Процедура закупівлі оголошена 27.03.2020 16:33. Дата останніх змін - 25.06.2020 16:19
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1718370 Пирятин-Гребінка на ділянці км0+000-км12+500 Гребінківського та Пирятинського районів Полтавської області (окремими ділянками) -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2020-03-27-001974-a | |
| ID | 0f317f4a2f3f4531abaa93d51cb2e366 | |
| Ідентифікатор плану | UA-P-2020-03-27-006992-b |
Очікувана вартість закупівлі
34`195`475.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області" | |
| Очікувана вартість закупівлі | 34`195`475.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Розмір мінімального кроку пониження ціни | 3`419.55 Гривня | |
| Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 1`000`000.00 Гривня | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з публікацією англійською мовою | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
| Вид предмету закупівлі: | Закупівля послуг |
Закупівля оголошена
27.03.20
Період уточнень
до 10.05.20
Період оскаржень
до 16.05.20
Подання пропозицій
до 20.05.20
Прекваліфікація
з 20.05.2020
Оскарження прекваліфікації
до 11.06.2020
Аукціон
11.06.20
Кваліфікація переможця
з 11.06.20
Пропозиції розглянуті
12.06.20
Завершена
25.06.20
03.04.2020, 16:15. ID: UA-2020-03-27-001974-a.a1
Вимога (Скарга)
Щодо вимог
Згідно з додатком 3 до тендерної документації вимагається надати інформацію та підтвердити її про перелік основних машин та механізмів, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Однак, зовсім не наводиться мінімальна кількість машин та механізмів, перелік за посадами кваліфікованих працівників, яких буде достатньо для підтвердження кваліфікації учасника закупівлі та яких буде достатньо щонайменше для виконання головних, ключових видів робіт за закупівлею.
З метою уникнення можливих маніпуляцій зі сторони замовника закупівлі та інших потенційних учасників закупівлі вимагаємо внести зміни до тендерної документації на предмет уточнення, наявність яких саме машин, механізмів та працівників має підтверджувати учасник! Це звична практика, до того ж зрозуміло буде усім учасникам закупівлі. Також вимагаємо розширити кваліфікаційні вимоги необхідністю підтвердження учасниками закупівель аналогічного договору в обсягах по ключовим роботам!
З метою уникнення можливих маніпуляцій зі сторони замовника закупівлі та інших потенційних учасників закупівлі вимагаємо внести зміни до тендерної документації на предмет уточнення, наявність яких саме машин, механізмів та працівників має підтверджувати учасник! Це звична практика, до того ж зрозуміло буде усім учасникам закупівлі. Також вимагаємо розширити кваліфікаційні вимоги необхідністю підтвердження учасниками закупівель аналогічного договору в обсягах по ключовим роботам!
Доброго дня!
Повідомляємо Вам, що Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації в частині уточнення, машин, механізмів та працівників, які має підтвердити учасник, а також розширено кваліфікаційні вимоги необхідністю підтвердження учасниками закупівель аналогічного договору в обсягах по ключовим роботам.
Повідомляємо Вам, що Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації в частині уточнення, машин, механізмів та працівників, які має підтвердити учасник, а також розширено кваліфікаційні вимоги необхідністю підтвердження учасниками закупівель аналогічного договору в обсягах по ключовим роботам.
Відповідь замовника: 08.04.2020 14:15
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
08.04.2020, 11:38. ID: UA-2020-03-27-001974-a.c2
Вимога (Скарга)
Вимога до Замовника
Шановний Замовнику, повідомляємо, що для виконання робіт (у випадку перемоги у даній процедурі закупівлі) наше підприємство планує використовувати мобільний асфальтобетонний завод.
Основною відмінністю (перевагою) мобільного (переміщуваного) асфальтобетонного заводу над звичайним (стаціонарним) є швидкість та простота переміщення АБЗ.
Мобільний АБЗ може бути у найкоротший час переміщений у будь-яке місце (у т.ч. в безпосередній близькості до об’єкту ремонту).
ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, дійсно встановлюють обмеження у часі та відстані транспортування асфальтобетонних сумішей.
Зокрема п. 20.8.2 ДБН встановлює, що:
«Відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від моменту їх випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а, при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин….
Таблиця 20.2а – Максимальна відстань транспортування асфальтобетонних сумішей:
З капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь)- відстань транспортування не більше 150 км.
З перехідним типом дорожнього одягу- відстань транспортування не більше 110 км.
В межах населеного пункту- відстань транспортування не більше 75 км.
Таким чином, ДБН В.2.3-4-2015 встановлює обмеження у відстані і часі перевезення асфальтобетонних сумішей з моменту їх випуску.
Звісно, що випуск асфальтобетонних сумішей буде відбуватись в момент виконання робіт, тобто після укладення договору про закупівлю та фактичного початку виконання робіт.
Однак в ТД Замовник вимагає, щоб учасник розраховував відстань транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші відповідно до вимог ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, у тому числі п. 20.8.2 ДБН, із місця відпуску асфальтобетонної суміші (фактичного знаходження асфальтобетонної установки на момент подання тендерної пропозиції) до об’єкту надання послуг/виконання робіт.
У разі не дотримання Учасником вищезазначених вимог, його пропозиція буде відхилена як така, що не відповідає вимогам даної тендерної документації.
Звісно, що між моментом подання тендерної пропозиції і моментом випуску асфальтобетонних сумішей (у випадку перемоги у закупівлі і укладення відповідного договору) є значний проміжок часу.
Оскільки переміщення навіть мобільного асфальтобетонного заводу потребує певних грошових та людських витрат, жоден власник/орендар не переміщуватиме мобільний АБЗ лише для того, щоб подати пропозицію для участі у закупівлі.
Натомість, у випадку перемоги у закупівлі, переміщення мобільної АБЗ є і доцільним, і технічно можливим.
Розуміючи це, значна Замовників в умовах своїх документацій прямо прописують можливість використання мобільного заводу і зазначають, що у разі такого використання майбутнє місце розташування заводу має підтверджуватись документами від власника/користувача земельної ділянки.
Так, Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області визначає, що «у разі використання мобільного асфальтобетонного заводу учасник повинен надати лист-згоду власника земельної ділянки на розміщення асфальтобетонного заводу на його території із зазначенням адреси ділянки» (див. зокрема процедури №№ UA-2019-07-29-001328-b, UA-2019-07-08-000571-b тощо).
Аналогічне положення у своїх документаціях прописує Служба автомобільних доріг у Сумській області (див. зокрема процедури №№ UA-2019-11-07-001196-c, /UA-2019-11-13-000748-a тощо).
Натомість Замовник у даній процедурі закупівлі фактично унеможливлює застосування учасниками мобільних асфальтобетонних заводів, оскільки вимагає, щоб вже на момент подання тендерної пропозиції (а не на момент виконання робіт, що було б доцільним та обґрунтованим) асфальтобетонний завод знаходився вже у місці, в якому учасник планує його розмістити у випадку перемоги у закупівлі.
Порушення прав Учасника полягає у тому, що наш мобільний асфальтобетонний завод, який ми плануємо використовувати, наразі не знаходиться у безпосередній близькості до об’єкту ремонту, а тому Учасник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала вимозі Документації.
Враховуючи вищевикладене, умова «Учасник розраховує відстань транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші відповідно до вимог ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, у тому числі п. 20.8.2 ДБН, із місця відпуску асфальтобетонної суміші (фактичного знаходження асфальтобетонної установки на момент подання тендерної пропозиції) до об’єкту надання послуг/виконання робіт.
У разі не дотримання Учасником вищезазначених вимог, його пропозиція буде відхилена як така, що не відповідає вимогам даної тендерної документації» має бути виключена з Тендерної документації з метою приведення останньої у відповідність із ЗУ «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
Вимагаємо:
1. Виключити вимогу щодо розрахунку відстані транспортування асфальтобетонних сумішей та/або ЩМАС з місця фактичного знаходження АБЗ на момент подання тендерної пропозиції.
