Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 06.12.2024 10:50. Дата останніх змін - 13.01.2025 11:14

Капітальний ремонт мостового переходу на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення С141501 Славське-Опорець км 5+172 Стрийського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-06-004456-a  
ID e58b4e96c6bf4bf090ca7d1663d7c5d9  
Загальна очікувана вартість закупівлі
23`227`152.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Департамент дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації  
Загальна очікувана вартість закупівлі 23`227`152.00 Гривня (з ПДВ)  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 115`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
06.12.24
Період уточнень
до 18.12.24
Період оскаржень
до 18.12.24
Подання пропозицій
до 21.12.24
Аукціон
23.12.24
Кваліфікація переможця
з 23.12.24
Пропозиції розглянуті
з 26.12.24
Завершена
13.01.25
07.12.2024, 16:07
Шановний Замовник!
Загальне запитання щодо оголошення
З метою недопущення зриву торгів просимо Вас встановити строк для подання тендерних пропозицій у відповідності до пункту 34 Особливостей, а саме:
(34. Строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж:
сім днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, послуг;
14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт.”).
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.12.2024, 11:05)
Замовником внесено зміни до оголошення.
11.12.2024, 15:29
ISO
Загальне запитання щодо оголошення
Додатком 4 до тендерної документації встановлена вимога, що «учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції», зокрема, «- діючий сертифікат на систему управління якістю, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) / ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги, що виданий на ім’я Учасника. - діючий сертифікат, який підтверджує, що система енергетичного менеджменту відповідає ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)», що виданий на ім’я Учасника.»
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, які закріплені у ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі», є НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ.
Згідно з ч.4. ст.22. Закону України «Про публічні закупівлі» «4. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Вищезазначена вимога Тендерної документації є дискримінаційною та нерівним ставленням замовника до учасників.
Згідно з чинним законодавством України, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Жодний нормативно-правовий акт України не вимагає наявність будь-яких сертифікатів ISO у юридичних або фізичних осіб для здійснення ними господарської діяльності на території України (якщо ми помиляємося, то просимо Замовника обґрунтувати свою позицію з посиланнями на норми чинного законодавства України – крім посилань на ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі») Необов’язковість сертифікації вказана у самих стандартах. Зокрема, прописана можливість застосування, А НЕ ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який МОЖЕ БУТИ НЕОБОВ’ЯЗКОВИМ У ЙОГО СФЕРІ ДІЯЛЬНОСТІ.
Відсутність вищезазначених Сертифікатів ISO НЕ ПРИЗВЕДЕ до заборони з боку відповідних державних органів виконувати учаснику взяті на себе зобов’язання за договором про закупівлю, так само не вплине на якість наданих послуг/виконаних робіт.
Зазначені в Тендерній документації Сертифікати ISO є, скоріш за все, забаганкою Замовника та бажанням ЗАВАДИТИ взяти участь в даній закупівлі «небажаним учасникам», а саме – Учасники, які МАЮТЬ відповідну матеріально-технічну базу, МАЮТЬ відповідних працівників та МАЮТЬ відповідний і достатній досвід виконання аналогічних договорів (підтверджується відповідними позитивними відгуками від попередніх замовників), проте НЕ МАЮТЬ ВИЩЕВКАЗАНІ СЕРТИФІКАТИ ISO – не зможуть прийняти участь у даній закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме – ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ ЩОДО НАДАННЯ УЧАСНИКАМИ: «- діючого сертифікату на систему управління якістю, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) / ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги, що виданий на ім’я Учасника. - діючого сертифікату, який підтверджує, що система енергетичного менеджменту відповідає ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)», що виданий на ім’я Учасника.».

Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.12.2024, 16:47)
Доброго дня!
Впровадження у діяльності учасників системи управління якістю, системи енергетичного менеджменту відповідно до національних стандартів України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) / ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT) Системи управління якістю, ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)» надає учасникам можливість та засвідчує їх спроможність виконати роботи якісно, вчасно та безпечно.
