Процедура закупівлі оголошена 12.02.2025 10:53. Дата останніх змін - 11.03.2025 13:39
Фарби -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-02-12-003565-a | |
| ID | 4da5a1c78d1740bcb0650b9e887e863d |
Загальна очікувана вартість закупівлі
87`416.67 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | ПрАТ "Черкаське хімволокно" | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 87`416.67 Гривня (без ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
12.02.25
Період уточнень
до 22.02.25
Період оскаржень
до 22.02.25
Подання пропозицій
до 25.02.25
Кваліфікація переможця
з 25.02.25
Пропозиції розглянуті
з 27.02.25
Завершена
11.03.25
13.02.2025, 16:24
поділ закупівлі на лоти
Загальне запитання щодо оголошення
Добрий день!
Шановний Замовнику, Умовами закупівлі вами передбачена необхідність лакофарбових матеріалів різного призначення і типу в одному коді ДК та в одному лоті.
Проте специфіка та тип лакофарбових матеріалів відрізняється.
При цьому зазначені продукти є різними за своєю специфікою, у тому числі за призначенням. Адже, позиції 1-3; 14 є товарами ЛФМ спеціального призначення, яка здебільшого виготовляється окремими підприємствами, що займаються виготовленням лакофарбових матеріалів спец призначення.
Позиції 4-13; 15-18 повсякденного побутового і промислового широкого застосування, який виготовляється багатьма виробниками на території України, в тому числі й з характеристиками, які відповідають вимогам Замовника, викладеним в тендерній документації.
Включаючи ці два різні види товарів ЛФМ в одну закупівлю Замовник обмежує кількість потенційних учасників лише фірмами-посередниками, які зможуть запропонувати продукцію різних виробників. Адже мало хто з виробників може запропонувати повний перелік продукції, що вимагається у закупівлі.
За таких умов порушується один з головних принципів здійснення закупівель за державні кошти – максимальна економія та ефективність, адже реалізація зазначеного принципу можлива лише за умови участі в закупівлі максимальної кількості учасників, в тому числі безпосередніх виробників продукції, які зможуть запропонувати найменші ціни без надбавок посередників. Саме поділ предмета закупівлі на лоти може забезпечити більшу конкуренцію серед учасників тендеру.
Просимо внести зміни до закупівлі, розділивши її на лоти, задля надання можливості участі у закупівлі якомога найбільшої кількості учасників, у тому числі виробників продукції. Можливість участі у закупівлі саме виробників, а не посередників, забезпечить більшу економію коштів та підвищить ефективність закупівлі.
Поділ на лоти можливо здійснити в наступному вигляді:
Лот № 1- позиції 1-3 та 14 – лакофарбові матеріали спеціального призначення.
Лот №2 – позиції 4-13; 15-18 : Емалі алкідні ПФ-115; Водоемульсійна фарба ; Ґрунтовка глибокопроникна; Грунт сірий по металу Грунт ГФ-021 сірий.
Сподіваємось на розуміння!
Завчасно дякуємо!
Шановний Замовнику, Умовами закупівлі вами передбачена необхідність лакофарбових матеріалів різного призначення і типу в одному коді ДК та в одному лоті.
Проте специфіка та тип лакофарбових матеріалів відрізняється.
При цьому зазначені продукти є різними за своєю специфікою, у тому числі за призначенням. Адже, позиції 1-3; 14 є товарами ЛФМ спеціального призначення, яка здебільшого виготовляється окремими підприємствами, що займаються виготовленням лакофарбових матеріалів спец призначення.
Позиції 4-13; 15-18 повсякденного побутового і промислового широкого застосування, який виготовляється багатьма виробниками на території України, в тому числі й з характеристиками, які відповідають вимогам Замовника, викладеним в тендерній документації.
Включаючи ці два різні види товарів ЛФМ в одну закупівлю Замовник обмежує кількість потенційних учасників лише фірмами-посередниками, які зможуть запропонувати продукцію різних виробників. Адже мало хто з виробників може запропонувати повний перелік продукції, що вимагається у закупівлі.
За таких умов порушується один з головних принципів здійснення закупівель за державні кошти – максимальна економія та ефективність, адже реалізація зазначеного принципу можлива лише за умови участі в закупівлі максимальної кількості учасників, в тому числі безпосередніх виробників продукції, які зможуть запропонувати найменші ціни без надбавок посередників. Саме поділ предмета закупівлі на лоти може забезпечити більшу конкуренцію серед учасників тендеру.
Просимо внести зміни до закупівлі, розділивши її на лоти, задля надання можливості участі у закупівлі якомога найбільшої кількості учасників, у тому числі виробників продукції. Можливість участі у закупівлі саме виробників, а не посередників, забезпечить більшу економію коштів та підвищить ефективність закупівлі.
