Процедура закупівлі оголошена 25.03.2025 12:26. Дата останніх змін - 29.07.2025 16:22
«Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-25-005793-a | |
| ID | 5355fc8832234634aec1abad057877a6 | |
| Ідентифікатор плану | UA-P-2025-03-25-007016-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
215`403`652.16 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | Департамент капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 215`403`652.16 Гривня (з ПДВ) | |
| Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 1`077`000.00 Гривня | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
| Вид предмету закупівлі: | Закупівля послуг |
Закупівля оголошена
25.03.25
Період уточнень
до 03.05.25
Період оскаржень
до 03.05.25
Подання пропозицій
до 06.05.25
Аукціон
06.05.25
Кваліфікація переможця
з 06.05.25
Пропозиції розглянуті
з 18.07.25
Завершена
29.07.25
28.03.2025, 15:45. ID: UA-2025-03-25-005793-a.a1
Скарга до АМКУ
ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР"
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
Дискримінаційні вимоги тендерної документації, щодо підтвердження аналогічного досвіду
Опис суті пункту скарги
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 із змінами й доповненнями (далі – Особливості ) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
25 березня 2025 року в системі публічних закупівель «PROZORRO» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-25-005793-a, було оголошено процедуру закупівлі про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015:63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», Скаржник) має багаторічний досвід у наданні послуг, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, уважно ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції.
Перша вимога тендерної документації, що оскаржується:
1. п. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
1.1. Інформація про виконання аналогічного (их) договору (ів) подається у формі довідки згідно з таблицею 5.
Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, Таблиці 5.
1.2. На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, Учасник має надати:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- копiю(ї) акту(ів) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в,) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3,) або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним(и) договором(ами);
- оригінал(и) позитивного(их) відгуку(ів) Замовника(ів) щодо виконання аналогічних робіт (послуг), зазначених в довідці та копії актів та довідок форми КБ-2в та КБ-3 до кожного договору зазначеного у довідці (таблиці 5)*. Відгуки мають бути надані від усіх Замовників та на усі договори, які вказані в довідці.
Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації, а саме:
Основні види робіт:
- Вирізання та подрібнення порослі кущів навантажувачем з деревоподрібнюючим обладнанням м`яколистяних кущів діаметром до 5 см в смузі відводу – 5 000 м2;
- Виправлення профілю щебеневих основ із додаванням нового матеріалу – 123 125 м2;
- Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу товщиною 8 см – 7 560 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару до 50 мм – 16 875 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару до 50 мм – 16 000 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару до 50 мм – 3 750 м2;
- Улаштування вирівнюючого шару дорожнього одягу із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, при ширині укладання 3 м - 6 250 т;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару 50 мм – 1 875 м2;
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю розподілювачем на базі машини дорожньої комбінованої при ширині розподілення до 4 м – 10 062 500 м2;
- Ущільнення асфальтобетонного шару котком дорожнім самохідним вібраційним гладковальцевим масою8т за чотири проходи по одному сліду - 52 080 м2;
- Очищення доріг плужним снігоочисником плужним на базі машини дорожньої комбінованої від снігу, який щойно випав та при патрульному патрулюванні - 875 км;
- Очищення доріг від снігу вручну – 37 500 м2;
- Посипання дорожнього покриття протиожеледним матеріалом вручну - 6 500 т;
- Формування конусів із протиожеледного матеріалу вручну зі встановленням віх -3 250 т;
- Ліквідація вибоїн машиною для ліквідації вибоїн струменевим методом на базі автомобіля, при глибині вибоїни 50 мм – 24 460 м2.
Аналогічним буде вважатися договір з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, укладений протягом останніх чотирьох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно в обсязі 100 % від об'ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах.
При цьому, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 100 % від очікуваної вартості предмета закупівлі.
*У разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду (предмет аналогічного (их) договору (ів) генерального підряду повинен бути експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування); відгук повинен бути виданий балансоутримувачем дороги та адресований учаснику.
ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» має досвід виконання аналогічних договорів, зокрема, за договорами (додаються файли: «Аналогічний договір №50.pdf»; «КБ 3 та КБ 2в до договору №50.rar»; «Аналогічний договір №54.pdf»; «КБ 3 та КБ 2в до договору №54.7z»; «Аналогічний договір №2.pdf»; «КБ 3 та КБ 2в до договору №2.rar»)
1. №2 Від 10.01.2022р «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
2. №50 Від 11.03.2022р «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Чортківського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
3. №54 від 06.12.2021р. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг державного значення Закарпатської області, згідно переліку № 1а загальною протяжністю 155,5 км ДК 021:2015 (63712200-5 — Послуги з експлуатації автомобільних доріг).
Зазначені аналогічні договори підтверджують фактичну спроможність ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації.
