Процедура закупівлі оголошена 06.05.2024 11:49. Дата останніх змін - 04.06.2024 09:41
Будівництво захисної споруди цивільного захисту в Шосткинській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1 по вулиці Чернігівській,10, міста Шостки Сумської області -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-05-06-002676-a | |
| ID | 661cdbc118874abfb5e8a9f08aee4a23 |
Загальна очікувана вартість закупівлі
19`428`352.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Тендерні закупівлі викладаються українською мовою
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | Управління освіти Шосткинської міської ради | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 19`428`352.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 97`141.76 Гривня | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
06.05.24
Період уточнень
до 18.05.24
Період оскаржень
до 18.05.24
Подання пропозицій
до 21.05.24
Аукціон
22.05.24
Кваліфікація переможця
з 22.05.24
Пропозиції розглянуті
з 28.05.24
Завершена
04.06.24
06.05.2024, 12:58
невідповідність тд законодавству в сфері цивільного захисту
Загальне запитання щодо оголошення
Державні будівельні норми України «Захисні споруди цивільного захисту ДБН В.2.2-5:2023», затверджені Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702, встановлюють вимоги до проектування та будівництва захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів) та споруд подвійного призначення з захисними властивостями сховищ або протирадіаційних укриттів. АСЦО повинні відповідати Наказу МВС України від 08.02.2019 №93 та Постанові КМУ від 27.09.2017 №733. Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 13 березня 2024, протоколом №1 розділу III засідання зареєстрованим в КМУ за № 9166/0/1-24 від 20.03.2024, вирішила Мінінфраструктури разом з ДІАМ та іншими зацікавленими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування: - посилити контроль за проектуванням, експертизою та прийняттям в експлуатацію будівель та споруд різного призначення у частині обов'язковості будівництва захисних споруд цивільного захисту та/або споруд подвійного призначення. - подати пропозиції щодо обов'язкового передбачення під час видач містобудівних умов та обмежень вимог щодо будівництва захисних споруд цивільного захисту та/або споруд подвійного призначення під час спорудження житлових будинків, адміністративних та промислових споруд; - обласним та Київській міській військовим адміністраціям за участю органів місцевого самоврядування після прийняття в експлуатацію завершених будівництвом захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення забезпечити їх обов'язкову первину технічну інвентаризацію як відповідних об'єктів нерухомого майна та постановку на облік відповідно до вимог законодавства. Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» ДІАМ під час прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів перевіряється дотримання норм ДБН (В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» (далі - ДБН В.2.2-5:2023) затверджені наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702. Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів визначений Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011 року. Відповідно до пункту 24 Порядку, для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації та документ або інформація (реквізити платежу) про внесення плати. У той же час слід зазначити, що абзацом сьомим частини другої статті 39 Закону визначено, що акт готовності об’єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об’єкт застрахований). Згідно абзацу першого частини шостої статті 39 Закону, орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про готовність об’єкта до експлуатації замовникові, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації. Частиною сьомою статті 39 Закону визначено перелік підстав згідно яких орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката. Додатково зазначаємо, що відповідно до абзацу четвертого частини сьомої статті 39 Закону, однією з основних підстав відмови у видачі сертифіката про готовність об’єкта до експлуатації є невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, у тому числі щодо дотримання вимог, передбачених розділом інженерно-технічних заходів цивільного захисту, вимог пожежної та техногенної безпеки. Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів визначений Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011. Відповідно до положень статті 41 Закону, державний архітектурно - будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (Лист ДІАМ до ГО № 652/04/13-24 від 31.01.2024). Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» будівництво - це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об'єкта будівництва. Порядок здійснення видатків на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень визначено Порядком державного фінансування капітального будівництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 (далі - Порядок № 1764). Для здійснення видатків на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень замовники подають до відповідних органів Казначейства документи, визначені пунктом 8 Порядку № 1764, а саме: - титул об'єкта - титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт); - договір підряду (контракт) з визначенням вартості будівництва, форм розрахунків за виконані роботи та майнової відповідальності за порушення умов договору підряду (контракту).