Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 28.03.2024 21:49. Дата останніх змін - 09.05.2024 19:33

«Капітальний ремонт кабінетів відділення реабілітації 1-го поліклінічного відділення КНП «6-а міська поліклініка м. Львова», за адресою: м. Львів, вул. Медової Печери,1». (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-28-000042-a  
ID e6eabf42dce54679a703450c7c9eca90  
Ідентифікатор плану UA-P-2024-03-28-000024-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
2`355`527.20 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Комунальне некомерційне підприємство "6-а міська поліклініка м.Львова"  
Загальна очікувана вартість закупівлі 2`355`527.20 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля робіт  
Закупівля оголошена
28.03.24
Період уточнень
до 19.04.24
Період оскаржень
до 19.04.24
Подання пропозицій
до 22.04.24
Кваліфікація переможця
з 22.04.24
Пропозиції розглянуті
з 30.04.24
Завершена
09.05.24
01.04.2024, 19:57. ID: UA-2024-03-28-000042-a.c1
Скарга до АМКУ
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Рівень відношення «Капітальний ремонт кабінетів відділення реабілітації 1-го поліклінічного відділення КНП «6-а міська поліклініка м. Львова», за адресою: м. Львів, вул. Медової Печери,1». (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
СКАРГА щодо умов тендерної документації
Замовником – Комунальним некомерційним підприємством "6-а міська поліклініка м.Львова" (надалі – Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-28-000042-a на закупівлю про предмету: «Капітальний ремонт кабінетів відділення реабілітації 1-го поліклінічного відділення КНП «6-а міська поліклініка м. Львова», за адресою: м. Львів, вул. Медової Печери,1». (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Торги були оголошені 28 березня 2024;
Наше підприємство має значний досвід роботи у даній сфері та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять низку порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме:

1. Щодо вимоги про надання Учасником в складі пропозиції довідки про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договору між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції).

В ч. 3.7. розділу з ТД передбачено вимогу:
«Також Учасник в складі пропозиції, надає довідку про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договір між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції).»

Сформована замовником вимога унеможливлює нашу участь у процедурі закупівлі, адже у нас немає власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів чи укладеного договору з такою лабораторією.
Водночас, маючи багаторічний досвід виконання робіт аналогічних предмету закупівлі (для підтвердження надаємо копію будівельної ліцензії та копії аналогічних по предмету закупівлі договорів), ми можемо впевнено стверджувати, що обґрунтована необхідність в укладання договору з такою лабораторією у виконавців робіт з капітального ремонту відсутня.
Проводити вхідний контроль якості матеріалів потрібно лише виробникам продукції, до яких ми не відносимось.
Вважаємо, що за умов, коли виконання робіт проводиться із сертифікованих матеріалів повторний контроль якості будівельних матеріалів ще й в лабораторії є надмірною і недоцільною вимогою.
На додаток технічним завданням та проєктом договору наданим замовником у складі тендерної документації не передбачено вимог щодо надання послуг виконавцем з контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій.
За таких умов вимога тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі, є необґрунтованою, надмірною, такою, що не спрямована на відбір кваліфікованих учасників, а лише на створення додаткових перешкод потенційним учасникам.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

2. Щодо надання довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова».

