Додаток 4 до ТД) будуть внесені зміни у встановленому порядку.
Відповідь замовника: 18.03.2021 13:08
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
18.03.2021 13:08
15.03.2021, 11:22. ID: UA-2021-02-26-009445-a.b3
Вимога (Скарга)
Щодо вимог в технічній специфікації
В п. 3.1.2 Таблиці 1 технічної специфікації (додаток 4 до ТД) вказані вимоги щодо можливості встановлення в СЗО СВРК блоків БШК-1 зі складу діючої СВШД для прийому інформації зі штатних ДПЗ та видачі в СВШД. Проте блоки БШК-1 діючої СВШД приймають вхідні сигнали не від штатних ДПЗ, а від апаратури вимірювань сигналів КНВ. Просимо навести в додатку 4 до ТД технічні вимоги до каналів «шумових» сигналів апаратури СЗО СВРК для забезпечення функціонування системи СВШД в частині вимірювання «шумових» сигналів ДПЗ.
Відповідь підготовлена профільною технічною дирекцією ДП "НАЕК "Енергоатом": В ТСдоПЗ (Додаток 4 до ТД) будуть внесені зміни у встановленому порядку.
Відповідь замовника: 18.03.2021 13:08
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
18.03.2021 13:08
15.03.2021, 11:27. ID: UA-2021-02-26-009445-a.b4
Вимога (Скарга)
Щодо умов тендерної документації
Відповідно до п. 3 розділу VІ ТД: «Умови договору можуть бути уточнені замовником під час його укладання в частині технічних вимог до продукції, що закуповується, та умов постачання з урахуванням їх особливостей».
Згідно пп. 22 п. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником ….
Згідно пп. 33 п. 1 ст. 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, …
Згідно ч. 1, 3 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Уточнення замовником під час його укладання в частині технічних вимог до продукції є таким, що суперечить зазначеним нормам та таким, що змінює та/або може змінити предмет закупівлі.
Тому вимагаємо у п. 3 розділу VІ ТД слова «Умови договору можуть бути уточнені замовником під час його укладання в частині технічних вимог до продукції, що закуповується, та умов постачання з урахуванням їх особливостей» виключити.
Ваше звернення опрацьовується.
У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 17.03.2021 17:49
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
17.03.2021 17:49
15.03.2021, 16:07. ID: UA-2021-02-26-009445-a.b5
Вимога (Скарга)
Щодо внесення змін до тендерної документації
Відповідно до п. 2.1 частини ІІ розділу ІІІ ТД на підтвердження відповідності учасника встановленому (-им) кваліфікаційному (-им) критерію надається довідка встановленої форми про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Аналогічними договорами вважаються виконані договори на постачання інформаційних та/або керуючих систем, важливих для безпеки АЕС.
На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник надає:
- договір (-и) з усіма додатками, на який (-і) є посилання у довідці та документ (-и), який (-і) підтверджує (-ють) повне виконання учасником цього (цих) договору (-ів) (видаткова накладна, або акт приймання-передачі, або інший документ, який підтверджує постачання учасником товару належної якості та у визначений договором строк)
- технічний акт, затверджений оператором АЕС про введення в експлуатацію повнофункціонального програмно-технічного комплексу СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000.
або
лист-відгук (-и) від контрагента (-ів), який (-і) підтверджує (-ють) своєчасне постачання учасником товару належної якості відповідно до умов договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці.
Зазначені вимоги є суперечливими, нечіткими та незрозумілими, та такими, що суперечать нормативним документам в сфері ядерної безпеки, зважаючи на наступне.
Згідно п. 6.1.1, 6.1.2 п. 6.1. «Апробована інженерно-технічна практика» розділу VI «Технічні та організаційні принципи безпеки» Загальних положень безпеки атомних станцій, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 19.11.2007 N 162, технічні рішення, технології, конструкції, системи і елементи, матеріали, які закладені в проекті і використання яких передбачається при будівництві енергоблока АС, повинні бути апробовані досвідом експлуатації або їх застосовність доводиться результатами досліджень та випробувань. Застосовувані технічні і організаційні рішення повинні задовольняти вимоги нормативних документів з безпеки та враховувати досягнутий рівень науки і техніки.
Згідно п. 1.4 Правил ядерної безпеки реакторних установок атомних станцій з реакторами з водою під тиском, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 15.04.2008 N 73, ядерна безпека реакторної установки забезпечується системою технологічних і організаційних заходів за рахунок, зокрема, застосування апробованої інженерно-технічної практики.
В п. 2.1 частини ІІ розділу ІІІ ТД у вимогах до листа-відгуку не зазначено конкретне обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) – повнофункціональний програмно-технічний комплекс СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000, як це зазначено у вимогах до технічного акту.
Зважаючи на те, що в СВРК застосовується специфічне обладнання вимірювання сигналів струму низького рівня від 0 до 5 мкА, від мінус 0,5 до 0,5 мкА каналів КНВ з контролем опору ізоляції (п. 3.1.1 Таблиці 1 Додатку 4 «ТСдоПЗ») та програмне забезпечення для розрахунків нейтронно-фізичних параметрів АкЗ (Додаток А Додатку 4 «ТСдоПЗ»), які не застосовуються в інших інформаційних та/або керуючих системах важливих для безпеки АЕС, об'єктивним підтвердженням досвіду в повній мірі можуть бути лише виконані договори постачання та впровадження в експлуатацію обладнання і ПЗ СВРК для ВВЕР-1000.
Тому вимагаємо внести зміни до тендерної документації однозначно визначивши вимоги до цього листа:
- «лист-відгук (-и) від АЕС про позитивний досвід експлуатації повнофункціонального програмно-технічного комплексу СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000».
Також з метою уникнення ризиків застосування недостатньо випробуваного і апробованого обладнання для модифікації СВРК ВВЕР-1000 енергоблоку №3 ВП РАЕС з урахуванням специфічності обладнання та вимог до контролю змішаних паливних завантажень АкЗ РУ, просимо в п. 2.1 частини II (А. Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції) ТД, вимагаємо вказати, що: «аналогічними договорами вважаються виконані договори на постачання програмно-технічного комплексу СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000».

