Процедура закупівлі оголошена 27.12.2024 12:50. Дата останніх змін - 28.01.2025 09:55
Послуги охорони приміщення бюджетної установи (приміщень митного поста "Дружба" Сумської митниці, що розташовані за адресою: вул. Привокзальна, 2, м. Дружба, Шосткинського району, Сумської області). -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-12-27-006022-a | |
| ID | d185dbe651824264bacfbdba25b70ceb |
Загальна очікувана вартість закупівлі
18`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | СУМСЬКА МИТНИЦЯ | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 18`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
27.12.24
Період уточнень
до 01.01.25
Період оскаржень
до 01.01.25
Подання пропозицій
до 04.01.25
Кваліфікація переможця
з 04.01.25
Пропозиції розглянуті
з 10.01.25
Завершена
28.01.25
31.12.2024, 16:02
Сертифікація НААУ
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник, з метою дотримання принципу публічних закупівель, а саме добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників просимо Вас внести зміни до вашої ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
1. Оцінка відповідності за ISO є добровільною в Україні та може проводитись іншими не акредитованими НААУ органами з оцінки відповідності. Так, надання послуг, які ми плануємо пропонувати мають сертифікати відповідності які вимагаються Замовником, але умови тендерної документації ставлять його в нерівне становище, оскільки унеможливлюють подання вже наявного рівноцінного документа, вимагаючи без обґрунтування такий самий документ, але складений акредитованим органом.
Вважаємо, що зазначені вище вимоги щодо надання сертифікатів в частині того, що вони повинні бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, є такими, що не відповідають положенням чинного законодавства (у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178), оскільки вони є явно дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників закупівлі. Статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлений принцип добровільності акредитації. На офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко зазначено: Основними принципами діяльності НААУ є добровільність акредитації. У ст.10 зазначеного Закону йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації, але законом не передбачається обов’язкова акредитація Національного агентства з акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так, і міжнародним нормам. Таким чином, чинним законодавством передбачена акредитація виключно у добровільному порядку та не передбачено, що в обов’язковому порядку органи сертифікації повинні бути акредитовані у НААУ. Тобто, положення тендерної документації в зазначеній частині грубо порушують положення чинного законодавства, а також є такими, що суттєво обмежують коло учасників процедури закупівлі (є дискримінаційними). Одночасно зазначаємо, Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово звертав увагу на те, що вказані вище вимоги замовників порушенням чинного законодавства (наприклад, рішення №18413-р/пк-пз АМКУ від 30/09/2020 на закупівля UA-2020-08-18-007456-a), а отже, Замовники не мали законного права зазначати у вимогах саме вимогу щодо видачі сертифікатів органами сертифікації, включеними до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
Враховуючи викладене, просимо виключити зі складу додатку 4 ТД вимогу про надання те що, сертифікати повинні бути видані органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований НААУ на момент видачі сертифікату.
1. Оцінка відповідності за ISO є добровільною в Україні та може проводитись іншими не акредитованими НААУ органами з оцінки відповідності. Так, надання послуг, які ми плануємо пропонувати мають сертифікати відповідності які вимагаються Замовником, але умови тендерної документації ставлять його в нерівне становище, оскільки унеможливлюють подання вже наявного рівноцінного документа, вимагаючи без обґрунтування такий самий документ, але складений акредитованим органом.