Вимога замовника про надання учасниками в складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) / ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT) Системи управління якістю, ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)» узгоджується із приписами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178, не порушує прав та не призводить до дискримінації учасників, жодним чином не обмежує конкуренцію. Замовником забезпечено рівні умови для усіх учасників процедури закупівлі.
12.12.2024, 09:08
Шановний Замовник!
Загальне запитання щодо оголошення
Ми компанія, яка на протязі багатьох років успішно реалізувала велику кількість об’єктів інфраструктури України і не тільки (будівництво/капітальний ремонт/ реконструкція мостів, шляхопроводів, дворівневих транспортних розв’язок і т.д.).
Частиною 3 Додатку 1 до тендерної документації Вами встановлені вимоги щодо підтвердження досвіду виконання робіт, а саме:
Влаштування монолітних лежнів – не менше 9,8 м3;
Влаштування монолітних перехідних плит – не менше 40 м3;
Влаштування монолітної плити проїзної частини – не менше 41,7 м3;
Влаштування гідроізоляції бетонної поверхні проїзної частини мостів мембраною – не менше 106 м2;
Влаштування тонкошарового поліуретанового покриття тротуарів – не менше 71,6 м2.
Проаналізувавши технічне завдання, вважаємо, що три види робіт, які зазначені в частині 3 Додатку 1 до тендерної документації, а саме
- Влаштування монолітних лежнів – не менше 9,8 м3,
- влаштування монолітних перехідних плит – не менше 40 м3,
-влаштування монолітної плити проїзної частини – не менше 41,7 м3, є ідентичними по технології виконання робіт. Відокремлення цих видів робіт штучно звужує коло учасників, які зможуть прийняти участь у даній закупівлі, що, в свою чергу, зменшує конкуренцію та знижує ефективну економію бюджетних коштів.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, які закріплені у ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі», є НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ.
Згідно з ч.4. ст.22. Закону України «Про публічні закупівлі» «4. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Наше підприємство має договори у складі яких виконувалися вищезазначені роботи. Проте, у зв’язку військовою агресією рф, виконання робіт за вказаними договорами було призупинено з міркувань безпеки робітників та через відсутність фінансування у замовників. Нажаль, відсоток виконання за такими договорами значно менший, ніж встановлено замовником в тендерній документації.
За вже виконаними договорами або за договорами, які виконані не менше, ніж на 95 %, проектними рішеннями не було передбачено влаштування монолітних лежнів та влаштування монолітних перехідних плит, але були виконані значні обсяги робіт з влаштування монолітної плити проїзної частини та інших робіт з бетонування.
Враховуючи вищевикладене, з метою збільшення конкуренції та розширення кола учасників даної закупівлі, оскільки вищезазначені 3 види робіт є ідентичними по технології виконання просимо замовника об’єднані їх в одну вимогу, а саме, викласти перелік основних видів робіт у наступній редакції: - Влаштування монолітної плити проїзної частини / влаштування монолітних перехідних плит / влаштування монолітних лежнів – не менше 91,5 м3; - Влаштування гідроізоляції бетонної поверхні проїзної частини мостів мембраною – не менше 106 м2; - Влаштування тонкошарового поліуретанового покриття тротуарів – не менше 71,6 м2.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.12.2024, 16:38)
Доброго дня!
Визначені замовником роботи «влаштування монолітних лежнів» «влаштування монолітних перехідних плит», «влаштування монолітної плити проїзної частини» є різними видами робіт, які передбачено технічним завданням за предметом закупівлі, а відтак підстав для внесення змін до тендерної документації в цій частині не вбачається.
При цьому, встановлені замовником вимоги щодо підтвердження учасниками відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», забезпечують рівність учасників, жодним чином не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників.
13.12.2024, 16:38
Щодо Дозволу та/або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
Загальне запитання щодо оголошення
Машина поливально-мийна – спеціалізований транспортний засіб/вантажний спеціальний (спеціальний транспортний засіб – цистерна поливомиєчна, водоцистерна, підмітально-прибиральна), призначений для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування.
Так як даний транспортний засіб використовується на автомобільних дорогах державного значення, то відповідно до ст. 43 Закону України «Про дорожній рух» № 3353-ХІІ, підлягає державній реєстрації та обліку, який здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
На машину поливально-мийну не розповсюджуються вимоги Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Порядок № 1107).