Також звертаємо увагу з цього пункту неможливо однозначно визначити документи, які надаються на підтвердження зазначеної в довідці інформації, оскільки після вимог до договору відсутні будь-які розділові знаки, а після вимог до технічного акту стоїть крапка.
Тому вимагаємо виправити пунктуаційні помилки та однозначно роз’яснити у разі відсутності яких документів надається лист-відгук: за відсутності договору та технічного акту або за відсутності тільки технічного акту?
Ваше звернення опрацьовується.
У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 18.03.2021 16:34
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
18.03.2021 16:34
18.03.2021, 14:59. ID: UA-2021-02-26-009445-a.c6
Вимога (Скарга)
Щодо внесення змін до тендерної документації
У зв’язку з тим, що на нашу вимогу UA-2021-02-26-009445-a.b1 від 15.03.2021 Замовником не була надана конкретна відповідь щодо задоволення/незадоволення даної вимоги, повторно направляємо нашу вимогу: «Вимога щодо внесення змін до тендерної документації на закупівлю товарів за темою: ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС) (далі – Тендерна документація) для ДП «НАЕК «Енергоатом» (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-26-009445-a).

1. Вважаємо, що умови Тендерної документації, всупереч ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (в подальшому – Закон) , є такими, що можуть спотворити конкуренцію та призвести до дискримінації учасників Закупівлі. Умови Тендерної документації не дають можливість провести Закупівлю у відповідності до вимог закону та принципів публічних закупівель, оскільки створюють підстави для порушення Замовником та переможцем процедури Закупівлі зокрема ч. 4 ст. 41 Закону, з огляду на наступне.
2. Відповідно до п.5 «А. Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» ч.2 Тендерної документації, на підтвердження технічних характеристик, зазначених в Додатку 4 «ТСдоПЗ» до цієї тендерної документації, учасник має надати ТУ (ТС) або ТЗ на запропоновану учасником продукцію, підписані виробником і погоджені з ДП «НАЕК «Енергоатом» та ДІЯР України.
3. Згідно п. 33 ч.1 ст. 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
4. Відповідно до ч.1 ст.23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
5. Згідно до п.18 ч.1. ст.1 Закону, переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
6. Так, Додаток №4 до Тендерної документації містить Технічну специфікацію до предмета закупівлі «Система внутрішньо реакторного контролю енергоблоку №3 ВП «Рівненська АЕС» 152-14-ТС-ЦТАВ (далі - ТС), яка, в свою чергу, має декілька основних складових:
• Технічні характеристики предмета закупівлі;
• Комплектність поставки продукції;
• Перелік документів, які надаються учасником торгів у складі тендерної пропозиції;
• Додаток А – Технічні та інші вимоги до виготовлення й постачання продукції;
• Додаток Б – Перелік аналогових та дискретних сигналів СВРК;
• Додаток С – Класифікаційна приналежність устаткування СВРК, що закуповується.
7. Таким чином, з огляду на п.5 «А. Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» ч.2 Тендерної документації, пропозиція учасника має в повній мірі відповідати ТС.
8. Необхідно зазначити, що саме Додаток А до ТС встановлює вимоги до системи в цілому та програмного забезпечення СВРК, визначає ступінь централізації системи, встановлює перелік документів, яким має відповідати продукція та загальні вимоги до неї. Також Додаток А до ТС містить опис етапів оцінювання та підтвердження відповідності продукції, а також інформацію щодо випробування, приймання продукції та метрологічного забезпечення.
9. Натомість, у додатку №3 до Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС) наявна примітка:
* Розділ ІІІ та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі.
10. Отже, Замовник, одночасно при встановлені в Тендерній документації технічних характеристик до предмета закупівлі (що вже згідно вимог законодавства є обов’язковими для врахування при визначенні відповідності тендерної пропозиції учасника Тендерній документації), зазначає про те, що буде ігнорувати вказаний розділ ІІІ та Додаток А до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі».
11. При цьому, додаток №7 до Тендерної документації містить проект листа - згоди, яку має надати учасник-переможець наступного змісту: Найменування учасника, в особі керівник/уповноважена особа учасника, погоджується у разі визначення переможцем процедури закупівлі включити до умов договору про закупівлю вимоги, встановлені замовником у Додатку А до «Технічної специфікації до предмета закупівлі» (Додаток 4 до ТД).
12. Таким чином, наявні обґрунтовані підстави вважати, що предмет закупівлі може бути спотворений на етапі подання та розгляду пропозицій учасників на предмет відповідності Тендерній документації, оскільки існує вірогідність допуску та обрання переможцем учасника, пропозиція якого не буде відповідати Розділу ІІІ та Додатку А до Технічної специфікації до предмету закупівлі.
13. В подальшому ж, вимоги щодо відповідності критеріям, визначеним у Додатку А, обов’язково мають бути включені до умов Договору. Як наслідок, умови договору про закупівлю будуть відрізнятися від тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Оскільки учасник буде зобов’язаний виконати інші (додаткові), порівняно з його первісною пропозицією, вимоги щодо технічних характеристик до предмета закупівлі продукції, що фактично є дискримінацією такого учасника.
14. Згідно ч.4 ст. 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
15. Згідно до ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
16. Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
17. Беручи до уваги вищевикладене, вимагаємо усунути допущені порушення законодавства та внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити примітку наступного змісту «* Розділ ІІІ та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі.» з додатку №3 до Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС).»
Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 23.03.2021 17:59
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
23.03.2021 17:59
18.03.2021, 15:04. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a7
Вимога (Скарга)
Щодо умов тендерної документації