Поділ на лоти можливо здійснити в наступному вигляді:
Лот № 1- позиції 1-3 та 14 – лакофарбові матеріали спеціального призначення.
Лот №2 – позиції 4-13; 15-18 : Емалі алкідні ПФ-115; Водоемульсійна фарба ; Ґрунтовка глибокопроникна; Грунт сірий по металу Грунт ГФ-021 сірий.
Сподіваємось на розуміння!
Завчасно дякуємо!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.02.2025, 17:32)
Предмет закупівлі не ділиться на лоти.
13.02.2025, 16:28
щодо фасування грунта
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! Грунт сірий по металу не існує у фасуванні 1 л, він виготовляється у всіх виробників у фасуванні 0,9 кг. Просимо внести зміни і вказати правильне кректне фасування даного товару у тендерній документації - Грунт сірий по металу 0,9 кг
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 18.02.2025, 14:18)
Відповідні зміни внесено до тендерної документації.
13.02.2025, 16:33
щодо технічних характеристик Ґрунтовки глибокопроникної
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! Ґрунтовка глибокопроникна -це зовсім інший продукт, аніж грунти з позиції 17-18. Перш за все, Ґрунтовка глибокопроникна -це акриловий продукт. Всі технічні вимоги вказані вами не є коректними для даного продукту. Вони вказані коректно для позицій 17-18, але ніяк не для грунтовки глибокопроникної. Там зовсім інші тех. параметри вимірюються вирбниками. Просимо виправити технічні вимоги до грунтовки глибокопроникної на коректні: Фізико-хімічні показники:
Колір і зовнішній вигляд продукції - Однорiдна рiдина бiлого кольору без стороннiх включень
Масова частка нелетких речовин, %, не менше - 0,9
Час висихання до ст. 3 , год, не бiльше - 1
рН - 8,0-10,0
Строк придатності: 12 місяців від дати виготовлення.
Колір і зовнішній вигляд продукції - Однорiдна рiдина бiлого кольору без стороннiх включень
Масова частка нелетких речовин, %, не менше - 0,9
Час висихання до ст. 3 , год, не бiльше - 1
рН - 8,0-10,0
Строк придатності: 12 місяців від дати виготовлення.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.02.2025, 15:20)
Учасник може запропонувати еквівалент.
13.02.2025, 16:37
щодо показників Ґрунтів позиції 17-18
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! У всіх виробників на ринку ЛФМ по продуктах з позицій 17-18 на показники Умовна в'язкість за віскозиметром ВЗ-246 та Масова частка нелетких речовин норма встановлюється на рівні "не менше" . Діапазон та верхня межа зазвичай не обмежується, як раніше було в ГОСТ , який наразі НЕ діючий та відмінений. Дані показники у межах були очедино взяті з ГОСТ, що в Україні не діє з 2018 р. Наразі, всі виробники виготовляють гф за власними ТУ, то ж і норми даних показників змінились та прописуються не в межах, а від нижньої межі без верхньої. То ж просимо внести зміни до тендерної документації та вказати для даних показників наступні вимоги:
Умовна в'язкість за віскозиметром ВЗ-246 з діаметром сопла 4 мм при температурі (20,0 ± 0,5) °C: НЕ МЕНШЕ 45
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 54 .
Завчасно вдячні!
Умовна в'язкість за віскозиметром ВЗ-246 з діаметром сопла 4 мм при температурі (20,0 ± 0,5) °C: НЕ МЕНШЕ 45
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 54 .
Завчасно вдячні!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.02.2025, 15:20)
Учасник може запропонувати еквівалент.
14.02.2025, 12:01
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 4.1. вказано, що Товар повинен відповідати вимогам діючих стандартів та нормативних документів, передбачених чинним законодавством України, ГОСТ(ДСТУ), а також відповідним діючим ТУ України, для виду Товару, що виготовляється та постачається за цим Договором, та підтверджуватись відповідним свідоцтвом (паспортом якості) тощо.
В Україні існують різні ДСТУ щодо ЛФМ, проте жодний з них не визначає конкретні якісні показники фарби. До прикладу, ДСТУ ISO 4618:2014 Фарби та лаки. Терміни та визначення понять визначають основні дефініції у сфері, ДСТУ EN 13300:2012 Фарби та лаки. Водно-дисперсійні лакофарбові матеріали та системи покриттів для внутрішніх стін і стель. Класифікація. установлює загальну систему класифікації водно-дисперсійних матеріалів та систем покриттів, призначених для декорування та захисту нових і старих, раніше пофарбованих і нефарбованих поверхонь внутрішніх стін і стель, тощо. Тобто, діючі ДСТУ визначають дефініції, класифікації, методи дослідження, тощо. ГОСТ на лакофарбову продукцію скасований. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
4.1. Товар повинен відповідати вимогам діючих стандартів та нормативних документів, передбачених чинним законодавством України, а також відповідним діючим ТУ України, для виду Товару, що виготовляється та постачається за цим Договором, та підтверджуватись відповідним свідоцтвом (паспортом якості) тощо.