Даний транспортний засіб не входить до Переліку групи А – Перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджено постановою КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77, на експлуатацію яких необхідно отримати Дозвіл, який видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи.
Також машина поливально-мийна не входить і до Переліку групи Б - Перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджено постановою КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77, на експлуатацію яких необхідно подати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (далі - Декларація).
Так, відповідно до пункту 1 Переліку Групи Б на усі типи машин та устатковання, що наведені у підпунктах 1 і 2 пункту 2 Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 62 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 9, ст. 344) – далі Технічний регламент № 62, що не зазначені у групі А, необхідно подати Декларацію.
Поливально-мийна машина не входить до переліку машин вказаних в п.2 Технічного регламенту № 62.
Щодо пункту 6 Переліку групи Б, необхідно подати Декларацію на експлуатацію «Великотоннажних та інший технологічний транспортний засіб, визначений підпунктом 1 пункту 2 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 1, ст. 26)».
Але слід зазначити, що машина поливально-мийна не належить до великотоннажних та інший технологічний транспортний засіб, так як підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування.
Отже, на машину поливально-мийну не потрібно отримувати жодного дозвільного документу, який видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи.
Таким чином, просимо Вас привести тендерну документацію у відповідність до чинних нормативно-правових актів та видалити вимогу щодо надання документу, наявність якого не передбачена діючим законодавством.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 16.12.2024, 15:11)
Доброго дня!Згідно п.21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (далі Порядок №1107) виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77 (далі Перелік), здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Машини поливально-мийні відповідають вимогам та критеріям, що визначені в Технічному регламенті безпеки машин, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №62, а відтак експлуатація таких машин, відповідно до п.1 групи «Б» Переліку, п.21 Порядку №1107 повинна здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Водночас, технічні характеристики машин поливально-мийних дають підстави для віднесення таких до машин і механізмів, визначених п.8 групи Б Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77.
Отже наведена в тендерній документації вимога, в частині підтвердження відповідності вимогам законодавства з питань охорони праці шляхом надання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, відповідає вимогам законодавства України, жодним чином не обмежує та не порушує права Учасників, не є дискримінаційною.
15.12.2024, 09:24
Ще раз про ISO
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції правовстановлюючий документ на земельну ділянку Учасника, Орендодавця АБЗ, Постачальника АСБ сумішей, на якій розташований АБЗ, що залучається учасником до виконання робіт за цим предметом закупівлі. Для підтвердження внесення даних про земельну ділянку до державного земельного кадастру, надати витяг з державного земельного кадастру на таку земельну ділянку.».
Учасник має діючий договір оренди майна, яке належить державному підприємству. Також, на території, де розміщене орендоване майно, також розміщено АБЗ Постачальника. У зв’язку з тим, що орендується не земельна ділянка, орендодавець не надавав документи на земельну ділянку. На запит щодо надання документів на земельну ділянку Орендодавцем надано Державний акт на право користування землею виданий 1989 року. Згідно з п.10. Розділу VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 7 липня 2011 року № 3613-VI, «Документи, якими було посвідчено право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, видані до набрання чинності цим Законом, Є ДІЙСНИМИ.». Відповідно до частини четвертої ст.13. Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" від 5 червня 2003 року № 899-IV, ПОДОВЖЕНО СТРОК ОФОРМЛЕННЯ НЕВИТРЕБУВАНИХ (НЕРОЗПОДІЛЕНИХ) ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК, здійснення розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) та їх спадкоємцями земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земельних ділянок ДО 1 СІЧНЯ 2028 РОКУ. ОТЖЕ У ВЛАСНИКА (ОРЕНДОДАВЦЯ) Є ЧАС ДО 01.01.2028 ЩОБ НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ ОФОРМИТИ ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ ТА ВНЕСТИ ДАНІ ДО ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ НА ТАКУ ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ.
Власником земельної ділянки, на якій розміщено орендоване Учасником майно та АБЗ постачальника, є державне підприємство і на даний час, коли на території України діє воєнний стан, введений згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами), не актуальним є питання щодо виділення коштів на належне оформлення відповідних документів та внесення даних до Державного земельного кадастру.