У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році; - наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт; - інші документи згідно з нормативно-правовими актами. Механізм затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи визначено Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560. Проведення платежів визначені розділом ХІ «Здійснення видатків розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів» Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 № 1407, зареєстрованого в Міністерстві України 17.01.2013 за № 130/22662 (далі - Порядок № 1407). Пунктом 11.2 Порядку № 1407 передбачено, що згідно із встановлених повноважень Казначейство здійснює контроль за наявністю відповідних бюджетних асигнувань для взяття бюджетних зобов'язань та відповідністю їх бюджетних зобов'язань певним бюджетним асигнуванням за їх економічними характеристиками, паспорту бюджетної програми. Відповідальність за взяті з порушенням бюджетного законодавства бюджетні зобов'язання та нецільове використання бюджетних коштів несуть розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів згідно із законом. Відповідно до пункту 2.10 Порядку № 309 органи Казначейства не реєструють зобов'язання у разі: - недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами; - недотримання вимог щодо оформлення поданих документів. При невиконанні вимог відповідно до Постанови КМУ від 13.04.2011 №461 та ДБН А.3.1-9:2015, ДБН В.2.2.5-5:2023 п. 11.7 введення в експлуатацію ЗСЦЗ неможливо. ДІАМ не зможе надати сертифікат про готовність об’єкта до експлуатації. Державна казначейська служба України не оплатить грошові кошти. Державна аудиторська служба України (ДАСУ) протягом 2023 року провела перевірку використання бюджетних коштів витрачених на улаштування ЗСЦЗ, в тому числі на відповідність вимогам нормам ДБН В.2.2.5-5:2023 п. 11.7. При перевірці виявлені факти порушень законодавства. Постановою КМУ № 417 від 12 квітня 2024 передбачено створення комісії з розгляду проектів з будівництва, реконструкції, капітального ремонту захисних споруд цивільного захисту у закладах загальної середньої освіти. В разі недотримання вимог ДБН В.2.2.5-5:2023 п. 11.7 такі проекти погоджуватися комісією не будуть і субвенція на них не виділятиметься. Орієнтовна Вартість системи оповіщення становить 536 тис. грн. за одиницю (https://www.telegrafia.eu/en/download-pdf/), (ecobudbezpeka@ecobb.com.ua). Просимо внести зміни до ТД та ПКД з метою приведення їх до вимог чинного законодавства.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.05.2024, 09:46)
Для можливості прийняття ПРУ в експлуатацію вимога ДБН В.2.2-5:2023 (п. 11.7) буде виконана. Проект на АСЦО буде розроблено окремо спеціалізованою організацією, яка має ліцензію та сертифікат «інженерно-будівельне проектування в частині дотримання вимого пожежної безпеки на об'єктах будівництва», після чого буде проведена окрема процедура закупівлі на виконання вищезазначених робіт. Об'єкт буде поданий на прийняття державною комісією після виконання всіх робіт з урахуванням вимог до захисних споруд цивільного захисту, які передбачені згідно діючих норм чинного законодавства. Проектно кошторисна документація зі всіма дозволами знаходиться в єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
09.05.2024, 12:26
Інформації та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! У Додатку 4 зазначено, що Учасник до кінцевого строку подання тендерної пропозиції, надає, відповідно до своєї початкової ціни, виконані згідно вимог Додатку № 4 кошторисну документацію із наступних документів:
- договірну ціну ;
- дефектний акт;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
-розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
-зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
-календарний графік виконання робіт.
В Додатку 2 зазначено, що обладнання та матеріально-технічна база, які зазначені в довідці, повинні відповідати машинам та механізмам, що зазначені в підсумковій відомості ресурсів до об’єктного кошторису Розділ ІІ «Будівельні машини та механізми», які будуть застосовуватись під час надання робіт/послуг.
Просимо вас надати роз’яснення, якій саме підсумковій відомості ресурсів повинні відповідати обладнання та матеріально-технічна база, які зазначені в довідці?
- договірну ціну ;
- дефектний акт;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
-розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
-зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
-календарний графік виконання робіт.
В Додатку 2 зазначено, що обладнання та матеріально-технічна база, які зазначені в довідці, повинні відповідати машинам та механізмам, що зазначені в підсумковій відомості ресурсів до об’єктного кошторису Розділ ІІ «Будівельні машини та механізми», які будуть застосовуватись під час надання робіт/послуг.