У зв’язку з тим, що на нашу вимогу UA-2021-02-26-009445-a.b4 від 15.03.2021 Замовником не була надана конкретна відповідь щодо задоволення/незадоволення даної вимоги, повторно направляємо нашу вимогу: «Відповідно до п. 3 розділу VІ ТД: «Умови договору можуть бути уточнені замовником під час його укладання в частині технічних вимог до продукції, що закуповується, та умов постачання з урахуванням їх особливостей».
Згідно пп. 22 п. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником ….
Згідно пп. 33 п. 1 ст. 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, …
Згідно ч. 1, 3 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Уточнення замовником під час його укладання в частині технічних вимог до продукції є таким, що суперечить зазначеним нормам та таким, що змінює та/або може змінити предмет закупівлі.
Тому вимагаємо у п. 3 розділу VІ ТД слова «Умови договору можуть бути уточнені замовником під час його укладання в частині технічних вимог до продукції, що закуповується, та умов постачання з урахуванням їх особливостей» виключити.»
Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 23.03.2021 17:59
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
23.03.2021 17:59
18.03.2021, 17:07. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a8
Вимога (Скарга)
Щодо внесення змін до тендерної документації
У зв’язку з тим, що на нашу вимогу UA-2021-02-26-009445-a.b5 від 15.03.2021 Замовником не була надана конкретна відповідь щодо задоволення/незадоволення даної вимоги, повторно направляємо нашу вимогу: «Відповідно до п. 2.1 частини ІІ розділу ІІІ ТД на підтвердження відповідності учасника встановленому (-им) кваліфікаційному (-им) критерію надається довідка встановленої форми про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Аналогічними договорами вважаються виконані договори на постачання інформаційних та/або керуючих систем, важливих для безпеки АЕС. На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник надає: - договір (-и) з усіма додатками, на який (-і) є посилання у довідці та документ (-и), який (-і) підтверджує (-ють) повне виконання учасником цього (цих) договору (-ів) (видаткова накладна, або акт приймання-передачі, або інший документ, який підтверджує постачання учасником товару належної якості та у визначений договором строк) - технічний акт, затверджений оператором АЕС про введення в експлуатацію повнофункціонального програмно-технічного комплексу СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000. або лист-відгук (-и) від контрагента (-ів), який (-і) підтверджує (-ють) своєчасне постачання учасником товару належної якості відповідно до умов договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці. Зазначені вимоги є суперечливими, нечіткими та незрозумілими, та такими, що суперечать нормативним документам в сфері ядерної безпеки, зважаючи на наступне. Згідно п. 6.1.1, 6.1.2 п. 6.1. «Апробована інженерно-технічна практика» розділу VI «Технічні та організаційні принципи безпеки» Загальних положень безпеки атомних станцій, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 19.11.2007 N 162, технічні рішення, технології, конструкції, системи і елементи, матеріали, які закладені в проекті і використання яких передбачається при будівництві енергоблока АС, повинні бути апробовані досвідом експлуатації або їх застосовність доводиться результатами досліджень та випробувань. Застосовувані технічні і організаційні рішення повинні задовольняти вимоги нормативних документів з безпеки та враховувати досягнутий рівень науки і техніки. Згідно п. 1.4 Правил ядерної безпеки реакторних установок атомних станцій з реакторами з водою під тиском, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 15.04.2008 N 73, ядерна безпека реакторної установки забезпечується системою технологічних і організаційних заходів за рахунок, зокрема, застосування апробованої інженерно-технічної практики. В п. 2.1 частини ІІ розділу ІІІ ТД у вимогах до листа-відгуку не зазначено конкретне обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) – повнофункціональний програмно-технічний комплекс СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000, як це зазначено у вимогах до технічного акту. Зважаючи на те, що в СВРК застосовується специфічне обладнання вимірювання сигналів струму низького рівня від 0 до 5 мкА, від мінус 0,5 до 0,5 мкА каналів КНВ з контролем опору ізоляції (п. 3.1.1 Таблиці 1 Додатку 4 «ТСдоПЗ») та програмне забезпечення для розрахунків нейтронно-фізичних параметрів АкЗ (Додаток А Додатку 4 «ТСдоПЗ»), які не застосовуються в інших інформаційних та/або керуючих системах важливих для безпеки АЕС, об'єктивним підтвердженням досвіду в повній мірі можуть бути лише виконані договори постачання та впровадження в експлуатацію обладнання і ПЗ СВРК для ВВЕР-1000. Тому вимагаємо внести зміни до тендерної документації однозначно визначивши вимоги до цього листа: - «лист-відгук (-и) від АЕС про позитивний досвід експлуатації повнофункціонального програмно-технічного комплексу СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000». Також з метою уникнення ризиків застосування недостатньо випробуваного і апробованого обладнання для модифікації СВРК ВВЕР-1000 енергоблоку №3 ВП РАЕС з урахуванням специфічності обладнання та вимог до контролю змішаних паливних завантажень АкЗ РУ, просимо в п. 2.1 частини II (А. Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції) ТД, вимагаємо вказати, що: «аналогічними договорами вважаються виконані договори на постачання програмно-технічного комплексу СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000». Також звертаємо увагу з цього пункту неможливо однозначно визначити документи, які надаються на підтвердження зазначеної в довідці інформації, оскільки після вимог до договору відсутні будь-які розділові знаки, а після вимог до технічного акту стоїть крапка. Тому вимагаємо виправити пунктуаційні помилки та однозначно роз’яснити у разі відсутності яких документів надається лист-відгук: за відсутності договору та технічного акту або за відсутності тільки технічного акту?»
Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 23.03.2021 17:59
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
23.03.2021 17:59
18.03.2021, 17:15. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a9
Вимога (Скарга)
Щодо вимог в технічній специфікації
Згідно СОУ НАЕК 100:2016 розділ 10 «ВИМОГИ ДО ЯКОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ», п.10.1 «Вимоги до точності» п.п. 10.1.3 останній перелік:
«При нормуванні та оцінці точності слід керуватися такими правилами:

