Процедура закупівлі оголошена 03.05.2024 14:38. Дата останніх змін - 07.06.2024 16:11
Згідно основного словника національного класифікатора України "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015:45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи («Капітальний ремонт покрівлі будівлі корпусу № 1 КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УМАНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, місто Умань, вулиця Шевченка, 50») -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-05-03-007103-a | |
| ID | 6492cb2f14e34d8ab76cec6b03487ac5 |
Загальна очікувана вартість закупівлі
1`886`838.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УМАНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 1`886`838.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 9`000.00 Гривня | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
03.05.24
Період уточнень
до 17.05.24
Період оскаржень
до 17.05.24
Подання пропозицій
до 20.05.24
Кваліфікація переможця
з 20.05.24
Пропозиції розглянуті
з 28.05.24
Завершена
07.06.24
08.05.2024, 08:56
Просимо прибрати дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник! Прошу звернути Вашу увагу на факт наявності в Тендерній документації дискримінаційних вимог до учасників, якими порушуються норми чинного законодавства України, а також права та інтереси потенційних учасників закупівлі. Так, згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, в Тендерній документації ( п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації Замовник вимагає «На підтвердження контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання будівельних матеріалів (зокрема але не виключно: суміші бетонні, розчини будівельні, цемент) (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Послуги лабораторії з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції мають відповідати вимогам: - Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764; - ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»; - ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками. Додатково, у складі пропозиції надається лист від лабораторії, адресований Замовнику, в якому лабораторія підтверджує можливість виконання контролю якості основних матеріалів, що використовуються для виконання робіт/надання послуг по даній закупівлі, із зазначенням назви процедури та її ідентифікатора на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель.» Вищезазначена вимога Замовника надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками (далі – Сертифікат відповідності) є невиправданою, недоцільною, неправомірною, такою, що не відповідає нормам чинного законодавства України. Замовник жодним чином не довів та не обґрунтував необхідність надання учасниками процедури закупівлі вищевказаного Сертифікату відповідності. Зазначені у наданому Замовником Технічному завданні будівельні матеріали, вироби та конструкції не належать до продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Перелік продукції, що підлягала обов’язковій сертифікації в Україні, був передбачений Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 28 від 01.02.2005 р. «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» (далі – Наказ № 28). Зокрема, в пункті 14 таблиці Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженого Наказом № 28, були наведені будівельні матеріали, вироби та конструкції, що підлягали обов’язковій сертифікації. Однак, Наказ № 28 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 93 від 26.01.2018 року «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів». Отже, на сьогоднішній день чинне законодавство України не передбачає необхідності обов’язкової сертифікації продукції, в тому числі будівельних матеріалів, виробів та конструкцій. За таких обставин, вимога надати Сертифікат відповідності є необґрунтованою та неправомірною. Вищевказана умова обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляє можливості участі в закупівлі тих учасників, які не мають Сертифікат відповідності. Обмеження конкуренції фактично порушує такий принцип здійснення закупівель, як принцип максимальної економії та ефективності. Адже суттєве обмеження кола учасників, які можуть виконати вимогу про надання Сертифіката відповідності, в свою чергу суттєво обмежує можливість отримання Замовником пропозиції з найвигіднішою ціною. Вимога надати Сертифікат відповідності є необґрунтованим обтяженням для учасників, яке обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Враховуючи вищенаведені пояснення, зазначена в п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації вимога Замовника надати в складі тендерних пропозицій копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками є необгрунтованою, неправомірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, а отже суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Дана умова порушує права та законні інтереси Скаржника та інших учасників процедури закупівлі. Зазначена в даній Вимозі умова Тендерної документації суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як такою умовою обмежується конкуренція серед учасників, порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а також порушуються наступні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Виключити з умов Тендерної документації зазначений в п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації: «На підтвердження контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання будівельних матеріалів (зокрема але не виключно: суміші бетонні, розчини будівельні, цемент) (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Послуги лабораторії з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції мають відповідати вимогам:
- Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764;
- ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»;
- ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками. Додатково, у складі пропозиції надається лист від лабораторії, адресований Замовнику, в якому лабораторія підтверджує можливість виконання контролю якості основних матеріалів, що використовуються для виконання робіт/надання послуг по даній закупівлі, із зазначенням назви процедури та її ідентифікатора на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель.»
- Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764;
- ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»;
- ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками. Додатково, у складі пропозиції надається лист від лабораторії, адресований Замовнику, в якому лабораторія підтверджує можливість виконання контролю якості основних матеріалів, що використовуються для виконання робіт/надання послуг по даній закупівлі, із зазначенням назви процедури та її ідентифікатора на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель.»
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 10.05.2024, 14:12)
Шановний Учасник! Предметом даної закупівлі є роботи з капітального ремонту покрівлі. Звертаємо увагу, що відповідно до відомості обсягів робіт (Додаток 1 до тендерної документації) крім безпосередньо робіт із ремонту покрівлі, підрядник має виконати роботи із ремонту цегляної кладки, заземлення, інші роботи (зокрема улаштування вимощення з асфальтобетонним покриттям). Під час виконання цих специфічних, як для ремонту покрівлі робіт, учасник повинен мати можливість забезпечити контроль якості відповідних матеріалів (суміші бетонні, розчини будівельні, цемент).
ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT) є діючим державним стандартом України. Відповідно до розділу 1 цього стандарту: цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог. Технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд, затверджений постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764 є діючим. Відповідно до пункту першого цього регламенту - цей Технічний регламент встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України. ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» є діючим державним стандартом України, який є складовою частиною комплексу нормативних документів, що регламентують вимоги до будівельних матеріалів (розділ – Національний вступ). ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» є діючим національним стандартом України. Відповідно до пункту 1 – стандарт застосовується під час організації робіт з оцінювання відповідності будівельних виробів на відповідність встановленим вимогам. Отже, всі вищевказані нормативні документи є діючими нормативними документами України. Випробувальна лабораторія, яка перевіряє якість будівельних матеріалів має відповідати вимогам цих нормативних документів, що підтверджується відповідними документами: свідоцтвами та сертифікатами.
Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, з метою використання якісних будівельних матеріалів під час виконання робіт, до тендерної документації обґрунтовано включено вимогу щодо надання учасників документів, які підтверджують залучення випробувальної лабораторії. Звертаємо увагу, що замовник жодним чином не обмежив можливість учасника залучення як власної так і сторонньої лабораторії. На ринку України працює велика кількість лабораторій, які займаються випробуванням будівельних матеріалів і учасник має можливість укласти договір на послуги з будь-якою з них.
ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT) є діючим державним стандартом України. Відповідно до розділу 1 цього стандарту: цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог. Технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд, затверджений постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764 є діючим. Відповідно до пункту першого цього регламенту - цей Технічний регламент встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України. ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» є діючим державним стандартом України, який є складовою частиною комплексу нормативних документів, що регламентують вимоги до будівельних матеріалів (розділ – Національний вступ). ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» є діючим національним стандартом України. Відповідно до пункту 1 – стандарт застосовується під час організації робіт з оцінювання відповідності будівельних виробів на відповідність встановленим вимогам. Отже, всі вищевказані нормативні документи є діючими нормативними документами України. Випробувальна лабораторія, яка перевіряє якість будівельних матеріалів має відповідати вимогам цих нормативних документів, що підтверджується відповідними документами: свідоцтвами та сертифікатами.
Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, з метою використання якісних будівельних матеріалів під час виконання робіт, до тендерної документації обґрунтовано включено вимогу щодо надання учасників документів, які підтверджують залучення випробувальної лабораторії. Звертаємо увагу, що замовник жодним чином не обмежив можливість учасника залучення як власної так і сторонньої лабораторії. На ринку України працює велика кількість лабораторій, які займаються випробуванням будівельних матеріалів і учасник має можливість укласти договір на послуги з будь-якою з них.
08.05.2024, 09:04
Навіщо замовнику лабораторія з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції (при кап ремонті покрівлі)???
Загальне запитання щодо оголошення
Просимо надати роз'яснення, стосовно закупівлі "Згідно основного словника національного класифікатора України "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015:45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи («Капітальний ремонт покрівлі будівлі корпусу № 1 КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УМАНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, місто Умань, вулиця Шевченка, 50»)", а саме п. 6.2.3 "На підтвердження контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання будівельних матеріалів (зокрема але не виключно: щебінь природний, розчини будівельні) (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Послуги лабораторії з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції мають відповідати вимогам:
- Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764;
- ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»;
- ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками. Додатково, у складі пропозиції надається лист від лабораторії, адресований Замовнику, в якому лабораторія підтверджує можливість виконання контролю якості основних матеріалів, що використовуються для виконання робіт/надання послуг по даній закупівлі, із зазначенням назви процедури та її ідентифікатора на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель."