Просимо вас надати роз’яснення, якій саме підсумковій відомості ресурсів повинні відповідати обладнання та матеріально-технічна база, які зазначені в довідці?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.05.2024, 13:34)
Шановний Учаснику! В Додатку 2 зазначено, що обладнання та матеріально-технічна база, які зазначені в довідці, повинні відповідати машинам та механізмам, що зазначені в підсумковій відомості ресурсів до об’єктного кошторису Розділ ІІ «Будівельні машини та механізми», які будуть застосовуватись під час надання робіт/послуг.. Таким чином, якщо у складі тендерної пропозиції кошторисна документація (підсумкова відомість ресурсів до об’єктного кошторису) Учасника містить певні машини та механізми, необхідні для виконання технічних вимог відповідно до Додатку 4, то відповідні одиниці техніки повинні бути зазначені в Довідці Зразок №1 Додатку №2 тендерної документації ( власні, орендовані, договори на надання послуг та інше передбачене законодавством) не менше однієї одиниці на кожен вид та /або тип тощо.
09.05.2024, 13:32
Інформації та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! У Додатку 2 на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Замовник вимагає надати довідку (Зразок №3), з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) за останні 3 роки за предметом закупівлі. *-аналогічними буде вважатись договори предметом(-ми) якого(-их) є предмет закупівлі відповідно до умов даної тендерної документації. Просимо надати роз’яснення, який саме договір буде вважати аналогічним? Вимагаємо прибрати умову про термін виконання аналогічного договору, так як в Україні з 24.02.2022 року триває військовий стан і роботи по новому будівництву майже не ведуться.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.05.2024, 13:34)
Шановний Учаснику! Згідно Додатку №2 тендерної документації №7 від 06.05.2024 є примітки, що *-аналогічними буде вважатись договори предметом(-ми) якого(-их) є предмет закупівлі відповідно до умов даної тендерної документації, а саме ті, що за код ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, тільки Роботи.
Щодо терміну виконання аналогічного договору. Пояснюємо, що вартість та об’єм закупівлі є достатньо значним та таким від якого залежить безпечний освітній процес у закладі. При цьому, саме з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель Замовником торгів визначено необхідність зазначення аналогічних договорів саме за останні 3 роки. З введенням воєнного стану з 24.02.2022 року законодавство в сфері будівництва захисних споруд зазнало значних змін, що посилило вимоги до проектування та будівництва захисних споруд цивільного захисту. Так, введені Державні будівельні норми України «Захисні споруди цивільного захисту ДБН В.2.2-5:2023», затверджені Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702 тощо.
На нашу думку, якщо суб’єкт господарювання не мав досвіду з укладання договору на виконання робіт, які є предметом закупівлі, його досвід є відносним та нестабільним, що може призвести до невиконання умов виконання робіт, що складає предмет закупівлі.
Воєнний стан подовжений і на сьогоднящній день і аналогічні закупівлі проводяться, а досвід довоєнного стану не може свідчити про кваліфікацію учасника, особливо у випадках , коли вже змінено керівництво підприємства та робітники ( працівники виїжджали, звільнялись, мобілізовані тощо).
Виконання аналогічних договорів саме у визначений період є підтвердженням того, що потенційний учасник закупівлі виконував роботи визначені у предметі закупівлі протягом останніх трьох років, а отже його досвід є актуальним, керівництво та робітники, що були оформлені в Учасника в аналогічній закупівлі працюють і зараз і несуть відповідальність за отриманий досвід. Причому досвід за останні 2 роки охоплює період воєнного стану, що у свою чергу підтверджує компетентність та актуальність фаху такого учасника за відповідним предметом закупівлі зі специфікою проведення робіт у воєнний час відповідно швидко змінюваного законодавства.
Щодо терміну виконання аналогічного договору. Пояснюємо, що вартість та об’єм закупівлі є достатньо значним та таким від якого залежить безпечний освітній процес у закладі. При цьому, саме з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель Замовником торгів визначено необхідність зазначення аналогічних договорів саме за останні 3 роки. З введенням воєнного стану з 24.02.2022 року законодавство в сфері будівництва захисних споруд зазнало значних змін, що посилило вимоги до проектування та будівництва захисних споруд цивільного захисту. Так, введені Державні будівельні норми України «Захисні споруди цивільного захисту ДБН В.2.2-5:2023», затверджені Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702 тощо.
На нашу думку, якщо суб’єкт господарювання не мав досвіду з укладання договору на виконання робіт, які є предметом закупівлі, його досвід є відносним та нестабільним, що може призвести до невиконання умов виконання робіт, що складає предмет закупівлі.
Воєнний стан подовжений і на сьогоднящній день і аналогічні закупівлі проводяться, а досвід довоєнного стану не може свідчити про кваліфікацію учасника, особливо у випадках , коли вже змінено керівництво підприємства та робітники ( працівники виїжджали, звільнялись, мобілізовані тощо).
