Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 03.05.2024 14:38. Дата останніх змін - 30.09.2024 17:02

Електрична енергія -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-03-007151-a  
ID 41bd455a03014bb4a95aa6d2b3bdee0c  
Загальна очікувана вартість закупівлі
163`000`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ"  
Загальна очікувана вартість закупівлі 163`000`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 100`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
03.05.24
Період уточнень
до 14.09.24
Період оскаржень
до 14.09.24
Подання пропозицій
до 17.09.24
Аукціон
17.09.24
Кваліфікація переможця
з 17.09.24
Пропозиції розглянуті
з 21.09.24
Завершена
30.09.24
03.05.2024, 14:53
Заборона встановлення нижнього порогу ціни
Загальне запитання щодо оголошення
Рекомендуємо Замовнику ознайомитись із Постановою Кабміну від 02.04.2024 № 382, яка вступила в силу з 9 квітня, щодо заборони встановлювати вимоги у тендерній документації нижного порогу ціни. У разі проведення торгів із забороненими вимогами, уповноважена особа буде притягнена до відповідальності.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 06.05.2024, 09:56)
У відповідності до п.54 Порядку 1178 предметом предметом звернення є запит на роз'ясненя змісту тендерної докмуентації, натомість предметом данного договору є рекомендація, що є підставою для залишення звернення без розгляду.
03.05.2024, 15:06
Порушення Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! У Вашій тендерні документації зазначено що: Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу, маржу Учасника, витрати на сплату податків.
Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.)
де ,
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнює Ргран
Ni план – загальний обсяг закупівлі електричної енергії, кВт*год.
Ц прогн.рдн.– прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Т пер. - тариф на послуги з передач іелектричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %);
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартості данної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові.
Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48 грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовник встановлює величину Ргран однаковою для всіх Учасників
Примітка:
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції.
Де виділена ціна ДЛЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ СТАНОВИТЬ 3,4337831 грн без ПДВ. Дана значення є порушенням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року із змінами від 02.04.2024 року № 382. У пункті 28 "Порядок проведення відкритих торгів" даної Постанови зазначено, що: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі". Враховуючи вище зазначен просимо Вас привести у відповідність дану тендерну документацію відповідно до діючого законодавства.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 06.05.2024, 15:46)
Доброго дня, за результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
Додатком №2 Тендерної документації встановлено єдиний кваліфікаційний критерій наявності досвіду виконання аналогічного договору та спосіб його підтвердження.
У додатку № 3 тендерної документації міститься посилання на положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, в редакції чинній на момент складання тендерної документації. У даній нормі міститься вказівка, що параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення».
З огляду на, що викладенні зауваження до уваги не беруться, решта порушених у зверненні питань прийняті до уваги.
03.05.2024, 15:24
Вимога усунути порушення щодо маржі
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику!
Ми є учасником, який планує та розглядає можливу потенційну участь у Вашій закупівлі. Але звернули нашу увагу, що у тендерній документації Вами зазначено наступне:
«Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому. Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу, маржу Учасника, витрати на сплату податків. Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.) де , Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнює Ргран Ni план – загальний обсяг закупівлі електричної енергії, кВт*год. Ц прогн.рдн.– прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Т пер. - тариф на послуги з передач іелектричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартості данної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові. Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка

для цієї закупівлі складає 161 664 006,48 грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовник встановлює величину Ргран однаковою для всіх Учасників Примітка: Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції.".
Звертаємо Вашу увагу, що прийнято Постанову КМУ від 02 квітня 2024 р. №382, яка набула чинності 09.04.2024р., де внесено зміни до Постанови № 1178, зокрема :
«11) пункт 28 доповнити абзацом такого змісту: «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.». Електронне посилання: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-postanov-kabinetu-ministriv-ukrainy-vid-24-liutoho-2016-r-166-i-vid-12-t202424
Отже, будь-які умови, що суперечать даному визначенню підзаконно нормативно-правового акту вважається незаконним та відноситься до суттєвого порушення у сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупів лі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Отже, керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей.
Також, звертаємо Вашу увагу, що наявність таких дискримінаційних вимог в складі ТД спрямована на забезпечення участі та перемоги в цій процедурі одного, учасника. Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги ТД, спрямовані на досягнення єдиного результату – забезпечення участі і визнання переможцем конкретно визначеного Учасника.
Нагадуємо, що за такі порушення Замовникам передбачається адміністративна відповідальність за порушення статті 164-14 КпАП та передбачає покарання у вигляді штрафів. Окрім того, що при зверненні до органів ДАСУ буде встановлено порушення і Вас зобов’яжуть вчинити дії для їх усунення, то, у зв’язку з цим, можуть бути певні незручності для Вас у проведенні подальшої закупівлі, підписанні договору з можливим переможцем, виконанні умов договору та змушені будете проводити нову закупівлю, якщо вже етап укладення договору пройшов. Беручи до уваги вищевикладене, ми вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, у зв’язку із, внесенням до нього змін. Дякуємо за увагу та сподіваємось на взаєморозуміння.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 06.05.2024, 15:46)
Доброго дня, за результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
Додатком №2 Тендерної документації встановлено єдиний кваліфікаційний критерій наявності досвіду виконання аналогічного договору та спосіб його підтвердження.
У додатку № 3 тендерної документації міститься посилання на положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, в редакції чинній на момент складання тендерної документації. У даній нормі міститься вказівка, що параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення».
З огляду на, що викладенні зауваження до уваги не беруться, решта порушених у зверненні питань прийняті до уваги.
03.05.2024, 15:27
Вимога усунути порушення
Загальне запитання щодо оголошення
В Тендернії документації зазначено: «…параметри якості електроенергії в точках приєднання споживача в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення»». Відповідно до наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 04.12.2023 № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них» чинність національного стандарту ДСТУ ЕN 50160:2014 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (ЕN 50160:2010, IDT) з 01.03.2024 року скасовано. Просимо Вас привести Тендерну документацію у відповідність до умов чинного законодавства.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 06.05.2024, 15:46)
Доброго дня, за результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
Додатком №2 Тендерної документації встановлено єдиний кваліфікаційний критерій наявності досвіду виконання аналогічного договору та спосіб його підтвердження.
У додатку № 3 тендерної документації міститься посилання на положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, в редакції чинній на момент складання тендерної документації. У даній нормі міститься вказівка, що параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення».
З огляду на, що викладенні зауваження до уваги не беруться, решта порушених у зверненні питань прийняті до уваги.
06.05.2024, 15:54
Порушення законодавство
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, чому на питання про порушення законодавства, в даному випадку-це встановлення граничного значення маржі у вашій тендерній документації, Ви надаєте відповідь про наявність аналогічного договору та параметри якості електричної енергії ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення»? Дана відповідь жадним чином не стосується питання.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 07.05.2024, 13:53)
Доброго дня, нагадуємо, що звернення здійсненні у порядку п.54 Порядку 1178 є анонімними, тому Замовник не може однозначно встановит контекст запитання і надати відповідну відповідь на данне звернення.
06.05.2024, 15:55
Порушення Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! У Вашій тендерні документації зазначено що: Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу, маржу Учасника, витрати на сплату податків. Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.) де , Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнює Ргран Ni план – загальний обсяг закупівлі електричної енергії, кВт*год. Ц прогн.рдн.– прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Т пер. - тариф на послуги з передач іелектричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартості данної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові. Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48 грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовник встановлює величину Ргран однаковою для всіх Учасників Примітка: Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції. Де виділена ціна ДЛЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ СТАНОВИТЬ 3,4337831 грн без ПДВ. Дана значення є порушенням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року із змінами від 02.04.2024 року № 382. У пункті 28 "Порядок проведення відкритих торгів" даної Постанови зазначено, що: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі". Враховуючи вище зазначен просимо Вас привести у відповідність дану тендерну документацію відповідно до діючого законодавства.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.05.2024, 09:40)