В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу:
«Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження дос
1. Щодо вимоги про надання Учасником в складі пропозиції довідки про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договору між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції). 2. Щодо надання довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова». 3.) Щодо невірно зазначених підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі 4.) Щодо документального підтвердження наявності фінансової спроможності 5. Щодо надання фотокопій
1. Щодо вимоги про надання Учасником в складі пропозиції довідки про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договору між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції). В ч. 3.7. розділу з ТД передбачено вимогу: «Також Учасник в складі пропозиції, надає довідку про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договір між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції).» Сформована замовником вимога унеможливлює нашу участь у процедурі закупівлі, адже у нас немає власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів чи укладеного договору з такою лабораторією. Водночас, маючи багаторічний досвід виконання робіт аналогічних предмету закупівлі (для підтвердження надаємо копію будівельної ліцензії та копії аналогічних по предмету закупівлі договорів), ми можемо впевнено стверджувати, що обґрунтована необхідність в укладання договору з такою лабораторією у виконавців робіт з капітального ремонту відсутня. Проводити вхідний контроль якості матеріалів потрібно лише виробникам продукції, до яких ми не відносимось. Вважаємо, що за умов, коли виконання робіт проводиться із сертифікованих матеріалів повторний контроль якості будівельних матеріалів ще й в лабораторії є надмірною і недоцільною вимогою. На додаток технічним завданням та проєктом договору наданим замовником у складі тендерної документації не передбачено вимог щодо надання послуг виконавцем з контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій. За таких умов вимога тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі, є необґрунтованою, надмірною, такою, що не спрямована на відбір кваліфікованих учасників, а лише на створення додаткових перешкод потенційним учасникам. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 2. Щодо надання довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова». В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу: «Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова». Відносно нас відсутня підстава для відмови передбачена абз.14 п. 47 Особливостей (надаємо довідку в якості доказу). Проте з огляду на встановлену замовником вимогу, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку довільної форми, видану самим Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Сформувавши в вищенаведений спосіб вимогу, замовник поставив в залежність повноту та відповідність пропозицій учасників від свої власної волі. З незалежних від учасника причин замовник може відмовити в наданні такої довідки і цим створити непереборні бар’єри для участі в процедурі закупівлі. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже ще до кінцевого строку подання пропозицій замовнику уже буде відома інформація про склад учасників закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 3.) Щодо невірно зазначених підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу: «…11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.» Водночас, підпункт Підпункт 11 пункту 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 952 від 01.09.2023 сформульований наступним чином: 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; За таких умов вимоги тендерної документації замовника не узгоджуються з вимогами Особливостей. 4.) Щодо документального підтвердження наявності фінансової спроможності Додаток 1 містить інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Відповідно Розділу 4 додатку 1 Документації для підтвердження наявності фінансової спроможності учасники повинні надати: Розділ 4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Для юридичних осіб: - сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за 2023 рік, - сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за 2023 рік; - сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за 2023 рік. Для фізичних осіб-підприємців: - податкова декларація платника єдиного податку за 2023 рік. Оборот за попередній рік суб’єкта господарювання повинен бути не менше ніж очікувана вартість закупівлі. У випадку, якщо для Учасника законодавством не передбачено складання фінансової звітності, такий учасник, у складі своєї тендерної пропозиції подає пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання зазначених документів з посиланнями на відповідні нормативно-правові акти. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. *У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. Для підтвердження наявності фінансової можливості виконати робити по договору, у складі пропозиції учасникам необхідно подати: скан-копію оригіналу довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датованої(их) не раніше дати публікації оголошення про проведення закупівлі (повинна бути зазначена інформація про наявність або відсутність заборгованості за кредитними угодами); скан-копію оригіналу виписки з банку, виданої не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі, що підтверджує наявність в учасника коштів на рахунку у сумі не менше 1000000,00 грн (один мільйон грн 00 коп.). Додатково учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист про виконання робіт без авансового платежу. В якості підтвердження виконання даної вимоги ми готові надати фінансову звітність і гарантійний лист про виконання робіт без авансового платежу (додаємо як доказ). Проте вважаємо, що вимога замовника, що «Оборот за попередній рік суб’єкта господарювання повинен бути не менше ніж очікувана вартість закупівлі» не узгоджується з вимогами чинного законодавства, адже ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко передбачено, що « 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).» За таких умов замовник не вправі прописувати вимоги саме до «обороту», адже це не передбачено положеннями ст.16. Також вважаємо, що Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо надання довідок з банків в якості документального підтвердження наявності фінансової спроможності. Для критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», на відміну від всіх інших, Закон встановлює чіткий спосіб документального підтвердження, а саме, фінансову звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Також, очевидно, що вимога щодо наявності в учасника коштів на рахунку у сумі не менше 1000000,00 грн. є дискримінаційною, адже подати тендерну пропозицію зможуть лише ті учасники, які мають на рахунку не менше зазначеної суми. Навіть маючи на рахунку 999 999,00 грн, учасник не зможе взяти участь у тендері, адже його тендерна пропозиція не буде відповідати встановленій вимозі замовника. Наше підприємство активно веде господарську діяльність, постійно здійснюєзакупівлю матеріалів, оплачує надані нам іншими контрагентами послуги, виплачує заробітну плату працівникам, а не зберігає на своєму банківському рахунку кошти. Зважаючи на вищенаведені обставини, накопичення таких грошових активів з метою отримання виписки з банку для участі у тендері видається нам економічно недоцільним та неможливим. Аналогічне питання вже було предметом розгляду в Антимонопольному комітету (Рішення №18835 -р/пк-пз від 17.08.2021), в якому Колегія погодилися з позиція Скаржника щодо визнання дискримінаційною вимогу про надання довідки з банку про наявність на рахунку певної суми коштів. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. 5. Щодо надання фотокопій У Розділі 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовником була встановлена наступна вимога: «Для підтвердження зазначеної в довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору інформації учасник повинен надати: 3. Документи, що засвідчують факт виконання робіт за договорами, що вказані в довідці (скан-копії з оригіналів довідки форми №КБ-3 та фотокопії)». Ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, маємо тривалий та успішний досвід виконання аналогічних робіт, які є предметом даної процедури закупівлі, про що може свідчити чимала кількість укладених нами договорів. Так, на підтвердження виконання встановленої вимоги про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) за предметом закупівлі договору(ів) ми можемо надати Договір №679-к від 17.11.2021 року разом із документами, які підтверджують факт належного виконання робіт, а саме довідки форми №КБ-3 та Акт приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в. Проте вимога щодо надання фотокопій об’єктів для підтвердження факту виконання робіт за договорами видається нам надмірною і необґрунтованою. Не зрозуміло для чого Замовнику взагалі потрібні фотокопії, адже наявність аналогічного договору, листа-відгуку від Замовника за договором та довідок форми КБ-3 та КБ-2в є належним та достатнім підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічних договорів та Замовник, проаналізувавши дані документи, може встановити факт відповідності Учасника встановленим вимогам в тендерній документації.
Класифікація суті заперечення Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Обгрунтування