 при модернізації діючих ІКС (ПТК) характеристики точності замінюючих компонентів (складових частин) мають бути не гірше, ніж у тих, що замінюються.»
З огляду на цю вимогу, а також на те, що на цей час відсутні діючи нормативні документи України, які б встановлювали вимоги до показників точності вимірювальних каналів СВРК, просимо додати у Додаток 4 таблиця 1 п.8 «Вимоги до метрологічного забезпечення» у стовбець «Примітка» наступне: «Показники точності відповідають показникам існуючої системи та згідно вимогам п.10.1.3 СОУ НАЕК 100:2016 повинні бути не гіршими»
Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 23.03.2021 18:00
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
23.03.2021 18:00
26.03.2021, 14:18. ID: UA-2021-02-26-009445-a.c10
Скарга до АМКУ
ПрАТ "СНВО"Імпульс"
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Дата розгляду скарги08.04.2021, 15:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Не задоволена
09.04.2021, 17:09. ID: UA-2021-02-26-009445-a.b11
Вимога (Скарга)
Про виключення з Тендерної документації положень, які не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційними
Згідно ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у тендерній документації зазначаються інструкція з підготовки тендерних пропозицій; один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Частиною 1 та 2 ст. 16 Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином ч. 2 ст. 16 Законом України «Про публічні закупівлі» визначено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, які можуть встановлюватися Замовником для учасників закупівлі в тендерній документації.