Доброго дня, Ваше твердження містить суперечливу позицію, для остаточної оцінки якої необхідний більший термін, аніж визначений законодавством для надання відповіді на звернення.
06.05.2024, 16:00
щодо ціни тендерної пропозиції (маржі)
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! Ви не відповіли на це питання!!!!
У Вашій тендерні документації зазначено що: Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу, маржу Учасника, витрати на сплату податків. Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.) де , Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнює Ргран Ni план – загальний обсяг закупівлі електричної енергії, кВт*год. Ц прогн.рдн.– прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Т пер. - тариф на послуги з передач іелектричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартості данної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові. Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48 грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовник встановлює величину Ргран однаковою для всіх Учасників Примітка: Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції. Де виділена ціна ДЛЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ СТАНОВИТЬ 3,4337831 грн без ПДВ. Дана значення є порушенням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року із змінами від 02.04.2024 року № 382. У пункті 28 "Порядок проведення відкритих торгів" даної Постанови зазначено, що: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі". Враховуючи вище зазначен просимо Вас привести у відповідність дану тендерну документацію відповідно до діючого законодавства.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.05.2024, 09:41)
Доброго дня, Ваше твердження містить суперечливу позицію, для остаточної оцінки якої необхідний більший термін, а ніж визначений законодавством для надання відповіді на звернення.
07.05.2024, 11:16
Уповноваженаособа
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику! У Вашій тендерній документації, а саме, у формах №1, №2, №3 до Додатку №2, зазначено що форми подаються «Тендерному комітету КП "ВТК"». Звертаємо Вашу увагу, що з 01 січня 2022 року Тендерні комітети припинили своє функціонування і за закупівлі в організації Замовника може відповідати тільки уповноважена особа. Враховуючи вище зазначене просимо Вас привести у відповідність дану тендерну документацію відповідно до діючого законодавства.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 07.05.2024, 14:04)
Доброго дня, дякуємо за зауваження. За нагоди відповідні зміни будуть внесені у тендерну документацію, до цього часу фразу "Тендерному комітету КП "ВТК" слід вважати технічною опискою (формальною помилкою), а тому адресування відповідних документів "Уповноваженій особі", "Замовнику", КП "ВТК", не муде підставою для відхилення. Дякуюмо за Ваше звернення.
07.05.2024, 11:39
тендерна документація відповідно до вимог чинного законодавства
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, Відповідно до Тендерної документації: «Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.) де , Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнює Ргран Ni план – загальний обсяг закупівлі електричної енергії, кВт*год. Ц прогн.рдн.– прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Т пер. - тариф на послуги з передач іелектричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартості данної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові. Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48 грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовник встановлює величину Ргран однаковою для всіх Учасників Примітка: Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції.». Також у ТД зазначено : «1) Замовник відхиляє тендерну пропозицію, що не відповідає розрахунку, визначеному відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, у пункті 5.1. розділу V Тендерної документації.» - що є неправомірною підставою для відхилення учасника, з огляду на наступне.
У зв’язку із останніми змінами у законодавстві вищевказана вимога та підстава є дискримінаційною та незаконною, оскільки звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту 28 Особливостей: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.” Отже умова про встановлення порядку розрахунку ціни та визначення її складових є незаконною, оскілки якраз і встановлює нижню межу ціни тендерної проозиції учасника! Тому вимагаємо виключити цю вимогу з тендерної документації та завершити цю процедуру керуючись чинними нормами законодавства та основними принципами здійснення публічних закупівель, зокрема принципом максимальної економії.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.05.2024, 09:42)
Доброго дня, Ваше твердження містить суперечливу позицію, для остаточної оцінки якої необхідний більший термін, аніж визначений законодавством для надання відповіді на звернення. Зокрема і не виключно по причині того, що саме по собі встановлення порядку розрахунку ціни не може трактуватися як незаконне чи дискримінаційне.
07.05.2024, 14:07
Тип системи обліку споживання
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний замовнику, до якої групи за системою споживання відносяться ваші об'єкти? Група "А", "Б" чи обидві групи? Якщо обидві то який обсяг споживання передбачено за системою обліку по групі "А", а який по групі "Б"? Дякуємо
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.05.2024, 09:43)
Доброго дня, Група "Б" повністю - графік ОСР.
07.05.2024, 15:43
маржа
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику,