Вважаємо, що зазначені вище вимоги щодо надання сертифікатів в частині того, що вони повинні бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, є такими, що не відповідають положенням чинного законодавства (у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178), оскільки вони є явно дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників закупівлі. Статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлений принцип добровільності акредитації. На офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко зазначено: Основними принципами діяльності НААУ є добровільність акредитації. У ст.10 зазначеного Закону йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації, але законом не передбачається обов’язкова акредитація Національного агентства з акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так, і міжнародним нормам. Таким чином, чинним законодавством передбачена акредитація виключно у добровільному порядку та не передбачено, що в обов’язковому порядку органи сертифікації повинні бути акредитовані у НААУ. Тобто, положення тендерної документації в зазначеній частині грубо порушують положення чинного законодавства, а також є такими, що суттєво обмежують коло учасників процедури закупівлі (є дискримінаційними). Одночасно зазначаємо, Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово звертав увагу на те, що вказані вище вимоги замовників порушенням чинного законодавства (наприклад, рішення №18413-р/пк-пз АМКУ від 30/09/2020 на закупівля UA-2020-08-18-007456-a), а отже, Замовники не мали законного права зазначати у вимогах саме вимогу щодо видачі сертифікатів органами сертифікації, включеними до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
Враховуючи викладене, просимо виключити зі складу додатку 4 ТД вимогу про надання те що, сертифікати повинні бути видані органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований НААУ на момент видачі сертифікату.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 03.01.2025, 09:30)
Відповідно до п. 54 Особливостей:
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
По суті звернення надаємо наступне роз’яснення.
Відповідно до п. 28 Особливостей, 28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону, 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом АКРЕДИТАЦІЇ або іншим способом, визначеним законодавством.
При цьому, чинним законодавством не передбачено наразі іншого способу підтвердження компетентності органів з оцінки відповідності, окрім акредитації.
Таким чином, можливість Замовника встановлювати у тендерній документації вимоги в частині сертифікатів, виданих акредитованим органом, прямо передбачена Законом, відтак не є дискримінаційною чи протиправною.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
По суті звернення надаємо наступне роз’яснення.
Відповідно до п. 28 Особливостей, 28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону, 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом АКРЕДИТАЦІЇ або іншим способом, визначеним законодавством.
При цьому, чинним законодавством не передбачено наразі іншого способу підтвердження компетентності органів з оцінки відповідності, окрім акредитації.
Таким чином, можливість Замовника встановлювати у тендерній документації вимоги в частині сертифікатів, виданих акредитованим органом, прямо передбачена Законом, відтак не є дискримінаційною чи протиправною.
31.12.2024, 16:07
ДСТУ ISO 45001:2019
Загальне запитання щодо оголошення
Встановлена вимога про наявність сертифікату учасника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій, ми вважаємо дискримінаційною, з наступних підстав.
Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП.
Основа стандарту – оцінка та запобігання/мінімізація ризиків на виробничих місцях.
Надання послуг охорони не є виробництвом.
Сфера надання охоронних послуг відповідно до ліцензійних умов не передбачає сертифікацію системи управління охороною здоров’я і безпекою праці шляхом отримання сертифікату згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)».
Надання учасником цього сертифікату не свідчить про якість послуг охорони, що пропонується.
Зазначене більше свідчить про наявність попередньої змови з Учасником, який такий сертифікат вже купив.
Просимо Вас видалити вимогу про наявність сертифікату учасника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» задля мінімізації дискримінаційних вимог.
Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП.
Основа стандарту – оцінка та запобігання/мінімізація ризиків на виробничих місцях.
Надання послуг охорони не є виробництвом.
Сфера надання охоронних послуг відповідно до ліцензійних умов не передбачає сертифікацію системи управління охороною здоров’я і безпекою праці шляхом отримання сертифікату згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)».
Надання учасником цього сертифікату не свідчить про якість послуг охорони, що пропонується.
Зазначене більше свідчить про наявність попередньої змови з Учасником, який такий сертифікат вже купив.
Просимо Вас видалити вимогу про наявність сертифікату учасника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» задля мінімізації дискримінаційних вимог.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 03.01.2025, 09:12)
Стандарт ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управлiння охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування)» Наказом ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019р. прийнято як національний ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT).
Будь-яка організація несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров’я.
Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП.
Мета системи управління ОЗіБП полягає в тому, щоб забезпечити середовище для управління ризиками у сфері ОЗіБП. Очікуваними результатами функціювання системи ОЗіБП є запобігання травмам і шкоді для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці. Відповідно для організації важливо унеможливити або зменшити ризики у сфері ОЗіБП за допомогою проведення результативних запобіжних заходів.