Залишковий термін придатності Товару повинен становити не менше, ніж 80% від дати виготовлення.
В Україні існують різні ДСТУ щодо ЛФМ, проте жодний з них не визначає конкретні якісні показники фарби. До прикладу, ДСТУ ISO 4618:2014 Фарби та лаки. Терміни та визначення понять визначають основні дефініції у сфері, ДСТУ EN 13300:2012 Фарби та лаки. Водно-дисперсійні лакофарбові матеріали та системи покриттів для внутрішніх стін і стель. Класифікація. установлює загальну систему класифікації водно-дисперсійних матеріалів та систем покриттів, призначених для декорування та захисту нових і старих, раніше пофарбованих і нефарбованих поверхонь внутрішніх стін і стель, тощо. Тобто, діючі ДСТУ визначають дефініції, класифікації, методи дослідження, тощо. ГОСТ на лакофарбову продукцію скасований. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
4.1. Товар повинен відповідати вимогам діючих стандартів та нормативних документів, передбачених чинним законодавством України, а також відповідним діючим ТУ України, для виду Товару, що виготовляється та постачається за цим Договором, та підтверджуватись відповідним свідоцтвом (паспортом якості) тощо.
Залишковий термін придатності Товару повинен становити не менше, ніж 80% від дати виготовлення.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.02.2025, 15:19)
Порядок оскарженння тендерної документації передбачено розділом "Порядок оскарження відкритих торгів" Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
14.02.2025, 12:01
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
В Україні діє Постанова КМ України №187 від 03.03.2022 року "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації" (далі - Постанова).
Недотримання мораторію будь-якою із сторін має наслідок: нікчемність договору.
Просимо доповнити проєкт договору пунктом:
Сторони підтверджують та гарантують, що на них не розповсюджується дія мораторію, визначеного Постановою КМ України №187 від 03.03.2022 року "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації", а у випадку змін наведених гарантій, зобов'язані невідкладно, але не пізніше 3 днів інформувати письмово іншу сторону про такі зміни, що дає право для розірвання договору іншою стороною в односторонньому порядку без застосування будь-яких санкцій за це.
Недотримання мораторію будь-якою із сторін має наслідок: нікчемність договору.
Просимо доповнити проєкт договору пунктом:
Сторони підтверджують та гарантують, що на них не розповсюджується дія мораторію, визначеного Постановою КМ України №187 від 03.03.2022 року "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації", а у випадку змін наведених гарантій, зобов'язані невідкладно, але не пізніше 3 днів інформувати письмово іншу сторону про такі зміни, що дає право для розірвання договору іншою стороною в односторонньому порядку без застосування будь-яких санкцій за це.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.02.2025, 17:35)
У підпункті 12 пункту 1.2 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція повинна містити довідку у довільній формі про те що до учасника, не застосовано спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України «Про санкції», Указів Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII, Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією російської федерації» від 03.03.2022 № 187, Постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з російської федерації» від 09.04.2022 № 426.
Також, вимоги щодо врахування вищезазначених нормативних актів під час здійснення закупівлі та контролю їх дотримання учасниками торгів викладено у пунктах 2.2, 2.3 Розділу V Тендерної документації. Пропозиції учасників, на яких поширюється дія мораторію, визначеного Постановою КМ України №187 від 03.03.2022 року, відхиляються на підставі абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Крім того Суб’єкти господарювання, які мають правоздатність виступати учасником державних закупівель та договірних відносин після набуття чинності Постанови КМ України №187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією російської федерації», не можуть потрапити під дію мораторію у зв’язку із тим, що наразі чинне законодавство має низку законодавчих обмежень, зокрема, постанову КМ України від 24.06.2022 N 719 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату та державної реєстрації в умовах воєнного стану", які унеможливлюють збільшення у статутному капіталі юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, частки юридичних осіб російської федерації, частки юридичних осіб , створених та зареєстрованих відповідно до законодавства російської федерації або частки громадян російської федерації .
Зважаючи на вищевикладене, Замовник не вважає за доцільне вносити до договору запропоновані учасником зміни.