Відповідно до п. 1 Розділу V Тендерної документації
Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:

Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.)
де ,

Р – цінатендерноїпропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнюєРгран
Ni план – загальний обсягзакупівліелектричноїенергії, кВт*год.
Ц прогн.рдн.– прогнозованаціна РДН, яка для даноїзакупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Т пер. - тариф на послуги з передачіелектричноїенергіїзатверджений регулятором для оператора системипередачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
1,2 – математичневираження ставки податку на доданувартість (ПДВ - 20 %);
М – маржа (вартістьпослугУчасника) запропонованаУчасником у відсоткахвідзагальноїцінитендерноїпропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартостіданної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові.
Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовниквстановлює величинуРграноднаковою для всіхУчасників
Примітка:
Маржа, щовизначаєтьсяучасником у цінісвоєїтендерноїпропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції.

Зазначені вище вимоги Документації є необґрунтованими і дискримінаційними, а також такими, що порушують основні принципи здійснення публічних закупівель, оскільки:
Відповідно до пункту 28 Особливостей було доповнено абзацом такого змісту: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі".
Відповідно до Документації Замовник встановив формульний розрахунок ціни, який якраз і встановлює нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника і тим самим порушує зазначений вище абзац пункту 28 Особливостей.
Зокрема, відповідно до встановленої формули однією зі складових визначення вартості електричної енергії є " Ц прогн.рдн." – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Замовник встановлює вимогу, що " Ц прогн.рдн " для даної процедури закупівлі є чітко визначена цифра, що вже є прямим порушенням абзацу 9 пункту 28 Особливостей.




Також, Замовник визначає такий показник як гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є від’ємною. У примітках до формули зазначено, що Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерноїпропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції.
Тобто, Замовник обмежив нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі цією формулою, встановивши значення показника " Ц прогн.рдн ", обмеження, що Маржа не може бути від’ємною (найменше, чому вона може дорівнювати – «0»), а також значення граничної величини тендерної пропозиції, нижче якої учасник не може запропонувати.

Отже, така вимога Тенедерної документації є грубим порушенням Особливостей

Замовник, встановивши формульний розрахунок визначення ціни тендерної пропозиції, який до того ж не передбачений жодним чинним нормативно-правовим актом, штучно, шляхом встановлення придуманих самим Замовником складових ціни і вимог до них, незаконно, порушуючи абзац 9 пункту 28 Особливостей, обмежив нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Отже, Документація не узгоджується з абзацом 9 пункту 28 Особливостей в цій частині, тому Замовник повинен виключити оскаржувану вимогу з тексту тендерної документації.

Аналогічною є практика АМКУ.
Так, у Рішенні № 7669-р/пк-пз від 30.04.2024 року за результатами розгляду скарги на аналогічні умови закупівлі АМКУ встановив:
«Враховуючи викладене, зазначена умова Документації призводить до обмеження нижньої межі ціни тендерної пропозиції учасника. Відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Враховуючи викладене, вищенаведена вимога Документації не узгоджується з вимогами Особливостей в цій частині. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»

Отже, з метою виконання норм чинного законодавства та завершення процедури в установленому законом порядку просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити цю формулу. В іншому разі, ми змушені будемо скористатись своїм правом на оскарження, а також на звернення до уповноважених органів державної влади.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 09.05.2024, 09:45)
Доброго дня, Ваше твердження містить суперечливу позицію, для остаточної оцінки якої необхідний більший термін, а ніж визначений законодавством для надання відповіді на звернення. Окрім цього звертаємо, що рішення Колегії АМКУ будучи актом індивідувальної дії СВП, не є джерелом прецедентного права.
09.05.2024, 11:27
Маржа (щодо відповіді Замовника на попереднє звернення)
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, в чому саме Ви бачете "суперечливу позицію" у попередньому зверненні?

Ваша Тендерна документація містить умову: "Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції."

У п. 28 Особливостей встановлено: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі."

Тобто, Ваша Тендерна документація містить вимоги, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки встановлено, що ціна тендерної пропозиції не може бути меншою , ніж гранична величина тендерної пропозиції, а маржа не може бути від'ємною.

Така умова Тендерної документації порушує не лише п. 28 Особливостей, а й основні принципи здійснення публічних закупівеkь, зокрема принцип максимальної економії, оскільки Ви визначаєте ціну, нижче якої учасник, навіть маючи таку обгрунтовану можливість, не може запропонувати.

