Процедура закупівлі оголошена 22.07.2024 14:54. Дата останніх змін - 08.08.2024 09:57
Послуги з побудови, створення та впровадження систем пожежної сигналізації в приміщеннях ЧЦЮТ ім. Л.К. Каденюка за адресою м. Чернівці, вул. Головна, 220 -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-07-22-006926-a | |
| ID | ab12b8effbac4e198ce26ac5057a2adb |
Загальна очікувана вартість закупівлі
278`073.45 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 278`073.45 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
22.07.24
Період уточнень
до 27.07.24
Період оскаржень
до 27.07.24
Подання пропозицій
до 30.07.24
Аукціон
31.07.24
Кваліфікація переможця
з 31.07.24
Пропозиції розглянуті
з 01.08.24
Завершена
08.08.24
23.07.2024, 11:47
Дискримінація
Загальне запитання щодо оголошення
Вимога: Копія чинного на момент подання тендерної пропозиції сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщення вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» та копія акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності,який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації.
Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування та копію акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації . Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщування вимогам ДБН В.2.5.-56:2014, Системи протипожежного захисту; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту; ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування (Далі Сертифікат) Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до Частини 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2004, IDT), а саме п.4.1. Ці настанови надано для планування, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу. Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими, але передбачено, що ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 вони нададуть основу для улаштування та експлуатування надійних систем. За умови що ці рекомендації не є обов’язковими, то вони зазвичай рекомендують, що «треба» зробити, ніж висувають вимоги, що «повинно» бути зроблено. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат не є обов’язковим і жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. Саме тому і вимагати Замовник його не має права, оскільки дана вимога сформована не згідно чинного законодавства. Більше того, відповідно до статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" та статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Постанови КМУ від 23 травня 2011 року № 554 Для виконання робіт з Архітектурного та інженерно-будівельного проектування потрібно пройти професійну атестацію виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та отримати чинний сертифікат інженера проектувальника (в нашому випадку) в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії. (Провідний інженер – проектувальник - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3 (об’єкти будівництва 5 категорії складності), Інженер – проектувальник 1 категорії - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (об’єкти будівництва 3-4 категорії складності), Інженер – проектувальник 2 категорії - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1 (об’єкти будівництва 1-2 категорії складності)) Атестаційна архітектурно-будівельна комісія Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 року № 554 проводить атестацію (сертифікацію) інженерів проектувальників. Гільдія проектувальників у будівництві є робочим органом секції інженерів-проектувальників яка утворена у складі Комісії. Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника є безстроковий і діє на всій території України. Тобто для виконання робіт з проектування потрібно обов’язкова наявність сертифікату інженера проектувальника відповідного напрямку та відповідної категорії виданого Гільдією проектувальників у будівництві України. А відповідно до п.13 ч.1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 - для виконання робіт протипожежного призначення потрібна ліцензія видана органом ДСНС. копію акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності Даний акт є внутрішнім службовим документом, який видається при обстеженні процесу надання послуг управліннями поліції охорони, підставою для проведення якого є заявка відповідного обласного управління поліції охорони на сертифікацію послуг, яка є знову ж таки ДОБРОВІЛЬНОЮ, не є обов’язковою і жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. У зв’язку з чим, просимо виключати дискримінаційні вимоги з тендерної документації та внести зміни в частині - скан-копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме «монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та евакуацію людей, устаткування для передачі сповіщень п.2 постанови Кабінету міністрів України від 23.11.2016 №852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», якщо ліцензія була видана в паперовій формі, або інформація про наявну чинну ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме «монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та евакуацію людей, устаткування для передачі сповіщень п.2 постанови Кабінету міністрів України від 23.11.2016 №852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», якщо ліцензія була видана в електронній формі. - учаснику потрібно підтвердити наявність інженера-проектувальника в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії, що підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії відповідних кваліфікаційних сертифікатів та свідоцтва про періодичне підвищення кваліфікації. (Якщо проектна документація не розроблена)
Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування та копію акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації . Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщування вимогам ДБН В.2.5.-56:2014, Системи протипожежного захисту; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту; ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування (Далі Сертифікат) Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до Частини 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2004, IDT), а саме п.4.1. Ці настанови надано для планування, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу. Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими, але передбачено, що ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 вони нададуть основу для улаштування та експлуатування надійних систем. За умови що ці рекомендації не є обов’язковими, то вони зазвичай рекомендують, що «треба» зробити, ніж висувають вимоги, що «повинно» бути зроблено. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат не є обов’язковим і жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. Саме тому і вимагати Замовник його не має права, оскільки дана вимога сформована не згідно чинного законодавства. Більше того, відповідно до статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" та статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Постанови КМУ від 23 травня 2011 року № 554 Для виконання робіт з Архітектурного та інженерно-будівельного проектування потрібно пройти професійну атестацію виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та отримати чинний сертифікат інженера проектувальника (в нашому випадку) в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії. (Провідний інженер – проектувальник - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3 (об’єкти будівництва 5 категорії складності), Інженер – проектувальник 1 категорії - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (об’єкти будівництва 3-4 категорії складності), Інженер – проектувальник 2 категорії - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1 (об’єкти будівництва 1-2 категорії складності)) Атестаційна архітектурно-будівельна комісія Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 року № 554 проводить атестацію (сертифікацію) інженерів проектувальників. Гільдія проектувальників у будівництві є робочим органом секції інженерів-проектувальників яка утворена у складі Комісії. Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника є безстроковий і діє на всій території України. Тобто для виконання робіт з проектування потрібно обов’язкова наявність сертифікату інженера проектувальника відповідного напрямку та відповідної категорії виданого Гільдією проектувальників у будівництві України. А відповідно до п.13 ч.1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 - для виконання робіт протипожежного призначення потрібна ліцензія видана органом ДСНС. копію акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності Даний акт є внутрішнім службовим документом, який видається при обстеженні процесу надання послуг управліннями поліції охорони, підставою для проведення якого є заявка відповідного обласного управління поліції охорони на сертифікацію послуг, яка є знову ж таки ДОБРОВІЛЬНОЮ, не є обов’язковою і жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. У зв’язку з чим, просимо виключати дискримінаційні вимоги з тендерної документації та внести зміни в частині - скан-копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме «монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та евакуацію людей, устаткування для передачі сповіщень п.2 постанови Кабінету міністрів України від 23.11.2016 №852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», якщо ліцензія була видана в паперовій формі, або інформація про наявну чинну ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме «монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та евакуацію людей, устаткування для передачі сповіщень п.2 постанови Кабінету міністрів України від 23.11.2016 №852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», якщо ліцензія була видана в електронній формі. - учаснику потрібно підтвердити наявність інженера-проектувальника в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії, що підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії відповідних кваліфікаційних сертифікатів та свідоцтва про періодичне підвищення кваліфікації. (Якщо проектна документація не розроблена)
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 24.07.2024, 16:55)
Шановний Учасник, дякуємо за увагу до закупівлі!
Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних послуг. Для підтвердження відповідності послуг, закупівля яких здійснюється, вимогам щодо їх якості, замовник може вимагати від виконавців, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу виконавець, з метою підтвердження встановлених вимог до послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації.
Не сертифікована послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій.
Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів.
Не впровадження в дію Державних стандартів України підприємствами, установами та організаціями може свідчити про їх неспроможність та (або) небажання підвищувати та підтверджувати рівень якості своєї продукції (товарів, робіт, послуг) на ринку.
В свою чергу дія ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» поширюється на всі підприємства незалежно від форми власності, які займаються діяльністю, що є предметом закупівлі.
Статтею 24 закону України від 15.01.2015 № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначена добровільна оцінка відповідності, а саме ч.2. цієї статті добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою забезпечення отримання якісних послуг Замовник прописав у тендерній документації наявність діючого сертифіката відповідності вимогам відповідних послуг.
