Процедура закупівлі оголошена 02.06.2025 22:31. Дата останніх змін - 26.06.2025 15:18
Найпростіше укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), код ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-06-02-013370-a | |
| ID | 567d7ea6c9074f8aa6b0c5a6fedce99f |
Загальна очікувана вартість закупівлі
5`000`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | ЦИРКУНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 5`000`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
02.06.25
Період уточнень
до 07.06.25
Період оскаржень
до 07.06.25
Подання пропозицій
до 10.06.25
Кваліфікація переможця
з 10.06.25
Пропозиції розглянуті
з 20.06.25
Завершена
26.06.25
03.06.2025, 16:48
дискримінаційна вимога "розташування підлоги та стелі до стін повинно бути виконане під кутом 90 "
Загальне запитання щодо оголошення
Замовник зазначив дискримінаційну вимогу "розташування підлоги та стелі до стін повинно бути виконане під кутом 90 ". Дана вимога обмежує учасників , споруди яких мають інший конструктив (а кут) саме прийнятті участь у даній закупівлі.
Вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу про "розташування підлоги та стелі до стін повинно бути виконане під кутом 90 ", видаливши дану вимогу з ТД
Вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу про "розташування підлоги та стелі до стін повинно бути виконане під кутом 90 ", видаливши дану вимогу з ТД
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 06.06.2025, 19:35)
Доброго дня, дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Абзацом 2 п.54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). В Вашому запитанні відсутнє запитання стосовно тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Якщо Ваш текст містить вимогу то відповідно п.54 Особливостей вимоги щодо проведення тендера розміщуються в окремому віконці з вказанням адресата.
Щодо начебто дискримінаційної вимоги.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18. Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є – забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі». Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Ще однє рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Щодо розташування підлоги та стелі до стін під кутом 90 повідомляємо, що зазначена вимога була включена до тендерної документації з декількох підстав. По-перше: розташування підлоги та стелі до стін під кутом 90 збільшує корисну площу укриття. По друге: відповідно до вимог тендерної документації на дану закупівлю укриття повинно бути частково заглиблене і розташування підлоги та стелі до стін під кутом, що не становить 90 призводить до збільшення тиску землі на стіни, виникненню конденсату, більшому замоканню.
Щодо начебто дискримінаційної вимоги.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18. Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є – забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі». Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Ще однє рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Щодо розташування підлоги та стелі до стін під кутом 90 повідомляємо, що зазначена вимога була включена до тендерної документації з декількох підстав. По-перше: розташування підлоги та стелі до стін під кутом 90 збільшує корисну площу укриття. По друге: відповідно до вимог тендерної документації на дану закупівлю укриття повинно бути частково заглиблене і розташування підлоги та стелі до стін під кутом, що не становить 90 призводить до збільшення тиску землі на стіни, виникненню конденсату, більшому замоканню.
03.06.2025, 17:03
дискримінаційна вимога "округла форма даху "
Загальне запитання щодо оголошення
Добрий день. Шановний замовник, Ви встановили у ТД вимогу :"покрівля –дах із залізобетону товщиною не менше 300 мм, покрівля даху повинна мати округлу форму".
Наша компанія бажає прийняти участь у даній закупівлі, але вищезазначена вимога обмежує нас, а саме конструктив нашої споруди має іншу форму покрівлі.
Замовнику, звертаємо вашу увагу,що змова з конкретним учасником може мати наслідки , у вигляді кримінального провадження.
Вимагаємо прибрати дану вимогу як дискримінаційну. Не обмежуйте учасників, аджеж Ви можете отримати хороші пропозиції від різних виробників, якщо зробити тендер чесним та прозорим.
Наша компанія бажає прийняти участь у даній закупівлі, але вищезазначена вимога обмежує нас, а саме конструктив нашої споруди має іншу форму покрівлі.
Замовнику, звертаємо вашу увагу,що змова з конкретним учасником може мати наслідки , у вигляді кримінального провадження.
Вимагаємо прибрати дану вимогу як дискримінаційну. Не обмежуйте учасників, аджеж Ви можете отримати хороші пропозиції від різних виробників, якщо зробити тендер чесним та прозорим.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 06.06.2025, 19:38)
Доброго дня, дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Абзацом 2 п.54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). В Вашому запитанні відсутнє запитання стосовно тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Якщо Ваш текст містить вимогу то відповідно п.54 Особливостей вимоги щодо проведення тендерна розміщуються в окремому віконці з вказанням адресата.
Щодо начебто дискримінаційної вимоги.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18. Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є – забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі». Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Ще однє рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Щодо наступного вислову стосовного того, що «Замовнику, звертаємо вашу увагу, що змова з конкретним учасником може мати наслідки, у вигляді кримінального провадження…. Не обмежуйте учасників.» повідомляємо наступне, що ст.68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Одночасно повідомляємо, що в Україні діє презумпція невинуватості, яка закріплена в ст. 62 Конституції України, якою передбачено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду, ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Також, ст. 28 Конституції України передбачено, що кожен має право на повагу до його гідності.
Дотримуйтесь будь ласка Конституції України.