Водночас в порушення вищезазначених норм Закону України «Про публічні закупівлі» підпунктом 2.2. пункту 2 розділу А. Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції Частини ІІ Тендерної документації, Замовником встановлена вимога, щодо надання учасником документального підтвердження відповідності установленому (им) кваліфікаційному (-им) критерію (-ям), а саме: «Довідки у довільній формі про наявність доступу до необхідної технічної інформації та Угоди з виробником паливних сбірок TBC-WR компанією Westinhouse, що підтверджує передачу-отримання або згоду на передачу інформації стосовно технічних характеристик паливних збірок TBC-WR.» надання, якої не відноситься до жодного із кваліфікаційних критеріїв, встановлених ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому дана вимога Замовника є незаконною та дискримінаційною.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Просимо виключити з Тендерної Документації підпункт 2.2. пункту 2 розділу А. Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції Частини ІІ Тендерної документації.
Рішенням Замовника від 14.04.2021 внесені зміни до тендерної документації.
Відповідь замовника: 14.04.2021 17:44
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
14.04.2021 17:44
10.04.2021, 18:50. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a12
Вимога (Скарга)
Внесення змін до тендерної документації_1
Наше підприємство планує взяти участь у даній закупівлі. Однак при розгляді тендерної документації виникли питання, які потребують надання відповідей та вимоги, які, на нашу думку, повинні бути враховані та задоволені, а відповідно, повинні бути внесені зміни до тендерної документації.
В Додатку А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» викладені істотні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики та вимоги до предмета закупівлі. Проте згідно примітки додатку 3 до ТД, позначеної «*», Розділ 3 та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі, що суперечить принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі згідно ч. 5 ст. 5 Закону. Відповідно до вище зазначеного просимо виключити примітку додатку 3 до ТД «* Розділ 3 та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі».
Відповідно до п. 7 розділу ІІІ ТД: «Учасник процедур закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у цій тендерній документації, зокрема в Додатку 4 «Технічна специфікація до предмета закупівлі» (далі – ТСдоПЗ) та Додатку 3 «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» до неї, відповідно до пункту 5 «Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» частини ІІ (А) розділу ІІІ цієї тендерної документації».
Згідно ч. 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
В Додатку А Додатка 4 ТД, що є технічною специфікацією до предмету закупівлі, зазначені всі технічні, якісні, кількісні та інші характеристики та вимоги до предмета закупівлі.
Також звертаємо увагу, що відповідно до п. 3 розділу VІ ТД обов’язковими умовами договору є вимоги, визначені в Додатку А до ТСдоПЗ (Додаток 4 до ТД). Відповідно до п. 2.1 проєкту договору поставки якість, комплектність та вимоги до виготовлення та постачання продукції повинні відповідати технічній специфікації до предмета закупівлі № 152-14-ТС-ЦТАВ (далі – ТС). В п. 5.3, 6.3.14 проєкту договору поставки також зазначено про необхідність виконання вимог ТС.
Всупереч зазначеному в додатку 3 зазначено: «Розділ 3 та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі».
Згідно пп. 33 п. 1 ст. 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, …
Відповідно до пп 2 п. 1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації.
Законом не встановлено можливість зміни та відмінності сукупності технічних умов, які зазначені у технічній специфікації до предмета закупівлі, на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі та на етапі укладання договору, оскільки це призведене до невизначеності предмету закупівлі.
Згідно пп. 3 п. 1 та пп 1, 2 п. 2 розділу VIII Вимог з ядерної та радіаційної безпеки до інформаційних та керуючих систем, важливих для безпеки атомних станцій, затверджених Наказом Державної інспекції ядерного регулювання України від 22.07.2015 № 140 раніше розроблене програмне забезпечення використовується за умови його апробації досвідом застосування на атомних станціях, відповідності цим Вимогам, сумісності з характеристиками ПТК (ТЗА), для яких воно призначається, відповідності вимогам до функцій, що виконуються, можуть чи будуть виконуватися цими ПТК (ТЗА).
ПТК - програмно-технічний комплекс.
ТЗА - технічний засіб автоматизації.
А оскільки в додатку 3 зазначено: «Розділ 3 та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі», то при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі неможливо буде зробити висновок про те, чи відповідає розроблене програмне забезпечення вимогам наказу ДІЯРУ № 140, оскільки технічні умови, які зазначені у технічній специфікації до предмета закупівлі, на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі та на етапі укладання договору є різними. Це може привести до непередбачуваних наслідків на АЕС.
Тому пропонуємо внести зміни до тендерної документації, виключивши з додатку 3 приписку, позначену «*» «* Розділ 3 та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі».
З метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (ст. 5 Закону) просимо надати однозначне, чітке та вичерпне роз'яснення: які саме технічні, якісні, кількісні та інші характеристики та вимоги до предмета закупівлі будуть оцінюватися при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі та де ці вимоги зазначені, оскільки додатку 3 зазначено: «Розділ 3 та Додаток А Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовується при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі»?
Рішенням Замовника від 14.04.2021 внесені зміни до тендерної документації.
Відповідь замовника: 14.04.2021 17:42
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
14.04.2021 17:42
10.04.2021, 18:51. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a13
Вимога (Скарга)
Внесення змін до тендерної документації_2
Наше підприємство планує взяти участь у закупівлі. Однак при розгляді тендерної документації виникли питання, які потребують надання відповідей та вимоги, які, на нашу думку, повинні бути враховані та задоволені та повинні бути внесені зміни до тендерної документації.
Відповідно до п. 2.1 частини ІІ розділу ІІІ ТД надається довідка встановленої форми про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Аналогічними договорами вважаються виконані договори на постачання інформаційних та/або керуючих систем, важливих для безпеки АЕС.
На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник надає:
- договір (-и) з усіма додатками, на який (-і) є посилання у довідці та документ (-и), який (-і) підтверджує (-ють) повне виконання учасником цього (цих) договору (-ів) (видаткова накладна, або акт приймання-передачі, або інший документ, який підтверджує постачання учасником товару належної якості та у визначений договором строк)
- технічний акт, затверджений оператором АЕС про введення в експлуатацію повнофункціонального програмно-технічного комплексу СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000.
або
лист-відгук (-и) від контрагента (-ів), який (-і) підтверджує (-ють) своєчасне постачання учасником товару належної якості відповідно до умов договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці.