Проте, наше товариство, виконувало роботи з Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу товщиною 8 см – 7 560 м2; та Очищення доріг від снігу вручну – 37 500 м2; та може підтвердити договорами, які за вимогами тендерної документації не будуть вважатися аналогічними.
Підтвердження досвіду з Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу товщиною 8 см – 7 560 м2;
Згідно вимог Додатку 1 тендерної документації: «Аналогічним буде вважатися договір з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування …» ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» не має аналогічного договору на надання послуг саме з експлуатаційного утримання автомобільних доріг в якому б виконувалися роботи з Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу товщиною 8 см, але виконання робіт даного виду робіт маємо у складі договору № 351 від 18.05.2021р «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування М-12 (М30) Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) км 145+133 - км 153+775 (обхід м. Тернополя), Тернопільська область (з розробкою проектно-кошторисної документації)» (ДК021-2015: 45233142-6 — Ремонт доріг), в кількості 9270 м2 , що перевищує необхідну кількість і підтверджує нашу спроможність виконати передбачені роботи. (Копії договору та копії актів КБ-2 додаються, файли: «Аналогічний договір 351.pdf», «Акти до договору 351.pdf»)
Натомість, вимога документації обмежує нас в участі в закупівлі з причин відсутності аналогічних договорів саме з експлуатаційного утримання автомобільних доріг в яких виконувалися роботи з «Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу товщиною 8 см» .
Отже, участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають аналогічний договір на послуги експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, що дискримінує ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», усуваючи від участі в закупівлі, порушуючи ст. 5 та ст. 22 Закону.
Просимо, зобов’язати Замовника, внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу та доповнити можливістю підтверджувати досвід виконання аналогічних робіт договорами з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування.
Аналогічна правова позиція висловлена Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: РІШЕННЯ №-2123р/пк-пз від 12.02.2025;
Очищення доріг від снігу вручну – 37 500 м2
Аналогічним буде вважатися договір з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, укладений протягом останніх чотирьох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно в обсязі 100 % від об'ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору за останні чотири роки, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників закупівлі.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що Замовником не надано жодного обґрунтування необхідності встановлення у Тендерній документації зазначених обмежень, щодо надання аналогічних договорів, укладених за останні чотири роки.
Проте, виконання даного виду робіт, який визначений Замовником як основний, а саме: «Очищення доріг від снігу вручну – 37 500 м2» виконувалося нами тільки за договором №15Е; 23.12.2019 року; ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Тернопільській області). Звертаємо Вашу увагу на те, що договір укладений 23.12.2019р., а виконання даних робіт проводилося з моменту укладення і до 2025р. в кількості більше ніж 71000 м2, що вдвічі більше обсягу який вимагає Замовник (Копія договору та копії актів КБ-2 додаються, файли: «Акти до договору 15Е.pdf» «Акти до договору 15Е.pdf»).
Таким чином, ми маємо досвід виконання даного виду робіт, але договір укладений раніше ніж дозволено тендерною документацією.
Зауважуємо, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» має багаторічний досвід виконання аналогічних видів робіт (послуг), також у нашої компанії є достатня кількість кваліфікованих працівників, обладнання та матеріально-технічної бази, що дозволить якісно та вчасно виконати всі умови договору, який буде укладено за результатами проведення процедури закупівлі. Однак, наша компанія не може документально підтвердити досвід виконання конкретних видів робіт/послуг, на умовах які встановив Замовник.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Зазначені вище вимоги Тендерної документації перешкоджають ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, а саме: виключити пункт про те, що аналогічний договір повинен бути укладений протягом останніх чотирьох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Аналогічна правова позиція висловлена Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: РІШЕННЯ №3827-р/пк-пз від 12.03.2025; РІШЕННЯ № 13718-р/пк-пз від 13.08.2024;
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Департамент капітального будівництва Тернопільської обласної військової адміністрації внести зміни в Тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних вимог, що зазначені у мотивувальній частині Скарги.
Доказ
Тендерна документація
Доказ
Аналогічний договір 351
Доказ
Акти до договору 351
Доказ
Аналогічний договір 15Е
Доказ
Акти до договору 15Е
Доказ
Аналогічний договір 50
Доказ
Акти і довідки до договору №50
Доказ
Аналогічний договір 54
Доказ
Акти і довідки до договору №54
Доказ
Аналогічний договір 2
Доказ
Акти і довідки до договору №2
Доказ
РІШЕННЯ №3827-р/пк-пз від 12.03.2025
Доказ
РІШЕННЯ № 13718-р/пк-пз від 13.08.2024
Доказ
РІШЕННЯ №-2123р/пк-пз від 12.02.2025
Доказ
Скарга docx
Доказ
Скарга ЕЦП
Доказ
Скарга pdf
Порядковий номер пункту скарги: 2
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації, що наявності чинних документів ( сертифікати, дозволи, ліцензії, договори та інші) протягом всього строку дії договору закупівлі.