Стосовного того, що покрівля даху повинна мати округлу форму повідомляємо, що зазначена вимога була включена до тендерної документації з декількох підстав. По перше округла форма даху більш міцна в порівнянні з прямокутною. По друге: округла форма даху сприяє сходу снігу та вологи у зимовий період.
Якщо Ви бажаєте запропонувати прямокутну форму покрівлі або навіть вгнуту то зазначене буде сприяти накопиченню на даху вологи, що також негативно впливає на міцність бетону. Нам не потрібно озерце на даху укриття площею 51 кв.м.
Щодо начебто дискримінаційної вимоги.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18. Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є – забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі». Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Ще однє рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Щодо наступного вислову стосовного того, що «Замовнику, звертаємо вашу увагу, що змова з конкретним учасником може мати наслідки, у вигляді кримінального провадження…. Не обмежуйте учасників.» повідомляємо наступне, що ст.68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Одночасно повідомляємо, що в Україні діє презумпція невинуватості, яка закріплена в ст. 62 Конституції України, якою передбачено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду, ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Також, ст. 28 Конституції України передбачено, що кожен має право на повагу до його гідності.
Дотримуйтесь будь ласка Конституції України.
Стосовного того, що покрівля даху повинна мати округлу форму повідомляємо, що зазначена вимога була включена до тендерної документації з декількох підстав. По перше округла форма даху більш міцна в порівнянні з прямокутною. По друге: округла форма даху сприяє сходу снігу та вологи у зимовий період.
Якщо Ви бажаєте запропонувати прямокутну форму покрівлі або навіть вгнуту то зазначене буде сприяти накопиченню на даху вологи, що також негативно впливає на міцність бетону. Нам не потрібно озерце на даху укриття площею 51 кв.м.
06.06.2025, 11:39
ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА, ЩО ПОТРЕБУЄ УТОЧНЕННЯ
Загальне запитання щодо оголошення
Замовник у додатку 1.1. до ТД, вимагає:
- габарити внутрішні розміри одного модуля повинні бути не менше (ШхДхВ) 3050х1000х2500 мм.
- виходи виготовлені з стінових панелей повинні відповідати наступним вимогам:
- габарити зовнішні розміри однієї стінової панелі повинні становити не менше (ШхДхВ) 3650х300х3000 мм.
Вважаючи вимоги замовника дискримінаційними та такими, що виписані під конкретного виробника, просимо уточнити:
- якими саме критеріями, окрім ЗУ "Про публічні закупівлі" та параметрами конкретного виконавця, керувався Замовник при визначені внутрішньої ширини одного модуля не менше 3050 мм, і на що впливають саме ці 0,5 см згідно державних стандартів?
- якими саме критеріями, окрім ЗУ "Про публічні закупівлі" та параметрами конкретного виконавця, керувався Замовник при визначені габаритів зовнішніх розмірів однієї стінової панелі шириною 3,65 метрів, довжиною 30 см та висотою 3 метри?
- чи розуміє Замовник, що обмеження параметрами модулів вказує на наявність зговору між виробником та замовником, оскільки є дискримінаційними вимогами щодо інших виробників?
Вимагаємо приведення вимог до предмета закупівлі у відповідність до чинного законодавства, шляхом уточнення ТД.
- габарити внутрішні розміри одного модуля повинні бути не менше (ШхДхВ) 3050х1000х2500 мм.
- виходи виготовлені з стінових панелей повинні відповідати наступним вимогам:
- габарити зовнішні розміри однієї стінової панелі повинні становити не менше (ШхДхВ) 3650х300х3000 мм.
Вважаючи вимоги замовника дискримінаційними та такими, що виписані під конкретного виробника, просимо уточнити:
- якими саме критеріями, окрім ЗУ "Про публічні закупівлі" та параметрами конкретного виконавця, керувався Замовник при визначені внутрішньої ширини одного модуля не менше 3050 мм, і на що впливають саме ці 0,5 см згідно державних стандартів?
- якими саме критеріями, окрім ЗУ "Про публічні закупівлі" та параметрами конкретного виконавця, керувався Замовник при визначені габаритів зовнішніх розмірів однієї стінової панелі шириною 3,65 метрів, довжиною 30 см та висотою 3 метри?
- чи розуміє Замовник, що обмеження параметрами модулів вказує на наявність зговору між виробником та замовником, оскільки є дискримінаційними вимогами щодо інших виробників?
Вимагаємо приведення вимог до предмета закупівлі у відповідність до чинного законодавства, шляхом уточнення ТД.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.06.2025, 11:49)
Доброго дня, дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Абзацом 2 п.54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). В Вашому запитанні відсутнє запитання стосовно тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Якщо Ваш текст містить вимогу то відповідно п.54 Особливостей вимоги щодо проведення тендера розміщуються в окремому віконці з вказанням адресата.
Одночасно повідомляємо, що діючим законодавством з публічних закупівель не передбачена право потенційних учасників задавати питання Замовнику з питань, що не стосуються тендерної документації і відповідно у Замовника відсутній обов’язок відповідати на такі запитання.