Тим більше, належне оформлення орендованих земельних ділянок та внесення даних до Державного земельного кадастру повністю залежить від їх Власників (Орендодавців) і аж ніяк не залежить від Учасників.
Враховуючи вищевикладене, зокрема, подовження строку для належного оформлення земельних ділянок до 2028 року, просимо замовника ВИКЛЮЧИТИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НАСТУПНУ ВИМОГУ: «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції правовстановлюючий документ на земельну ділянку Учасника, Орендодавця АБЗ, Постачальника АСБ сумішей, на якій розташований АБЗ, що залучається учасником до виконання робіт за цим предметом закупівлі. Для підтвердження внесення даних про земельну ділянку до державного земельного кадастру, надати витяг з державного земельного кадастру на таку земельну ділянку.»

Додатком 4 до тендерної документації зокрема передбачено, що Учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції: - діючий сертифікат на систему управління якістю, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) / ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги, що виданий на ім’я Учасника. - діючий сертифікат, який підтверджує, що система енергетичного менеджменту відповідає ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)», що виданий на ім’я Учасника.
Вивчивши відповідь замовника на попереднє запитання щодо сертифікатів ISO, хочемо зауважити наступне:
По-перше, погоджуємося з замовником стосовно наявності у учасників сертифікатів на відповідність ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) / ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT) – даний стандарт є базовим та необхідним, незважаючи на те, що сертифікація на відповідність стандартам ISO не є обов’язковою в Україні.
По-друге, незрозумілою є вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. А саме:
Стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 має назву "Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання" та стосується підтвердження можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі предметом даної закупівлі є: «Капітальний ремонт мостового переходу на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення С141501 Славське-Опорець км 5+172 Стрийського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)».
В технічному завданні, яке міститься в Додатку 3 до тендерної документації відсутні роботи/послуги щодо енергетичного менеджменту або пов’язані з енергетичним менеджментом.
З урахуванням вищевикладеного, Замовник не має права вимагати документи, які не обумовлені технічним завданням даної закупівлі. Встановивши таку вимогу, Замовник дискримінує і обмежує права учасників на участь в даній процедурі закупівлі.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, які закріплені у ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі», є НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ.
Згідно з ч.4. ст.22. Закону України «Про публічні закупівлі» «4. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Отже, учасник не зможе прийняти участь в даній процедурі закупівлі, хоча має відповідну ліцензію, має відповідний досвід, працівників та техніку, а також інші необхідні дозвільні документи для виконання робіт, що передбачені технічним завданням, ПРОТЕ НЕ МАЄ ТА НЕ ПОВИНЕН МАТИ СЕРТИФІКАТ ДСТУ ISO 50001:2020 "Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання". Складається таке враження, що сертифікат на відповідність ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» використовується для забезпечення участі лише «потрібних» учасників, які вже мають такий сертифікат (розкриття документів учасників все покаже).
Такого ж висновку дійшла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні №17027-р/пк-пз від 24.10.2023. А саме:
Взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 "Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання", що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)».
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 18.12.2024, 11:59)
Доброго дня!Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Законом України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) (далі-Закон)визначаються організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності. Отже Закон, на який покликається учасник у своєму запитанні, не врегульовує питання земельних ділянок, які належать державним підприємствам.Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж. Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції визначені тендерною документацією документи щодо земельної ділянки на якій розташований АБЗ, що залучається учасником до виконання робіт за цим предметом закупівлі, і підстав для внесення змін до тендерної документації в цій частині не вбачається.
