Процедура закупівлі оголошена 31.03.2025 16:25. Дата останніх змін - 03.07.2025 00:00
«Капітальний ремонт приміщень з улаштуванням системи пожежної безпеки адміністративної будівлі за адресою: м. Одеса, вул. Генерала Петрова, 22» -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-31-009435-a | |
| ID | 68a79f2ad87a4b0c85a0448ce3023e2c | |
| Ідентифікатор плану | UA-P-2025-03-31-010321-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
1`888`800.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | Управління капітального будівництва Одеської міської ради | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 1`888`800.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 9`000.00 Гривня | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
| Вид предмету закупівлі: | Закупівля робіт |
Закупівля оголошена
31.03.25
Період уточнень
до 03.05.25
Період оскаржень
до 03.05.25
Подання пропозицій
до 06.05.25
Аукціон
06.05.25
Кваліфікація переможця
з 06.05.25
Пропозиції розглянуті
з 27.06.25
Закупівля не відбулась
03.07.25
12.04.2025, 19:31. ID: UA-2025-03-31-009435-a.b1
Скарга до АМКУ
ТОВ "СКАЙ ГРУП ДЕВЕЛОПМЕНТ"
Скарга на умови
Порядковий номер пункту скарги: 1
1. Щодо довідки про огляд об`єкта.
Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт
Опис суті пункту скарги
1. Щодо довідки про огляд об`єкта.
Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.
Відповідно до додатку 9 до тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати довідку про огляд об`єкта або "уникнути" огляду об’єкта потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку про огляд об`єкта, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання довідки про огляд об`єкта у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати довідку про огляд об`єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішеннях №1920-р/пк-пз від 20.02.2023р та №3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Доказ
Закон
Доказ
Постанова
Порядковий номер пункту скарги: 2
2. Щодо надання документів протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до п.2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» у тендерной документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику
Опис суті пункту скарги
2. Щодо надання документів протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до п.2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» у тендерной документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику через особистий кабінет електронного майданчика в Системі «Prozorro» скановані копії заповнених та підписаних тендерних форм «Пропозиція» (Додаток № 4 до тендерної документації), договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Несвоєчасне надання вищезазначених документів або їх невідповідність вимогам визначеним тендерною документацією буде розглянута Замовником, як відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та така пропозиція буде відхилена.
Відповідно до п.2 додатку 8 до тендерної документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику через особистий кабінет електронного майданчика в Системі «Prozorro» скановані копії заповнених та підписаних тендерних форм «Пропозиція» (Додаток № 4 до тендерної документації), договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Відповідно до п. 5.1 КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова): для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію (додаємо до скарги).
Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів), виконується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
До тендерної документації додано лише технічне завдання, яке міститься у додатку 3 до тендерної документації, яке складається лише з локальних кошторисів.
До тендерної документації не додано відомість ресурсів до відомості обсягів робіт без цін або затверджену проектну документацію.
Відповідно до п. 47 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року: переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Ні Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, ні ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачають надання підписаних тендерних форм «Пропозиція» (Додаток № 4 до тендерної документації), договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір. Так само не передбачають вимог щодо надання учасниками таких документів через особистий кабінет електронного майданчика в Системі «Prozorro».
Крім того, ні Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, ні ЗУ «Про публічні закупівлі» не містять окремих підстав щодо відхилення пропозиції переможця через ненадання оскаржуваних документів.
Отже, умови тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства, зокрема з вимогами Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року. На підтвердження надаємо Закон та Постанову.
Окремо варто зазначити, що без наявності у тендерній документації відомісті ресурсів до відомості обсягів робіт без цін або затверджену проектну документацію Скаржник не може здійснити точні розрахунки договірної ціни на будь-якому етапі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Класифікація порушення
Документи, які надаються переможцем
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Доказ
Настанова щодо визначення вартості будівництва
Дата розгляду скарги22.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Внесено зміни
Дата виконання рішення замовником: 29.04.2025 16:32
Виконана замовником