Навіщо лабораторія з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції (хоча дорожні роботи при кап ремонті покрівлі не ведуться)??? таким чином вбачається умисна дискримінація учасників закупівлі та зговір замовника з одним з учасників. Просимо негайно внести зміни в тендерну документацію і прибрати дискримінаційні вимоги
- Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764;
- ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»;
- ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками. Додатково, у складі пропозиції надається лист від лабораторії, адресований Замовнику, в якому лабораторія підтверджує можливість виконання контролю якості основних матеріалів, що використовуються для виконання робіт/надання послуг по даній закупівлі, із зазначенням назви процедури та її ідентифікатора на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель."
Навіщо лабораторія з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції (хоча дорожні роботи при кап ремонті покрівлі не ведуться)??? таким чином вбачається умисна дискримінація учасників закупівлі та зговір замовника з одним з учасників. Просимо негайно внести зміни в тендерну документацію і прибрати дискримінаційні вимоги
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 10.05.2024, 14:12)
Шановний Учасник! Предметом даної закупівлі є роботи з капітального ремонту покрівлі. Звертаємо увагу, що відповідно до відомості обсягів робіт (Додаток 1 до тендерної документації) крім безпосередньо робіт із ремонту покрівлі, підрядник має виконати роботи із ремонту цегляної кладки, заземлення, інші роботи (зокрема улаштування вимощення з асфальтобетонним покриттям). Під час виконання цих специфічних, як для ремонту покрівлі робіт, учасник повинен мати можливість забезпечити контроль якості відповідних матеріалів (суміші бетонні, розчини будівельні, цемент).
ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT) є діючим державним стандартом України. Відповідно до розділу 1 цього стандарту: цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог. Технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд, затверджений постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764 є діючим. Відповідно до пункту першого цього регламенту - цей Технічний регламент встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України. ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» є діючим державним стандартом України, який є складовою частиною комплексу нормативних документів, що регламентують вимоги до будівельних матеріалів (розділ – Національний вступ). ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» є діючим національним стандартом України. Відповідно до пункту 1 – стандарт застосовується під час організації робіт з оцінювання відповідності будівельних виробів на відповідність встановленим вимогам. Отже, всі вищевказані нормативні документи є діючими нормативними документами України. Випробувальна лабораторія, яка перевіряє якість будівельних матеріалів має відповідати вимогам цих нормативних документів, що підтверджується відповідними документами: свідоцтвами та сертифікатами.
Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, з метою використання якісних будівельних матеріалів під час виконання робіт, до тендерної документації обґрунтовано включено вимогу щодо надання учасників документів, які підтверджують залучення випробувальної лабораторії. Звертаємо увагу, що замовник жодним чином не обмежив можливість учасника залучення як власної так і сторонньої лабораторії. На ринку України працює велика кількість лабораторій, які займаються випробуванням будівельних матеріалів і учасник має можливість укласти договір на послуги з будь-якою з них.
ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT) є діючим державним стандартом України. Відповідно до розділу 1 цього стандарту: цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог. Технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд, затверджений постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764 є діючим. Відповідно до пункту першого цього регламенту - цей Технічний регламент встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України. ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» є діючим державним стандартом України, який є складовою частиною комплексу нормативних документів, що регламентують вимоги до будівельних матеріалів (розділ – Національний вступ). ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» є діючим національним стандартом України. Відповідно до пункту 1 – стандарт застосовується під час організації робіт з оцінювання відповідності будівельних виробів на відповідність встановленим вимогам. Отже, всі вищевказані нормативні документи є діючими нормативними документами України. Випробувальна лабораторія, яка перевіряє якість будівельних матеріалів має відповідати вимогам цих нормативних документів, що підтверджується відповідними документами: свідоцтвами та сертифікатами.
Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, з метою використання якісних будівельних матеріалів під час виконання робіт, до тендерної документації обґрунтовано включено вимогу щодо надання учасників документів, які підтверджують залучення випробувальної лабораторії. Звертаємо увагу, що замовник жодним чином не обмежив можливість учасника залучення як власної так і сторонньої лабораторії. На ринку України працює велика кількість лабораторій, які займаються випробуванням будівельних матеріалів і учасник має можливість укласти договір на послуги з будь-якою з них.
08.05.2024, 09:09
Порушення прав учасника закупівлі, встановлення вимог які суперечать вільній конкуренції
Загальне запитання щодо оголошення
Вимагати в учасника закупівлі надати копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання будівельних матеріалів (зокрема але не виключно: суміші бетонні, розчини будівельні, цемент) (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань).Послуги лабораторії з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції мають відповідати вимогам:
- Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764; ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»; - ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками.» безпідставно адже учасник закупівлі не являється виробником (асфальтобетонної суміші).
Звертаємо увагу, що ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» застосовується до виробників будівельних виробів, для контролю іиробництва, цитата з ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «1 ЗАВДАННЯ ТА СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Цей GP має намір забезпечити загальну основу розуміння системи контролю виробництва на підприємстві, що вимагає Директива на підтвердження її законних вимог.
Цей GP не застосовується безпосередньо. Але його положення можуть застосовуватись у вступних частинах гармонізованих технічних умов.
2 ПЕРЕДУМОВИ
Контроль виробництва на підприємстві
Мета контролю виробництва на підприємстві визначена в Директиві. Засвідчення відповідності не може бути здійснене за відсутності такого контролю. "Контроль виробництва на підприємстві" визначений у додатку III Директиви "як постійний внутрішній контроль виробництва, що здійснюється виробником. Всі елементи, вимоги та положення, ухвалені виробником, мають бути задокументовані у систематичному вигляді, у формі письмових правил та процедур. Ця документація з системи контролю виробництва забезпечує загальне розуміння дотримання якості та уможливлює перевірку досягнення необхідних характеристик виробу та ефективності функціонування системи контролю виробництва".
Контроль виробництва на підприємстві поєднує разом технологічні процеси і всі заходи, які забезпечують підтримку і перевірку відповідності продукції технічним умовам. Впровадження контролю може бути досягнуто повір-ками вимірювальних засобів і випробуваннями сировини та її складових, процесів, машин і вимірювального обладнання, включаючи властивості матеріалів продукції, а також використанням отриманих результатів.»
Також в ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» який застосовується до виробника продукції цитата ДСТУ Б А.1.2-1:2007 « 4 МЕТА ОЦІНЮВАННЯ ВІДПОВІДНОСТІ У БУДІВНИЦТВІ Діяльність учасників оцінювання відповідності спрямована на досягнення таких цілей: - забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, безпеки експлуатації, механічного опору та стійкості, пожежної безпеки продукції, енергозаощадження, захисту довкілля; - забезпечення захисту прав споживачів, запобігання недобросовісній конкуренції; - задоволення потреб виробників (постачальників) в оцінюванні відповідності продукції задля підвищення конкурентоздатності, розширення ринків збуту тощо».
Будівельні вироби - елемент будівельної конструкції (колона, ферма, ригель, плита, перекриття, панель стіни, арматурний каркас тощо), що виготовляється поза місцем її установки.
"Будівельні вироби" згадується у нормативному документі ДСТУ Б А.2.4-7:2009. Правила виконання архітектурно-будівельних креслень.
Звідси стає явним, що замовник умисно призводить до дискримінації та вимагає не обгрунтовані вимоги, виникає питання яким чином учасник маючи договір на Послуги лабораторії з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції може провести контроль виробництва асфальтобетонної суміші.
Вимагаємо видалити п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації в повному обсязі.
Адже не професійні дії уповноваженої особи замовника (необдумане копіювання без розуміння значення та застосування) призводять до дискримінації учасників та псування авторитету замовника, відповідно виникають підозри в зговорі з одним з учасників закупівлі, адже закупівля оголошується в 4 раз. Просимо з розумінням поставитись до зазначеної інформації та внести відповідні зміни в ТД, якщо замовник не виконає данну вимогу, учасник закупівлі буде оскаржувати закупівлю до АМКУ за звертатись в ДАСУ з клопотанням перевірити законність дій замовника.