Виконання аналогічних договорів саме у визначений період є підтвердженням того, що потенційний учасник закупівлі виконував роботи визначені у предметі закупівлі протягом останніх трьох років, а отже його досвід є актуальним, керівництво та робітники, що були оформлені в Учасника в аналогічній закупівлі працюють і зараз і несуть відповідальність за отриманий досвід. Причому досвід за останні 2 роки охоплює період воєнного стану, що у свою чергу підтверджує компетентність та актуальність фаху такого учасника за відповідним предметом закупівлі зі специфікою проведення робіт у воєнний час відповідно швидко змінюваного законодавства.
09.05.2024, 15:10
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ за предметом закупівлі
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! Просимо вас надати роз’яснення, що таке Атестат виробництва Бетонного заводу? Так як ДСТУ Б В.2.7-96-2000 або ДСТУ Б В.2.6-2:2009 або ДСТУ 9208:2022 вимагають паспорта (сертифікати ) на виготовлену продукцію (бетон, блоки, тощо). Держстандарт України не вимагає мати Атестат виробництва для виготовлення залізобетонних виробів. Вимагаємо виключити з тендерної документації цю вимогу.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.05.2024, 13:35)
Учасник повинен надати документ (Атестат, тощо), який засвідчує, що стан виробництва бетонних та залізобетонних виробів, що виготовляються відповідно до ДСТУ Б В.2.7-96-2000 або ДСТУ Б В.2.6-2:2009 або ДСТУ 9208:2022, забезпечує стабільність фізико-механічних властивостей бетонних та залізобетонних виробів вимогам ДСТУ Б В.2.7-96-2000 або ДСТУ Б В.2.6-2:2009 або ДСТУ 9208:2022.
14.05.2024, 13:48
Аналогічний договір
Загальне запитання щодо оголошення
Уповноваженою особою на здійснення публічних закупівель оголошено відкриті торги з особливостями за предметом: «Будівництво захисної споруди цивільного захисту в Шосткинській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1 по вулиці Чернігівській,10, міста Шостки Сумської області».
Відповідно до пункту 3 Додатку 2 Замовником встановлено наступну кваліфікаційну вимогу до учасників: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних)* договору (договорів)- не менше одного.
Учасник повинен надати довідку (Зразок №3), з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) за останні 3 роки за предметом закупівлі.
Документальним підтвердженням інформації про відповідність даному кваліфікаційному критерію є:
- копію(-ї) договору(-ів), зазначеного(-их) у довідці у повному обсязі (з усіма додатками до договору, укладеними додатковими угодами);
- копії/ю документів/у на підтвердження виконання договору (-ів), зазначеного(-их) в довідці;
- відгук (и) від замовника (замовників) з яким (якими) було укладено договір (договори), що наведено у довідці який (і) має бути складений на фірмовому бланку замовника (за наявності) та мати посилення на оголошення в електронній системі закупівель Prozorro.
В свою чергу вважаємо, що вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт, підтверджений аналогічним договором, який: був укладений протягом 3 останніх років, та має посилання на оголошення в електронній системі закупівель «Прозоро», тобто укладений з юридичною особою публічного права є дискримінаційною та такою, що навмисно звужує коло потенційних учасників.
Звертаємо увагу Замовника, що на території України з 24.02.2022 року діє правовий режим воєнного стану та фактичний стан війни з російською федерацією. За таких обставин підприємства, установи та організації, тобто всі потенційні учасники, могли призупиняти роботу, у зв’язку з наведеними вище обставинами.
Окрім того, незрозуміла вимога щодо наявності аналогічного договору саме із бюджетною організацією, оскільки від того чи замовником була юридична особа приватного права чи публічного якість робіт не залежить.
При встановлені кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічних договорів» в статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Законодавець мав на меті надати змогу Замовникам переконатися про наявність відповідного досвіду в потенційних учасників, проте ніяк не мав мети надавати право та можливість Замовникам спекулювати на цьому та навмисно обмежувати коло потенційних учасників.
Такі дії Замовника суперечать фундаментальним принципам, визначених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Окрім того, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На підтвердження правомірності нашої позиції просимо Замовника ознайомитися із рішеннями Антимонопольного комітету України: від 06.06.2023 № 8147-р/пк-пз (UA-2023-05-22-005912-a); від 14.09.2023 № 14689-р/пк-пз (UA-2023-08-31-002364-a).
Отже, за таких обставин вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації шляхом внесення відповідних змін.
