Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 07.05.2024 15:58. Дата останніх змін - 26.06.2024 14:12

Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-07-008690-a  
ID 20084e629a0c4136a4fc17eb813826e9  
Ідентифікатор плану UA-P-2024-05-07-010814-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
32`457`711.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Вінницяоблводоканал  
Загальна очікувана вартість закупівлі 32`457`711.00 Гривня (з ПДВ)  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 320`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля товарів  
Закупівля оголошена
07.05.24
Період уточнень
до 17.05.24
Період оскаржень
до 17.05.24
Подання пропозицій
до 20.05.24
Аукціон
30.05.24
Кваліфікація переможця
з 30.05.24
Пропозиції розглянуті
з 03.06.24
Завершена
26.06.24
10.05.2024, 17:24. ID: UA-2024-05-07-008690-a.c1
Скарга до АМКУ
ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ"
скарга
Порядковий номер пункту скарги: 1
07 травня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-05-07-008690-a «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)» (далі – закупівля). Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства. Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Опис суті пункту скарги
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем. Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Хімреагент» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Такими доказами є: -паспорт безпеки на алюміній сульфат технічний очищений марка 1 -протокол випробувань №18339 ПХ -висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/4985 від 13.07.2022 -висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-2/4969 від 13.07.2022 -сертифікат якості дата виготовлення на алюміній сульфат технічний очищений -ТУ У 20.1-44452757-004:2022
Відповідно до Додатку 2 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (Технічна специфікація)» для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасник повинен надати такі документи на товар: - Сертифікат якості/сертифікат аналізу/паспорт якості від виробника, що підтверджує основні технічні характеристики продукції, що визначені Замовником у даному технічному завданні. Додаток 2 тендерної документації містить найменування «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (Технічна специфікація) Код ДК 021:2015 — 24310000-0 - "Основні неорганічні хімічні речовини" («Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)»), який містить табличну частину з «найменуванням товару», «технічними характеристиками», «од. виміру», «кількість». Найменування товару Технічні характеристики Од. виміру Кількість Коагулянт — сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) Зовнішній вигляд: білий, кристалічний, розмір частинок 20-40 мм (+/-5%) та/або 50-150 мм (+/-5%) та/або 25-150 мм (+/-5%) та/або Зовнішній вигляд: однорідний сипкий матеріал, пластинки, які не злежуються, брикети, шматки невизначеної форми і різного розміру масою не більше 10 кг, білого кольору. та/або Зовнішній вигляд: твердий продукт білого кольору20-40 мм Основні показники якості: Масова доля оксиду алюмінію, %, не менше - 17 Масова доля заліза в перерахунку на оксид заліза (III), %, не більше - 0,02 Масова доля нерозчинного у воді залишку, %, не більше - 0,3 Масова частка миш’яку (As) в перерахунку на оксид миш’яку (III): не більше 0,001% або 14мг/кг т 1300 т. Технічні характеристики товару містять «основні показники якості» до товару. Однак, тендерна документація не містить технічного завдання. А тому, не зрозуміло на відповідність яким показникам потрібно надавати сертифікат якості, якщо технічне завдання тендерна документація не містить. Разом із тим, сертифікат якості/сертифікат аналізу/паспорт якості від виробника повинен підтверджувати основні технічні характеристики продукції, однак документація містить лише «основні показники якості». Тому не зрозуміло чи є «основні показники якості» саме тими показниками про які зазначено Замовником у вимогах до сертифікату якості в Додатку 2 тендерної документації. Таким чином, потенційні учасники, в тому числі і Скаржник, не мають можливість підготувати свої тендерні пропозиції належним чином через протиріччя в тендерній документації. Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-07-008690-a.
Доказ скарга
скарга
Порядковий номер пункту скарги: 2
07 травня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-05-07-008690-a «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)» (далі – закупівля). Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства. Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Опис суті пункту скарги
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем. Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Хімреагент» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Такими доказами є: -паспорт безпеки на алюміній сульфат технічний очищений марка 1 -протокол випробувань №18339 ПХ -висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/4985 від 13.07.2022 -висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-2/4969 від 13.07.2022 -сертифікат якості дата виготовлення на алюміній сульфат технічний очищений -ТУ У 20.1-44452757-004:2022
Відповідно до п. 7.5 проекту Договору (Додаток 3 тендерної документації) за прострочення поставки товару, вказаного в заявці, Постачальник додатково сплачує на користь Покупця штраф у розмірі 5 % від суми договору. Отже, штраф за порушення строку поставки рахується від вартості договору. Вважаємо, що зазначений пункт не відповідає діючому законодавству та може призвести до безпідставного збагачення Замовника. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України). Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України). Якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України). Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ч. 1 ст. 599 Цивільного кодексу України). Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу України). У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом (ч. 1 ст. 611 Цивільного кодексу України). Відповідно до ч. 1, 2 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом. Боржник, який прострочив виконання зобов'язання, відповідає перед кредитором за завдані простроченням збитки і за неможливість виконання, що випадково настала після прострочення. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"). Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення (п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"). Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів (п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку). Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи) (п. 2.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку). Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку). Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг (п. 2.5. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку). За своєю правовою природою видаткові накладні є первинними документами, оскільки підтверджують факти підприємницької діяльності, що впливають на стан майна, містять відомості про господарську операцію та підтверджують її здійснення. Отже, підписані сторонами та скріплені їх печатками видаткові накладні є первинними документами, які підтверджують факт здійснення поставки товару та засвідчують факт та дату прибуття його на склад покупця. Пунктом 5.1 Проекту договору передбачено, що строк (термін) поставки (передачі) товару за заявкою Покупця, протягом 15 календарних днів з моменту подання заявки Покупцем. А тому, зобов’язання з поставки виникатиме на підставі заявки, яка міститиме щомісячний об’єм поставки. А тому, зобов’язання буде вважатись не належним чином виконаним, якщо Постачальник порушить строк поставки за заявкою і розмір штрафу може рахуватись від суми несвоєчасно поставленої партії товару, а не від суми договору. Так, наприклад, якщо Замовником надано заявку на поставку товару на суму 1 000 000,00 грн. і постачальник поставив з порушенням строку, то буде змушений сплатити 5 % від суми договору (якщо взяти від суми закупівлі такий штраф становитиме 1 622 855,00 грн., тобто навіть більше ніж сума поставки). При цьому, Замовник не обмежений кількістю разів застосування штрафу за порушення строку поставки по заявкам (штраф може бути застосований до кожної заявки). А тому, положення такого пункту в тендерній документації не відповідає діючому законодавству України та ставить учасників в нерівне становище перед Замовником. Таким чином, потенційні учасники не мають можливість підготувати свої тендерні пропозиції належним чином через протиріччя в тендерній документації. Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Зазначені вище вимоги тендерної документації перешкоджають Скаржнику приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників. Вищевикладене свідчить про те, що Замовник, обмежив конкуренцію в даній закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі, і Скаржника, який має можливість запропонувати до поставки товар відповідно до предмету закупівлі (що підтверджується сертифікатами якості), однак об'єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі, оскільки саме таких хімічних реагентів з визначеними Замовником показниками якості та з долученням документів які хоче Замовник, Скаржник не має. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, а тому мають бути внесені зміни до тендерної документації з метою забезпечення участі більшої кількості учасників у процедурі закупівлі.
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-07-008690-a.
Доказ скарга
скарга
Дата розгляду скарги22.05.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Причина відхилення скаргиЗамовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Розгляд зупинено
27.05.2024 14:14