2. Передбачити у тендерній документації можливість використання учасником мобільного заводу.
3. Передбачити у тендерній документації можливість розрахунку відстані транспортування асфальтобетонних сумішей та/або ЩМАС з місця, де планується розташування АБЗ на момент виконання робіт за договором.
Дякуємо за розуміння.
Основною відмінністю (перевагою) мобільного (переміщуваного) асфальтобетонного заводу над звичайним (стаціонарним) є швидкість та простота переміщення АБЗ.
Мобільний АБЗ може бути у найкоротший час переміщений у будь-яке місце (у т.ч. в безпосередній близькості до об’єкту ремонту).
ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, дійсно встановлюють обмеження у часі та відстані транспортування асфальтобетонних сумішей.
Зокрема п. 20.8.2 ДБН встановлює, що:
«Відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від моменту їх випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а, при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин….
Таблиця 20.2а – Максимальна відстань транспортування асфальтобетонних сумішей:
З капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь)- відстань транспортування не більше 150 км.
З перехідним типом дорожнього одягу- відстань транспортування не більше 110 км.
В межах населеного пункту- відстань транспортування не більше 75 км.
Таким чином, ДБН В.2.3-4-2015 встановлює обмеження у відстані і часі перевезення асфальтобетонних сумішей з моменту їх випуску.
Звісно, що випуск асфальтобетонних сумішей буде відбуватись в момент виконання робіт, тобто після укладення договору про закупівлю та фактичного початку виконання робіт.
Однак в ТД Замовник вимагає, щоб учасник розраховував відстань транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші відповідно до вимог ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, у тому числі п. 20.8.2 ДБН, із місця відпуску асфальтобетонної суміші (фактичного знаходження асфальтобетонної установки на момент подання тендерної пропозиції) до об’єкту надання послуг/виконання робіт.
У разі не дотримання Учасником вищезазначених вимог, його пропозиція буде відхилена як така, що не відповідає вимогам даної тендерної документації.
Звісно, що між моментом подання тендерної пропозиції і моментом випуску асфальтобетонних сумішей (у випадку перемоги у закупівлі і укладення відповідного договору) є значний проміжок часу.
Оскільки переміщення навіть мобільного асфальтобетонного заводу потребує певних грошових та людських витрат, жоден власник/орендар не переміщуватиме мобільний АБЗ лише для того, щоб подати пропозицію для участі у закупівлі.
Натомість, у випадку перемоги у закупівлі, переміщення мобільної АБЗ є і доцільним, і технічно можливим.
Розуміючи це, значна Замовників в умовах своїх документацій прямо прописують можливість використання мобільного заводу і зазначають, що у разі такого використання майбутнє місце розташування заводу має підтверджуватись документами від власника/користувача земельної ділянки.
Так, Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області визначає, що «у разі використання мобільного асфальтобетонного заводу учасник повинен надати лист-згоду власника земельної ділянки на розміщення асфальтобетонного заводу на його території із зазначенням адреси ділянки» (див. зокрема процедури №№ UA-2019-07-29-001328-b, UA-2019-07-08-000571-b тощо).
Аналогічне положення у своїх документаціях прописує Служба автомобільних доріг у Сумській області (див. зокрема процедури №№ UA-2019-11-07-001196-c, /UA-2019-11-13-000748-a тощо).
Натомість Замовник у даній процедурі закупівлі фактично унеможливлює застосування учасниками мобільних асфальтобетонних заводів, оскільки вимагає, щоб вже на момент подання тендерної пропозиції (а не на момент виконання робіт, що було б доцільним та обґрунтованим) асфальтобетонний завод знаходився вже у місці, в якому учасник планує його розмістити у випадку перемоги у закупівлі.
Порушення прав Учасника полягає у тому, що наш мобільний асфальтобетонний завод, який ми плануємо використовувати, наразі не знаходиться у безпосередній близькості до об’єкту ремонту, а тому Учасник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала вимозі Документації.