Щодо вимоги про надання сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 зазначаємо, що Замовником передбачена вимога щодо надання Учасником процедури закупівлі діючого сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)» для підтвердження його спроможності ефективно та ощадливо використовувати енергетичні ресурси, що в будь-якому випадку будуть задіяні при виконанні будівельно-монтажних робіт за предметом закупівлі. Наявність впровадженої системи енергетичного менеджменту дозволить знизити рівень непродуктивних витрат і втрат енергоресурсів, оптимізує процеси виконання будівельно-монтажних робіт, забезпечить ефективне управління діяльністю у сфері енергозбереження та підвищення енергетичної ефективності відповідно до найкращих світових практик для ощадливого споживання енергоресурсів, збереження навколишнього природного середовища та вирішення завдання протидії глобальним змінам клімату за рахунок зниження емісії парникових газів, пов’язаних зі споживанням енергії, особливо із врахуванням місцерозташування об’єкту капітального ремонту за предметом закупівлі.
16.12.2024, 13:19
аналогічний досвід
Загальне запитання щодо оголошення
Частиною 3 Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність досвіду виконання ним аналогічного договору наступними інформацією та документами:
3.1 Довідкою за підписом керівника чи іншої уповноваженої особи учасника завіреною печаткою (за наявності) та її документальним підтвердженням згідно форми, що встановлена Таблицею 4…..
**Аналогічним договором є договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального, ремонту мостових переходів/мостів/шляхопроводів на автомобільних дорогах загального користування державного та/або місцевого значення. До довідки включається інформація про аналогічний договір, виконання робіт по якому здійснювалось протягом 2020 – 2024 років. Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 95 % від загальної ціни договору.
Учасник вказує у Довідці та надає документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) у складі якого учасником серед іншого надавалися послуги/виконувалися роботи, що визначені відповідно до Технічного завдання (Додаток 3 до тендерної документації), а саме:
- влаштування монолітних лежнів (відповідно до Технічного завдання) – не менше 9,8 м3;
- влаштування монолітних перехідних плит (відповідно до Технічного завдання) – не менше 40 м3;
- влаштування монолітної плити проїзної частини (відповідно до Технічного завдання) – не менше 41,7 м3;
- влаштування гідроізоляції бетонної поверхні проїзної частини мостів мембраною (відповідно до Технічного завдання) – не менше 106 м2;
- влаштування тонкошарового поліуретанового покриття тротуарів (відповідно до Технічного завдання) – не менше 71,6 м2.».
Вищезазначеними вимогами Замовник встановлює додаткові, не обумовлені у Законі обмеження щодо видів та обсягів робіт, які мали бути виконані учасником за аналогічним договором. Отже, такі вимоги тендерної документації є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію.
Згідно з абзацом сьомим пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у тендерній документації зазначаються «один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;»
Відповідно до частини другої ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, може встановити такий кваліфікаційний критерій, як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (договорів)».
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, які закріплені у ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі», є НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ.
Згідно з ч.4. ст.22. Закону України «Про публічні закупівлі» «4. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Предметом даної закупівлі є «Капітальний ремонт мостового переходу на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення С141501 Славське-Опорець км 5+172 Стрийського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)». Також, Тендерною документацією встановлено визначення аналогічного договору, а саме: «Аналогічним договором є договір НА ВИКОНАННЯ РОБІТ З БУДІВНИЦТВА, РЕКОНСТРУКЦІЇ, КАПІТАЛЬНОГО, РЕМОНТУ МОСТОВИХ ПЕРЕХОДІВ/МОСТІВ/ШЛЯХОПРОВОДІВ НА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРОГАХ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО ТА/АБО МІСЦЕВОГО ЗНАЧЕННЯ. До довідки включається інформація про аналогічний договір, виконання робіт по якому здійснювалось протягом 2020 – 2024 років. Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 95 % від загальної ціни договору.». ПРОТЕ ЗАМОВНИКОМ ВСТАНОВЛЕНО ЩЕ ДОДАТКОВІ, НЕ ОБУМОВЛЕНІ У ЗАКОНІ, ОБМЕЖЕННЯ щодо видів та обсягів робіт, які мали бути виконані учасником за аналогічним договором.