Опис суті пункту скарги
В тендерній документації п. 8 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено:
«Усі подані учасником документи (довідки, сертифікати, дозволи, ліцензії, договори та інші) повинні бути чинним на момент подання тендерної пропозиції та протягом всього строку дії договору закупівлі.»
Вимога про те, що усі подані учасником документи (довідки, сертифікати, дозволи, ліцензії, договори та інші) повинні бути чинним протягом всього строку дії договору закупівлі суперечить іншим умовам тендерній документації:
п. 14 «- Машини (установки) для ліквідації вибоїн (ремонту дорожнього покриття) пневмоструменевим методом, які залучатимуться учасником до надання послуг, повинні забезпечувати виконання робіт відповідно до ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 «Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг», що підтверджується атестатом(ми) виробництва (свідоцтвом(ми) про відповідність), які чинні на дату подання тендерної пропозиції;»
- Емульсія бітумна дорожня повинна бути сертифікована на відповідність ДСТУ Б В.2.7 - 129:2013. В складі тендерної пропозиції учасник повинен надати сертифікат відповідності, чинний на дату подання тендерної пропозиції та відповідний йому протокол сертифікаційних випробувань.
- скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему управління якістю, відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) / ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги, що виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – будівництво доріг і автострад;
- скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему екологічного управління, ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», що виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – будівництво доріг і автострад;
- скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему екологічного управління, ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013 IDT) «Екологічне управління. Оцінювання екологічної дієвості. Настанови», що виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – будівництво доріг і автострад;
- скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування, що виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – будівництво доріг і автострад;
- скан-копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему управління на систему управління безпекою дорожнього руху за ДСТУ ISO 39001:2015 (ISO 39001:2012, IDT) «Системи управління безпекою дорожнього руху. Вимоги та настанова щодо застосування», що виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – будівництво доріг і автострад;
- скан копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему управління безпекою ланцюга постачання, відповідно ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги.»;
- скан копію чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату внутрішнього аудитора Учасника про успішне проходження навчання стосовно вимог: ДСТУ ISO 9001:2015/ ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 14031:2016, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 39001:2015, ДСТУ ISO 28000:2008.
Додаток 1 п. 2 Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
«-посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії договорів дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори оренди, суборенди та ін., крім лізингу, на всю техніку, надану Учасником у складі тендерної пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг); та іншим пунктам.
Асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.12.2011 № 416, та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 10.08.2015 № 191, ДСТУ Б В.2.7-305:2015, затверджені наказом Мінрегіону № 345 від 30.12.2015), про що Учасником додатково надаються підтверджуючі документи (посвідчена копія атестату виробництва, чинного на дату подання тендерної пропозиції та посвідчена копія договору на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору).
ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», відповідно до вимог Додаток 5 до ТД Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, має наявні чинні:
- Атестат виробництва АБЗ
- Договори на техніку
- Ліцензія
- Атестат виробництва (емульсія)
- Атестат виробництва (Madpatcher)
- Сертифікат відповідності (емульсія бітумна)
- Сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 14031:2016, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 39001:2015, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) (файли: «Сертифікати, договори, атестати.rar»; Договори на техніку.rar)
Всі перелічені вище документи чинні на момент подання тендерної пропозиції, але термін дії, частини документів, закінчується в період надання послуг, та несе додаткові витрати для товариства.
Для прикладу Сертифікати відповідності «Емульсія бітумна дорожня катіонна немодифікована ….» зареєстровані в Реєстрі Органу за №СВ.ОДС.044.039-24; №СВ.ОДС.044.040-24; №СВ.ОДС.044.041-24; видані 30.04.2024р. та дійсні до 29.04.2025р., тобто отримані нові сертифікати, які будуть видані до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, залишатимуться дійсними до березня 2025р., а термін надання послуг 31.03.2026р., що підтверджує безглуздість даної вимоги.
Всі перелічені вище документи будуть продовжені відповідно до встановлених термінів.
Зазначена вище вимога Тендерної документації перешкоджає ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Департамент капітального будівництва Тернопільської обласної військової адміністрації внести зміни в Тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних вимог, що зазначені у мотивувальній частині Скарги.