Враховуючи вищевикладене, умова «Учасник розраховує відстань транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші відповідно до вимог ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, у тому числі п. 20.8.2 ДБН, із місця відпуску асфальтобетонної суміші (фактичного знаходження асфальтобетонної установки на момент подання тендерної пропозиції) до об’єкту надання послуг/виконання робіт.
У разі не дотримання Учасником вищезазначених вимог, його пропозиція буде відхилена як така, що не відповідає вимогам даної тендерної документації» має бути виключена з Тендерної документації з метою приведення останньої у відповідність із ЗУ «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
Вимагаємо:
1. Виключити вимогу щодо розрахунку відстані транспортування асфальтобетонних сумішей та/або ЩМАС з місця фактичного знаходження АБЗ на момент подання тендерної пропозиції.
2. Передбачити у тендерній документації можливість використання учасником мобільного заводу.
3. Передбачити у тендерній документації можливість розрахунку відстані транспортування асфальтобетонних сумішей та/або ЩМАС з місця, де планується розташування АБЗ на момент виконання робіт за договором.
Дякуємо за розуміння.
Повідомляємо, що дана вимога визначена для встановлення спроможності учасника поставити основі матеріали, які необхідні для надання послуг, та встановити відповідність поставки таких матеріалів вимогам чинного законодавства, зокрема, ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво».
Тож, цілком логічною є вимога Замовника щодо зазначення інформації, яка наявна на момент подання тендерної пропозиції, а не яка можливо буде в майбутньому.
Надання можливості Учасником зазначати інформацію про можливе майбутнє місцезнаходження АБЗ викликає сумніви, оскільки подання тендерної пропозиції не зобов’язує потенційного Учасника перемістити, після обрання його переможцем, свій АБЗ.
Фактичне місце розташування АБЗ дає можливість правильно визначити відстань перевезення асфальтобетонних сумішей до місця їх укладання. Згідно чинних норм та технічного завдання тендерної документації в якості матеріалу для дорожнього покриття застосовуються гарячі асфальтобетонні суміші. Особливістю застосування сумішей є необхідність укладати і ущільнювати їх при певних температурах, що залежить від типу суміші та марки бітуму. Також певну температуру необхідно витримувати при приготуванні, обробці і транспортуванні асфальтобетонної суміші. При довготривалому перевезені сумішей асфальтобетонних, під дією власної ваги в асфальтобетонній суміші починається структурні деформації, які заключаються у взаємному перемішуванні зерен, що призводить до появи пружніх деформацій, зближенню часток (злипанню) суміші.
Час на перевезення гарячого асфальту від місця його виробництва до місця укладання залежить від віддаленості асфальтозмішувальних установок (АБЗ), а в населених пунктах (якщо маршрут доставки проходить через них), крім того, від інтенсивності руху потоків автотранспорту, кількості дорожніх заторів. Це призводить до охолодження поверхневого шару гарячого асфальту в місцях його контакту з повітрям і кузовом самоскида. При транспортуванні важкі фракції асфальту осідають на дно самоскида.
Враховуючи фізико-хімічні зміни, що виникають при транспортуванні асфальтобетонних сумішей, тривале транспортування (більше 3-х годин) може привести до розшарування суміші).
З огляду на вищевикладене, Замовник не може не враховувати на якому обладнанні виготовляється асфальтобетон (кустарне виробництво чи високотехнологічний завод) та яка відстань транспортування асфальтобетонної суміші (а отже температура укладання суміші і її якість).
Тож, цілком логічною є вимога Замовника щодо зазначення інформації, яка наявна на момент подання тендерної пропозиції, а не яка можливо буде в майбутньому.
Надання можливості Учасником зазначати інформацію про можливе майбутнє місцезнаходження АБЗ викликає сумніви, оскільки подання тендерної пропозиції не зобов’язує потенційного Учасника перемістити, після обрання його переможцем, свій АБЗ.