1. Щодо вимоги про надання Учасником в складі пропозиції довідки про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договору між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції). В ч. 3.7. розділу з ТД передбачено вимогу: «Також Учасник в складі пропозиції, надає довідку про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договір між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції).» Сформована замовником вимога унеможливлює нашу участь у процедурі закупівлі, адже у нас немає власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів чи укладеного договору з такою лабораторією. Водночас, маючи багаторічний досвід виконання робіт аналогічних предмету закупівлі (для підтвердження надаємо копію будівельної ліцензії та копії аналогічних по предмету закупівлі договорів), ми можемо впевнено стверджувати, що обґрунтована необхідність в укладання договору з такою лабораторією у виконавців робіт з капітального ремонту відсутня. Проводити вхідний контроль якості матеріалів потрібно лише виробникам продукції, до яких ми не відносимось. Вважаємо, що за умов, коли виконання робіт проводиться із сертифікованих матеріалів повторний контроль якості будівельних матеріалів ще й в лабораторії є надмірною і недоцільною вимогою. На додаток технічним завданням та проєктом договору наданим замовником у складі тендерної документації не передбачено вимог щодо надання послуг виконавцем з контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій. За таких умов вимога тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі, є необґрунтованою, надмірною, такою, що не спрямована на відбір кваліфікованих учасників, а лише на створення додаткових перешкод потенційним учасникам. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 2. Щодо надання довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова». В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу: «Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова». Відносно нас відсутня підстава для відмови передбачена абз.14 п. 47 Особливостей (надаємо довідку в якості доказу). Проте з огляду на встановлену замовником вимогу, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку довільної форми, видану самим Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Сформувавши в вищенаведений спосіб вимогу, замовник поставив в залежність повноту та відповідність пропозицій учасників від свої власної волі. З незалежних від учасника причин замовник може відмовити в наданні такої довідки і цим створити непереборні бар’єри для участі в процедурі закупівлі. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже ще до кінцевого строку подання пропозицій замовнику уже буде відома інформація про склад учасників закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 3.) Щодо невірно зазначених підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу: «…11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.» Водночас, підпункт Підпункт 11 пункту 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 952 від 01.09.2023 сформульований наступним чином: 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; За таких умов вимоги тендерної документації замовника не узгоджуються з вимогами Особливостей. 4.) Щодо документального підтвердження наявності фінансової спроможності Додаток 1 містить інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Відповідно Розділу 4 додатку 1 Документації для підтвердження наявності фінансової спроможності учасники повинні надати: Розділ 4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Для юридичних осіб: - сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за 2023 рік, - сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за 2023 рік; - сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за 2023 рік. Для фізичних осіб-підприємців: - податкова декларація платника єдиного податку за 2023 рік. Оборот за попередній рік суб’єкта господарювання повинен бути не менше ніж очікувана вартість закупівлі. У випадку, якщо для Учасника законодавством не передбачено складання фінансової звітності, такий учасник, у складі своєї тендерної пропозиції подає пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання зазначених документів з посиланнями на відповідні нормативно-правові акти. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. *У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. Для підтвердження наявності фінансової можливості виконати робити по договору, у складі пропозиції учасникам необхідно подати: скан-копію оригіналу довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датованої(их) не раніше дати публікації оголошення про проведення закупівлі (повинна бути зазначена інформація про наявність або відсутність заборгованості за кредитними угодами); скан-копію оригіналу виписки з банку, виданої не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі, що підтверджує наявність в учасника коштів на рахунку у сумі не менше 1000000,00 грн (один мільйон грн 00 коп.). Додатково учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист про виконання робіт без авансового платежу. В якості підтвердження виконання даної вимоги ми готові надати фінансову звітність і гарантійний лист про виконання робіт без авансового платежу (додаємо як доказ). Проте вважаємо, що вимога замовника, що «Оборот за попередній рік суб’єкта господарювання повинен бути не менше ніж очікувана вартість закупівлі» не узгоджується з вимогами чинного законодавства, адже ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко передбачено, що « 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).» За