| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 22.02.2021 № 5 зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ВБК «КИЇВБУД», (далі – Переможець), протокол засідання тендерного комітету від 18.03.2021 №2, повідомлення про намір укласти договір від 18.03.2021, договір від 15.04.2021 № 15, додаткову угоду від 26.10.2021 №1, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 27.02.2023.
Аналізом тендерної документації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що відповідно до пункту 5 Додатку 1 до ТД, переможець торгів у строк, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених статті 17 Закону № 922.
Враховуючи вищевказане, тендерна документація складена не у відповідності із вимогами Закону № 922, оскільки згідно з частиною 6 статті 17, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику, що підтверджують відсутність підстав визначених статті 17 Закону № 922, чим порушено статтю 22 Закону № 922.
Крім того, відповідно до пункту 10 Додатку 1 до ТД Замовник установлює вимогу щодо надання копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців або інший рівнозначний документ (станом на 2021 рік).
Однак, Переможцем не надано копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців або інший рівнозначний документ (станом на 2021 рік), чим не виконано вимоги пункту 10 Додатку 1 до ТД.
Згідно з пунктом 11 Додатку 1 до ТД учасники повинні надати розрахунок твердої договірної ціни та кошторис, який повинен відповідати технічним вимогам замовника встановленим в Додатку до 7 тендерної документації.
Відповідно до пункту 12 Додатку 1 до ТД учасники повинні надати конкурсну форму «Пропозиція», що подається згідно форми Додатку 6.
Так, на виконання зазначених вимог у пунктах 11-12 Додатку 1 до ТД, Переможець у складі своєї тендерної пропозиції надає розрахунок твердої договірної ціни та конкурсну форму «Пропозиція» згідно форми Додатку 6 із зазначенням ціни, яка не відповідає остаточній пропозиції аукціону, а саме, договірна ціна відповідає 2 раунду аукціону 2430091,56 грн з ПДВ, але не відповідає остаточній пропозиції 216904,05 грн з ПДВ.
З огляду на вищезазначене, Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.
Тож, на виконання вимоги Замовника щодо усунення невідповідностей відповідно до пунктів 10-12 Додатку 1 до ТД, Учасник 16.03.2021 надав через електронну систему закупівель відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) та відкориговані договірну ціну, а також конкурсну форму «Пропозиція» згідно форми Додатку 6.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону № 922 у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Враховуючи зазначене, Замовник безпідставно розмістив повідомлення з вимогою про усунення вищевказаних невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню у відповідності до підстав, визначених статтею 31 Закону № 922, без застосування механізму 24 годин.
При цьому, Замовник установив учаснику ТОВ «ВБК «КИЇВБУД» вимоги про усунення невідповідностей, шляхом надання документів відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини 16 статті 29 Закону № 922.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВБК «КИЇВБУД» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а уклав з ним договір від 15.04.2021 № 15 на суму 2 416 904,05 гривень.
Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII, відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. |
|