Фактичне місце розташування АБЗ дає можливість правильно визначити відстань перевезення асфальтобетонних сумішей до місця їх укладання. Згідно чинних норм та технічного завдання тендерної документації в якості матеріалу для дорожнього покриття застосовуються гарячі асфальтобетонні суміші. Особливістю застосування сумішей є необхідність укладати і ущільнювати їх при певних температурах, що залежить від типу суміші та марки бітуму. Також певну температуру необхідно витримувати при приготуванні, обробці і транспортуванні асфальтобетонної суміші. При довготривалому перевезені сумішей асфальтобетонних, під дією власної ваги в асфальтобетонній суміші починається структурні деформації, які заключаються у взаємному перемішуванні зерен, що призводить до появи пружніх деформацій, зближенню часток (злипанню) суміші.
Час на перевезення гарячого асфальту від місця його виробництва до місця укладання залежить від віддаленості асфальтозмішувальних установок (АБЗ), а в населених пунктах (якщо маршрут доставки проходить через них), крім того, від інтенсивності руху потоків автотранспорту, кількості дорожніх заторів. Це призводить до охолодження поверхневого шару гарячого асфальту в місцях його контакту з повітрям і кузовом самоскида. При транспортуванні важкі фракції асфальту осідають на дно самоскида.
Враховуючи фізико-хімічні зміни, що виникають при транспортуванні асфальтобетонних сумішей, тривале транспортування (більше 3-х годин) може привести до розшарування суміші).
З огляду на вищевикладене, Замовник не може не враховувати на якому обладнанні виготовляється асфальтобетон (кустарне виробництво чи високотехнологічний завод) та яка відстань транспортування асфальтобетонної суміші (а отже температура укладання суміші і її якість).
Відповідь замовника: 13.04.2020 17:07
Тип відповіді: Не задоволено
Залишено без розгляду
16.04.2020, 09:58. ID: UA-2020-03-27-001974-a.a3
Вимога (Скарга)
щодо застави на забезпечення виконання договору
Відповідно до вимог тендерної документації від учасника – переможця закупівлі вимагається надати в забезпечення виконання договору заставу в розмірі 5% від вартості договору про закупівлю. Враховуючи терміни надання послуг з ремонту, а також вже усталену практику через об’єктивні обставини їх продовження, зокрема через відсутність бюджетного фінансування, вимагаємо внести зміни та виключити цю вимогу з тендерної документації. Названа умова створюватиме фінансове навантаження на будь-яке підприємство, що виграє тендер, особливо в умовах вже існуючої економічної кризи в країні та в умовах епідеміологічного нещастя в світі в цілому. Виключення умови щодо застави надасть можливість переможцю тендеру зосередити кошти не на забезпеченні, а на придбанні необхідного будівельного матеріалу, пального для техніки тощо. Вимагаємо внести зміни – виключити умову щодо застава та враховувати під час складання тендерних документацій вкрай негативну ситуацію в країні, яка до то ж має перспективу ще більшого загострення та ускладнення
Відповідно до пункту 29 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Стаття 22 Закону встановлює обов’язкові складові, які повинні міститися в тендерній документації.
Відповідно до пункту 15 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Статтею 27 Закону передбачено, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином, вимога замовника щодо надання забезпечення виконання договору є законодавчо обґрунтованою, не суперечить вимогам чинного законодавства та у замовника відсутні підстави для задоволення вимоги (скарги).
Стаття 22 Закону встановлює обов’язкові складові, які повинні міститися в тендерній документації.
Відповідно до пункту 15 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Статтею 27 Закону передбачено, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином, вимога замовника щодо надання забезпечення виконання договору є законодавчо обґрунтованою, не суперечить вимогам чинного законодавства та у замовника відсутні підстави для задоволення вимоги (скарги).
Відповідь замовника: 22.04.2020 08:48
Тип відповіді: Не задоволено
Залишено без розгляду
18.04.2020, 17:06. ID: UA-2020-03-27-001974-a.b4
Скарга до АМКУ
ТОВ ГРАНІТ-001
Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга на дискримінаційні вимоги (див. доданий файл).
Розгляд зупинено
13.05.2020 22:07