Доказ
Тендерна документація
Доказ
Договори оренди на техніку
Доказ
Сертифікати, атестати
Доказ
Скарга docx
Доказ
Скарга ЕЦП
Доказ
Скарга pdf
Дата розгляду скарги09.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Причина відхилення скаргиЗамовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Розгляд зупинено
11.04.2025 19:03
01.04.2025, 18:27. ID: UA-2025-03-25-005793-a.b2
Скарга до АМКУ
Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ"
Дискримінаційні умови тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
Щодо дискримінаційних умов Тендерної документації Замовника
Опис суті пункту скарги
Згідно п.п. 12 Тендерної документації “Кваліфікаційні критерії, встановлені ст. 16 Закону”,
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю…
Кваліфікаційні критерії та спосіб їх підтвердження зазначено у Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 1. Додатку 1 до тендерної документації(у редакції зі змінами від 31.03.2025 року), наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
1.1. Інформація про виконання аналогічного (их) договору (ів) подається у формі довідки згідно з таблицею 5.
Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, Таблиці 5.
1.2. На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, Учасник має надати:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- копiю(ї) акту(ів) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в,) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3,) або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним(и) договором(ами);
- оригінал(и) позитивного(их) відгуку(ів) Замовника(ів) щодо виконання аналогічних робіт (послуг), зазначених в довідці та копії актів та довідок форми КБ-2в та КБ-3 до кожного договору зазначеного у довідці (таблиці 5)*. Відгуки мають бути надані від усіх Замовників та на усі договори, які вказані в довідці.
Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації, а саме:
Основні види робіт:
- Вирізання та подрібнення порослі кущів навантажувачем з деревоподрібнюючим обладнанням м`яколистяних кущів діаметром до 5 см в смузі відводу – 5 000 м2;
- Виправлення профілю щебеневих основ із додаванням нового матеріалу – 123 125 м2;
- Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу товщиною 8 см – 7 560 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару до 50 мм – 16 875 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару до 50 мм – 16 000 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару до 50 мм – 3 750 м2;
- Улаштування вирівнюючого шару дорожнього одягу із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, при ширині укладання 3 м - 6 250 т;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару 50 мм – 1 875 м2;
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю розподілювачем на базі машини дорожньої комбінованої при ширині розподілення до 4 м – 10 062 500 м2;
- Ущільнення асфальтобетонного шару котком дорожнім самохідним вібраційним гладковальцевим масою8т за чотири проходи по одному сліду - 52 080 м2;
- Очищення доріг плужним снігоочисником плужним на базі машини дорожньої комбінованої від снігу, який щойно випав та при патрульному патрулюванні - 875 км;
- Очищення доріг від снігу вручну – 37 500 м2;
- Посипання дорожнього покриття протиожеледним матеріалом вручну - 6 500 т;
- Формування конусів із протиожеледного матеріалу вручну зі встановленням віх -3 250 т;
- Ліквідація вибоїн машиною для ліквідації вибоїн струменевим методом на базі автомобіля, при глибині вибоїни 50 мм – 24 460 м2.
Аналогічним буде вважатись договір з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, на виконання робіт з будівництва та/або реконструкції та/або капітального ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг та інших видів ремонту, укладений протягом останніх шести років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно в обсязі 100 % від об'ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах.
При цьому, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 100 % від очікуваної вартості предмета закупівлі.
*У разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду (предмет аналогічного (их) договору (ів) генерального підряду повинен бути експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування); відгук повинен бути виданий балансоутримувачем дороги та адресований учаснику.
ТОВ «АВАКС ПРОФ» має значний досвід виконання аналогічних цій закупівлі договорів із експлуатаційного утримання автомобільних доріг, поточного та капітального ремонтів, укладених протягом останніх шести років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Скаржник має позитивний досвід виконання договорів:
- з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, зокрема:
1) № 28/12Б від 28 грудня 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Зборівського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”; сума виконання 470 000,00 грн.;
2) № 1-16/02-2021 від 16 лютого 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Кременецького району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь); сума виконання 2 611 703,60 грн.;
3) № 509 від 28 грудня 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Монастириського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 270 000,00 грн.
4) № 508 від 28 грудня 2021 року; “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Бучацького району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 570 000,00 грн.;
5) № 507 від 28 грудня 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Підволочиського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 270 000,00 грн.;
6) № 4 від 10 січня 2022 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Кременецького району Тернопільської області (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”;сума виконання 108 325 311,34 грн.;
7) № 3-16/02-2021 від 16 лютого 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Шумського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 5 266 107,60 грн.;
8) № 31 від 16 лютого 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Бучацького району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 3 789 000,00 грн.;
9) № 32 від 16 лютого 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Підволочиського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 4 684 660,00 грн.;
10) № 33 від 16 лютого 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Монастириського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”; сума виконання 4 579 857,60 грн.;
11) № 01/12 від 01 грудня 2021 року, “Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Львівської області: М-11 Львів - Шегинi км 9+128- км 80+761, Р-40 Рава Руська -Яворiв - Судова Вишня км 47+З08 – км 63+970 (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 102 401 036,04 грн.;
12) № 1-23/02-2021 від 23 лютого 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 3 860 438,20 грн.;
13) № 2-16/02-2021 від 16 лютого 2021 року, “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Зборівського району Тернопільської області у 2021 році (ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)”, сума виконання 6 274 408,92 грн.