При розробці проектної документації на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального, ремонту мостових переходів/мостів/шляхопроводів на автомобільних дорогах загального користування державного та/або місцевого значення проектувальники можуть застосовувати різні проектні рішення щодо сполучення мосту з насипом (підходами тощо), які можуть передбачати використання МОНОЛІТНИХ ПЕРЕХІДНИХ ПЛИТ або ЗБІРНИХ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ПЕРЕХІДНИХ ПЛИТ; з улаштуванням ЛЕЖНІВ або БЕЗ ВЛАШТУВАННЯ ЛЕЖНІВ, можуть передбачити ЗАМІСТЬ ЛЕЖНІВ улаштування ЩЕБЕНЕВИХ ПОДУШОК ПIД ПЕРЕХІДНІ ПЛИТИ або для запобігання обвалення ґрунту насипу на насадки опор та обпирання перехідних плит може передбачатися влаштування шафових стінок, тощо. Все залежить від ряду факторів: стан та вид насипу, довжина перехідних плит, прогнозована інтенсивність руху тощо. Підхід проектувальників є індивідуальним по кожному конкретному об’єкту.
Таким чином, встановивши додаткові, не обумовлені у Законі, обмеження, замовник порушує право потенційних учасників на участь у даній закупівлі, зокрема і нашого підприємства. А саме:
Наше підприємство має аналогічні договори на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального, ремонту мостових переходів/мостів/шляхопроводів на автомобільних дорогах загального користування державного та/або місцевого значення, виконання робіт по якими здійснювалось протягом 2020 – 2024 років та які виконані не менш, ніж на 95 % від загальної ціни договору (договори повністю відповідають вимогам тендерної документації щодо визначення аналогічного договору). Проте, ЧЕРЕЗ ВСТАНОВЛЕНІ ЗАМОВНИКОМ ДОДАТКОВІ, НЕ ОБУМОВЛЕНІ У ЗАКОНІ, ОБМЕЖЕННЯ, ми не зможемо прийняти участь у даній закупівлі, ОСКІЛЬКИ ПРОЕКТНИМИ РІШЕННЯМИ ЗА ЗАЗНАЧЕНИМИ ДОГОВОРАМИ НЕ ПЕРЕДБАЧАЛОСЯ ВЛАШТУВАННЯ МОНОЛІТНИХ ЛЕЖНІВ ТА МОНОЛІТНИХ ПЕРЕХІДНИХ ПЛИТ.
Встановивши такі додаткові вимоги, замовник вимагає досвід виконання НЕ АНАЛОГІЧНИХ РОБІТ, А ВИКЛЮЧНО ТИХ САМИХ, ЩО ЗАЗНАЧЕНІ В ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ. Такі дії замовника є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель та прав потенційних учасників щодо участі в даній закупівлі, в тому числі і нашого підприємства.
Маючи значний досвід виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального, ремонту мостових переходів/мостів/шляхопроводів на автомобільних дорогах загального користування державного та/або місцевого значення, а також досвідчених працівників та сучасну техніку, наше підприємство має змогу виконати всі роботи, що передбачені Технічним завданням за даною закупівлею.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від замовника внести відповідні зміни до тендерної документації в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а саме:
1) видалити дискримінаційну вимогу щодо підтвердження «влаштування монолітних лежнів (відповідно до Технічного завдання) – не менше 9,8 м3;» або надати можливість підтвердити такий досвід АНАЛОГІЧНИМИ РОБОТАМИ (зокрема, влаштуванням щебеневих подушок під перехідні плити тощо);
2) видалити дискримінаційну вимогу щодо підтвердження «влаштування монолітних перехідних плит (відповідно до Технічного завдання) – не менше 40 м3;» або надати можливість підтвердити такий досвід АНАЛОГІЧНИМИ РОБОТАМИ (зокрема, влаштуванням збірних перехідних плит тощо).
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 18.12.2024, 12:03)
Доброго дня!Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Замовник відповідно до статті 16 Закону має право вимагати підтвердження досвіду від учасника в частині виконання таких же самих робіт. Законом не передбачено механізм, яким Замовник може це вимагати. Він встановлює кваліфікаційні критерії на свій розсуд. Замовником не встановлено жодних дискримінуючих вимог, адже наша вимога така, яку може легко виконати більше ніж 2 підрядники в Україні. Це не специфічний вид робіт, у якому є обмежене коло виконавців аби стверджувати, що така вимога є дискримінацією.