Також, вимоги щодо врахування вищезазначених нормативних актів під час здійснення закупівлі та контролю їх дотримання учасниками торгів викладено у пунктах 2.2, 2.3 Розділу V Тендерної документації. Пропозиції учасників, на яких поширюється дія мораторію, визначеного Постановою КМ України №187 від 03.03.2022 року, відхиляються на підставі абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Крім того Суб’єкти господарювання, які мають правоздатність виступати учасником державних закупівель та договірних відносин після набуття чинності Постанови КМ України №187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією російської федерації», не можуть потрапити під дію мораторію у зв’язку із тим, що наразі чинне законодавство має низку законодавчих обмежень, зокрема, постанову КМ України від 24.06.2022 N 719 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату та державної реєстрації в умовах воєнного стану", які унеможливлюють збільшення у статутному капіталі юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, частки юридичних осіб російської федерації, частки юридичних осіб , створених та зареєстрованих відповідно до законодавства російської федерації або частки громадян російської федерації .
Зважаючи на вищевикладене, Замовник не вважає за доцільне вносити до договору запропоновані учасником зміни.
14.02.2025, 12:02
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
В Україні продовжує діяти довідка ТПП України, яка визначає воєнний стан, введений через військову агресію рф проти України з 24.02.2022 форс-мажором до припинення воєнного стану.
Через наведене, пропонуємо деталізувати умови форс-мажору (підтвердити таку можливість при укладанні договору з переможцем) в контексті триваючої військової агресії рф проти України як такі, що визнаються сторонами форс-мажором виключно за умов, що: такі обставини настали після укладання договору, прямо (безпосередньо) впливають на можливість сторони виконувати зобов'язання за договором та підтверджені відповідними доказами. Пропоную додати пункт у наступній редакції:
Сторони ознайомлені з обставинами, які Торгово-промислова палата України своїм листом від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 засвідчує як форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а саме: військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введенння військового стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», та погоджуються з тим, що військова агресія рф проти України та (або) ії наслідки (ведення активних бойових дій за місцезнаходженням Сторін, на шляху слідування Товару, сировини, при інших обставинах непереборної сили (ракетні, артилерійські, інші обстріли, тощо) вважається форсмажорною обставиною для цілей виконання цього Договору за одночасного настання умов:
- вони безпосередньо впливають на можливість Сторони виконувати зобов’язання за Договором;
- настали після укладання Договору;
- підтверджуються відповідними доказами згідно умов Договору.
Сторони погодили, що строк попередження про такі обставини, визначені цим пунктом, становить 10 робочих днів та таке прпередження може бути здійснено поштою, електронною поштою, месенджерами, будь-яким іншим доступним засобом зв’язку ( у такому випадку з подальшим письмовим підтвердженням).
Через наведене, пропонуємо деталізувати умови форс-мажору (підтвердити таку можливість при укладанні договору з переможцем) в контексті триваючої військової агресії рф проти України як такі, що визнаються сторонами форс-мажором виключно за умов, що: такі обставини настали після укладання договору, прямо (безпосередньо) впливають на можливість сторони виконувати зобов'язання за договором та підтверджені відповідними доказами. Пропоную додати пункт у наступній редакції:
Сторони ознайомлені з обставинами, які Торгово-промислова палата України своїм листом від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 засвідчує як форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а саме: військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введенння військового стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», та погоджуються з тим, що військова агресія рф проти України та (або) ії наслідки (ведення активних бойових дій за місцезнаходженням Сторін, на шляху слідування Товару, сировини, при інших обставинах непереборної сили (ракетні, артилерійські, інші обстріли, тощо) вважається форсмажорною обставиною для цілей виконання цього Договору за одночасного настання умов:
- вони безпосередньо впливають на можливість Сторони виконувати зобов’язання за Договором;
- настали після укладання Договору;
- підтверджуються відповідними доказами згідно умов Договору.
Сторони погодили, що строк попередження про такі обставини, визначені цим пунктом, становить 10 робочих днів та таке прпередження може бути здійснено поштою, електронною поштою, месенджерами, будь-яким іншим доступним засобом зв’язку ( у такому випадку з подальшим письмовим підтвердженням).
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.02.2025, 17:34)
28 лютого ТПП України розповсюдила лист "Всім, кого це
стосується" № 2024/02.0-7.1. У цьому Листі ТПП, посилаючись на вже згадувані ст. ст. 14, 141 Закону про ТПП та Статут ТПП України, "засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24
лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".
Проте, існування такого "загального" для "всіх, кого це стосується" Листа ТПП не передбачено чинним законодавством.