Щодо рішення АМКУ з аналогічного питання: такий приклад був наданий для озайомлення та усвідомлення того, що у разі подання скарги на тендерну документацію ймовірно рішення буде таке ж, проте воно звичайно ж може не братись до уваги Замовником, адже прецедент не потрібен, коли є чітка норма законодавства , яка забороняє встановлювати такі вимоги.
Чи для Замвоника є норми законодавста, які теж не обов'язкові до виконання?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 10.05.2024, 11:30)
Доброго дня, нагадуємо, що звернення здійсненні у порядку п.54 Порядку 1178 є анонімними, тому Замовник не може однозначно встановит контекст запитання і надати відповідну відповідь на данне звернення.
10.05.2024, 11:42
маржа (спроба 3)
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику,
У системі Прозоро було оприлюднене звернення такого змісту:
«Відповідно до п. 1 Розділу V Тендерної документації Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.) де , Р – цінатендерноїпропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнюєРгран Ni план – загальний обсягзакупівліелектричноїенергії, кВт*год. Ц прогн.рдн.– прогнозованаціна РДН, яка для даноїзакупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Т пер. - тариф на послуги з передачіелектричноїенергіїзатверджений регулятором для оператора системипередачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857грн. за 1 кВт*год без ПДВ. 1,2 – математичневираження ставки податку на доданувартість (ПДВ - 20 %); М – маржа (вартістьпослугУчасника) запропонованаУчасником у відсоткахвідзагальноїцінитендерноїпропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартостіданної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові. Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовниквстановлює величинуРграноднаковою для всіхУчасників Примітка: Маржа, щовизначаєтьсяучасником у цінісвоєїтендерноїпропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції. Зазначені вище вимоги Документації є необґрунтованими і дискримінаційними, а також такими, що порушують основні принципи здійснення публічних закупівель, оскільки: Відповідно до пункту 28 Особливостей було доповнено абзацом такого змісту: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі". Відповідно до Документації Замовник встановив формульний розрахунок ціни, який якраз і встановлює нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника і тим самим порушує зазначений вище абзац пункту 28 Особливостей. Зокрема, відповідно до встановленої формули однією зі складових визначення вартості електричної енергії є " Ц прогн.рдн." – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Замовник встановлює вимогу, що " Ц прогн.рдн " для даної процедури закупівлі є чітко визначена цифра, що вже є прямим порушенням абзацу 9 пункту 28 Особливостей. Також, Замовник визначає такий показник як гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є від’ємною. У примітках до формули зазначено, що Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерноїпропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції. Тобто, Замовник обмежив нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі цією формулою, встановивши значення показника " Ц прогн.рдн ", обмеження, що Маржа не може бути від’ємною (найменше, чому вона може дорівнювати – «0»), а також значення граничної величини тендерної пропозиції, нижче якої учасник не може запропонувати. Отже, така вимога Тенедерної документації є грубим порушенням Особливостей Замовник, встановивши формульний розрахунок визначення ціни тендерної пропозиції, який до того ж не передбачений жодним чинним нормативно-правовим актом, штучно, шляхом встановлення придуманих самим Замовником складових ціни і вимог до них, незаконно, порушуючи абзац 9 пункту 28 Особливостей, обмежив нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Отже, Документація не узгоджується з абзацом 9 пункту 28 Особливостей в цій частині, тому Замовник повинен виключити оскаржувану вимогу з тексту тендерної документації. Аналогічною є практика АМКУ. Так, у Рішенні № 7669-р/пк-пз від 30.04.2024 року за результатами розгляду скарги на аналогічні умови закупівлі АМКУ встановив: «Враховуючи викладене, зазначена умова Документації призводить до обмеження нижньої межі ціни тендерної пропозиції учасника. Відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Враховуючи викладене, вищенаведена вимога Документації не узгоджується з вимогами Особливостей в цій частині. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» Отже, з метою виконання норм чинного законодавства та завершення процедури в установленому законом порядку просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити цю формулу. В іншому разі, ми змушені будемо скористатись своїм правом на оскарження, а також на звернення до уповноважених органів державної влади.»

У відповідь на це звернення Вами було зазначено:
«Доброго дня, Ваше твердження містить суперечливу позицію, для остаточної оцінки якої необхідний більший термін, а ніж визначений законодавством для надання відповіді на звернення. Окрім цього звертаємо, що рішення Колегії АМКУ будучи актом індивідувальної дії СВП, не є джерелом прецедентного права.»