У випадку незадоволення наших законних вимог будемо вимушені звернутися до органу оскарження за відновленням наших порушених прав та інтересів.
Відповідно до пункту 3 Додатку 2 Замовником встановлено наступну кваліфікаційну вимогу до учасників: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних)* договору (договорів)- не менше одного.
Учасник повинен надати довідку (Зразок №3), з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) за останні 3 роки за предметом закупівлі.
Документальним підтвердженням інформації про відповідність даному кваліфікаційному критерію є:
- копію(-ї) договору(-ів), зазначеного(-их) у довідці у повному обсязі (з усіма додатками до договору, укладеними додатковими угодами);
- копії/ю документів/у на підтвердження виконання договору (-ів), зазначеного(-их) в довідці;
- відгук (и) від замовника (замовників) з яким (якими) було укладено договір (договори), що наведено у довідці який (і) має бути складений на фірмовому бланку замовника (за наявності) та мати посилення на оголошення в електронній системі закупівель Prozorro.
В свою чергу вважаємо, що вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт, підтверджений аналогічним договором, який: був укладений протягом 3 останніх років, та має посилання на оголошення в електронній системі закупівель «Прозоро», тобто укладений з юридичною особою публічного права є дискримінаційною та такою, що навмисно звужує коло потенційних учасників.
Звертаємо увагу Замовника, що на території України з 24.02.2022 року діє правовий режим воєнного стану та фактичний стан війни з російською федерацією. За таких обставин підприємства, установи та організації, тобто всі потенційні учасники, могли призупиняти роботу, у зв’язку з наведеними вище обставинами.
Окрім того, незрозуміла вимога щодо наявності аналогічного договору саме із бюджетною організацією, оскільки від того чи замовником була юридична особа приватного права чи публічного якість робіт не залежить.
При встановлені кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічних договорів» в статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Законодавець мав на меті надати змогу Замовникам переконатися про наявність відповідного досвіду в потенційних учасників, проте ніяк не мав мети надавати право та можливість Замовникам спекулювати на цьому та навмисно обмежувати коло потенційних учасників.
Такі дії Замовника суперечать фундаментальним принципам, визначених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Окрім того, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На підтвердження правомірності нашої позиції просимо Замовника ознайомитися із рішеннями Антимонопольного комітету України: від 06.06.2023 № 8147-р/пк-пз (UA-2023-05-22-005912-a); від 14.09.2023 № 14689-р/пк-пз (UA-2023-08-31-002364-a).
Отже, за таких обставин вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації шляхом внесення відповідних змін.
У випадку незадоволення наших законних вимог будемо вимушені звернутися до органу оскарження за відновленням наших порушених прав та інтересів.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 17.05.2024, 09:05)
Щодо вимоги усунення підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт, на які є посилання на оголошення в електронній системі закупівель «Прозоро» у листі-відгукі та щодо наявності аналогічного договору саме із бюджетною організацією:
У складі тендерної документації відсутня вимога щодо надання аналогічного договору саме з бюджетною організацією. Відповідно до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовниками можуть бути, в тому числі, юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями. Тобто договір може бути укладений з особами будь-якої форми власності.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації вимогу щодо посилання у листі-відгуки на аналогічний договір посилання на оголошення в електронній системі закупівель Prozorro. Листи-відгуки з посиланням на оголошення в системі Prozorro свідчать про правдивість інформації, що унеможливлює складання документів заднім числом та/або укладання їх виключно для участі у тендерах тощо. Також Замовник вважає за необхідне саме документально підтвердити досвід виконання аналогічних договорів., Зауважимо, що дві вимоги усунути посилання на закупівлю у Prozorro та вимога перевіряти досвід виконання аналогічних договорів Замовником самостійно у відкритих джерелах суперечить одна одній, адже не можливо перевірити інформацію у системі Prozorro якщо її там немає.
Щодо вимоги обмеження періоду набуття досвіду, а саме: надання учасником аналогічних договорів за останні 3 роки за предметом закупівлі, то Замовник вважає, що вартість та об’єм закупівлі є достатньо значним та таким від якого залежить безпечний освітній процес у закладі. При цьому, саме з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель Замовником торгів визначено необхідність зазначення аналогічних договорів саме за останні 3 роки з мінімальною кількістю-не менше одного. З введенням воєнного стану з 24.02.2022 року законодавство в сфері будівництва захисних споруд зазнало значних змін, що посилило вимоги до проектування та будівництва захисних споруд цивільного захисту. Так, введені Державні будівельні норми України «Захисні споруди цивільного захисту ДБН В.2.2-5:2023», затверджені Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702 тощо.