Загальна сума виконання аналогічних договорів з експлуатаційного утримання автомобільних доріг 243 372 523,30, що перевищує очікувану вартість закупівлі.
- з поточного ремонту, зокрема:
14) Договір про закупівлю послуг №361 від 14.06.2023 року. Сума згідно додатку №1 від 21.12.2023 року становить 5 065 166,80 грн.
15) Договір №101 про закупівлю послуг від 04.04.2024 року. Сума становить 2 505 000,00 грн.
16) Договір №385 від 31.08.2022 року. Сума 6 390 000,00 грн.
17) Договір №386 від 31.08.2022 року. Сума 6 090 000,00 грн.
Загальна вартість зазначених договорів з поточного ремонту становить 20 050 166,80 грн.
- з капітального ремонту, зокрема:
18) Договір підряду №253 від 13.07.2023 року, Сума 5 186 273,05 грн.
19) Договір підряду №265 від 31.07.2023 року, Сума 2 410 000,00 грн.
20) Договір підряду №192 від 16.10.2023 року, Сума 4 847 810,95 грн.
Загальна вартість зазначених договорів з капітального ремонту становить 12 444 084,00 грн.
Загальна сума зазначених вище договорів складає 275 866 774,10, що в значній мірі перевищує очікувану вартість закупівлі та підтверджує фактичну спроможність виконати умови договору за умовами тендеру.
Також підтверджують досвід виконання аналогічних видів робіт в обсязі, що перевищує очікувану вартість закупівлі Договір 1Е від 23.01.2020 року та акти про його виконання.
ТОВ “АВАКС ПРОФ” претендує на участь у даній закупівлі, має велику кількість досвіду виконання інших аналогічних договорів, крім того є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується інформацією у системі Прозоро, а також переліком договорів, які укладено Скаржником (сформований Витяг з BI.Prozorro додається).
Окрім того, ТОВ «АВАКС ПРОФ» має можливість підтвердити фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації, а саме:
Основні види робіт:
- Вирізання та подрібнення порослі кущів навантажувачем з деревоподрібнюючим обладнанням м`яколистяних кущів діаметром до 5 см в смузі відводу;
- Виправлення профілю щебеневих основ із додаванням нового матеріалу;
- Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу товщиною 8 см;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару до 50 мм;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару до 50 мм;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару до 50 мм;
- Улаштування вирівнюючого шару дорожнього одягу із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, при ширині укладання 3 м;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару 50 мм;
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю розподілювачем на базі машини дорожньої комбінованої при ширині розподілення до 4 м;
- Ущільнення асфальтобетонного шару котком дорожнім самохідним вібраційним гладковальцевим масою8т за чотири проходи по одному сліду;
- Очищення доріг плужним снігоочисником плужним на базі машини дорожньої комбінованої від снігу, який щойно випав та при патрульному патрулюванні;
- Очищення доріг від снігу вручну;
- Посипання дорожнього покриття протиожеледним матеріалом вручну;
- Формування конусів із протиожеледного матеріалу вручну зі встановленням віх;
- Ліквідація вибоїн машиною для ліквідації вибоїн струменевим методом на базі автомобіля, при глибині вибоїни 50 мм.
Скаржник має досвід виконання та фактичну спроможність підтвердити виконання кожного виду із переліку основних видів робіт, деяких видів робіт - в об`ємі навіть більшому, як визначено умовами тендерної документації, а окремих основних видів робіт - в дещо меншому об`ємі, ніж визначено умовами п. 1. Додатку 1 до тендерної документації(у редакції зі змінами від 31.03.2025 року).
На підтвердження вказаної інформації Скаржник надає зазначені вище договори, Зведену довідку обсягів робіт, Акти здачі – приймання виконаних робіт.
Тобто Скаржником повністю документально підтверджується досвід виконання аналогічних, в розумінні п. 1. Додатку 1 до тендерної документації(у редакції зі змінами від 31.03.2025 року) договорів та досвід виконання кожного виду основних видів робіт, проте Скаржник не має можливості підтвердити саме 100% об`ємів виконання кожного основного виду робіт, що визначений в п. 1. Додатку 1 до тендерної документації(у редакції зі змінами від 31.03.2025 року).
Таким чином, умови п. 1. Додатку 1 до тендерної документації(у редакції зі змінами від 31.03.2025 року) в частині об`ємів кожного основного виду робіт є дискримінаційними до учасників в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та надають перевагу окремого учасника над іншими, що створює дисбаланс в розумінні принципів публічних закупівель.