У відповідь на таку «Вашу Відповідь» і було надане ще одне Звернення наступного змісту:
«Шановний Замовнику, в чому саме Ви бачете "суперечливу позицію" у попередньому зверненні? Ваша Тендерна документація містить умову: "Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції." У п. 28 Особливостей встановлено: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі." Тобто, Ваша Тендерна документація містить вимоги, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки встановлено, що ціна тендерної пропозиції не може бути меншою , ніж гранична величина тендерної пропозиції, а маржа не може бути від'ємною. Така умова Тендерної документації порушує не лише п. 28 Особливостей, а й основні принципи здійснення публічних закупівеkь, зокрема принцип максимальної економії, оскільки Ви визначаєте ціну, нижче якої учасник, навіть маючи таку обгрунтовану можливість, не може запропонувати. Щодо рішення АМКУ з аналогічного питання: такий приклад був наданий для озайомлення та усвідомлення того, що у разі подання скарги на тендерну документацію ймовірно рішення буде таке ж, проте воно звичайно ж може не братись до уваги Замовником, адже прецедент не потрібен, коли є чітка норма законодавства , яка забороняє встановлювати такі вимоги. Чи для Замвоника є норми законодавста, які теж не обов'язкові до виконання?»


Зазначене Звернення і без контексту містить чітку інформацію про те, що Тендерна документація складане з порушеннями чинного законодавства.
Тому, будь ласка, припиніть влаштовувати цей не дуже смішний цирк та надайте адекватну відповідь на звернення, а також приведіть документацію у відповідність чинному законодавству.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.05.2024, 23:58)
Шановний учасник, оскільки Ваші зауваження, щодо зловживанням Замовником Законом при наданні відповіді носять суперечливий та контрреверсивний характер, і не являються предметом запиту поданого в порядку п.58 Порядку №1178, в цій частині Ваш запит залишається без розгляду.
Щодо наявності дискримінаційних вимог в тендерній документації в частині оцінки ціни пропозиції то слід відзначити, що вони такими не являються. Оскільки недискримінація не являється окремим правом (як Ви на тому фактично наполягаєте), а є принципом захисту інших формалізованих ознак (правомочностей).
Тобто не кожне обмеження яке відчуває (зазнає) особа є дискримінаційним.
При цьому, не кожна відмінність у ставленні є проявом дискримінації, оскільки для її наявності має бути встановлено, що інші особи в аналогічних чи відносно подібних ситуаціях зазнають привілейованого ставлення, і це становитиме дискримінацію.
Відмінність у ставленні є дискримінаційною тоді, коли немає об'єктивного і обґрунтованого виправдання; іншими словами, якщо не переслідується легітимна мета чи якщо немає достатнього зв'язку між пропорційністю заходів, використаних для досягнення мети чи якщо мета потребує зусиль для реалізації.
В контексті поставлених Вами запитань, аналіз такого вища можна спростити до використання поняття «захищена ознака».
Захищена ознака -це індивідуальна характеристика, що не повинна братися до уваги для цілей відмінного ставлення чи користування конкретним благом.
Оскільки наведена Вами формула в тендерній документації застосовується до УСІХ без виключення учасників ( тобто без виокремлення за ознакою в незалежності від її захищеності), тому Замовник вважає вашу оцінку у цій частині необґрунтованою.,
Слід також, звернути Вашу увагу, що конкретизація вимог ТД які прямо не визначенні в Закону є виключними повноваженнями Замовника (дискреція).
Як ви слушно зауважили, ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить, а ні окремої вимоги, щодо формульного розрахунку ціни одиниці товару, а ні заборони на таке встановлення.
Оскільки Замовник в межах ЗУ «Про публічні закупівлі» не виконує владно-управлінський функцій, надто коли він є господарюючим суб’єктом, то до нього не може бути застосовано конституційний принцип визначений ч.2. ст. 19 Конституції – «Дозволене все, що передбачено законом».
Тобто Замовник може встановити будь яку вимогу, яка не суперечить Закону в тому числі вимогу у вигляді формульного розрахунку вартості ціни на товар.
15.05.2024, 15:31
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції.
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до п. 1 Розділу V Тендерної документації Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2, грн з ПДВ (5.1.1.) де , Р – цінатендерноїпропозиції у гривні (UAH), яка є меншою або дорівнюєРгран Ni план – загальний обсягзакупівліелектричноїенергії, кВт*год. Ц прогн.рдн.– прогнозованаціна РДН, яка для даноїзакупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Т пер. - тариф на послуги з передачіелектричноїенергіїзатверджений регулятором для оператора системипередачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 0,52857грн. за 1 кВт*год без ПДВ. 1,2 – математичневираження ставки податку на доданувартість (ПДВ - 20 %); М – маржа (вартістьпослугУчасника) запропонованаУчасником у відсоткахвідзагальноїцінитендерноїпропозиції (Р), %. Враховуючи величину мінімального розряду суми очікуваної вартості (1 копійка), та суму очікуваної вартостіданної закупівлі, при перевірці маржі на відповідність вимогам тендерної документації Замовником буде братись до уваги величина маржі з точністю 30 знаків після коми у десятковому дробові. Ргран – гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є відємною, тобто М=0. Замовниквстановлює величину Ргран однаковою для всіх Учасників
Примітка: Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції.

