Процедура закупівлі оголошена 24.03.2025 16:01. Дата останніх змін - 23.05.2025 14:42
«Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-24-011713-a | |
| ID | f6de44110b82482fa9a3e52f842aa386 | |
| Ідентифікатор плану | UA-P-2025-03-24-012645-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
5`986`168.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ МАЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 5`986`168.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
| Вид предмету закупівлі: | Закупівля робіт |
Закупівля оголошена
24.03.25
Період уточнень
до 26.04.25
Період оскаржень
до 26.04.25
Подання пропозицій
до 29.04.25
Аукціон
30.04.25
Кваліфікація переможця
з 30.04.25
Пропозиції розглянуті
з 13.05.25
Завершена
23.05.25
04.04.2025, 16:15. ID: UA-2025-03-24-011713-a.c1
Скарга до АМКУ
ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (дискримінаційні вимоги тендерної документації)
Порядковий номер пункту скарги: 1
СКАРГА
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Опис суті пункту скарги
СКАРГА
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ МАЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) 24 березня 2025 року було оголошено закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено по 08 квітня 2025 року до 10:00 за київським часом.
Керуючись пунктами 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - надалі Постанова, Фізична особа-підприємець Оганесян Агван Арамович (далі – ФОП Оганесян А.А., Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, ФОП Оганесян А.А., виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що обмежує, порушує права та охоронювані законом інтереси ФОП Оганесян А.А на участь в цій закупівлі, а саме:
По- перше:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
Додаток № 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід містить наступну вимогу Замовника торгів:
- Довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи). Копію штатного розпису. На підтвердження трудових відносин надається накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
Обов’язкова наявність головного інженера, начальника будівельної дільниці з будівельною освітою за спеціальністю «Будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг та аеродромів» та/або «Автомобільні дороги і аеродроми» (підтверджується документами про будівельну освіту), які мають досвід роботи, на підтвердження даної інформації надати документи, які підтверджують наявність даних працівників, зазначених в довідці (накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
За цією вимогою тендерної документації хочемо повідомити наступне:
Дана вимога є занадто деталізованою, дискримінаційною та унеможливлює участь Скаржника у закупівлі виходячи з наступного:
Звужуючи вимоги до конкретних спеціальностей дипломів інженерно-технічних працівників Замовник звужує конкуренцію у закупівлі, оскільки за таких обставин взяти участь у цій закупівлі зможуть виключно Учасники, які мають дипломи саме зазначених спеціальностей, незважаючи на наявність працівників в цілому, які спроможні виконувати умови договору.
Так ФОП Оганесян А.А. має необхідних працівників, які мають необхідні знання та досвід, відповідних зазначених посад, а саме головного інженера та начальника будівельної дільниці, які працюють у Скаржника що підтверджується договорами цивільно-правового характеру, але мають іншу спеціальність за дипломом, відмінну від вказаної Замовником торгів. ФОП Оганесян А.А додає дипломи до скарги у якості доказів.
Практика розгляду аналогічного питання комісією АМКУ також говорить про дискримінаційність такої вимоги ( зокрема, рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року додається до скарги у якості доказів).
По- друге:
Додаток № 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід містить наступну вимогу Замовника торгів:
- Довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи). Копію штатного розпису. На підтвердження трудових відносин надається накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
Працівник - вживається у значенні, наведеному пунктом 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України.
**** Обов’язкова наявність або залучення таких працівників:
Інженерно-технічний склад:
– не менше 1-го головного інженера, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи;
– не менше 1-го начальника будівельної дільниці, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
- не менше 1-го інженера-кошторисника (інженера з проектно-кошторисної роботи/інженера-проектувальника/кошторисника) з діючим кваліфікаційним сертифікатом інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, що надається, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
- не менше 1-го інженера-геодезиста (геодезист) з діючим кваліфікаційним сертифікатом інженера-геодезиста за напрямком інженерні вишукування для будівництва та великомасштабні топографічні знімання, що надається, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
Робітничі професії:
- не менше 3-ох машиністів дорожньо-будіельних машин;
- не менше 3-ох водіїв атотранспортних засобів;
- не менше 6-ти дорожних робітників/асфальтобетонників
За цією вимогою тендерної документації хочемо повідомити наступне:
Дана вимога є дискримінаційною та унеможливлює участь скаржника у закупівлі виходячи з наступного:
Відповідно до пункту 14.1.195 статті 14 Податкового кодексу працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону;
За таких умов, умовами Документації передбачено залучення виключно працівників, що перебувають у штаті учасника, та мають укладений трудовий договір з роботодавцем. Тобто замовник навмисно звужує вимоги до наявних працівників з метою обмеження конкуренції та обмеження учасників у даній процедурі закупівлі , в тому числі і скаржника.
Крім того, за сукупністю вимог в даному пункті Замовник зазначає про те, що визначені працівники повинні бути обов’язково працевлаштовані в Учасника за основним місцем роботи або за сумістництвом або за суміщенням.
Отже, Тендерна Документація Замовника в цій частині не містить можливості Учасникам залучити працівників, зокрема, за цивільно-правовим договором, за договором надання послуг тощо. зокрема, у кількості відповідно до вимоги Замовника. Скаржник повідомляє, що має достатній штат працівників для виконання робіт, що закуповуються. Разом з тим, у штаті Скаржника відсутні деякі працівники, які учасник планує залучити за договорами цивільно-правового характеру, зокрема, наступних працівників наступних працівників: Оганесян Арам Агванович (головний інженер), Оганесян Арсен Арамович (начальника будівельної дільниці), ФОП Оганесян А.А повідомляє, що навіть за бажання найняти вказаних працівників і при їх наявності за договором цивільно-правового характеру, він не виконає вимог Замовника, оскільки працівники мають бути саме в штаті та мати укладений трудовий договір.
Практика розгляду аналогічного питання комісією АМКУ також говорить про дискримінаційність такої вимоги ( зокрема, рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року додається до скарги у якості доказів).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційних умов, у відповідності до обставин скарги.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. 5,ст.7, ст. 9, ст. 18, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55 - 67 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції",
Відповідно до положень п. 59 Постанови скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Таким чином дана скарга подана у відповідний строк та підлягає розгляду органом оскарження.
Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ФОП Оганесян А.А., як потенційного Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому.
Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Зобов'язати Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Малинської міської ради привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-24-011713-a, у відповідність із обставинами скарги та вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Тендерна документація Замовника торгів з додатками.
2. Копії дипломів працівників;
3. Договори цивільно- правового характеру на працівників;
4. Рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року
5. Рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Зобов'язати Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Малинської міської ради привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-24-011713-a, у відповідність із обставинами скарги та вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Тендерна документація Замовника торгів з додатками.
2. Копії дипломів працівників;
3. Договори цивільно- правового характеру на працівників;
4. Рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року
5. Рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року.
Дата розгляду скарги16.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) та на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.04.2025 року № 6056-р/пк-пз замовником внесено зміни до тендерної документації закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Дата виконання рішення замовником: 24.04.2025 16:50
Виконана замовником