Тендерна документація розроблялася нами, як замовником, з дотриманням вимог Закону, зокрема статті 22 Закону. Враховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Таким чином, Закон встановлює право замовника вимагати аналогічні договори, а не ідентичні, і ця позиція закріплення практикою розгляду скарг колегії АМКУ. Тож, «аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» у зв`язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Вимоги щодо підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для стабільно працюючих учасників, які мають необхідний досвід та спроможні здійснити усі необхідні технічні та організаційні заходи для успішного досягнення результату, і які дають захист від недобросовісних учасників та створюють необхідні умови для якісного та професійного виконання робіт. Замовником визначається, що виконання всього комплексу робіт за даною закупівлею потребує певного комплексу професійних знань та досвіду у виконанні не лише ключових видів робіт та не може бути доручено некомпетентним учасникам без відповідної кваліфікації. На переконання судових органів у кожному конкретному випадку Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт, визначений Замовником в тендерній документації.

Враховуючи наведені ознаки, аналогічним договором є договір подібний за змістом, своєю правовою природою, предметом закупівлі та процедурою закупівлі. Звертаємо увагу, що документацією встановлено наявність договорів на виконання саме аналогічних робіт, які відповідають предмету закупівлі. Замовник зазначає, що уповноважений орган (Мінекономіки) неодноразово у своїх узагальнених відповідях та консультаціях з питань закупівель наголошував, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Враховуючи зазначене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
16.12.2024, 18:25
Декларація
Загальне запитання щодо оголошення
Машина поливально-мийна – спеціалізований транспортний засіб/вантажний спеціальний (спеціальний транспортний засіб – цистерна поливомиєчна, водоцистерна, підмітально-прибиральна), призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування.
Так як даний транспортний засіб використовується на автомобільних дорогах державного значення, то відповідно до ст. 43 Закону України «Про дорожній рух» № 3353-ХІІ, підлягає державній реєстрації та обліку, який здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
На машину поливально-мийну не розповсюджуються вимоги Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Порядок № 1107).
Твердження, що машини поливально-мийні відповідають вимогам та критеріям, що визначені в Технічному регламенті безпеки машин, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №62, не відповідає дійсності.
На поливально-мийну машину поширюється дія Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 17 серпня 2012 р. № 521.
Технічний регламент №62 не поширюється на машину поливально-мийну, згідно підпункту 2.2. пункту 2:
«-транспортні засоби (у тому числі дво- і триколісні транспортні засоби) та причепи до них, на які поширюється дія Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 17 серпня 2012 р. № 521, за винятком машин, що змонтовані на таких транспортних засобах;»
На наші поливально-мийні машини видані сертифікати відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу на відповідність вимогам щодо індивідуального затвердження:викладеним у розділі IV додатка 4 до «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання», затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 за № 521.
Ваші припущення, що технічні характеристики машин поливально-мийних дають підстави для віднесення таких до машин і механізмів, визначених п.8 групи Б Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77, не можна приймати до уваги, оскільки Ви не можете знати характеристики усіх виробників.
Таким чином, в черговий раз наполегливо просимо Вас привести тендерну документацію у відповідність до чинних нормативно-правових актів та видалити вимогу щодо надання документу, наявність якого не передбачена діючим законодавством.
В іншому випадку будемо змушені звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до Антимонопольного комітету України із відповідною скаргою.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 18.12.2024, 12:08)
Доброго дня!
Замовником раніше було надано відповідь на Ваше запитання.
Згідно п.21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (далі Порядок №1107) виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77 (далі Перелік), здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Машини поливально-мийні відповідають вимогам та критеріям, що визначені в Технічному регламенті безпеки машин, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №62, а відтак експлуатація таких машин, відповідно до п.1 групи «Б» Переліку, п.21 Порядку №1107 повинна здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Водночас, технічні характеристики машин поливально-мийних дають підстави для віднесення таких до машин і механізмів, визначених п.8 групи Б Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77.Отже наведена в тендерній документації вимога, в частині підтвердження відповідності вимогам законодавства з питань охорони праці шляхом надання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, відповідає вимогам законодавства України, жодним чином не обмежує та не порушує права Учасників, не є дискримінаційною.