Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 07.03.2024 16:09. Дата останніх змін - 22.04.2024 10:49

Капітальний ремонт електродвигунів -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-07-010809-a  
ID 408d47aaf8264ad7939a3fc4eea0f36e  
Ідентифікатор плану UA-P-2024-03-07-001989-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
858`940.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника ПрАТ "Черкаське хімволокно"  
Загальна очікувана вартість закупівлі 858`940.00 Гривня (без ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
07.03.24
Період уточнень
до 13.03.24
Період оскаржень
до 13.03.24
Подання пропозицій
до 16.03.24
Аукціон
18.03.24
Кваліфікація переможця
з 18.03.24
Пропозиції розглянуті
з 10.04.24
Завершена
22.04.24
12.03.2024, 10:00. ID: UA-2024-03-07-010809-a.a1
Вимога (Скарга)
Сертифікат відповідності або атестат акредитації.
Шановний Замовник! У тендерній документації Вами встановлено вимогу, згідно з якою Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, крім іншого, оригінал або завірену Учасником копію:
- сертифікату відповідності на систему управління якістю, що посвідчує відповідність системи управління якістю на ремонт електроустаткування, виготовлення запасних частин до електроустаткування вимогам ДСТУ ISO 9011 «Системи управління якістю. Вимоги»;
- діючого Атестату акредитації (або іншого документу), яке засвідчує компетентність випробувальної станції (лабораторії) вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» на випробування електродвигунів змінного струму, зокрема: опору ізоляції обмоток, випробної напруги частотою 50 Гц, температуру сталі статора, температуру підшипників, віброшвидкість, вібропереміщення. Діапазон вимірювання вказаних величин повинен включати в себе випробувальні параметри вказані в цьому технічному завданні та СОУ-НЕЕ 20.302:2020 «Норми випробування електрообладнання» для даного типу електродвигунів.

Вважаємо, вищезазначену вимогу дискримінаційною з огляду на нижчевикладене:

1. У рішенні від 15.03.2013р. №184-р/пк-ск постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель встановлено, що: «відповідно до Національного стандарту України ДСТУ ISO 9011 вимоги до систем управління якістю, установлені у цьому стандарті, доповнюють вимоги до продукції. Згідно з розділом «НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП» національного стандарту ДСТУ ISO 9011 «Системи управління якістю. Вимоги» цей стандарт рекомендовано застосовувати для сертифікування систем управління якістю. Отже, застосування стандарту носить рекомендаційний характер, а його отримання не є обов’язковим».
Разом з тим, вимога щодо надання Учасником сертифіката ISO 9011 «Системи управління якістю. Вимоги» встановлена Замовником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, тобто щодо менеджменту компанії, а не самих Послуг з ремонту і технічного обслуговування техніки – код ДК 021:2015 - 50530000-9 (Капітальний ремонт електродвигунів). Звертаємо увагу на те, що предметом закупівлі в даному аукціоні є саме вказані Послуги. Управління ж якістю згідно з ДСТУ ISO 9011 надається не стосовно конкретного предмета закупівлі, а щодо управління діяльністю організації з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на діяльність організації.
Звідси постає питання: «яким чином наявність зазначеного сертифіката підтверджує належне виконання технічних вимог, установлених у тендерній документації?».
Зі змісту вищевикладеного вбачається, що сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Крім того, вартість отримання такого сертифіката покладає на потенційного Учасника додаткові витрати для його оформлення, що не є обов’язковим у сфері діяльності Учасника закупівлі. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише Учасники, які зможуть надати вищезазначений сертифікат, що є дискримінацією до Учасників, у т. ч. тих, що не зобов’язані мати та / або не мають сертифікат на систему управління якістю. При цьому фактично не враховується технічна компетентність таких Учасників, про що останні мають відповідні документи, та той факт, що у наданні Послуг, які вказані у предметі закупівлі, такі Учасники мають багаторічний досвід роботи. Внаслідок вказаного відбувається суттєве зменшення потенційних Учасників закупівлі, і, як наслідок, зменшення пропозицій на закупівлю, що порушує основний принцип закупівель - принцип максимальної економії та ефективності.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) – закупівлі здійснюються за принципами: недискримінації Учасників та рівне ставлення до них; п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону – запобігання корупційним діям і зловживанням; згідно з ч. 4 ст. 5 Закону – Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників; відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Зважаючи на все вищевикладене, з метою уникнення дискримінації Учасників, пропонуємо внести зміни в тендерну документацію шляхом виключення з її складу вимоги про надання Учасником у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності на систему управління якістю, що посвідчує відповідність системи управління якістю на ремонт електроустаткування, виготовлення запасних частин до електроустаткування вимогам ДСТУ ISO 9011 «Системи управління якістю. Вимоги»