таких умов замовник не вправі прописувати вимоги саме до «обороту», адже це не передбачено положеннями ст.16. Також вважаємо, що Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо надання довідок з банків в якості документального підтвердження наявності фінансової спроможності. Для критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», на відміну від всіх інших, Закон встановлює чіткий спосіб документального підтвердження, а саме, фінансову звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Також, очевидно, що вимога щодо наявності в учасника коштів на рахунку у сумі не менше 1000000,00 грн. є дискримінаційною, адже подати тендерну пропозицію зможуть лише ті учасники, які мають на рахунку не менше зазначеної суми. Навіть маючи на рахунку 999 999,00 грн, учасник не зможе взяти участь у тендері, адже його тендерна пропозиція не буде відповідати встановленій вимозі замовника. Наше підприємство активно веде господарську діяльність, постійно здійснюєзакупівлю матеріалів, оплачує надані нам іншими контрагентами послуги, виплачує заробітну плату працівникам, а не зберігає на своєму банківському рахунку кошти. Зважаючи на вищенаведені обставини, накопичення таких грошових активів з метою отримання виписки з банку для участі у тендері видається нам економічно недоцільним та неможливим. Аналогічне питання вже було предметом розгляду в Антимонопольному комітету (Рішення №18835 -р/пк-пз від 17.08.2021), в якому Колегія погодилися з позиція Скаржника щодо визнання дискримінаційною вимогу про надання довідки з банку про наявність на рахунку певної суми коштів. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. 5. Щодо надання фотокопій У Розділі 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовником була встановлена наступна вимога: «Для підтвердження зазначеної в довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору інформації учасник повинен надати: 3. Документи, що засвідчують факт виконання робіт за договорами, що вказані в довідці (скан-копії з оригіналів довідки форми №КБ-3 та фотокопії)». Ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, маємо тривалий та успішний досвід виконання аналогічних робіт, які є предметом даної процедури закупівлі, про що може свідчити чимала кількість укладених нами договорів. Так, на підтвердження виконання встановленої вимоги про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) за предметом закупівлі договору(ів) ми можемо надати Договір №679-к від 17.11.2021 року разом із документами, які підтверджують факт належного виконання робіт, а саме довідки форми №КБ-3 та Акт приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в. Проте вимога щодо надання фотокопій об’єктів для підтвердження факту виконання робіт за договорами видається нам надмірною і необґрунтованою. Не зрозуміло для чого Замовнику взагалі потрібні фотокопії, адже наявність аналогічного договору, листа-відгуку від Замовника за договором та довідок форми КБ-3 та КБ-2в є належним та достатнім підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічних договорів та Замовник, проаналізувавши дані документи, може встановити факт відповідності Учасника встановленим вимогам в тендерній документації. Також, Замовником в тендерній документації не передбачено окремих вимог до фотокопій та до того, що саме на них повинно відображатися та зазначатися. За таких умов, є велика ймовірність того, що під час розгляду тендерних пропозицій Замовник суб’єктивно та на власний розсуд може дійти до висновку, що надані фотокопії не засвідчують факт виконання робіт, що зумовить відхилення нашої пропрозиції. Отже, враховуючи все зазначене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Причина відхилення скаргиСкасована автором
Повернено як помилкове
01.04.2024, 21:06. ID: UA-2024-03-28-000042-a.a2
Скарга до АМКУ
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Рівень відношення «Капітальний ремонт кабінетів відділення реабілітації 1-го поліклінічного відділення КНП «6-а міська поліклініка м. Львова», за адресою: м. Львів, вул. Медової Печери,1». (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
СКАРГА щодо умов тендерної документації
Замовником – Комунальним некомерційним підприємством "6-а міська поліклініка м.Львова" (надалі – Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-28-000042-a на закупівлю про предмету: «Капітальний ремонт кабінетів відділення реабілітації 1-го поліклінічного відділення КНП «6-а міська поліклініка м. Львова», за адресою: м. Львів, вул. Медової Печери,1». (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Торги були оголошені 28 березня 2024;
Наше підприємство має значний досвід роботи у даній сфері та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять низку порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі
1. Щодо вимоги про надання Учасником в складі пропозиції довідки про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договору між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції).