Враховуючи вищезазначене, Замовник, цим самим, прагне до співробітництва з Учасниками, які в своїй діяльності керуються та дотримуються стандартів, які забезпечують впевненість Замовників в якості та безпечності наданих послуг. Це надає додаткову впевненість Замовнику в тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг, які він надає.
Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотримуватися умов конкурсу.
Отримати сертифікат відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщення вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» може будь – яка організація, що працює у відповідності до національних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг.
Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі.
Замовником внесені зміни до тендерної документації, згідно яких пункт 5 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації викладено в наступній редакції: «Копія чинного на момент подання тендерної пропозиції сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщення вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування».
.Пунктом 7.2. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації зазначено, що Учасником у складі пропозиції необхідно надати «Достовірну інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру». Зважаючи на наведене, у складі тендерної документації наявна вимога щодо підтвердження Учасниками інформації щодо наявності чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, який є предметом закупівлі. Тому, вимога до внесення змін до тендерної документації в даній частині, є недоцільною та необґрунтованою.
Повідомляємо, що у Замовника є розроблена кваліфікованим інженером-проектувальником проектна документація, на основі якої й оголошена дана процедура закупівлі. Тому, вимога щодо необхідності внесення змін до тендерної документації в частині вимоги щодо підтвердження учасником «наявності інженера-проектувальника в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії, що підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії відповідних кваліфікаційних сертифікатів та свідоцтва про періодичне підвищення кваліфікації» є недоцільною.
Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних послуг. Для підтвердження відповідності послуг, закупівля яких здійснюється, вимогам щодо їх якості, замовник може вимагати від виконавців, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу виконавець, з метою підтвердження встановлених вимог до послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації.
Не сертифікована послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій.
Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів.
Не впровадження в дію Державних стандартів України підприємствами, установами та організаціями може свідчити про їх неспроможність та (або) небажання підвищувати та підтверджувати рівень якості своєї продукції (товарів, робіт, послуг) на ринку.
В свою чергу дія ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» поширюється на всі підприємства незалежно від форми власності, які займаються діяльністю, що є предметом закупівлі.
Статтею 24 закону України від 15.01.2015 № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначена добровільна оцінка відповідності, а саме ч.2. цієї статті добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою забезпечення отримання якісних послуг Замовник прописав у тендерній документації наявність діючого сертифіката відповідності вимогам відповідних послуг.
Враховуючи вищезазначене, Замовник, цим самим, прагне до співробітництва з Учасниками, які в своїй діяльності керуються та дотримуються стандартів, які забезпечують впевненість Замовників в якості та безпечності наданих послуг. Це надає додаткову впевненість Замовнику в тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг, які він надає.
Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотримуватися умов конкурсу.
Отримати сертифікат відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщення вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» може будь – яка організація, що працює у відповідності до національних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг.
Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі.
Замовником внесені зміни до тендерної документації, згідно яких пункт 5 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації викладено в наступній редакції: «Копія чинного на момент подання тендерної пропозиції сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщення вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування».
.Пунктом 7.2. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації зазначено, що Учасником у складі пропозиції необхідно надати «Достовірну інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру». Зважаючи на наведене, у складі тендерної документації наявна вимога щодо підтвердження Учасниками інформації щодо наявності чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, який є предметом закупівлі. Тому, вимога до внесення змін до тендерної документації в даній частині, є недоцільною та необґрунтованою.
Повідомляємо, що у Замовника є розроблена кваліфікованим інженером-проектувальником проектна документація, на основі якої й оголошена дана процедура закупівлі. Тому, вимога щодо необхідності внесення змін до тендерної документації в частині вимоги щодо підтвердження учасником «наявності інженера-проектувальника в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії, що підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії відповідних кваліфікаційних сертифікатів та свідоцтва про періодичне підвищення кваліфікації» є недоцільною.