Форс-мажорні обставини мають індивідуальний персоніфікований характер щодо конкретного договору та його сторін. Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за зверненням суб'єктів господарської діяльності та фізичних осіб по кожному окремому договору, окремим податковим та/чи іншим зобов'язанням/ обов'язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин. Тобто мають індивідуальний персоніфікований характер щодо конкретного договору та його сторін.
Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості належного виконання зобов'язання, повинна довести їх наявність не тільки самих по собі, але і те, що вони були форс-мажорними саме для конкретного випадку. Виходячи з ознак форс-мажорних обставин, необхідно також довести їх надзвичайність та невідворотність (постанови Верховного Суду від 16.07.2019 у справі N 917/1053/18, від 30.11.2021 у справі N 913/785/17, від 25.01.2022 в справі N 904/3886/21, від 30.05.2022 у справі N 922/2475/21, від 31.08.2022 у справі N 910/15264/21).
Лише посилання Сторони у договорі на лист ТПП від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 про наявність форс-мажорних обставин без надання підтверджуючих доказів не може вважатися безумовним доведенням відповідних обставин непереборної сили.
Між обставинами непереборної сили та неможливістю належного виконання зобов'язання має бути причинно-наслідковий зв'язок. Тобто неможливість виконання зобов'язання має бути викликана саме обставиною непереборної сили, а не обставинами, ризик настання яких несе учасник правовідносин (постанова Верховного Суду від 31.08.2022 у справі N 910/15264/21).
Зважаючи на вищевикладене, Замовник залишає за собою право вимагати засвідчення форс-мажорних обставин відповідно до порядку, встановленого Законом України «Про Торгово-промислові палати в Україні» .
стосується" № 2024/02.0-7.1. У цьому Листі ТПП, посилаючись на вже згадувані ст. ст. 14, 141 Закону про ТПП та Статут ТПП України, "засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24
лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".
Проте, існування такого "загального" для "всіх, кого це стосується" Листа ТПП не передбачено чинним законодавством.
Форс-мажорні обставини мають індивідуальний персоніфікований характер щодо конкретного договору та його сторін. Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за зверненням суб'єктів господарської діяльності та фізичних осіб по кожному окремому договору, окремим податковим та/чи іншим зобов'язанням/ обов'язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин. Тобто мають індивідуальний персоніфікований характер щодо конкретного договору та його сторін.
Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості належного виконання зобов'язання, повинна довести їх наявність не тільки самих по собі, але і те, що вони були форс-мажорними саме для конкретного випадку. Виходячи з ознак форс-мажорних обставин, необхідно також довести їх надзвичайність та невідворотність (постанови Верховного Суду від 16.07.2019 у справі N 917/1053/18, від 30.11.2021 у справі N 913/785/17, від 25.01.2022 в справі N 904/3886/21, від 30.05.2022 у справі N 922/2475/21, від 31.08.2022 у справі N 910/15264/21).
Лише посилання Сторони у договорі на лист ТПП від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 про наявність форс-мажорних обставин без надання підтверджуючих доказів не може вважатися безумовним доведенням відповідних обставин непереборної сили.
Між обставинами непереборної сили та неможливістю належного виконання зобов'язання має бути причинно-наслідковий зв'язок. Тобто неможливість виконання зобов'язання має бути викликана саме обставиною непереборної сили, а не обставинами, ризик настання яких несе учасник правовідносин (постанова Верховного Суду від 31.08.2022 у справі N 910/15264/21).
Зважаючи на вищевикладене, Замовник залишає за собою право вимагати засвідчення форс-мажорних обставин відповідно до порядку, встановленого Законом України «Про Торгово-промислові палати в Україні» .
14.02.2025, 12:46
проект
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 4.3. вказано, що Приймання Товару за кількістю та наявністю явних недоліків здійснюється у місці призначення, після перевірки ПОКУПЦЕМ:
- наявності документів, визначених п. 4.7. цього Договору;
- відповідності технічним вимогам для даного виду Товару та вимогам нормативної документації ДСТУ (ГОСТ).
ДСТУ на лакафарбові матеріали визначають загальні дефініції та методологічні засади. Відповідно ДСТУ не можуть визначати якісні показники на фарбу. ГОСТ на лакофарбову продукцію скасований. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
Пунктом 4.3. вказано, що Приймання Товару за кількістю та наявністю явних недоліків здійснюється у місці призначення, після перевірки ПОКУПЦЕМ:
- наявності документів, визначених п. 4.7. цього Договору;
- відповідності технічним вимогам для даного виду Товару та вимогам нормативної документації виробника
- наявності документів, визначених п. 4.7. цього Договору;
- відповідності технічним вимогам для даного виду Товару та вимогам нормативної документації ДСТУ (ГОСТ).
