Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 29.03.2024 11:33. Дата останніх змін - 13.05.2024 00:04

за кодом за ДК 021:2015 – 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (ремонтний хомут) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-29-003370-a  
ID 07154e3f85dd4967baba3d2782c55afb  
Загальна очікувана вартість закупівлі
550`860.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника КП виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства  
Загальна очікувана вартість закупівлі 550`860.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
29.03.24
Період уточнень
до 06.04.24
Період оскаржень
до 06.04.24
Подання пропозицій
до 09.04.24
Аукціон
09.04.24
Кваліфікація переможця
з 09.04.24
Торги відмінено
13.05.24
02.04.2024, 11:19
Дискримінаційні вимоги
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, у додатку 1 до тендерної документації передбачено наступні вимоги:
«Учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- Нотаріально засвідчену копію гарантійного листа виробника обладнання, яким підтверджується можливість поставки (виготовлення) предмета закупівлі у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та тендерною пропозицією Учасника торгів, з обов’язковим зазначенням найменування та кількості предмета закупівлі та посиланням на номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель (у разі, якщо Учасник не є виробником).
- Нотаріально засвідчену копію листа заводу виробника обладнання на фірмовому бланку з печаткою та підписом уповноваженої особи, щодо підтвердження офіційної гарантії на обладнання, що повинна складати - не менше 5 років»
- Копії наступних сертифікатів виробника:
· сертифікат системи менеджменту якості на підприємстві ISO9001;
· сертифікат системи екологічного менеджменту на підприємстві ISO14001».

1. Вказані вимоги ставлять учасників у залежність від третіх осіб. Правила складання гарантійних листів регламентуються Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55. Гарантійний лист про виконання певних робіт, надання послуг чи поставку товарів підписує лише керівник підприємства, установи, організації. До внесення змін до Господарського та Цивільного кодексів України гарантійні листи обов’язково засвідчували гербовою чи основною печаткою підприємства, установи, організації. На даний час зміни, що внесені до ГКУ та ЦКУ не зобов’язують суб’єктів господарської діяльності використовувати печатки. У разі відсутності печатки на гарантійному листі підпис керівника, на прохання контрагента, може бути підтверджений нотаріально.
Тому вимоги надати нотаріально засвідчені копії листів заводу виробника обладнання суперечать чинному законодавству та є дискримінаційними.
2. Сертифікація на систему управління якістю ISO 9001 та на систему екологічного менеджменту на підприємстві ISO14001 передбачає перевірку підприємства, а не самого товару.
Крім того, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Необов’язковість сертифікації вказана у самому стандарті. Зокрема, прописана можливість застосування, а не обов’язковість. Так, у державному стандарті ДСТУ ISO 14001 зазначено: «Цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити і виконувати екологічну політику та завдання, ураховуючи правові й інші вимоги».
Вартість отримання сертифіката ISO може становити 30 000,00 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності.
Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально.
Закупівля «за кодом за ДК 021:2015 – 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (ремонтний хомут)» оголошена 29.03.2024 р., кінцевий термін подання пропозицій 06.04.2024 р. 00:00 год., що унеможливлює своєчасне отримання сертифікату ISO та надання його у складі тендерної пропозиції, а відтак ставить у нерівні, а саме дискримінаційні, умови з учасниками, які на кінцеву дату подання тендерних пропозицій мають в наявності вищезазначені сертифікати ISO.

Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимагаємо усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2024, 16:43)
Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію в частині засвідчення копій документів. Також тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до Статті 23 Закону про публічні закупівлі Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Сертифікат ISO 9001 це міжнародний стандарт, який визначає вимоги до системи управління якістю в організації. Це набір правил і процедур, які допомагають виробнику покращити свої бізнес-процеси та забезпечити високу якість продукції яку він виробляє. КП ВУВКГ у своїй роботі має за мету використовувати лише якісні матеріали та обладнання від провідних вітчизняних та світових виробників, що в подальшому гарантує якість послуг що надаються мешканцям міста. Наявність у виробника обладнання сертифікату ISO 9001 і є підтвердженням високої якості виробничих процесів, та, як наслідок, якості обладнання. КП ВУВКГ у своїй роботі керується принципами захисту довкілля і намагається зменшувати негативний вплив від своєї роботи на навколишнє середовище, отже, вважає необхідним виконання аналогічних вимог виробниками обладнання. Сертифікат ISO14001 є підтвердженням того, що виробник обладнання, яке пропонується для участі в тендері, також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і виробництво обладнання не завдає шкоди навколишньому середовищу. В результаті моніторингу предмету закупівлі було з”ясовано, що обладнання не є специфічним та представлено в Україні у достатньо широкому асортименті. Кожен потенційний учасник тендеру має можливість пропонувати обладнання будь якого виробника (виробників), яке відповідає технічним вимогам Тендерної документації. Враховуючи все перераховане вище, замовник наголошує, що вимога не є дискримінаційна але обов’язкова.
02.04.2024, 11:25
щодо технічних вимог
Загальне запитання щодо оголошення
потенційного Учасника виникли наступні питання та зауваження.
Згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі за кодом за ДК 021:2015 – 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (ремонтний хомут)». Учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- Нотаріально засвідчену копію гарантійного листа виробника обладнання, яким підтверджується можливість поставки (виготовлення) предмета закупівлі у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та тендерною пропозицією Учасника торгів, з обов’язковим зазначенням найменування та кількості предмета закупівлі та посиланням на номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель (у разі, якщо Учасник не є виробником).
- Нотаріально засвідчену копію листа заводу виробника обладнання на фірмовому бланку з печаткою та підписом уповноваженої особи, щодо підтвердження офіційної гарантії на обладнання, що повинна складати - не менше 5 років.
Відповідно до ст. 75 Закону України «Про нотаріат» нотаріуси, посадові особи органів місцевого самоврядування та посадові особи консульських установ України, які вчиняють нотаріальні дії, засвідчують вірність копій документів, виданих юридичними особами, за умови що ці документи не суперечать закону, мають юридичне значення і засвідчення вірності їх копій не заборонено законом. Як бачимо, норми чинного законодавства надають право засвідчення копій не тільки нотаріусам, але й посадовим особам органів місцевого самоврядування та посадовим особам консульських установ України. В нашому випадку вимогами Замовника передбачено тільки посвідчення нотаріусом. Варто зазначити, що в умовах воєнного стану нотаріуси діють не на всій території України або не мають доступу до відповідних державних реєстрів для проведення необхідних нотаріальних дій. Натомість в такому випадку юридичні та фізичні особи мають законне право звернутися до вчинення певних нотаріальних до відповідних посадових осіб органів місцевого самоврядування. Однак, тендерна документації не передбачає можливості посвідчення копії документів не нотаріусом, а іншою особою, визначеною ст. 75 Закону України «Про нотаріат», що призводить до встановлення дискримінаційних вимог у випадку, якщо потенційні учасники не мають внаслідок об’єктивних причин (ведення бойових дій на певній території) доступу до нотаріусів.
Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. При цьому замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Так само, зазначені вимоги тендерної документації суперечать й іншим положенням чинного законодавства. Зокрема, згідно Додатку 2 до Тендерної документації Учасник надає: «…копію листа….на фірмовому бланку з печаткою та підписом уповноваженої особи…». Відповідно до ст. 58-1 Господарського кодексу України суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.
Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи - підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом. Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.
Таким чином, вимога про надання копії листа з печаткою не тільки не відповідає нормам чинного законодавства, але й має дискримінаційний характер.