Звертаємо увагу ст. 356. Кримінального кодексу України «Самоправство, тобто самовільне, всупереч установленому законом порядку, вчинення будь-яких дій, правомірність яких о спорюється окремим громадянином або підприємством, установою чи організацією, якщо такими діями була заподіяна значна шкода інтересам громадянина, державним чи громадським інтересам або інтересам власника, -
карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або пробаційним наглядом на строк до двох років.»
- Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764; ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»; - ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками.» безпідставно адже учасник закупівлі не являється виробником (асфальтобетонної суміші).
Звертаємо увагу, що ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» застосовується до виробників будівельних виробів, для контролю іиробництва, цитата з ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «1 ЗАВДАННЯ ТА СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Цей GP має намір забезпечити загальну основу розуміння системи контролю виробництва на підприємстві, що вимагає Директива на підтвердження її законних вимог.
Цей GP не застосовується безпосередньо. Але його положення можуть застосовуватись у вступних частинах гармонізованих технічних умов.
2 ПЕРЕДУМОВИ
Контроль виробництва на підприємстві
Мета контролю виробництва на підприємстві визначена в Директиві. Засвідчення відповідності не може бути здійснене за відсутності такого контролю. "Контроль виробництва на підприємстві" визначений у додатку III Директиви "як постійний внутрішній контроль виробництва, що здійснюється виробником. Всі елементи, вимоги та положення, ухвалені виробником, мають бути задокументовані у систематичному вигляді, у формі письмових правил та процедур. Ця документація з системи контролю виробництва забезпечує загальне розуміння дотримання якості та уможливлює перевірку досягнення необхідних характеристик виробу та ефективності функціонування системи контролю виробництва".
Контроль виробництва на підприємстві поєднує разом технологічні процеси і всі заходи, які забезпечують підтримку і перевірку відповідності продукції технічним умовам. Впровадження контролю може бути досягнуто повір-ками вимірювальних засобів і випробуваннями сировини та її складових, процесів, машин і вимірювального обладнання, включаючи властивості матеріалів продукції, а також використанням отриманих результатів.»
Також в ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» який застосовується до виробника продукції цитата ДСТУ Б А.1.2-1:2007 « 4 МЕТА ОЦІНЮВАННЯ ВІДПОВІДНОСТІ У БУДІВНИЦТВІ Діяльність учасників оцінювання відповідності спрямована на досягнення таких цілей: - забезпечення безпеки життя і здоров'я людини, безпеки експлуатації, механічного опору та стійкості, пожежної безпеки продукції, енергозаощадження, захисту довкілля; - забезпечення захисту прав споживачів, запобігання недобросовісній конкуренції; - задоволення потреб виробників (постачальників) в оцінюванні відповідності продукції задля підвищення конкурентоздатності, розширення ринків збуту тощо».
Будівельні вироби - елемент будівельної конструкції (колона, ферма, ригель, плита, перекриття, панель стіни, арматурний каркас тощо), що виготовляється поза місцем її установки.
"Будівельні вироби" згадується у нормативному документі ДСТУ Б А.2.4-7:2009. Правила виконання архітектурно-будівельних креслень.
Звідси стає явним, що замовник умисно призводить до дискримінації та вимагає не обгрунтовані вимоги, виникає питання яким чином учасник маючи договір на Послуги лабораторії з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкції може провести контроль виробництва асфальтобетонної суміші.
Вимагаємо видалити п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації в повному обсязі.
Адже не професійні дії уповноваженої особи замовника (необдумане копіювання без розуміння значення та застосування) призводять до дискримінації учасників та псування авторитету замовника, відповідно виникають підозри в зговорі з одним з учасників закупівлі, адже закупівля оголошується в 4 раз. Просимо з розумінням поставитись до зазначеної інформації та внести відповідні зміни в ТД, якщо замовник не виконає данну вимогу, учасник закупівлі буде оскаржувати закупівлю до АМКУ за звертатись в ДАСУ з клопотанням перевірити законність дій замовника.
Звертаємо увагу ст. 356. Кримінального кодексу України «Самоправство, тобто самовільне, всупереч установленому законом порядку, вчинення будь-яких дій, правомірність яких о спорюється окремим громадянином або підприємством, установою чи організацією, якщо такими діями була заподіяна значна шкода інтересам громадянина, державним чи громадським інтересам або інтересам власника, -
карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або пробаційним наглядом на строк до двох років.»