Щодо начебто дискримінаційної вимоги.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18. Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є – забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі». Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Ще одне рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Також, не зрозуміло в чому саме полягає дискримінація. Так, в тендерній документації передбачено, що габарити внутрішні розміри одного модуля повинні бути не менше (ШхДхВ) 3050х1000х2500 мм. та габарити зовнішні розміри однієї стінової панелі повинні становити не менше (ШхДхВ) 3650х300х3000 мм., тобто потенційний учасник може запропонувати будь які розміри які є такими або більшими, не має ні яких кордонів після вислову «не менше».
Крім того, в тексті запитання вказано, «при визначені габаритів зовнішніх розмірів однієї стінової панелі шириною 3,65 метрів, довжиною 30 см та висотою 3 метри» зазначене не відповідає тексту та змісту тендерної документації, бо в тендерній документації вказано НЕ МЕНШЕ (ШхДхВ) 3650х300х3000 мм., що не є тотожними поняттями.
Щодо наступного вислову стосовного того, що «обмеження параметрами модулів вказує на наявність зговору між виробником та замовником» повідомляємо наступне, що ст.68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Одночасно повідомляємо, що в Україні діє презумпція невинуватості, яка закріплена в ст. 62 Конституції України, якою передбачено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду, ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Також, ст. 28 Конституції України передбачено, що кожен має право на повагу до його гідності.
Дотримуйтесь будь ласка Конституції України.
Одночасно повідомляємо, що діючим законодавством з публічних закупівель не передбачена право потенційних учасників задавати питання Замовнику з питань, що не стосуються тендерної документації і відповідно у Замовника відсутній обов’язок відповідати на такі запитання.
Щодо начебто дискримінаційної вимоги.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18. Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є – забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі». Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Ще одне рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Також, не зрозуміло в чому саме полягає дискримінація. Так, в тендерній документації передбачено, що габарити внутрішні розміри одного модуля повинні бути не менше (ШхДхВ) 3050х1000х2500 мм. та габарити зовнішні розміри однієї стінової панелі повинні становити не менше (ШхДхВ) 3650х300х3000 мм., тобто потенційний учасник може запропонувати будь які розміри які є такими або більшими, не має ні яких кордонів після вислову «не менше».
Крім того, в тексті запитання вказано, «при визначені габаритів зовнішніх розмірів однієї стінової панелі шириною 3,65 метрів, довжиною 30 см та висотою 3 метри» зазначене не відповідає тексту та змісту тендерної документації, бо в тендерній документації вказано НЕ МЕНШЕ (ШхДхВ) 3650х300х3000 мм., що не є тотожними поняттями.
Щодо наступного вислову стосовного того, що «обмеження параметрами модулів вказує на наявність зговору між виробником та замовником» повідомляємо наступне, що ст.68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Одночасно повідомляємо, що в Україні діє презумпція невинуватості, яка закріплена в ст. 62 Конституції України, якою передбачено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду, ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Також, ст. 28 Конституції України передбачено, що кожен має право на повагу до його гідності.
Дотримуйтесь будь ласка Конституції України.
06.06.2025, 11:44
Прохання продовжити термін подачі пропозицій
Загальне запитання щодо оголошення
В зв'язку із постійними тривалими повітряними тривогами, що тривають з 02.06.2025 і до нині, просимо продовжити термін подання пропозицій, обов'язковою умовою для яких є відвідування та огляд земельної ділянки де передбачається монтаж та встановлення товару, згідно цієї закупівлі, а також отримати інформацію, яка буде йому необхідна для підготовки пропозиції.
Безпосередні виробники мають бажання за власний рахунок виконати вимогу замовника, проте позбавленні такої можливості через значну відстань та зупинку руху транспорту на час повітряних тривог.
Безпосередні виробники мають бажання за власний рахунок виконати вимогу замовника, проте позбавленні такої можливості через значну відстань та зупинку руху транспорту на час повітряних тривог.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.06.2025, 11:47)
Доброго дня, дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Абзацом 2 п.54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). В Вашому запитанні відсутнє запитання стосовно тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
Можемо сказати тільки, що пощастило Вам, що у Вас постійні тривалі повітряні тривоги, які тривають тільки з 02.06.2025, а у нас постійні тривалі повітряні тривоги тривають з 24.02.2022, а ще територія нашої громади знаходилась під окупацією.
Можемо сказати тільки, що пощастило Вам, що у Вас постійні тривалі повітряні тривоги, які тривають тільки з 02.06.2025, а у нас постійні тривалі повітряні тривоги тривають з 24.02.2022, а ще територія нашої громади знаходилась під окупацією.
06.06.2025, 15:36
дата подання пропозицій
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник ! наша компанія планує взяти участь в торгах, але ми не встигаємо вчасно зібрати всі необхідні документи на торги у зв’язку з тим, що відповідні установи, що видають документи не працюють у моменти повітряних тривог у нашому регіоні. Прошу перенести кінцеву дату подання пропозицій на більш пізню, адже це дасть змогу підвищити конкуренцію серед учасників і дозволить більшій кількості учасників взяти участь у торгах. Дякую
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.06.2025, 11:46)
Доброго дня, дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Абзацом 2 п.54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). В Вашому запитанні відсутнє запитання стосовно тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.