Крім того, враховуючи положення Господарського кодексу України просимо повідомити, в якому саме нормативно-правому акті встановлена вимога про обов’язковість нотаріального посвідчення копій документів тендерної пропозиції. Також просимо повідомити з посиланням на конкретні норми чиного законодаства, з урахуванням вимоги про надання копій нотаріально засвідчених документів, на якій підставі та з якою метою Учасники позбавлені законного права надавати оригінали документів або подавати документи у формі електронного документу в складі тендерної документації, а зобов’язані надавати саме копії нотаріально засвідчених документів.
Також просимо надати обґрунтування відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» встановлених технічних, якісних, кількісних та інших характеристик щодо предмета закупівлі, особливо стосовно вимоги про нотаріальне засвідчення копій певних документів
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2024, 16:44)
Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію в частині засвідчення копій документів.
05.04.2024, 15:09
щодо засвідчення копій
Загальне запитання щодо оголошення
02.04.2024 року Учасник звернувся до замовника із зверненням щодо надання пояснень стосовно того, в якому саме нормативно-правому акті встановлена вимога про обов’язковість нотаріального посвідчення копій документів тендерної пропозиції, враховуючи положення господарського кодексу України про те, що орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом. Також Учасник просив повідомити з посиланням на конкретні норми чинного законодавства, з урахуванням вимоги про надання копій нотаріально засвідчених документів, на якій підставі та з якою метою Учасники позбавлені законного права надавати оригінали документів або подавати документи у формі електронного документу в складі тендерної документації, а зобов’язані надавати саме копії нотаріально засвідчених документів.
Крім цього, Учасник в своєму зверненні просив надати обґрунтування встановлених технічних, якісних, кількісних та інших характеристик щодо предмета закупівлі, особливо стосовно вимоги про нотаріальне засвідчення копій певних документів.
В своїй відповіді від 04.04.3024 року Замовник на жодне із поставлених питань не надав відповідь або пояснення. Враховуючи даний факт, повторно вимагаємо надати обґрунтовану та чітку відповідь за результатами розгляду звернень від 02.04.2024 року та від 05.04.2024 року із посиланням на конкретні норми чинного законодавства.
Також просимо пояснити наступне. Умовами тендерної документації визначено, що Учасник надає:
- Нотаріально (або засвідчену належним чином уповноваженим органом чи особою) засвідчену копію (або оригінал) гарантійного листа виробника обладнання, яким підтверджується можливість поставки (виготовлення) предмета закупівлі у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та тендерною пропозицією Учасника торгів, з обов’язковим зазначенням найменування та кількості предмета закупівлі та посиланням на номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель (у разі, якщо Учасник не є виробником).
- Нотаріально засвідчену копію (або засвідчену належним чином уповноваженим органом чи особою) засвідчену копію (або оригінал) листа заводу виробника обладнання на фірмовому бланку з печаткою (за наявністю ) та підписом уповноваженої особи, щодо підтвердження офіційної гарантії на обладнання, що повинна складати - не менше 5 років.
З огляду на це виникає питання: у разі надання оригіналу необхідного документу чи повинен бути він засвідчений нотаріусом або уповноваженим органом чи особою? Якщо вимога про засвідчення стосується і оригіналу документу, то вона не відповідає нормам чинного законодавства та повинна буди виключена з тендерної документації. Адже нотаріус або уповноважений орган чи особа відповідно до Закону України «Про нотаріат» наділені повноваженнями засвідчувати виключно копії документів, а не їх оригінали. Отже, така вимога не може бути виконана учасником з огляду на її незаконність. Тому просимо надати пояснення, в якому саме вигляді повинен бути наданий оригінал листа заводу виробника на підтвердження офіційної гарантії та оригінал гарантійного листа на підтвердження можливості поставки
У випадку надання неповних відповідей на поставлені питання або не чітких пояснень, Учасник залишає за собою право на звернення до органу фінансового контролю для отримання правової оцінки дій Замовника
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 08.04.2024, 16:55)
Доброго дня! У разі, якщо учасник подає оригінал документу (вимоги до оформлення зазначені в тендерній документації), надання додаткових завірених копій даного документу не вимагається.