Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 24.03.2020 11:59. Дата останніх змін - 12.05.2020 12:21

Охоронні послуги (послуги фізичної охорони, централізованої пультової охорони за допомогою засобів охоронної сигналізації та щомісячне обслуговування системи відеоспостереження за адресами: м. Одеса, вул. Чорноморська, 10; м. Одеса, вул. Ковальська, 13) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-24-000496-c  
ID f602c7e3250d4511bdc501ff425b5e1e  
Очікувана вартість закупівлі
850`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника ДП Одеський центр стандартизації, метрології та сертифікації  
Очікувана вартість закупівлі 850`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 8`500.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
24.03.20
Період уточнень
до 29.03.20
Період оскаржень
до 04.04.20
Подання пропозицій
до 08.04.20
Аукціон
09.04.20
Кваліфікація переможця
з 09.04.20
Пропозиції розглянуті
з 24.04.20
Завершена
12.05.20
25.03.2020, 14:14
ISO 9001 2015
Загальне запитання щодо оголошення
На вимогу Додатоку 6 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ) III. Гарантії якості:
1. замовник вимагає надання документів, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно діяльності приватних охоронних служб (Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015).

Вимога щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. По-перше, Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ( ISO 9001:2015 «Системи менеджменту») Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, Ви повинні розуміти, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників Крім того, п.01.Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Національним стандартом України (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі, так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 27.03.2020, 10:43)
Розглянувши Ваше запитання щодо виключення Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 з тендерної документації, вважаємо, що вона не підлягає задоволенню Замовником за наступних підстав: По-перше, посилання на ст. 31 ГК України, як на підставу щодо визначення дій Замовника за даною процедурою закупівлі у якості «дискримінації суб’єктів господарювання» не містить правового підґрунтя за наступними причинами. Так, встановлені ч.1 ст. 31 ГК України види дискримінаційних підходів стосовно суб'єктів господарювання стосуються виключно класифікації антиконкурентних дій з боку органів державної влади, (що також більш детально визначено статтею 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції»). Фактично, зазначені у вашому зверненні правові норми (загальні принципи за якими поміж іншим також сформульовані у статті 6 ГКУ), мають відношення до незаконного втручання органів державної влади та їх посадових осіб у господарські відносини. В розумінні зазначених нормативно-правових актів антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю вважається прийняття будь-яких розпорядчих актів, надання вказівок, укладення угод або інші дії чи бездіяльність органів влади, місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю, які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Таким чином, оскільки Замовник не є органом влади, то, класифікація будь яких дій з його боку у якості порушення норм визначених ст. 31 ГК України, є безпідставною, та, відповідно – вимоги учасників, що ґрунтуються на положеннях цієї статті стосовно даної процедури закупівлі є такими, що не мають підстав для задоволення Замовником. По-друге, п. 3 частиною 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлюється право замовників, стосовно визначення у складі вимог тендерної документації: «..посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами…». Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості послуг учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». По-третє, будь-який суб’єкт господарювання, який надає охоронні послуги та відповідає кваліфікаційним вимогам та стандартам системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, може отримати відповідний Сертифікат. На підставі вищевикладеного, наявність у учасника тендеру може бути одним з кваліфікаційних критеріїв, які Замовник може встановлювати відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг, тому не вважаємо дану вимогу дискримінаційною. Також, щодо аналогічної вимоги, Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель прийнято рішення № 52-р/пк-ск від 18.01.2016 року. Згідно із зазначеним рішенням, вимога щодо наявності сертифікату системи менеджменту якістю ДСТУ ISO 9001 не є дискримінаційною.