Зазначені вище вимоги Документації є такими, що порушують норми законодавства щодо здійснення публічних закупівель, оскільки:
1) відповідно до п.1 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Станом на період проведення цієї процедури діє правовий режим воєнного стану, а отже порядок та умови здійснення публічних закупівель регулюється Особливостями.
Відповідно до пункту 28 Особливостей було доповнено абзацом такого змісту: "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі". Тобто законодавство прямо забороняє встановлювати будь-які формули чи розрахунки, виконуючи які учасники обмежуються в праві запропонувати нижчу ціну.
Відповідно до Документації Замовник встановив формульний розрахунок ціни, який якраз і встановлює нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника і тим самим порушує зазначений вище абзац пункту 28 Особливостей. Зокрема, відповідно до встановленої формули однією зі складових визначення вартості електричної енергії є " Ц прогн.рдн." – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,4337831 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Замовник встановлює вимогу, що " Ц прогн.рдн " для даної процедури закупівлі є чітко визначена цифра, що вже є прямим порушенням абзацу 9 пункту 28 Особливостей. Також, Замовник визначає такий показник як гранична величина тендерної пропозиції, яка для цієї закупівлі складає 161 664 006,48грн, та визначається на основі формули (5.1.1.) виходячи з умови, що величина маржі не є від’ємною. У примітках до формули зазначено, що Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерноїпропозиції (в тому числі за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною, а ціна тендерної пропозиції меншою ніж гранична величина тендерної пропозиції. Тобто, Замовник обмежив нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі цією формулою, встановивши значення показника " Ц прогн.рдн ", обмеження, що Маржа не може бути від’ємною (найменше, чому вона може дорівнювати – «0»), а також значення граничної величини тендерної пропозиції, нижче якої учасник не може запропонувати.
Отже, Документація не узгоджується з абзацом 9 пункту 28 Особливостей в цій частині, тому Замовник повинен виключити оскаржувану вимогу з тексту тендерної документації.
Тобто, саме Особливості встановлюють таку заборону, а в Законі України «Про публічні закупівлі» такої заборони може і не бути, оскільки є спеціальний нормативно-правовий акт, який мають виконувати усі замовники в період дії воєнного стану.
Тому твердження Замовника про те, що те, що не «Замовник може встановити будь яку вимогу, яка не суперечить Закону в тому числі вимогу у вигляді формульного розрахунку вартості ціни на товар» не відповідає дійсності, адже така вимога суперечить Особливостям, які є частиною законодавства України.

2) Відповідно до п. 3 Особливостей: Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: «До замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: …4) юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак:
органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання;
наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах. Не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, що надані за результатами конкурсів (тендерів, процедур закупівель), інформація про проведення яких разом з критеріями відбору попередньо оприлюднювалася та була наявна у публічному доступі, можливість участі у таких конкурсах (тендерах, процедурах закупівель) не була обмежена та якщо надання таких прав здійснювалося на основі об’єктивних критеріїв.»