В ч. 3.7. розділу з ТД передбачено вимогу: «Також Учасник в складі пропозиції, надає довідку про наявність власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію або договір між учасником закупівлі і сертифікованою лабораторією контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій (підтверджуючі документи надати в складі пропозиції).» Сформована замовником вимога унеможливлює нашу участь у процедурі закупівлі, адже у нас немає власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів чи укладеного договору з такою лабораторією. Водночас, маючи багаторічний досвід виконання робіт аналогічних предмету закупівлі (для підтвердження надаємо копію будівельної ліцензії та копії аналогічних по предмету закупівлі договорів), ми можемо впевнено стверджувати, що обґрунтована необхідність в укладання договору з такою лабораторією у виконавців робіт з капітального ремонту відсутня. Проводити вхідний контроль якості матеріалів потрібно лише виробникам продукції, до яких ми не відносимось. Вважаємо, що за умов, коли виконання робіт проводиться із сертифікованих матеріалів повторний контроль якості будівельних матеріалів ще й в лабораторії є надмірною і недоцільною вимогою. На додаток технічним завданням та проєктом договору наданим замовником у складі тендерної документації не передбачено вимог щодо надання послуг виконавцем з контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій. За таких умов вимога тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі, є необґрунтованою, надмірною, такою, що не спрямована на відбір кваліфікованих учасників, а лише на створення додаткових перешкод потенційним учасникам. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Класифікація суті заперечення Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Обгрунтування
Сформована замовником вимога унеможливлює нашу участь у процедурі закупівлі, адже у нас немає власної атестованої лабораторії контролю якості будівельних матеріалів чи укладеного договору з такою лабораторією. Водночас, маючи багаторічний досвід виконання робіт аналогічних предмету закупівлі (для підтвердження надаємо копію будівельної ліцензії та копії аналогічних по предмету закупівлі договорів), ми можемо впевнено стверджувати, що обґрунтована необхідність в укладання договору з такою лабораторією у виконавців робіт з капітального ремонту відсутня. Проводити вхідний контроль якості матеріалів потрібно лише виробникам продукції, до яких ми не відносимось. Вважаємо, що за умов, коли виконання робіт проводиться із сертифікованих матеріалів повторний контроль якості будівельних матеріалів ще й в лабораторії є надмірною і недоцільною вимогою. На додаток технічним завданням та проєктом договору наданим замовником у складі тендерної документації не передбачено вимог щодо надання послуг виконавцем з контролю якості будівельних матеріалів та конструкцій. За таких умов вимога тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі, є необґрунтованою, надмірною, такою, що не спрямована на відбір кваліфікованих учасників, а лише на створення додаткових перешкод потенційним учасникам. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
2. Щодо надання довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова».
В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу: «Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «6-а міська поліклініка м. Львова». Відносно нас відсутня підстава для відмови передбачена абз.14 п. 47 Особливостей (надаємо довідку в якості доказу). Проте з огляду на встановлену замовником вимогу, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку довільної форми, видану самим Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Сформувавши в вищенаведений спосіб вимогу, замовник поставив в залежність повноту та відповідність пропозицій учасників від свої власної волі. З незалежних від учасника причин замовник може відмовити в наданні такої довідки і цим створити непереборні бар’єри для участі в процедурі закупівлі. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже ще до кінцевого строку подання пропозицій замовнику уже буде відома інформація про склад учасників закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Класифікація суті заперечення Інші умови договору
Інші умови договору
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Обгрунтування
Відносно нас відсутня підстава для відмови передбачена абз.14 п. 47 Особливостей (надаємо довідку в якості доказу). Проте з огляду на встановлену замовником вимогу, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку довільної форми, видану самим Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Сформувавши в вищенаведений спосіб вимогу, замовник поставив в залежність повноту та відповідність пропозицій учасників від свої власної волі. З незалежних від учасника причин замовник може відмовити в наданні такої довідки і цим створити непереборні бар’єри для участі в процедурі закупівлі. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже ще до кінцевого строку подання пропозицій замовнику уже буде відома інформація про склад учасників закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
3.) Щодо невірно зазначених підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу:«…11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.» Водночас, підпункт Підпункт 11 пункту 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 952 від 01.09.2023 сформульований наступним чином: 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; За таких умов вимоги тендерної документації замовника не узгоджуються з вимогами Особливостей.
Класифікація суті заперечення Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Обгрунтування
В ч. 3.6. розділу 3 ТД передбачено вимогу:«…11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.» Водночас, підпункт Підпункт 11 пункту 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 952 від 01.09.2023 сформульований наступним чином: 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; За таких умов вимоги тендерної документації замовника не узгоджуються з вимогами Особливостей.