На нашу думку, якщо суб’єкт господарювання не мав досвіду з укладання договору на виконання робіт, які є предметом закупівлі, його досвід є відносним та нестабільним, що може призвести до невиконання умов виконання робіт, що складає предмет закупівлі. а безпекова ситуація в місті вимагає швидкого і якісного виконання робіт задля забезпечення безпечного середовища учасників освітнього процесу в даному закладі.
Воєнний стан подовжений і на сьогоднішній день і аналогічні закупівлі проводяться, а досвід довоєнного стану не може свідчити про кваліфікацію учасника, особливо у випадках , коли вже змінено керівництво підприємства та робітники ( працівники виїжджали, звільнялись, мобілізовані тощо).
Виконання аналогічних договорів саме у визначений період є підтвердженням того, що потенційний учасник закупівлі виконував роботи визначені у предметі закупівлі протягом останніх трьох років, а отже його досвід є актуальним, керівництво та робітники, що були оформлені в Учасника в аналогічній закупівлі працюють і зараз і несуть відповідальність за отриманий досвід. Причому досвід за останні 2 роки охоплює період воєнного стану, що у свою чергу підтверджує компетентність та актуальність фаху такого учасника за відповідним предметом закупівлі зі специфікою проведення робіт у воєнний час відповідно швидко змінюваного законодавства.
У складі тендерної документації відсутня вимога щодо надання аналогічного договору саме з бюджетною організацією. Відповідно до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовниками можуть бути, в тому числі, юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями. Тобто договір може бути укладений з особами будь-якої форми власності.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації вимогу щодо посилання у листі-відгуки на аналогічний договір посилання на оголошення в електронній системі закупівель Prozorro. Листи-відгуки з посиланням на оголошення в системі Prozorro свідчать про правдивість інформації, що унеможливлює складання документів заднім числом та/або укладання їх виключно для участі у тендерах тощо. Також Замовник вважає за необхідне саме документально підтвердити досвід виконання аналогічних договорів., Зауважимо, що дві вимоги усунути посилання на закупівлю у Prozorro та вимога перевіряти досвід виконання аналогічних договорів Замовником самостійно у відкритих джерелах суперечить одна одній, адже не можливо перевірити інформацію у системі Prozorro якщо її там немає.
Щодо вимоги обмеження періоду набуття досвіду, а саме: надання учасником аналогічних договорів за останні 3 роки за предметом закупівлі, то Замовник вважає, що вартість та об’єм закупівлі є достатньо значним та таким від якого залежить безпечний освітній процес у закладі. При цьому, саме з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель Замовником торгів визначено необхідність зазначення аналогічних договорів саме за останні 3 роки з мінімальною кількістю-не менше одного. З введенням воєнного стану з 24.02.2022 року законодавство в сфері будівництва захисних споруд зазнало значних змін, що посилило вимоги до проектування та будівництва захисних споруд цивільного захисту. Так, введені Державні будівельні норми України «Захисні споруди цивільного захисту ДБН В.2.2-5:2023», затверджені Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702 тощо.
На нашу думку, якщо суб’єкт господарювання не мав досвіду з укладання договору на виконання робіт, які є предметом закупівлі, його досвід є відносним та нестабільним, що може призвести до невиконання умов виконання робіт, що складає предмет закупівлі. а безпекова ситуація в місті вимагає швидкого і якісного виконання робіт задля забезпечення безпечного середовища учасників освітнього процесу в даному закладі.
Воєнний стан подовжений і на сьогоднішній день і аналогічні закупівлі проводяться, а досвід довоєнного стану не може свідчити про кваліфікацію учасника, особливо у випадках , коли вже змінено керівництво підприємства та робітники ( працівники виїжджали, звільнялись, мобілізовані тощо).
Виконання аналогічних договорів саме у визначений період є підтвердженням того, що потенційний учасник закупівлі виконував роботи визначені у предметі закупівлі протягом останніх трьох років, а отже його досвід є актуальним, керівництво та робітники, що були оформлені в Учасника в аналогічній закупівлі працюють і зараз і несуть відповідальність за отриманий досвід. Причому досвід за останні 2 роки охоплює період воєнного стану, що у свою чергу підтверджує компетентність та актуальність фаху такого учасника за відповідним предметом закупівлі зі специфікою проведення робіт у воєнний час відповідно швидко змінюваного законодавства.