Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 31.03.2025 12:20. Дата останніх змін - 02.05.2025 13:59

страхування орендованого майна -

Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-31-001998-a  
ID 1690b3363c0641f7ae97dc45ea5f0384  
Ідентифікатор плану UA-P-2025-03-17-004939-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
180`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Комунальне некомерційне підприємство "Консультативно-діагностичний центр" Шевченківського району міста Києва  
Загальна очікувана вартість закупівлі 180`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
31.03.25
Період уточнень
до 11.04.25
Період оскаржень
до 11.04.25
Подання пропозицій
до 14.04.25
Аукціон
21.04.25
Кваліфікація переможця
з 21.04.25
Пропозиції розглянуті
з 24.04.25
Завершена
02.05.25
04.04.2025, 15:22. ID: UA-2025-03-31-001998-a.a1
Скарга до АМКУ
ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
Дискримінаційні вимоги ТД
Порядковий номер пункту скарги: 1
Пунктом 17 таблиці 1 Додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які повинен виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен надати довідку у довільній формі про чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України.
Опис суті пункту скарги
Пунктом 17 таблиці 1 Додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які повинен виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен надати довідку у довільній формі про чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України. Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України та може надати про це відповідну довідку. Скаржник зауважує на тому, що чинним законодавством (новим ЗУ «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р.) не передбачено обов’язку страховика перестраховувати власні ризики, тим більше, у страховиків-нерезидентів! Підпунктом 1 пункту 22 глави 3 розділу ІІ Положення НБУ № 194 визначено, що Політика перестрахування визначається страховиком з метою врегулювання порядку здійснення вихідного перестрахування та повинна містити спосіб та процедури перестрахування, ліміти власного утримання та порядок їх розрахунку, які використовує страховик. Відповідно до резулятивної частини Листа НБУ від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається): Таким чином, обов’язком страховика є визначення політики перестрахування, зокрема, порядку визначення потреби страховика у перестрахуванні, порядку вибору перестраховиків, зокрема, перестраховиків-нерезидентів, умов перестрахування та власного утримання. Водночас страховику не заборонено під час визначення політики перестрахування брати до уваги потреби та вимоги клієнтів у страхуванні. Отже, згідно чинного законодавства та локальних актів, Скаржник не має обов’язку із перестрахування ризику за договором по даній закупівлі, що підтверджується листом регулятора фінансового ринку (НБУ) від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається). Скаржник має право, а не зобов’язаний брати до уваги вимоги клієнтів у страхуванні. Відповідно до розрахунків і відповідної політики Скаржника, перестрахування даного ризику є економічно недоцільним і невигідним. Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) саме із перестраховиками-нерезидентами, адже, у більшості страховиків розмір страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика. Скаржник не має чинного договору облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України, не може надати про це довідку, та відповідно, - не може прийняти участь у закупівлі, що порушує права та інтереси Скаржника в першу чергу як потенційного учасника даної закупівлі. Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував обов’язковість перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у страховиків-нерезидентів. Ця вимога є дискримінаційною і по відношенню до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право (а не обов’язок), відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації. Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі й самого Скаржника. Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішеннях № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р., № 15645-р/пк-пз від 23.09.2024 р. та є усталеними. Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зробив правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з перестраховиками-нерезидентами) та/або з обов’язком перестрахування ризику, тим більше у перестраховиків-нерезидентів, - є нічим іншим, як дискримінаційними умовами. Отже, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр» Шевченківського району міста Києва внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Доказ 1. Лист НБУ від 07.02.2025 р.;
Доказ 2. Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21.
Дата розгляду скарги15.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Причина відхилення скаргиЗамовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Розгляд зупинено
18.04.2025 12:39