Вважаємо, що з зазначеного неможливо зробити однозначний висновок про те, які документи повинні бути надані та що документи, які надаються, повинні підтвердити, та відносно якого товару (предмету закупівлі).
Як зазначалося вище, надається лист-відгук від контрагента, який підтверджує своєчасне постачання учасником товару належної якості відповідно до умов договору, зазначеного у довідці. Щодо якого товару надається лист-відгук не зазначено. Хоча у вимогах до технічного акту зазначений конкретний товар (предмет закпівлі) - повнофункціональний програмно-технічний комплекс СВРК для ВВЕР-1000 в частині нейтроннофізичних та теплогідравлічних розрахунків для активних зон реакторів ВВЕР-1000.
Тому пропонуємо внести зміни до тендерної документації, щоб у лист-відгуку від контрагента був зазначений конкретний товар, як у вимогах до технічного акту.
Відповідно до вимог абз. 2 п.п. 2.1 п. 2 ч. ІІ (А. «Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції») р. ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД) аналогічними договорами вважаються виконані договори на постачання інформаційних та/або керуючих систем, важливих для безпеки АЕС.
Таким чином, учасник у своїй тендерній пропозиції для підтвердження інформації, що наведена в довідці про наявний досвід виконання аналогічних договорів надає документи, визначені у маркованому абзаці 1 п.п. 2.1 та один з визначених у маркованому абзаці 2 п.п. 2.1 документів (технічний акт або лист-відгук (-и) від контрагента (-ів)).
Вважаємо, що перелік документів, зазначених в абз. 3 п.п. 2.1 п. 2 ч. ІІ р. ІІІ ТД, є достатнім, однозначно зрозумілим та забезпечує недопущення дискримінації для учасників тендера.
Внесення змін до ТД вважаємо недоцільним.
Відповідь замовника: 14.04.2021 17:41
Тип відповіді: Не задоволено
Розглянуто
14.04.2021 17:41
16.04.2021, 23:10. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a14
Вимога (Скарга)
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
1. Замовником 14.04.2021 року до Тендерної документації були внесені, зокрема, наступні зміни: Додаток 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» змінено та викладено у новій редакції (зміни внесено у текст примітки, а саме: «* п. 3.1 розділу 3, пункти та підпункти А.1.10, А.2, А.3, А.4.1, А.4.4, А.4.5, А.4.8, А.4.9, А.4.10.5, А.5.1 – А.5.3, А.6 – А.9, А.10.1 – А.10.3, А.10.4.1, А.10.5.3, А.11 – А.13 Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовуються при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі»).
2. Вважаємо, що умови Тендерної документації, в тому числі з урахуванням вказаних змін, всупереч ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (в подальшому – Закон) , є такими, що можуть призвести до дискримінації учасників Закупівлі, з огляду на наступне.
3. Відповідно до п.5 «А. Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» ч.2 Тендерної документації, на підтвердження технічних характеристик, зазначених в Додатку 4 «ТСдоПЗ» до цієї тендерної документації, учасник має надати ТУ (ТС) або ТЗ на запропоновану учасником продукцію, підписані виробником і погоджені з ДП «НАЕК «Енергоатом» та ДІЯР України.
4. Згідно п. 33 ч.1 ст. 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
5. Відповідно до ч.1 ст.23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
6. Згідно до п.18 ч.1. ст.1 Закону, переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
7. Так, Додаток №4 до Тендерної документації містить Технічну специфікацію до предмета закупівлі «Система внутрішньо реакторного контролю енергоблоку №3 ВП «Рівненська АЕС» 152-14-ТС-ЦТАВ (далі - ТС), яка, в свою чергу, має декілька основних складових:
• Технічні характеристики предмета закупівлі;
• Комплектність поставки продукції;
• Перелік документів, які надаються учасником торгів у складі тендерної пропозиції;
• Додаток А – Технічні та інші вимоги до виготовлення й постачання продукції;
• Додаток Б – Перелік аналогових та дискретних сигналів СВРК;
• Додаток В – Класифікаційна приналежність устаткування СВРК, що закуповується.

8. Таким чином, з огляду на п.5 «А. Переліку документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» ч.2 Тендерної документації, пропозиція учасника має в повній мірі відповідати ТС.

9. Необхідно зазначити, що саме Додаток А до ТС встановлює вимоги до системи в цілому та програмного забезпечення СВРК, зокрема:
А.1.10 визначає вимоги та інформацію щодо можливості модернізації системи;
А.2 встановлює перелік документів, яким має відповідати продукція;
А.3 встановлює вимоги до персоналу постачальника;
А.4.1 встановлює вимогу, що продукція повинна виготовлятися, перевірятися та випробовуватись відповідно до вимог ТУ (ТС) або ТЗ розроблених та погоджених з ДП «НАЕК «Енергоатом», Держатомрегулювання України у встановленому в СОУ НАЕК 077 порядку з врахуванням вимог цієї ТСдоПЗ;
А.4.4 містить вимогу щодо положення дверей до шаф та інформацію до доступу до обладнання;
А.4.5 містить інформацію стосовно системи охолодження експлуатаційно-автономних частин СВРК;
А.4.8 та А.4.9 зазначає вимоги до принципів конструкції експлуатаційно-автономних частин СВРК;
А.4.10.5 зазначає, що СВРК повинна бути стійкою до впливу перешкод з мережі живлення, з контуру заземлення, по колах передачі сигналів і команд, лініях зв’язку, а також по просторах приміщень у яких вони розміщені;
А.5.1-А.5.3 Визначає вимоги до сейсмостійкості;
А.6 визначає вимоги до виготовлення продукції;
А.7 визначає вимоги щодо оцінювання та підтвердження відповідності продукції;
А.8 визначає вимоги щодо випробування та приймання продукції;
А.9 визначає вимоги щодо метрологічного забезпечення;
А.10.1-А.10.3, А.10.5.3 визначає вимоги щодо маркування, пакування та транспортування;
А.10.4.1 визначає вимоги щодо зберігання;
А.11 Містить інформацію щодо монтування та пуско-налагоджувальних робіт;
А.12 визначає вимоги до переліку документів, які надаються замовнику під час виготовлення та постачання продукції;
А.13 визначає перелік супутніх послуг до постачання.

