Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 03.05.2024 14:49. Дата останніх змін - 20.05.2024 11:03

Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-03-007307-a  
ID 3dbe80fda92f49aea34671d243600282  
Загальна очікувана вартість закупівлі
270`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Регіональна державна лабораторія держпродспоживслужби в Полтавській області  
Загальна очікувана вартість закупівлі 270`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
03.05.24
Період уточнень
до 08.05.24
Період оскаржень
до 08.05.24
Подання пропозицій
до 11.05.24
Кваліфікація переможця
з 11.05.24
Пропозиції розглянуті
з 13.05.24
Завершена
20.05.24
07.05.2024, 11:01
Вимога щодо усунення порушень під час проведення тендеру
Загальне запитання щодо оголошення
Добрий день, шановний Замовнику!
Керуючись пунктом 54 Особливостей від 12.10.2022 № 1178 звертаємося до вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Наша консалтингова компанія, яка має намір взяти участь у процедурі закупівлі позбавлена такої можливості через виявлений ряд вимог документації, які на нашу думку є дискримінаційними по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника, штучно звужують конкуренцію та є такими, що порушують права та законні інтереси заявника, основні принципи проведення закупівель, а також суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178.

1. Щодо кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Умовами пункту 1 Додатку 2 Документації визначено мінімальний рівень освіти щодо, принаймні, одного працівника – вища освіта за напрямком/спеціальністю/ у сфері публічних (державних) закупівель.
Ми погоджуємося, що фахівці учасника для надання послуг з консалтингу у цій сфері мають мати знання щодо здійснення публічних закупівель, однак звуження кваліфікації саме вищою освітою та саме за цим напрямком/спеціалізацією є дискримінаційним та штучно звужує конкуренцію.
Зважаючи, що консалтинг здійснюється саме у напрямку публічних закупівель, тобто потребує залучення саме фахівця з публічних закупівель, то рівень освіти, знань та навичок, логічно, мав би відповідати професійному стандарту «Фахівець з публічних закупівель».
Так, для узгодженого розуміння функцій особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі, департаментом сфери публічних закупівель спільно з фахівцями-практиками, експертами, представниками вищих навчальних закладів було розроблено професійний стандарт для професії “Фахівець з публічних закупівель” за кодом 2419.2 у Національному класифікаторі України ДК 003-2010 “Класифікатор професій” та затверджено наказом Мінекономіки від 14.09.2023 № 13580.
Згідно з цим стандартом «Фахівець експертного рівня» має відповідати такому: «Наявність диплома про вищу освіту другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю, стаж роботи у сфері публічних закупівель не менше, ніж 5 років». Спеціальність фахівця визначена наступним переліком: - 05 Соціальні та поведінкові науки - 07 Управління та адміністрування - 08 Право - 12 Інформаційні технології - 17 Електроніка, автоматизація та електронні комунікації - 23 Соціальна робота - 24 Сфера обслуговування - 25 Воєнні науки, національна безпека, безпека державного кордону - 28 Публічне управління та адміністрування - 29 Міжнародні відносини + Сертифікати про підвищення кваліфікації (неформальна та/або інформаційна освіта).
Натомість, вами обмежено потенційних учасників (їх працівників) наявністю вищої освіти лише за напрямком/спеціальністю/ у сфері публічних (державних) закупівель, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в т.ч. заявника, та не включає усіх можливих видів підтвердження кваліфікації, які можуть задовільнити потреби Замовника для отримання якісної послуги.
Просимо внести зміни до Документації в цій частині…

2. Щодо кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» та, аналогічно «нецінових критеріїв».
Умовами пункту 2 Додатку 2 Документації визначено, що аналогічним(и) договором(ами) відносно даної тендерної документації є договір де учасник виступає виконавцем, та передбачає надання інформаційно-консультаційних послуг в сфері публічних закупівель, за кодом ДК 021:2015: 79410000. Сума за актами по даному договору/договорам повинна бути не менше 100% очікуваної вартості даної закупівлі. Вищезазначена інформація повинна підтверджувати наявність в Учасника досвіду надання послуг Замовникам в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо вимогу викладену у пункті 2 Додатку 2 до Документації, в частині наявності аналогічних договорів за кодом ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління з Замовниками в розумінні Закону № 922-VIII, дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника, та такими, що штучно звужують конкуренцію та порушують права та законні інтереси заявника, основні принципи проведення закупівель з огляду на наступне.
Пункт 3 частини першої статті 16 Закону № 922-VIII встановлює кваліфікаційний критерій процедури закупівлі: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Вищезгадана вимога встановлена для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Тобто критерієм відповідності учасника кваліфікаційному критерію є наявність досвіду виконання аналогічного предмету закупівлі договору, а не надання послуг «аналогічному» суб’єкту господарюванню, яким являється Замовник торгів.
Інформаційно-консультаційні послуги в сфері публічних закупівель надаються аналогічно, як для Замовників в розумінні Закону № 922-VIII, так і для фізичних осіб, і юридичних осіб приватної форми власності, які не є замовниками в розумінні Закону № 922-VIII, тобто послуги, не будучи ідентичними, мають подібні характеристики і складаються зі схожих компонентів, що дозволяє ним досягти подібного результату.
Крім того, ви занадто «вузько» визначили поняття «аналогічного договору» обмеживши інформаційно-консультаційні послуги в сфері публічних закупівель виключно в межах коду ДК 021:2015: 79410000-1.
Інформаційно-консультаційні послуги в сфері публічних закупівель можуть включати не лише послуги з консультування з питань підприємницької діяльності та управління з питань закупівель, а й ряд юридичних консультацій. Тому до аналогічного договору можуть бути віднесені й інші коди згідно з Єдиним закупівельним словником (не лише 79410000-1), наприклад: 79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва; 79140000-7 Послуги з юридичної консультації та правового інформування.
На нашу думку, визначений критерій у пункті 2 Додатку 2 Документації дискримінує потенційних учасників закупівлі за рівнем досвіду, виключивши досвід який найкраще характеризує якість послуги, що має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедури закупівлі та таким, що порушує вимоги Закону № 922-VIII, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Перевагу, у даному випадку, мають лише ті учасники, які мають аналогічний досвід лише з суб’єктами, визначеними статтею 2 Закону № 922-VIII.
Просимо внести зміни до Документації в цій частині…