Згідно статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Аналогічної позиції дійшла Колегія у рішенні: №7422-р/пк-пз від 25.04.2024 року по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-04-011808-a та рішенні № 17653-р/пк-пз від 30.10.2024 року у закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-16-011852-a.
Також зауважимо, що ТОВ “АВАКС ПРОФ” в повній мірі відповідає інших кваліфікаційним критеріям згідно тендерної документації, має достатню кількістю відповідних кваліфікованих працівників, які можуть виконати роботи, які є предметом закупівлі, а також необхідну матеріально-технічну базу для виконання умов Договору за результатом тендеру.
На даний час в Україні триває воєнний стан. Всі ми, і громадяни-фізичні особи, і юридичні особи, і Замовники в сфері публічних закупівель, маємо, як ніколи, дотримуватися норм чинного законодавства, показуючи своє прагнення до розбудови кращої та справедливої України.
Кожен на своєму місці має робити все, що від нього залежить, щоб ліквідувати корупцію, знищити її будь-які її прояви у всіх сферах нашого життя.
Замовнику, який розпоряджається бюджетними коштами, як нікому іншому, слід бути особливо уважним до дотримання норм законодавства про публічні закупівлі, звертати увагу на принципи проведення закупівель, не допускати створення ситуацій, коли права одних потенційних Учасників ставляться на рівень вище, порівняно з правами інших Учасників. Саме це і є дискримінацією, якої не можна допускати в закупівельному процесі.
Відповідно до статті 42 Конституції України держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускається неправомірне обмеження конкуренції і недобросовісна конкуренція.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення закупівель є принцип не дискримінації учасників, встановлений в статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зокрема, в частині четвертій цієї статті зазначено, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно частини третьої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації. Також, названим Законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Таким чином, вважаємо, що положення документації торгів (в частині оскарження) є такими, що порушує права та інтереси, як потенційних учасників процедури закупівлі, так як ТОВ «АВАКС ПРОФ» і котрі бажають взяти участь у торгах, а умовами тендерної документації встановлені дискримінаційні умови ними та звужується економічна конкуренція.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення.
Скаржник просить розглянути питання щодо зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, а саме - щодо об`ємів виконання основних видів робіт, що викладені у п. 1. Додатку 1 до тендерної документації.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю ID UA-2025-03-25-005793-a “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області”.
3. Зобов’язати Департамент капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації внести зміни до Тендерної документації на закупівлю D UA-2025-03-25-005793-a “Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області”.
Дата розгляду скарги09.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Щодо виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5631-р/пк-пз від 09.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), номер оголошення на веб-порталі ПРОЗОРО - UA-2025-03-25-005793-a.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5631-р/пк-пз від 09.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі — "Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-25-005793-a.
У відповідності до вимог статті 18 Закону України „Про публічні закупівліˮ рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються.
Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом строк становить не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, для його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Керуючись Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5631-р/пк-пз від 09.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»,
замовником внесено зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015:63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), номер оголошення на веб-порталі ПРОЗОРО – № UA-2025-03-25-005793-a та продовжено строк подання пропозицій.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5631-р/пк-пз від 09.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі — "Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-25-005793-a.
У відповідності до вимог статті 18 Закону України „Про публічні закупівліˮ рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються.
Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом строк становить не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, для його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Керуючись Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5631-р/пк-пз від 09.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»,
замовником внесено зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015:63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), номер оголошення на веб-порталі ПРОЗОРО – № UA-2025-03-25-005793-a та продовжено строк подання пропозицій.
Дата виконання рішення замовником: 16.04.2025 16:44
Виконана замовником
17.04.2025, 16:42. ID: UA-2025-03-25-005793-a.c3
Скарга до АМКУ
ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР"
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
Дискримінаційні вимоги тендерної документації, щодо підтвердження аналогічного досвіду
Опис суті пункту скарги
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 із змінами й доповненнями (далі – Особливості ) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
25 березня 2025 року в системі публічних закупівель «PROZORRO» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-25-005793-a, було оголошено процедуру закупівлі про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуг «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015:63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», Скаржник) має багаторічний досвід у наданні послуг, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, уважно ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції.
В Додатку 1 (зі змінами від 16.04.2025р.) до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» 1.Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”: п.1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), зазначено:
1.1. Інформація про виконання аналогічного (их) договору (ів) подається у формі довідки згідно з таблицею 5.
Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, Таблиці 5.
1.2. На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, Учасник має надати:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- копiю(ї) акту(ів) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в,) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3,) або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним(и) договором(ами);
- оригінал(и) позитивного(их) відгуку(ів) Замовника(ів) щодо виконання аналогічних робіт (послуг), зазначених в довідці та копії актів та довідок форми КБ-2в та КБ-3 до кожного договору зазначеного у довідці (таблиці 5)*. Відгуки мають бути надані від усіх Замовників та на усі договори, які вказані в довідці.
Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації, а саме:
Основні види робіт (послуг):
- Виправлення профілю щебеневих основ із додаванням нового матеріалу – не менше 97 000 м2;
- Улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером важкого типу – не менше 7 560 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 16 875 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 16 000 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 3 750 м2;
- Улаштування вирівнюючого шару дорожнього одягу із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, при ширині укладання 3 м - не менше 3 600 т;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 1 875 м2;
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю розподілювачем на базі машини дорожньої комбінованої при ширині розподілення до 4 м – не менше 10 062 500 м2;
- Ущільнення асфальтобетонного шару котком дорожнім самохідним вібраційним гладковальцевим масою8т за чотири проходи по одному сліду - не менше 23 000 м2;
- Очищення доріг плужним снігоочисником плужним на базі машини дорожньої комбінованої від снігу, який щойно випав та при патрульному патрулюванні – не менше 875 км;
- Очищення доріг від снігу вручну – не менше 22 000 м2;
- Посипання дорожнього покриття протиожеледним матеріалом вручну – не менше 1 700 т;
- Формування конусів із протиожеледного матеріалу вручну зі встановленням віх – не менше 3 200 т;
- Ліквідація вибоїн машиною для ліквідації вибоїн струменевим методом на базі автомобіля, при глибині вибоїни 50 мм – не менше 24 460 м2.
Найменування робіт (послуг) може стилістично відрізнятися від назви робіт (послуг), які вказуються Учасником, але за своєю технологічною послідовністю повинні відповідати вимогам ДСТУ 8747:2017 “Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання” та основним видам робіт (послуг), які визначені Замовником в тендерній документації.
Аналогічним буде вважатись договір з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, на виконання робіт з будівництва та/або реконструкції та/або капітального ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг та інших видів ремонту, укладений протягом останніх шести років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно в обсязі 100 % від об'ємів основних видів робіт (послуг), визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах. Фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), підтверджують акт(и) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в,) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3,) або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним(и) договором(ами), зазначені у довідці (таблиця 5).
При цьому, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 100 % від очікуваної вартості предмета закупівлі.
*У разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду (предмет аналогічного (их) договору (ів) генерального підряду повинен бути експлуатаційне утримання автомобільних доріг, на виконання робіт з будівництва та/або реконструкції та/або капітального ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг та інших видів ремонту); відгук повинен бути виданий балансоутримувачем дороги та адресований учаснику.
ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» має досвід виконання аналогічних договорів, зокрема, за договорами (додаються файли: «Аналогічний договір №50.pdf»; «КБ 3 та КБ 2в до договору №50.rar»; «Аналогічний договір №54.pdf»; «КБ 3 та КБ 2в до договору №54.7z»; «Аналогічний договір №2.pdf»; «КБ 3 та КБ 2в до договору №2.rar»; «Аналогічний договір 15Е.pdf»; «КБ 2 та КБ 3 до договору 15Е ч1-ч9.4.7z»; «Аналогічний договір 351.pdf»; «Довідки та акти до договору №351.rar»)
1. №2 Від 10.01.2022р «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
2. №50 Від 11.03.2022р «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Чортківського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
3. №54 від 06.12.2021р. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг державного значення Закарпатської області, згідно переліку № 1а загальною протяжністю 155,5 км ДК 021:2015 (63712200-5 — Послуги з експлуатації автомобільних доріг).
4. № 351 від 18.05.2021р «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування М-12 (М30) Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) км 145+133 - км 153+775 (обхід м. Тернополя), Тернопільська область (з розробкою проектно-кошторисної документації)» (ДК021-2015: 45233142-6 — Ремонт доріг)
5. №15Е; 23.12.2019 року; ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Тернопільській області)
Зазначені аналогічні договори підтверджують фактичну спроможність ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації.
Проте, частина видів робіт, які визначені Замовником як основні, а саме:
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 16 875 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 16 000 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 3 750 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 1 875 м2;
не будуть виконуватися при наданні послуг за предметом закупівлі, що підтверджується Додатком 2 до тендерної документації «Технічне завдання». В Дефектному акті на виконання робіт/надання послуг Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області, який розміщений в Додатку 2 «Технічне завдання», зазначено:
9 Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару до 50 мм м2 площі фактичного ремонту 16875
10 Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару до 50 мм м2 площі фактичного ремонту 16000
11 Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару до 50 мм м2 площі фактичного ремонту 3750
12 Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару до 50 мм м2 площі фактичного ремонту 1875
Тобто,
«Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару не менше 50 мм» - передбачає товщина шару більше 50 мм., а «Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару до 50 мм» - передбачає товщина шару менше 50 мм.
«Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару не менше 50 мм» - передбачає товщина шару більше 50 мм., а «Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару до 50 мм» - передбачає товщина шару менше 50 мм.
«Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару не менше 50 мм - передбачає товщина шару більше 50 мм., а Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару до 50 мм - передбачає товщина шару менше 50 мм.
«Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару не менше 50 мм - передбачає товщина шару більше 50 мм., а Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару до 50 мм - передбачає товщина шару менше 50 мм.
Отже, дані види робіт не є аналогічними, а Замовником не надано жодного обґрунтування необхідності визначення у Тендерній документації саме даних робіт, як основні, що також відсутні в «Технічному завданні» Додаток 2.
Зауважуємо, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» має досвід виконання всіх інших аналогічних видів робіт (послуг), що підтверджується Інформацією про виконання аналогічного договору №1693 від 17.04.2025р.(файл: «Інформ.про аналог. договір.pdf»). Також у нашої компанії є достатня кількість кваліфікованих працівників, обладнання та матеріально-технічної бази, що дозволить якісно та вчасно виконати всі умови договору, який буде укладено за результатами проведення процедури закупівлі. Однак, наша компанія не може документально підтвердити досвід робіт, які не будуть виконуватися за предметом закупівлі.
Звертаємо увагу, що вимоги п. 1 Додатку 1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) вже були предметом розгляду Органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідні рішення. (Копії додаються: РІШЕННЯ № 5631-р/пк-пз від 09.04.2025р., РІШЕННЯ №5630-р/пк-пз від 09.04.2025р.) Замовник усунувши одні порушення встановлює інші дискримінаційні вимоги.
Зазначена вище вимога Тендерної документації перешкоджає ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Просимо, зобов’язати Замовника, внести зміни до тендерної документації, виключивши з переліку основних видів робіт:
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 16 875 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 3 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 16 000 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 10 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 3 750 м2;
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 м2, при товщині шару не менше 50 мм – не менше 1 875 м2;
так як дані види робіт відсутні в «Технічному завданні» Додаток 2.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Департамент капітального будівництва Тернопільської обласної військової адміністрації внести зміни в Тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних вимог, що зазначені у мотивувальній частині Скарги.
Доказ
Tender-documents-[UA-2025-03-25-005793-a] (5)
Доказ
Аналогічний договір 15Е
Доказ
Аналогічний договір 351
Доказ
Аналогічний договір №2
Доказ
Аналогічний договір №50
Доказ
Аналогічний договір №54
Доказ
Довідки та акти до договору №351
Доказ
Інформ.про аналог. договір
Доказ
КБ 2 та КБ 3 до договору 15Е ч.4
Доказ
КБ 2 та КБ 3 до договору 15Е ч.5
Доказ
КБ 2 та КБ 3 до договору 15Е ч.6
Доказ
КБ 2 та КБ 3 до договору 15Е ч.7
Доказ
КБ 2в та КБ 3 до договору 15Е ч.1
Доказ
КБ 2в та КБ 3 до договору 15Е ч.3
Доказ
КБ 2в та КБ 3 до договору 15Е ч.8
Доказ
КБ 2в та КБ 3 до договору 15Еч.2
Доказ
КБ 2В та КБ3 до договору 15 Е ч.9
Доказ
КБ 3 та КБ 2в до договору №2
Доказ
КБ 3 та КБ 2в до договору №50
Доказ
КБ 3 та КБ 2в до договору №54
Доказ
рішення від 09.04.2025 № 5631
Доказ
Рішення від 09.04.2025 №5630
Доказ
Скарга.docx.asice
Доказ
Скарга
Доказ
Скарга
Дата розгляду скарги28.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Щодо виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6658-р/пк-пз від 28.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), номер оголошення на веб-порталі ПРОЗОРО - UA-2025-03-25-005793-a.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6658-р/пк-пз від 28.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі — "Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-03-25-005793-a.
У відповідності до вимог статті 18 Закону України „Про публічні закупівліˮ рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються.
Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом строк становить не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, для його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Керуючись Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6658-р/пк-пз від 28.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», замовником внесено зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015:63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), номер оголошення на веб-порталі ПРОЗОРО – № UA-2025-03-25-005793-a та продовжено строк подання пропозицій.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6658-р/пк-пз від 28.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі — "Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-03-25-005793-a.
У відповідності до вимог статті 18 Закону України „Про публічні закупівліˮ рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються.
Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом строк становить не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, для його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Керуючись Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6658-р/пк-пз від 28.04.2025 по закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», замовником внесено зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Тернопільського району Тернопільської області» (ДК 021:2015:63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту), номер оголошення на веб-порталі ПРОЗОРО – № UA-2025-03-25-005793-a та продовжено строк подання пропозицій.
Дата виконання рішення замовником: 01.05.2025 16:35
Виконана замовником