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 10.05.2024, 14:13)
Шановний Учасник! Предметом даної закупівлі є роботи з капітального ремонту покрівлі. Звертаємо увагу, що відповідно до відомості обсягів робіт (Додаток 1 до тендерної документації) крім безпосередньо робіт із ремонту покрівлі, підрядник має виконати роботи із ремонту цегляної кладки, заземлення, інші роботи (зокрема улаштування вимощення з асфальтобетонним покриттям). Під час виконання цих специфічних, як для ремонту покрівлі робіт, учасник повинен мати можливість забезпечити контроль якості відповідних матеріалів (суміші бетонні, розчини будівельні, цемент).
ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT) є діючим державним стандартом України. Відповідно до розділу 1 цього стандарту: цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог. Технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд, затверджений постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764 є діючим. Відповідно до пункту першого цього регламенту - цей Технічний регламент встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України. ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» є діючим державним стандартом України, який є складовою частиною комплексу нормативних документів, що регламентують вимоги до будівельних матеріалів (розділ – Національний вступ). ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» є діючим національним стандартом України. Відповідно до пункту 1 – стандарт застосовується під час організації робіт з оцінювання відповідності будівельних виробів на відповідність встановленим вимогам. Отже, всі вищевказані нормативні документи є діючими нормативними документами України. Випробувальна лабораторія, яка перевіряє якість будівельних матеріалів має відповідати вимогам цих нормативних документів, що підтверджується відповідними документами: свідоцтвами та сертифікатами.
Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, з метою використання якісних будівельних матеріалів під час виконання робіт, до тендерної документації обґрунтовано включено вимогу щодо надання учасників документів, які підтверджують залучення випробувальної лабораторії. Звертаємо увагу, що замовник жодним чином не обмежив можливість учасника залучення як власної так і сторонньої лабораторії. На ринку України працює велика кількість лабораторій, які займаються випробуванням будівельних матеріалів і учасник має можливість укласти договір на послуги з будь-якою з них. Дана закупівля оголошена в перший раз, тому незрозумілі необґрунтовані обвинувачення Замовника!
ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT) є діючим державним стандартом України. Відповідно до розділу 1 цього стандарту: цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог. Технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд, затверджений постановою КМУ від 20.12.2006 року №1764 є діючим. Відповідно до пункту першого цього регламенту - цей Технічний регламент встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України. ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби» є діючим державним стандартом України, який є складовою частиною комплексу нормативних документів, що регламентують вимоги до будівельних матеріалів (розділ – Національний вступ). ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення» є діючим національним стандартом України. Відповідно до пункту 1 – стандарт застосовується під час організації робіт з оцінювання відповідності будівельних виробів на відповідність встановленим вимогам. Отже, всі вищевказані нормативні документи є діючими нормативними документами України. Випробувальна лабораторія, яка перевіряє якість будівельних матеріалів має відповідати вимогам цих нормативних документів, що підтверджується відповідними документами: свідоцтвами та сертифікатами.
Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, з метою використання якісних будівельних матеріалів під час виконання робіт, до тендерної документації обґрунтовано включено вимогу щодо надання учасників документів, які підтверджують залучення випробувальної лабораторії. Звертаємо увагу, що замовник жодним чином не обмежив можливість учасника залучення як власної так і сторонньої лабораторії. На ринку України працює велика кількість лабораторій, які займаються випробуванням будівельних матеріалів і учасник має можливість укласти договір на послуги з будь-якою з них. Дана закупівля оголошена в перший раз, тому незрозумілі необґрунтовані обвинувачення Замовника!