4.) Щодо документального підтвердження наявності фінансової спроможності
Додаток 1 містить інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Відповідно Розділу 4 додатку 1 Документації для підтвердження наявності фінансової спроможності учасники повинні надати: Розділ 4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Для юридичних осіб: - сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за 2023 рік, - сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за 2023 рік; - сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за 2023 рік. Для фізичних осіб-підприємців: - податкова декларація платника єдиного податку за 2023 рік. Оборот за попередній рік суб’єкта господарювання повинен бути не менше ніж очікувана вартість закупівлі. У випадку, якщо для Учасника законодавством не передбачено складання фінансової звітності, такий учасник, у складі своєї тендерної пропозиції подає пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання зазначених документів з посиланнями на відповідні нормативно-правові акти. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. *У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. Для підтвердження наявності фінансової можливості виконати робити по договору, у складі пропозиції учасникам необхідно подати: скан-копію оригіналу довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датованої(их) не раніше дати публікації оголошення про проведення закупівлі (повинна бути зазначена інформація про наявність або відсутність заборгованості за кредитними угодами); скан-копію оригіналу виписки з банку, виданої не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі, що підтверджує наявність в учасника коштів на рахунку у сумі не менше 1000000,00 грн (один мільйон грн 00 коп.). Додатково учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист про виконання робіт без авансового платежу. В якості підтвердження виконання даної вимоги ми готові надати фінансову звітність і гарантійний лист про виконання робіт без авансового платежу (додаємо як доказ). Проте вважаємо, що вимога замовника, що «Оборот за попередній рік суб’єкта господарювання повинен бути не менше ніж очікувана вартість закупівлі» не узгоджується з вимогами чинного законодавства, адже ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко передбачено, що « 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).» За таких умов замовник не вправі прописувати вимоги саме до «обороту», адже це не передбачено положеннями ст.16. Також вважаємо, що Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо надання довідок з банків в якості документального підтвердження наявності фінансової спроможності. Для критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», на відміну від всіх інших, Закон встановлює чіткий спосіб документального підтвердження, а саме, фінансову звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Також, очевидно, що вимога щодо наявності в учасника коштів на рахунку у сумі не менше 1000000,00 грн. є дискримінаційною, адже подати тендерну пропозицію зможуть лише ті учасники, які мають на рахунку не менше зазначеної суми. Навіть маючи на рахунку 999 999,00 грн, учасник не зможе взяти участь у тендері, адже його тендерна пропозиція не буде відповідати встановленій вимозі замовника. Наше підприємство активно веде господарську діяльність, постійно здійснюєзакупівлю матеріалів, оплачує надані нам іншими контрагентами послуги, виплачує заробітну плату працівникам, а не зберігає на своєму банківському рахунку кошти. Зважаючи на вищенаведені обставини, накопичення таких грошових активів з метою отримання виписки з банку для участі у тендері видається нам економічно недоцільним та неможливим. Аналогічне питання вже було предметом розгляду в Антимонопольному комітету (Рішення №18835 -р/пк-пз від 17.08.2021), в якому Колегія погодилися з позиція Скаржника щодо визнання дискримінаційною вимогу про надання довідки з банку про наявність на рахунку певної суми коштів. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Класифікація суті заперечення Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю
Тип вимоги Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Обгрунтування
Проте вважаємо, що вимога замовника, що «Оборот за попередній рік суб’єкта господарювання повинен бути не менше ніж очікувана вартість закупівлі» не узгоджується з вимогами чинного законодавства, адже ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко передбачено, що « 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).» За таких умов замовник не вправі прописувати вимоги саме до «обороту», адже це не передбачено положеннями ст.16. Також вважаємо, що Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо надання довідок з банків в якості документального підтвердження наявності фінансової спроможності. Для критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», на відміну від всіх інших, Закон встановлює чіткий спосіб документального підтвердження, а саме, фінансову звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Також, очевидно, що