| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
1. Відповідно до вимог статті 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником у пункті 11 Оголошення визначено відповідну інформацію щодо технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі.
За результатами моніторингу встановлено, що у складі пропозиції учасника ТОВ «Комерс Еліт Солюшнс Груп» (лот 2, 3) не надано жодних підтверджуючих документів, які б засвідчували відповідність пропозиції вимогам, визначених у пункті 11 Оголошення.
Держаудитслужба 18.02.2025 звернулась через електронну систему закупівель про надання пояснень з вищевикладеного. На зазначений запит Замовником 21.02.2025 надано пояснення, що «Замовником визначено єдину характеристику товару згідно п.11 - DJI Mavic 3T Enterprise (Thermal) (CP.EN.00000415.01). Код СР.EN.00000415.01 є єдиною характеристикою згідно якого учасники подають тендерні пропозиції. Згідно п.11 Оголошення вказана модель DJI Mavic 3T Enterprise (Thermal) (CP.EN.00000415.01) в якому описано його характеристики. Замовником відповідно до п.12 Оголошення не встановлено вимог щодо подання документів до технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі. Відповідно до п.12.11 Оголошення учасник подає цінову пропозицію у довільній формі, на фірмовому бланку учасника із зазначенням повного найменування товару, що пропонує учасник, назва виробника, країна походження і знаходження виробника, обсягом та ціною (запропонованою у первинній ціновій пропозиції і може бути зменшена у процесі аукціону) реквізити учасника необхідні для укладення договору. Згідно вищевказаного отримані документи (цінові пропозиції Лот№2 і Лот№3)».
Зазначене свідчить про наявність ризику постачання товару, що не відповідає критеріям визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що може призвести до поставки неналежної якості запропонованих товарів, які закуповуються для потреб ЗСУ під час правового режиму воєнного стану в країні.
2. Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що відповідно до умов Договору №11с, укладеного з ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп (Лот 3) на закупівлю квадрокоптер DJI Mavic 3T Enterprise (Thermal) в кількості 50 шт., договір діє до 31 травня 2025 року, але у всякому випадку - до повного виконання сторонами своїх зобов’язань, що випливають з умов договору. Підпунктом 2.2.2 пункту 2.2 Договору 23.01.2025 №11с визначена гранична дата поставки товару – 31.01.2025 року.
З метою отримання інформації про стан виконання зобов’язань за Договорами (лот 1, 2, 3, 4) в ході моніторингу 18.01.2025 оприлюднено запит на який Замовник в електронній системі закупівель зазначив «що Дана інформація зазначена в видаткових накладних: №8 від 24.01.25, №31 від 26.01.25, №46 від 06.02.25 та №51 від 06.02.25. Скан копії документів додаються»
Відповідно до наданої скан-копії видаткової накладної від 06.02.2025
№ 51 встановлено, що фактичну поставку товару за Договором №11с здійснено 06.02.2025 не в повному обсязі, 28 шт, чим недотримано терміни поставки відповідно до підпункту 2.2.2 Договору №11с.
З метою з’ясування об’єктивних причин недотримання строків поставки товару 25.02.2025 Держауджитслужба надано письмовий запит, на який Замовник надав відповідь 26.02.2025 «Постачальником станом на 26.02.2025 року не виконанні зобов’язання у частині постачання товару у кількості 22 одиниці. Додаткових угод станом на 26.02.2025 року за договором №11с від 23.01.2025 року не укладено. Звернень від Постачальника відповідно до пункту 4.4 до Замовника не надходило. Після виконання умов Договору (або у разі розірвання) Замовником будуть виставлені претензії до Постачальника відповідно до розділу 4 Договору».
Враховуючи пояснення Замовника, існує ризик несвоєчасного забезпечення виконання усіх умов укладеного Договору №11с, зокрема фактичного його виконання у визначені строки та поставки неналежної якості запропонованих товарів, які закуповуються для потреб ЗСУ під час правового режиму воєнного стану в країні.
3. Відповідно до пункта 4 частини 13 статті 14 Закону, Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
В ході моніторингу встановлено, що учасник ТОВ «Технопроф» який визначений переможцем закупівлі UA-2025-01-04-001007-a за лотом 1, неодноразово відмовлявся від підписання договору, зокрема за лотами 2 та 3 даної закупівлі через неможливість поставки товарів у визначені терміни у зв’язку із Китайським Новим Роком.
Крім того згідно інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель, з аналогічної підстави ТОВ «Технопроф» відмовився від укладання договорів, по закупівлям UA-2024-06-27-001588-a та UA-2025-01-04-001010-a.
У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, 21.02.2025 Держаудитслужба звернулась через електронну систему закупівель про надання пояснень, чому Замовник не застосував вимогу пункту 4 частини 13 статті 14 Закону.
На зазначений запит Замовником 26.02.2025 надано пояснення, що «Замовник не застосував вимоги пункту 4 частини 13 статті 14 Закону Про публічні закупівлі тому що учасники відмовились від підписання договору за закупівлями UA-2025-01-04-001007-a та UA-2025-01-04-001010-a після оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Так відповідно до вимог закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо учасник відмовився від підписання договору до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі».
Слід зазначити, що зазначене пояснення не відповідає дійсності, позаяк ТОВ «Технопроф» відмовляється від укладання договорів після визнання його переможцем закупівлі та направлення повідомлення про намір укласти договір та не спростовує факт порушення.
Враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі, враховуючи оприлюднені неодноразові відмови від укладання договорів зазначеними учасниками, існує ризик несвоєчасного забезпечення виконання умов договорів, зокрема фактичного виконання у визначені строки та поставки неналежної якості запропонованих товарів, які закуповуються для потреб ЗСУ під час правового режиму воєнного стану в країні.
Отже, Замовник не дотримався вимог пункту 4 частини 13 статті 14 Закону, що може призвести до порушення принципів відкритості, добросовісної конкуренції та рівного доступу учасників до закупівель. |
|