10. Натомість, у додатку №3 до Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС) наявна примітка наступного змісту (з урахуванням змін до ТД від 14.04.2021):
* п. 3.1 розділу 3, пункти та підпункти А.1.10, А.2, А.3, А.4.1, А.4.4, А.4.5, А.4.8, А.4.9, А.4.10.5, А.5.1 – А.5.3, А.6 – А.9, А.10.1 – А.10.3, А.10.4.1, А.10.5.3, А.11 – А.13 Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовуються при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі».

11. Отже, Замовник, одночасно при встановлені в Тендерній документації технічних характеристик до предмета закупівлі (що вже згідно вимог законодавства є обов’язковими для врахування при визначенні відповідності тендерної пропозиції учасника Тендерній документації), зазначає про те, що буде ігнорувати вказані підпункти розділу ІІІ та Додаток А до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі».

12. При цьому, додаток №7 до Тендерної документації містить проект листа - згоди, яку має надати учасник-переможець наступного змісту: Найменування учасника, в особі керівник/уповноважена особа учасника, погоджується у разі визначення переможцем процедури закупівлі включити до умов договору про закупівлю вимоги, встановлені замовником у Додатку А до «Технічної специфікації до предмета закупівлі» (Додаток 4 до ТД).

13. Таким чином, наявні обґрунтовані підстави вважати, що предмет закупівлі може бути спотворений на етапі подання та розгляду пропозицій учасників на предмет відповідності Тендерній документації, оскільки існує вірогідність допуску та обрання переможцем учасника, пропозиція якого не буде відповідати Розділу ІІІ та Додатку А до Технічної специфікації до предмету закупівлі.
14. В подальшому ж, вимоги щодо відповідності критеріям, визначеним у Додатку А, обов’язково мають бути включені до умов Договору. Як наслідок, умови договору про закупівлю будуть відрізнятися від тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Оскільки учасник буде зобов’язаний виконати інші (додаткові), порівняно з його первісною пропозицією, вимоги щодо технічних характеристик до предмета закупівлі продукції, що фактично є дискримінацією такого учасника.
15. Згідно ч.4 ст. 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
16. Згідно до ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
17. Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
18. Беручи до уваги вищевикладене, вимагаємо усунути допущені порушення законодавства та внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити примітку наступного змісту «* п. 3.1 розділу 3, пункти та підпункти А.1.10, А.2, А.3, А.4.1, А.4.4, А.4.5, А.4.8, А.4.9, А.4.10.5, А.5.1 – А.5.3, А.6 – А.9, А.10.1 – А.10.3, А.10.4.1, А.10.5.3, А.11 – А.13 Додатку 4 до ТД «Технічна специфікація до предмета закупівлі» не застосовуються при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі» з додатку №3 до Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Обладнання системи внутрішньореакторного контролю (СВРК) для енергоблока № 3 ВП РАЕС).





Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 21.04.2021 13:12
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
21.04.2021 13:12
16.04.2021, 23:19. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a15
Вимога (Скарга)
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Згідно зі змінами №3 від 14.04.2021 до Тендерної документації, назва та зміст підпункту 2.2 пункту 2 частини ІІ (А. «Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції») розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД викладено у новій редакції.
Наша компанія, як потенційний учасник цієї закупівлі, вважає чинну редакцію підпункту 2.2 пункту 2 частини ІІ (А. «Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції») розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД такою, що суперечить вимогам ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині порушення основних принципів публічних закупівель та вимог до змісту тендерної документації. Зазначене полягає в наступному.
До документів, що підтверджують відповідність учасника встановленому (-им) кваліфікаційному (-им) критерію (-ям) додано: довідку в довільній формі про наявність доступу до необхідної технічної інформації або зобов’язання про готовність до заключення Угоди щодо конфіденційності та нерозголошення інформації у разі перемоги в тендері (про що зазначається в лівій колонці ТД). Разом з тим, згідно із наведеними роз’ясненнями (права колонка ТД) вказується про необхідність надання: Угоди з виробником паливних збірок TBC-WR компанією «Westinghouse», що підтверджує передачу-отримання або згоди на передачу інформації стосовно технічних характеристик паливних збірок TBC-WR або зобов’язання про готовність до заключення Угоди щодо конфіденційності та нерозголошення інформації, що є власністю компанії, між переможцем торгів, ДП «НАЕК «Енергоатом», компанією «Westinghouse» та ВП РАЕС».

Вважаємо дискримінаційною умовою ТД, щодо надання учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції зобов’язання про готовність до заключення Угоди щодо конфіденційності та нерозголошення інформації, що є власністю компанії, між переможцем торгів, ДП «НАЕК «Енергоатом», компанією «Westinghouse» та ВП РАЕС». Вказана вимога суперечить не лише Закону України «Про публічні закупівлі», а і законодавству України в цілому.