ДСТУ на лакафарбові матеріали визначають загальні дефініції та методологічні засади. Відповідно ДСТУ не можуть визначати якісні показники на фарбу. ГОСТ на лакофарбову продукцію скасований. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
Пунктом 4.3. вказано, що Приймання Товару за кількістю та наявністю явних недоліків здійснюється у місці призначення, після перевірки ПОКУПЦЕМ:
- наявності документів, визначених п. 4.7. цього Договору;
- відповідності технічним вимогам для даного виду Товару та вимогам нормативної документації виробника
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.02.2025, 14:40)
Відповідні зміни внесено до тендерної документації.
14.02.2025, 12:55
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 9.4. вказано, що Сторони зобов'язані негайно повідомити про обставини форс-мажору та протягом 5 робочих днів з дня отримання документу, виданого Торгово-промисловою палатою України, надати його належним чином засвідчену копію іншій Стороні.
ТПП не є єдиним уповноваженим органом, що може підтверджувати настання обставин форс-мажору.
Відповідно до ч.1. ст.14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини. Отже, Закон визначає не лише право ТПП видавати подібні документи. При цьому, жоден нормативно-правовий акт України не встановлює, що документи ТПП (регіональних ТПП) є єдиними та виключними документами, що можуть засвідчувати такі обставини, такі обставини можуть засвідчуватися будь-якими доказами. Аналогічна правова позиція наведена у Постанові Верховного Суду у складі колегій судів Касаційного господарського суду від 21 липня 2021 року, справа N 912/3323/20. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт 9.4. та викласти у наступній редакції:
Сторони зобов'язані негайно повідомити про обставини форс-мажору та протягом 5 робочих днів з дня отримання документу, виданого Торгово-промисловою палатою України або підтвердження іншим компетентним органом, надати його належним чином засвідчену копію іншій Стороні.
ТПП не є єдиним уповноваженим органом, що може підтверджувати настання обставин форс-мажору.
Відповідно до ч.1. ст.14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини. Отже, Закон визначає не лише право ТПП видавати подібні документи. При цьому, жоден нормативно-правовий акт України не встановлює, що документи ТПП (регіональних ТПП) є єдиними та виключними документами, що можуть засвідчувати такі обставини, такі обставини можуть засвідчуватися будь-якими доказами. Аналогічна правова позиція наведена у Постанові Верховного Суду у складі колегій судів Касаційного господарського суду від 21 липня 2021 року, справа N 912/3323/20. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт 9.4. та викласти у наступній редакції:
Сторони зобов'язані негайно повідомити про обставини форс-мажору та протягом 5 робочих днів з дня отримання документу, виданого Торгово-промисловою палатою України або підтвердження іншим компетентним органом, надати його належним чином засвідчену копію іншій Стороні.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.02.2025, 16:25)
Частиною 1 ст. 141 Закону № 671 установлено, що ТПП України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом 7 днів із дня звернення суб'єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб'єктів малого підприємництва видають безкоштовно.
За положенням п. 4.2 Регламенту № 44 ТПП України уповноважує регіональні ТПП засвідчувати форс-мажорні обставини з усіх питань, що належать до компетенції ТПП України, за винятком засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), що стосуються зобов'язань, зокрема, за умовами договорів, контрактів, типових договорів, угод між резидентами України, у яких безпосередньо передбачено віднесення такої функції до компетенції ТПП України.
Проте, як зазначають судді ВС КГС у постанові від 18.09.2024 р. № 910/1345/24, ТПП України в окремому випадку може уповноважити регіональну ТПП засвідчувати форс-мажорні обставини, що стосуються зобов'язань за договорами, у яких передбачено таку функцію, як компетенцію ТПП України.
На офіційному сайті ТПП України www.ucci.org.ua оприлюднено Розпорядження Президента ТПП України Геннадія Чижикова від 25.02.2022 N 3, в якому установлено, що тимчасово, на період дії воєнного стану на території України до припинення або скасування воєнного стану на території України, уповноважені регіональні торгово-промислові палати мають право за зверненням суб'єктів господарської діяльності та фізичних осіб засвідчувати форс-мажорні обставини з усіх питань, що належать до компетенції ТПП України, в тому числі передбачених пунктом 4.2 Регламенту засвідчення ТПП України і регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин, який затверджено Рішенням Президії ТПП України від 18.12.2014, N 44 (5), із змінами та доповненнями.
Щодо можливості підтвердження форс-мажорних обставин іншим компетентним органом повідомляємо наступне: сертифікат ТПП не є єдиним або обов`язковим доказом існування форс-мажорних обставин; наявність форс-мажорних обставин може доводитися й іншими доказами, якщо інше не передбачено законом бо договором.