2. Роботи з підтвердження технічної компетентності вимірювальних лабораторій проводяться виключно на добровільних засадах, що передбачено частиною 3 статті 16 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність. У зв’язку з тим, що на сьогодні єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій відсутній, лабораторії отримують різні документи, що підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, сертифікат реєстрації відповідності стандарту управління ДСТУ ISO 10012:2005).
Отже, перевірку лабораторій здійснюють різні органи та за результатами таких перевірок видають різні документи. Перевірка компетентності лабораторій на відповідність вимогам саме ДСТУ ISO 10012:2005 є добровільною та необов’язковою, оскільки на даний час законодавчі підстави для обов’язкового проведення такої перевірки відсутні. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються з дотриманням принципів, одним із яких є недискримінація Учасників та рівне ставлення до них.
Вважаємо, що встановлення Замовником зазначеної вимоги в тендерній документації є дискримінацією Учасника, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які за власним волевиявленням мають лабораторію, яка акредитована саме на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та / або Учасник співпрацюють з такими лабораторіями. При цьому звертаємо увагу, що атестація на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 10012:2005 не є обов'язковою відповідно до вимог чинного законодавства України, тобто Замовник звужує коло можливих Учасників, які співпрацюють з лабораторіями або мають лабораторії, що не атестовані по зазначеному стандарту та усуває від участі в торгах тих Учасників, які співпрацюють з лабораторіями, акредитованими відповідно до вимог інших стандартів (наприклад ISO 17025 або ДСТУ ISO 17025).

Таким чином, вимога Замовника стосовно акредитації незалежної лабораторії відповідно до конкретного стандарту звужує коло потенційних Учасників, чим порушуються принципи публічних закупівель, а також свідчать про упереджене ставлення Замовника до небажаних Учасників процедури закупівлі та надання переваги в цих торгах окремому Учаснику.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) – закупівлі здійснюються за принципами: недискримінації Учасників та рівне ставлення до них; п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону – запобігання корупційним діям і зловживанням; згідно з ч. 4 ст. 5 Закону – Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників; відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Зважаючи на все вищевикладене, з метою уникнення дискримінації Учасників, пропонуємо виключити з умов тендерної документації обов’язкову наявність діючого Атестату акредитації (або іншого документу), який засвідчує компетентність випробувальної станції (лабораторії) вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.

Порядок оскарження умов тендерної документації передбачено розділом «Порядок оскарження відкритих торгів» Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідь замовника: 14.03.2024 16:06
Тип відповіді: Не задоволено
Залишено без розгляду
12.03.2024, 11:12. ID: UA-2024-03-07-010809-a.b2
Вимога (Скарга)
Проект договору (додаток №3)
Шановний Замовник! У тендерній документації (п. 3.6 проекту Договору, що є Додатком №3 до ТД) вами визначено зобов’язання Виконавця надати Замовнику акт наданих послуг форми №Кб-2в та Довідку про вартість наданих послуг форми №Кб-3.

ПО-ПЕРШЕ, звертаємо Вашу увагу на те, що примірні (типові) форми первинних облікових документів №КБ-2в та №КБ-3, було затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 04.12.2009р. №554, що ВТРАТИВ ЧИННІСТЬ на підставі Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.01.2014 №16 у зв'язку з введенням у дію з 1 січня 2014 року ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Відповідно до п. 1 Наказу від 04.12.2009р. №554, зазначені типові форми відносяться до первинних облікових документів у сфері БУДІВНИЦТВА, та відповідно мають назву «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (типова форма №КБ-2в) та «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати»(типова форма №КБ-3). Вказані типові форми відповідно листа Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 09.03.2010 N12/19-2-9-21-2368 підлягали застосуванню при проведенні взаєморозрахунків за роботи між замовниками та виконавцями робіт з БУДІВНИЦТВА, що здійснювалися за рахунок БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ та коштів підприємств, установ і організацій ДЕРЖАВНОЇ ВЛАСНОСТІ.
Однак, предметом у закупівлі (UA-2024-03-07-010809-а) безпосередньо є послуги за кодом ДК 021:2015 - 50530000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки:
Електродвигун ДАЗО4-450х-4У1 630кВт, 1500 об/хв., 6кВ із заводським №89576;
Електродвигун А2-92-4 100 кВт, 1500 об/хв, 0,4 кВ із заводським № 33232;
Електродвигун А 103-6М 160 кВт, 1000 об/хв, 0,4 кВ із заводським №4559;
Електродвигун АЗ 315М-6У3 132 кВт, 1000 об/хв, 0,4 кВ, із заводським № 496863;
Електродвигун АЗ 315М-6У3 132 кВт, 1000 об/хв, 0,4 кВ, із заводським № 47995., що ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ Є ПОСЛУГАМИ У СФЕРІ БУДІВНИЦТВА.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) – закупівлі здійснюються за принципами: недискримінації учасників та рівне ставлення до них; п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону – запобігання корупційним діям і зловживанням; згідно з ч. 4 ст. 5 Закону – Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Зважаючи на все вищевикладене, з метою уникнення дискримінації Учасників, пропонуємо внести зміни в тендерну документацію шляхом
Виключення з неї пункту 3.6 проекту Договору, що є Додатком №3 до ТД) вимоги надання акту наданих послуг (форма № КБ-2в, далі - Акт №КБ-2в) та Довідки про вартість наданих послуг (форма № КБ-3, далі – Довідка №КБ-3);
- Визначити, що формування кошторисної документації здійснюється Виконавцем у довільній формі.
Порядок оскарження умов тендерної документації передбачено розділом «Порядок оскарження відкритих торгів» Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідь замовника: 14.03.2024 16:07
Тип відповіді: Не задоволено
Залишено без розгляду