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (також - Закон) для цілей пункту 4 частини першої цієї статті діяльність в окремих сферах господарювання - діяльність, що здійснюється в одній або декількох із таких сфер:…6) надання послуг з користування інфраструктурою залізничного транспорту загального користування, забезпечення функціонування міського електричного транспорту, у тому числі метрополітену, та експлуатація його об’єктів для надання послуг з перевезення, а також надання послуг з перевезення пасажирів автобусами в межах міст, з дотриманням умов, визначених відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування на визначених ними маршрутах…»

Отже, Замовник відноситься до тих замовників, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, та проводити закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
З цього випливає, що усі норми Особливостей є обов’язковими до виконання Замовником.
Органи державної влади врегулювали питання щодо заборони обмежувати нижню межу ціни, тому це питання не може вирішуватись на розсуд Замовника, адже така норма є імперативною та не дає жодних інших варіантів дій.
Тому, просимо внести зміни до Тендерної документації та запобігти грубому порушенню норм чинного законодавства та розтраті бюджетних коштів у воєнний час.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 17.05.2024, 14:17)
Доброго дня, як вбачається із змісту поставленого запитання, Учасником проведено дуже детальний аналіз закупівлі. Результатом такого дослідження стало особисте оціночне судження про перевитрату БЮДЖЕТНИХ коштів, яким власне фіналізовано Ваші роздуми. З огляду на рівень деталізація аналізу, не міг бути не помічений той факт, що у плані закупівлі UA-P-2024-05-03-007785-a вказано, що джерелом фінансування є власні кошти підприємства отриманні від господарської діяльності, а не бюджетні. Тому посилання Учасника на розтрату БЮДЖЕТНИХ коштів носить очевидний спекулятивний характер. При цьому, оскільки рівень збитків не має реального зв'язку із наявностю чи відсутністю військового стану, то його згадування в контексті звернення розцінюється як прояв цинізму.
Менше, з тим порівняльний аналіз економічної ефективності на прикладах реальних закупівель спростовує твердження Учасника, що "безмаржовий тендер" більш економічно ефективний чим "маржовий". Прикладом, у «безмаржовій» закупівлі №UA-2022-12-02-005081-a ціна електроенергії у лютому місяці 2024 року складала 5,58 грн/кВт*год, а в «маржовій» закупівлі Замовника № UA-2023-04-21-005595-a 3,90 грн/кВт*год, тобто КП «ВТК» провівши «протизаконну», та «потураючу» принципи закупівель процедуру закуповує електроенергією на 30% дешевше, в результаті чого неономить понад 40 млн. грн на загальному обсязі закупівлі у порівняні із «безмаржовою» закупівлею.
Таким чином, з урахуванням чого повідомляємо (спроба 4):
Ваше твердження містить суперечливу позицію, а висновки про розтрату коштів носять щонайменше передчасний характер.
13.09.2024, 15:19
ДСТУ
Загальне запитання щодо оголошення
Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT). Внесіть зміни в Додаток 3 до ТД.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.09.2024, 16:00)
Доброго дня, за результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне. У додатку № 3 тендерної документації міститься посилання на положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, в редакції чинній на момент складання тендерної документації. У даній нормі міститься вказівка, що параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення». Ця норма є спеціальною по відношенню до данної процедури закупівлі, а тому має пріоритет засосування при колізії відповідно до правового принципу- «Закон спеціальний має перевагу над загальним» (lex specialis derogat generali).
13.09.2024, 15:25
Цінова пропозиція
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний замовник, оформіть правильно Додатку. В Вас Додаток 1 "Форма тендерної пропозиції", заповнюється Учасником та Аналогічна Форма 5 в Розділі ІІ, де ніби має заповнити Переможець, тому що зазначено "перерахунок Ціни", але прописано : "надаємо свою тендерну пропозицію щодо участі у відкритих торгах на закупівлю товарів"??
Приведіть додатки у відповідність.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 13.09.2024, 16:05)
Доброго дня. Відкриті торги це різновид, процедури закупвлі у відповідності до класифікації ст. 13 Закону. Процедура закупівлі як стадія закінчується оголошенням про намір укласти договір, з огляду на, що зміст форми 5 не містить суперечностей. При цьому пропоновані зміни Уповноважена особа розцінює як надмірно формалізованими. Дякуємо за звернення.