Отже, упровадження системи управління ОЗіПБ, що відповідає національному стандарту і підтверджується відповідним сертифікатом, дає змогу організації керувати ризиками у сфері ОЗіБП і поліпшувати показники у сфері ОЗіБП, допомогає організації виконувати як законодавчі, так і інші вимоги, що у свою чергу має прямий безпосередній вплив на якість надаваних послуг.
Отже, вимоги стосовно надання сертифікатів, які засвідчують, що система управління учасника відповідає вимогам ISO 45001 не порушують принцип недискримінації учасників та не є антиконкурентними, оскільки зазначений стандарт розповсюджується та застосовується до усіх організацій, та обумовлений потребою Замовника у забезпеченні укладення договору із контрагентом, у якого впроваджена та функціонує інтегрована система управління, задля забезпечення якісного та належного виконання контрагентом послуг за договором.
Відповідність послуг/робіт/ товарів вимогам чинного законодавства та їх якість залежить від рівня кваліфікації персоналу, планування його робіт, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може забезпечити лише виконавець з високим рівнем організації власної діяльності, про що свідчить практика впровадження вказаної системи менеджменту. Наявність в учасників сертифікованих системи управління має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості товарів/послуг/робіт, що надаються, злагодженості дій під час їх надання, а тому надійнішого використання коштів за призначенням.
Впровадження вищезазначених системи управління та їх сертифікація наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.
Крім того, вимога не містить доказів та документального підтвердження неможливості отримання вказаних документів окремими суб’єктами господарювання, відтак не доведено та документально не підтверджено дискримінаційний характер вимог Тендерної документації по відношенню до окремих потенційних учасників.
З огляду на наведене, підстав для внесення змін до ТД наразі не вбачається.
Будь-яка організація несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров’я.
Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП.
Мета системи управління ОЗіБП полягає в тому, щоб забезпечити середовище для управління ризиками у сфері ОЗіБП. Очікуваними результатами функціювання системи ОЗіБП є запобігання травмам і шкоді для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці. Відповідно для організації важливо унеможливити або зменшити ризики у сфері ОЗіБП за допомогою проведення результативних запобіжних заходів.
Отже, упровадження системи управління ОЗіПБ, що відповідає національному стандарту і підтверджується відповідним сертифікатом, дає змогу організації керувати ризиками у сфері ОЗіБП і поліпшувати показники у сфері ОЗіБП, допомогає організації виконувати як законодавчі, так і інші вимоги, що у свою чергу має прямий безпосередній вплив на якість надаваних послуг.
Отже, вимоги стосовно надання сертифікатів, які засвідчують, що система управління учасника відповідає вимогам ISO 45001 не порушують принцип недискримінації учасників та не є антиконкурентними, оскільки зазначений стандарт розповсюджується та застосовується до усіх організацій, та обумовлений потребою Замовника у забезпеченні укладення договору із контрагентом, у якого впроваджена та функціонує інтегрована система управління, задля забезпечення якісного та належного виконання контрагентом послуг за договором.
Відповідність послуг/робіт/ товарів вимогам чинного законодавства та їх якість залежить від рівня кваліфікації персоналу, планування його робіт, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може забезпечити лише виконавець з високим рівнем організації власної діяльності, про що свідчить практика впровадження вказаної системи менеджменту. Наявність в учасників сертифікованих системи управління має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості товарів/послуг/робіт, що надаються, злагодженості дій під час їх надання, а тому надійнішого використання коштів за призначенням.
Впровадження вищезазначених системи управління та їх сертифікація наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.
Крім того, вимога не містить доказів та документального підтвердження неможливості отримання вказаних документів окремими суб’єктами господарювання, відтак не доведено та документально не підтверджено дискримінаційний характер вимог Тендерної документації по відношенню до окремих потенційних учасників.
З огляду на наведене, підстав для внесення змін до ТД наразі не вбачається.