Вимога до учасників надати саме такий документ є дискримінаційною, оскільки створює нерівні умови для таких учасників в частині можливості прийняти участь в закупівлі.

По-перше: такий документ, як «зобов’язання» в даному випадку не створює для особи, що його надала будь-яких правових наслідків. Крім того, незрозуміле «зобов’язання», не виконує головну функцію свого призначення – не підтверджує відповідності учасника кваліфікаційним вимогам, що є однією з головних умов участі в закупівлі. Як наслідок, сумнівне підтвердження учасником своєї пропозиції відповідно кваліфікаційним вимогам, в подальшому призведе до спотворення результатів торгів, оскільки такий недобросовісний учасник буде допущений до аукціону, що вплине, на результатами аукціону, та визначення переможця.

По-друге: надання особою такого «зобов’язання», пов’язане з певними фінансовими та юридичними ризиками, оскільки в момент подачі тендерної пропозиції учасником закупівлі, є незрозумілим та невідомим для нього, які для нього будуть мати місце наслідки, вчинення дій для виконання такого «зобов’язання». Тобто в момент формування вартості пропозиції не має можливості для учасника закупівлі врахувати всі додаткові фінансові витрати та вчинення дій, що будуть пов’язані з укладанням та виконанням такої угоди. Відповідно, такі обставини однозначно впливають на формування ціни тендерної пропозиції учасника.

По-третє: забезпечення учасником виконання в майбутньому наданого «зобов’язання» та відповідно, виконання безпосередньо самого договору постачання, що буде укладений за результатами проведених торгів, буде напряму залежати від інших (третіх) осіб, в тому числі і Замовника. Відсутність будь-яких цивільно-правових відносин між сторонами (переможцем торгів, ДП «НАЕК «Енергоатом», компанією «Westinghouse» та ВП РАЕС) на момент подачі тендерної пропозиції учасником, в подальшому може вплинути, більш того, зробити неможливим виконання постачальником своїх зобов’язань відповідно до договору постачання.

Таким чином, з метою дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, а також запобігання корупційним діям і зловживанням згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до ТД, виключивши в підпункті 2.2 пункту 2 частини ІІ (А. «Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції») розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД у лівій колонці слова «або зобов’язання про готовність до заключення Угоди щодо конфіденційності та нерозголошення інформації у разі перемоги в тендері», та виключивши у правій колонці слова «або зобов’язання про готовність до заключення Угоди щодо конфіденційності та нерозголошення інформації, що є власністю компанії, між переможцем торгів, ДП «НАЕК «Енергоатом», компанією «Westinghouse» та ВП РАЕС».






Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 21.04.2021 13:12
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
21.04.2021 13:12
22.04.2021, 17:35. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a16
Скарга до АМКУ
ПрАТ "СНВО"Імпульс"
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Дата розгляду скарги06.05.2021, 15:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Не задоволена
09.05.2021, 19:13. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a17
Вимога (Скарга)
Про внесення змін до ТСдоПЗ
На підставі досвіду модифікації СВРК для контролю змішаних паливних завантажень і для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки експлуатації змішаних паливних завантажень під час впровадження вважаємо за необхідне на першому етапі дослідної експлуатації використовувати апробовану ПФР «Beacon-TSM» для виконання наступних функцій: розрахунок параметрів стану АкЗ РУ, прогнозування стану АкЗ РУ, режимний контроль параметрів стану АкЗ РУ, реєстрація та архівування даних, сигналізація про порушення, формування та видача сигналу ПЗ-ІІ, надання даних персоналу, що є користувачем СВРК (має бути забезпечений вивід даних на РМРВ БЩУ). У відповідності до вищезазначеного просимо внести відповідні зміни до Таблиці 1 ТСдоПЗ.
Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 13.05.2021 16:29
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
13.05.2021 16:29
09.05.2021, 19:16. ID: UA-2021-02-26-009445-a.a18
Вимога (Скарга)
Про внесення змін до ТСдоПЗ
У відповідності зі звітом «Analysis of differences in fuel safety criteria for WWER and western PWR nuclear power plants,» International Atomic Energy Agency» IAEA-TECDOC-1381, МАГАТЕ реактори ВВЕР-1000 та PWR мають значні відмінності в конструкції, характеристиках застосовуваного палива, засобах вимірювань сигналів детекторів нейтронного потоку, методології та моделях розрахунку нейтронно-фізичних параметрів активної зони реактора. Отже, для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки у відповідності з діючою нормативною документацією в Україні, технічні засоби і програмне забезпечення, що пропонуються у складі ПТК СВРК РАЕС-3, до початку торгів повинні бути апробованими на енергоблоках з реактором ВВЕР-1000 в робочих умовах експлуатації в режимі реального часу, про що мають свідчити відповідні документи, як-то акт дослідної/промислової експлуатації, звіт про верифікацію/валідацію/апрообацію, і т.і., підписаний з боку експлуатуючої організації. У відповідності до вищезазначеного просимо внести відповідні зміни до ТСдоПЗ.
Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднене додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Відповідь замовника: 13.05.2021 16:30
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
13.05.2021 16:30