Сподіваємося на розуміння… Дякуємо за увагу.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.05.2024, 15:50)
Добрий день. Отримання якісної послуги щодо консультацій з питань публічних закупівель складає легітимну мету Замовника, а вимоги щодо освіти, досвіду роботи, аналогічних договорів, визначені в тендерній документації є належними засобах їх досягнення.
Тобто співвідношення між ціллю (якісною послугою) та засобами, що гарантують це (освіти, досвіду роботи, аналогічних договорів) є розумними, обґрунтованими та співмірними.
При цьому, будь-який учасник не позбавлений права перебувати в трудових відносинах з особою (особами), що мають освіту, досвід роботи, аналогічних договорів, що відповідатиме тендерній документації.
Замовник при формуванні тендерної документації визначив, що предметом закупівлі є Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління за ДК 021:2015: 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління.
Тобто, під час формування тендерної документації замовник визначив предмет закупівлі, з урахуванням Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015, що відповідає вимогам розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 448/28578.
Код, затверджений Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 запроваджено саме з метою оптимального планування закупівлі та визначення предмета закупівлі. Замовники повинні використовувати найбільш точні коди товарів, робіт і послуг, щоб зацікавлені постачальники могли отримати оптимальну інформацію, а замовники, в свою чергу, конкретний предмет закупівлі.
Кодування передбачає використання від 2 до 9 цифр. Двозначні коди використовуються для позначення загальних категорій, восьмизначні коди стосуються конкретних товарів, робіт і послуг, дев'ята цифра є контрольним числом та служить для перевірки попередніх цифр.
Необхідність врахування конкретного виду робіт, послуг, товарів як предмета закупівлі з метою надання аналогічних договорів на підтвердження наявності відповідного досвіду підтверджено в постанові Верховного Суду від 17 жовтня 2018 року в справі № 826/11824/17.
У відповідності до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону № 922 тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Статтею 22 цього Закону визначено перелік відомостей, які має містити тендерна документація та зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина 3 статті 22 Закону № 922).
Статтею 16 Закону № 922 визначено кваліфікаційні критерії процедури закупівлі, а також передбачено що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Зазначаємо, що Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено вичерпного переліку документів, що можуть вимагатись Замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. При цьому одним з основних кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Водночас, чинним законодавством не передбачено вимог щодо документів, якими виконання учасником аналогічного договору може бути підтверджено, обмеження їх кількості тощо».
З огляду на вищезазначене, саме замовника наділено повноваженнями щодо розроблення на основі вимог Закону України «Про публічні закупівлі» тендерної документації, якою визначаються конкретні умови закупівлі та, зокрема, визначаються кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а також спосіб їх підтвердження.
Отже, інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям визначається безпосередньо замовником у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та з дотриманням вимог чинного законодавства, що відповідає позиції Верховного Суду.
Крім того позиція Замовника обґрунтована Законом № 922, зокрема, ч. 3 ст. 22, та відповідає практиці Верховного Суду, яким при розгляді аналогічної судової справи зазначено, зокрема, що «незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними».
Крім того твердження щодо того, що послуги надаються аналогічно як для замовників так і для приватної юридичної особи можна дійти висновку, що Ви не достатньо ознайомлені із специфікою роботи Замовників в розумінні Закону. Є досить суттєві відмінності між замовниками та будь-якими приватними юридичними особами, насамперед в рівні відповідальності. Як має бути відомо, саме Замовники, а не будь-які приватні юридичні особи несуть відповідальність за статтею 164-14 КУпАП.
Ми дійсно розуміємо, що Ваша компанія являється новоствореною та можливо не встигла набути тих напрацювань, наявність яких ми вимагаємо. Проте, це не може бути причиною внесення змін про які Вами зазначено.Замовник не погоджуються, що наявність досвіду є дискримінацією, адже ми маємо бути впевнені, що отримаємо дані послуги на найвищому рівні.