08.05.2024, 09:20
Шановний замовник, просимо прибрати вимоги які обмежують вільну конкуренцію та приводять до дискримінації
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний замовник, просимо прибрати вимоги які обмежують вільну конкуренцію та приводять до дискримінації, а саме: п. 5.2.3 " Інженер з охорони праці (має бути сертифікованим інженером з охорони праці (будівництво) не нижче 2 категорії на підтвердження надається кваліфікаційний сертифікат, виданий в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2019 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат(и) із зазначенням номеру атестата акредитації органу із сертифікації персоналу та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату);" відповідно інженер з охорони праці не зобов'язаний проходити навчання в органах з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2019 в Національному агентстві з акредитації України він також як аналог може пройти Навчання працівників з охорони праці передбачено ст. 18 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. № 2694-XII (Закон про охорону праці), норми якої поширюються на всіх юр- і фізосіб, які використовують працю найманих осіб. та отримати відповідне кваліфікаційне посвідчення, відповідно ПУНКТ 1.4 ТИПОВОГО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАННЯ І ПЕРЕВІРКУ ЗНАНЬ З ПИТАНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ, ЗАТВЕРДЖЕНИЙ НАКАЗОМ ДЕРЖАВНИМ КОМІТЕТОМ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА ОХОРОНОЮ ПРАЦІ ВІД 26.01.2005 Р. № 15. Отже просимо внести зміни та прибрати дискримінацію та обмеження кола учасників!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 10.05.2024, 14:13)
Шановний Учасник!
Відповідно до пункту 22 Особливостей у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до статті 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. При цьому, відповідно до частини 1 статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Таким чином, діючим законодавством передбачено право замовника визначати кваліфікаційні критерії до учасника та спосіб документального підтвердження їх відповідності в залежності від специфіки предмету закупівлі. Дана вимога включена до тендерної документації з метою забезпечення охорони праці під час виконання робіт (які є небезпечними за своєю специфікою) учасник повинен мати сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво). Наявність цього спеціаліста передбачена Мінімальними вимогами з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, які затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, які передбачають наявність координатора з питань охорони праці. При цьому, координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій, зокрема, підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво). Щодо вимоги про надання кваліфікаційного сертифікату інженера з охорони праці, то вона також сформульована виключно відповідно до вимог чинного законодавства. Так, постановою КМУ від 23.05.2011 №554 затверджено перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять атестацію та затверджено порядок проведення такої атестації. Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять атестацію містить пункт 5 " Інжинірингова діяльність у сфері будівництва в частині координації дій всіх учасників будівництва.". Порядок проведення атестації передбачає наявність кваліфікаційного сертифікату - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668). Тобто, інженери з охорони праці (будівництво) повинні мати кваліфікаційні сертифікати, які підтверджують відповідність конкретного виконавця кваліфікаційним характеристикам професії. Таким чином, наявність інженера – охорони праці (будівництво) передбачена вказаним нормативним актом, а його наявність необхідна для забезпечення охорони праці під час виконання робіт (надання послуг).
З огляду на зазначене, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, замовник не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» щодо наявності у складі виконавців інженера з охорони праці.
Окрім цього, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє учасникам процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучати спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до пункту 22 Особливостей у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до статті 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. При цьому, відповідно до частини 1 статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Таким чином, діючим законодавством передбачено право замовника визначати кваліфікаційні критерії до учасника та спосіб документального підтвердження їх відповідності в залежності від специфіки предмету закупівлі. Дана вимога включена до тендерної документації з метою забезпечення охорони праці під час виконання робіт (які є небезпечними за своєю специфікою) учасник повинен мати сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво). Наявність цього спеціаліста передбачена Мінімальними вимогами з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, які затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, які передбачають наявність координатора з питань охорони праці. При цьому, координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій, зокрема, підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво). Щодо вимоги про надання кваліфікаційного сертифікату інженера з охорони праці, то вона також сформульована виключно відповідно до вимог чинного законодавства. Так, постановою КМУ від 23.05.2011 №554 затверджено перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять атестацію та затверджено порядок проведення такої атестації. Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять атестацію містить пункт 5 " Інжинірингова діяльність у сфері будівництва в частині координації дій всіх учасників будівництва.". Порядок проведення атестації передбачає наявність кваліфікаційного сертифікату - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668). Тобто, інженери з охорони праці (будівництво) повинні мати кваліфікаційні сертифікати, які підтверджують відповідність конкретного виконавця кваліфікаційним характеристикам професії. Таким чином, наявність інженера – охорони праці (будівництво) передбачена вказаним нормативним актом, а його наявність необхідна для забезпечення охорони праці під час виконання робіт (надання послуг).
З огляду на зазначене, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, замовник не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» щодо наявності у складі виконавців інженера з охорони праці.