Відповідно до ч.1 ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відтак, Замовник вважає за доцільне передбачити договором підтвердження наявності форс-мажорних обставин шляхом надання сертифікату ТПП або уповноважених нею регіональних торгово-промислових палат.
За положенням п. 4.2 Регламенту № 44 ТПП України уповноважує регіональні ТПП засвідчувати форс-мажорні обставини з усіх питань, що належать до компетенції ТПП України, за винятком засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), що стосуються зобов'язань, зокрема, за умовами договорів, контрактів, типових договорів, угод між резидентами України, у яких безпосередньо передбачено віднесення такої функції до компетенції ТПП України.
Проте, як зазначають судді ВС КГС у постанові від 18.09.2024 р. № 910/1345/24, ТПП України в окремому випадку може уповноважити регіональну ТПП засвідчувати форс-мажорні обставини, що стосуються зобов'язань за договорами, у яких передбачено таку функцію, як компетенцію ТПП України.
На офіційному сайті ТПП України www.ucci.org.ua оприлюднено Розпорядження Президента ТПП України Геннадія Чижикова від 25.02.2022 N 3, в якому установлено, що тимчасово, на період дії воєнного стану на території України до припинення або скасування воєнного стану на території України, уповноважені регіональні торгово-промислові палати мають право за зверненням суб'єктів господарської діяльності та фізичних осіб засвідчувати форс-мажорні обставини з усіх питань, що належать до компетенції ТПП України, в тому числі передбачених пунктом 4.2 Регламенту засвідчення ТПП України і регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин, який затверджено Рішенням Президії ТПП України від 18.12.2014, N 44 (5), із змінами та доповненнями.
Щодо можливості підтвердження форс-мажорних обставин іншим компетентним органом повідомляємо наступне: сертифікат ТПП не є єдиним або обов`язковим доказом існування форс-мажорних обставин; наявність форс-мажорних обставин може доводитися й іншими доказами, якщо інше не передбачено законом бо договором.
Відповідно до ч.1 ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відтак, Замовник вважає за доцільне передбачити договором підтвердження наявності форс-мажорних обставин шляхом надання сертифікату ТПП або уповноважених нею регіональних торгово-промислових палат.
17.02.2025, 15:00
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 2.7. вказано, що Усі ризики пошкодження/випадкового знищення Товару та право власності на Товар переходять від ПОСТАЧАЛЬНИКА до ПОКУПЦЯ з дати підписання Сторонами Акту приймання-передачі Товару за умови оформлення супровідних документів, вказаних в пункті 4.7. цього Договору. Пунктом 4.7. серед переліку товаросупровідних документів вказаний акт приймання передачі та видаткова накладна. Відповідно, акт приймання передачі товару та видаткова накладна можуть бути підписані у різний час і не вдень поставки товару безпосередньо. За таких умов, товар вважається вже поставленим на територію Замовника, проте ризики і відповідальність за поставлений товар, відповідно до умов пунктів договору, несе Постачальник до моменту підписання акту приймання передачі товару. Постачальник не має змоги здійснювати на території Замовника охорону товару. Відповідно до Інструкцій № П-7 від 25.04.1966 і Інструкція № П-6 від 15.06.1965 перехід ризиків втрати і пошкодження товару має бути здійснено в момент поставки товару та підпису товаро-супровідних документів. З метою приведення пункту договору у відповідність до законодавства, прошу внести зміни у пункт 2.7 та викласти у наступній редакції:
2.7. Усі ризики пошкодження/випадкового знищення Товару та право власності на Товар переходять від ПОСТАЧАЛЬНИКА до ПОКУПЦЯ в момент поставки Товару за умови оформлення супровідних документів, вказаних в пункті 4.7. цього Договору.
2.7. Усі ризики пошкодження/випадкового знищення Товару та право власності на Товар переходять від ПОСТАЧАЛЬНИКА до ПОКУПЦЯ в момент поставки Товару за умови оформлення супровідних документів, вказаних в пункті 4.7. цього Договору.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.02.2025, 14:40)
Відповідні зміни внесено до тендерної документації.
17.02.2025, 16:41
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
Добрий день, шановний Замовнику!
Просимо зазначити, чи користуєтеся Ви електронним документообігом (для укладання договорів тощо)?