вимога щодо наявності в учасника коштів на рахунку у сумі не менше 1000000,00 грн. є дискримінаційною, адже подати тендерну пропозицію зможуть лише ті учасники, які мають на рахунку не менше зазначеної суми. Навіть маючи на рахунку 999 999,00 грн, учасник не зможе взяти участь у тендері, адже його тендерна пропозиція не буде відповідати встановленій вимозі замовника. Наше підприємство активно веде господарську діяльність, постійно здійснюєзакупівлю матеріалів, оплачує надані нам іншими контрагентами послуги, виплачує заробітну плату працівникам, а не зберігає на своєму банківському рахунку кошти. Зважаючи на вищенаведені обставини, накопичення таких грошових активів з метою отримання виписки з банку для участі у тендері видається нам економічно недоцільним та неможливим. Аналогічне питання вже було предметом розгляду в Антимонопольному комітету (Рішення №18835 -р/пк-пз від 17.08.2021), в якому Колегія погодилися з позиція Скаржника щодо визнання дискримінаційною вимогу про надання довідки з банку про наявність на рахунку певної суми коштів. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
5. Щодо надання фотокопій
У Розділі 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовником була встановлена наступна вимога: «Для підтвердження зазначеної в довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору інформації учасник повинен надати: 3. Документи, що засвідчують факт виконання робіт за договорами, що вказані в довідці (скан-копії з оригіналів довідки форми №КБ-3 та фотокопії)». Ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, маємо тривалий та успішний досвід виконання аналогічних робіт, які є предметом даної процедури закупівлі, про що може свідчити чимала кількість укладених нами договорів. Так, на підтвердження виконання встановленої вимоги про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) за предметом закупівлі договору(ів) ми можемо надати Договір №679-к від 17.11.2021 року разом із документами, які підтверджують факт належного виконання робіт, а саме довідки форми №КБ-3 та Акт приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в. Проте вимога щодо надання фотокопій об’єктів для підтвердження факту виконання робіт за договорами видається нам надмірною і необґрунтованою. Не зрозуміло для чого Замовнику взагалі потрібні фотокопії, адже наявність аналогічного договору, листа-відгуку від Замовника за договором та довідок форми КБ-3 та КБ-2в є належним та достатнім підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічних договорів та Замовник, проаналізувавши дані документи, може встановити факт відповідності Учасника встановленим вимогам в тендерній документації. Також, Замовником в тендерній документації не передбачено окремих вимог до фотокопій та до того, що саме на них повинно відображатися та зазначатися. За таких умов, є велика ймовірність того, що під час розгляду тендерних пропозицій Замовник суб’єктивно та на власний розсуд може дійти до висновку, що надані фотокопії не засвідчують факт виконання робіт, що зумовить відхилення нашої пропрозиції. Отже, враховуючи все зазначене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Класифікація суті заперечення Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Обгрунтування
Ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, маємо тривалий та успішний досвід виконання аналогічних робіт, які є предметом даної процедури закупівлі, про що може свідчити чимала кількість укладених нами договорів. Так, на підтвердження виконання встановленої вимоги про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) за предметом закупівлі договору(ів) ми можемо надати Договір №679-к від 17.11.2021 року разом із документами, які підтверджують факт належного виконання робіт, а саме довідки форми №КБ-3 та Акт приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в. Проте вимога щодо надання фотокопій об’єктів для підтвердження факту виконання робіт за договорами видається нам надмірною і необґрунтованою. Не зрозуміло для чого Замовнику взагалі потрібні фотокопії, адже наявність аналогічного договору, листа-відгуку від Замовника за договором та довідок форми КБ-3 та КБ-2в є належним та достатнім підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічних договорів та Замовник, проаналізувавши дані документи, може встановити факт відповідності Учасника встановленим вимогам в тендерній документації. Також, Замовником в тендерній документації не передбачено окремих вимог до фотокопій та до того, що саме на них повинно відображатися та зазначатися. За таких умов, є велика ймовірність того, що під час розгляду тендерних пропозицій Замовник суб’єктивно та на власний розсуд може дійти до висновку, що надані фотокопії не засвідчують факт виконання робіт, що зумовить відхилення нашої пропрозиції. Отже, враховуючи все зазначене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Дата розгляду скарги11.04.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Рішення органу оскарження виконано
Виконана замовником