Окрім цього, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє учасникам процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучати спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
09.05.2024, 13:00
Вимагаємо негайно внести зміни в тендерну документацію
Загальне запитання щодо оголошення
Просимо не порушувати чинне законодавство, ви в тендерній документації (далі- ТД) зазначаєте, що кошторис має бути "З урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281", але з ваших дій зрозуміло, що ніхто дану настанову і не читав. Своїми діями ви порушили п. 5.1 згаданої настанови, включіть здоровий глузд.
Візьміть на роботу людей, які вміють проводити закупівлі, або хоча б гуглом користувались, а зараз пишуть якусь дурню з голови і відкрито обманюють учасників. Мало того, що вимоги в ТД написали під одного учасника, та ще намагаються зробити все щоб порушити чинне законодавство. Пропонуємо внести зміни в ТД, і нарешті адекватно прописати вимоги, а то виходить по вказівці з сторони ви "прописуєте" вимоги. Незрозуміло навіщо проводити закупівлю, якщо вже з кимось наперед домовились.... Де відкритість, де справедливість ми вже мовчимо про економію коштів, та чесну конкуренцію з ваших дій зрозуміло, що це вас аж ніяк не цікавить! враховуючи вищевикладену інформацію замовник своїми діями (вимогами в тендерній документації) порушує ч. 4 ст.5, ч.1 ст.6, ч. 3 ст. 6 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII.
Візьміть на роботу людей, які вміють проводити закупівлі, або хоча б гуглом користувались, а зараз пишуть якусь дурню з голови і відкрито обманюють учасників. Мало того, що вимоги в ТД написали під одного учасника, та ще намагаються зробити все щоб порушити чинне законодавство. Пропонуємо внести зміни в ТД, і нарешті адекватно прописати вимоги, а то виходить по вказівці з сторони ви "прописуєте" вимоги. Незрозуміло навіщо проводити закупівлю, якщо вже з кимось наперед домовились.... Де відкритість, де справедливість ми вже мовчимо про економію коштів, та чесну конкуренцію з ваших дій зрозуміло, що це вас аж ніяк не цікавить! враховуючи вищевикладену інформацію замовник своїми діями (вимогами в тендерній документації) порушує ч. 4 ст.5, ч.1 ст.6, ч. 3 ст. 6 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 10.05.2024, 14:13)
Шановний Учасник! Предметом даної закупівлі є закупівлі робіт. Відповідно до пункту 1.1. Настанови - ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Виходячи з викладеного, в тендерній документації вказано щодо необхідності відповідності кошторису, який надається учасником, вимогам Настанови
10.05.2024, 16:59
ДЕ ВІДОМІСТЬ РЕСУРСІВ?????????????????
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний замовник, як можна порівнювати цінові пропозиції учасників коли вони всі будуть використовувати різні будівельні матеріали, не порушуйте законодавство, бо змушені будемо повідомити в ДАСУ!!!! ваші вимоги переходять всі межі
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 14.05.2024, 09:12)
за результатами розгляду Вашого запиту внесено зміни до тендерної документації відповідно до кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва".
14.05.2024, 09:13
Звертаємо Вашу увагу, що виявлено порушення законодавства
Загальне запитання щодо оголошення
Звертаємо Вашу увагу, що виявлено порушення законодавства, аналогічні порушення розглядалися в справі АМКУ за номером скарги UA-2024-01-17-007508-a.c1 та висвітлені в рішенні № 1957-р/пк-пз від 31.01.2024 відповідно до оголошення в системі прозоро UA-2024-01-17-007508-a "Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою "Б" Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області". Просимо ознайомитись та внести корективи в закупівлю.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 17.05.2024, 15:46)
Шановний учасник! Відповідно до пункту 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Ваше звернення не містить запиту щодо вимог тендерної документації та не містить вимог щодо усунення порушень під час проведення закупівлі. Для надання змістовної відповіді, просимо сформулювати ваше звернення відповідно до вимог пункту 54 Особливостей.
14.05.2024, 10:47
Щодо технічного завдання!
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник, просимо надати підсумкову відомість ресурсів для більш точного розрахунку вартості виконання робіт!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 17.05.2024, 15:46)
Шановний учасник! Відповідно до пункту 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт та затверджену проектну документацію. Наданої інформації повністю достатньо для підготовки тендерної пропозиції учасника.