| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язує відмінити торги, а у разі укладання договору протягом тривання моніторингу та оприлюднення висновку за його результатами - припинити договірні відносини за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
|
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: «05» травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання принципів закупівель.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Запорізька обласна клінічна лікарня» Запорізької обласної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 01.04.2025 №342/ВО, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ДЕЛЬТА ЛАБ (далі – Учасник), вимога про усунення невідповідностей від 14.04.2025, пояснення Замовника від 24.04.2025 на запит від 21.04.2025.
У ході проведення моніторингу закупівлі встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД), тендерна пропозиція повинна супроводжуватись інформацією відповідно до пункту 6 розділу III ТД, про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідними технічними специфікаціями (Додаток 3 до тендерної документації).
Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону №922 зазначено в Додатку 3 до ТД.
Відповідно до пункту 13 додатку 3 до ТД лабораторія виконавця повинна мати лікаря вищої кваліфікаційної категорії, на підтвердження чого надати копію наказу про призначення на посаду або копію трудової книжки, копію диплому, посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікаційної категорії зі спеціальності клінічна лабораторна діагностика.
У ході розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ДЕЛЬТА ЛАБ" (далі – Учасник) Замовником встановлено, що Учасником не надано документи, які свідчать про наявність лікаря вищої кваліфікаційної категорії та оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності в електронній системі закупівель.
У порядку передбаченому частиною 5 статті 8 Закону №922 Замовнику було направлено запит на отримання пояснень та документів щодо наведеної обставини.
Відповідно до отриманих через електрону систему закупівель пояснень від Замовника, він підтверджує, що Додаток 3 до ТД містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі. Проте, Замовник також зазначає, що дана вимога була сформульована в Додатку 3 до ТД як підтвердження спроможності надавати послугу (у розрізі персоналу), а не як технічна характеристика самого предмета закупівлі та, що вимога передбачена п.13 Додатку 3 ТД це вимога щодо кваліфікації персоналу, зокрема наявності у лікаря певної категорії, не є безпосередньо технічними, якісними або кількісними характеристиками предмета закупівлі, а стосуються професійної компетентності фахівця, що залучається до надання послуг. З огляду на викладене, Замовником було надано учаснику право на усунення виявленої невідповідності у порядку пункту 43 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД, учасники, повинні у складі тендерної пропозиції надати інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до пункту 28 Особливостей (стаття 16 Закону), які визначені Замовником у додатку 4 до ТД та включають у себе лише вимоги до наявності у учасників досвіду виконання аналогічного договору.
Таким чином, Замовником, взагалі не було встановлено кваліфікаційну вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
З огляду на зазначене, Замовник, під такою вимогою розуміє саме якісну характеристику предмету закупівлі, оскільки Замовником, по-перше, чітко відмежовано вимоги до кваліфікації учасників та вимоги до предмету закупівлі у частині спроможності учасників надати відповідні послуги належного рівня якості, по-друге, спроможність учасників надати відповідні послуги належного рівня якості ототожнена з наявністю лікаря відповідної категорії.
Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 під поняття «невідповідність» не підпадають випадки відсутності інформації (та/ або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника зазначених у повідомленні з вимогою про усунення такої невідповідності документів не є невідповідністю у розумінні законодавства та не підлягає виправленню у порядку передбаченому пункту 43 Особливостей №1178, а відхиляється Замовником на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
Проте, Замовник надав можливість Учаснику виправити невідповідності, та у подальшому визначив Учасника переможцем, чим порушив абзац 2 підпункт 2 пункт 44 Особливостей №1178. |
|