Електронний документообіг значно пришвидшує процес укладання договорів, додаткових угод, обміну іншими документами тощо. До прикладу, для укладання договору на паперовому примірнику виникає необхідність скористатися послугами поштових операторів (Укрпошта або Нова пошта), що не працюють під час повітряної тривоги та загрозі артилерійського обстрілу, а персонал та відвідувачі мають пройти до найближчого укриття, що є вимушеною дією для безпеки життя співробітників та клієнтів. За останній час ракетні атаки/артилерійські обстріли є активнішими, що призводить до тривалих повітряних тривог та унеможливлює своєчасну відправку та отримання документів.
Укладання договору через сервіси електронного документообігу (напр., Вчасно) проводиться «в декілька кліків» за наявності світла та Інтернету.
Також спостерігається тенденція серед замовників щодо переходу на електронний документообіг.
Крім того, наведено дозволяє економити як витрати (на поштовий обіг, папір тощо), так і зменшувати негативний вплив на навколишнє середовище.
Тож пропонуємо розглянути подібний варіант документообігу та при згоді, якщо Ви маєте можливість підписувати документи КЕПом (УЕП), необхідно внести доповнення до проєкту договору для відповідності ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг», до прикладу:
1. Сторони домовилися, що підписання документів (Договору, додаткових угод до нього, Додатків тощо, що є невід'ємною частиною Договору та (або) спрямовані на його виконання) (надалі – «Документи») можливе в електронному вигляді уповноваженими особами Сторін з використанням кваліфікованих або удосконалених електронних підписів, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (надалі – «КЕП/УЕП») у погодженій Сторонами системі електронного обміну документами Вчасно.
2.Сторони домовилися, що КЕП/УЕП не засвідчується електронною (кваліфікованою/удосконаленою) печаткою.
3.Сторони домовилися про обмін електронними Документами за допомогою системи електронного обміну документами Вчасно з використанням наступних електронних адрес Сторін: електронна пошта Покупця –______________, електронна пошта Постачальника –_____________.
4. Сторони погодили, що датою Документів є дата підпису Сторін, а у випадку, якщо Документи підписано Сторонами в різні дати – дата підпису Сторони, яка підписала такий документ останньою.
Наведені доповнення не є істотними умовами договору , тож можуть бути внесені і на етапі укладання договору з переможцем.
Заздалегідь дякуємо за відповідь!
Просимо зазначити, чи користуєтеся Ви електронним документообігом (для укладання договорів тощо)?
Електронний документообіг значно пришвидшує процес укладання договорів, додаткових угод, обміну іншими документами тощо. До прикладу, для укладання договору на паперовому примірнику виникає необхідність скористатися послугами поштових операторів (Укрпошта або Нова пошта), що не працюють під час повітряної тривоги та загрозі артилерійського обстрілу, а персонал та відвідувачі мають пройти до найближчого укриття, що є вимушеною дією для безпеки життя співробітників та клієнтів. За останній час ракетні атаки/артилерійські обстріли є активнішими, що призводить до тривалих повітряних тривог та унеможливлює своєчасну відправку та отримання документів.
Укладання договору через сервіси електронного документообігу (напр., Вчасно) проводиться «в декілька кліків» за наявності світла та Інтернету.
Також спостерігається тенденція серед замовників щодо переходу на електронний документообіг.
Крім того, наведено дозволяє економити як витрати (на поштовий обіг, папір тощо), так і зменшувати негативний вплив на навколишнє середовище.
Тож пропонуємо розглянути подібний варіант документообігу та при згоді, якщо Ви маєте можливість підписувати документи КЕПом (УЕП), необхідно внести доповнення до проєкту договору для відповідності ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг», до прикладу:
1. Сторони домовилися, що підписання документів (Договору, додаткових угод до нього, Додатків тощо, що є невід'ємною частиною Договору та (або) спрямовані на його виконання) (надалі – «Документи») можливе в електронному вигляді уповноваженими особами Сторін з використанням кваліфікованих або удосконалених електронних підписів, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (надалі – «КЕП/УЕП») у погодженій Сторонами системі електронного обміну документами Вчасно.
2.Сторони домовилися, що КЕП/УЕП не засвідчується електронною (кваліфікованою/удосконаленою) печаткою.
3.Сторони домовилися про обмін електронними Документами за допомогою системи електронного обміну документами Вчасно з використанням наступних електронних адрес Сторін: електронна пошта Покупця –______________, електронна пошта Постачальника –_____________.
4. Сторони погодили, що датою Документів є дата підпису Сторін, а у випадку, якщо Документи підписано Сторонами в різні дати – дата підпису Сторони, яка підписала такий документ останньою.
Наведені доповнення не є істотними умовами договору , тож можуть бути внесені і на етапі укладання договору з переможцем.
Заздалегідь дякуємо за відповідь!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.02.2025, 17:37)
Замовник не користуєтеся електронним документообігом для укладання договорів.