Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 21.02.2024 11:32. Дата останніх змін - 16.04.2024 12:13

ДК 021:2015 45310000-3 - Електромонтажні роботи (монтаж систем пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень (45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації ) та встановлення системи блискавкозахисту (45312310-3 Встановлення обладнання для захисту від блискавок) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-21-004572-a  
ID 4404402de4d945a4a016f9d2fb882bf2  
Ідентифікатор плану UA-P-2024-02-21-001540-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
1`475`108.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3"  
Загальна очікувана вартість закупівлі 1`475`108.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
21.02.24
Період уточнень
до 27.03.24
Період оскаржень
до 27.03.24
Подання пропозицій
до 30.03.24
Аукціон
01.04.24
Кваліфікація переможця
з 01.04.24
Пропозиції розглянуті
з 08.04.24
Завершена
16.04.24
23.02.2024, 16:37. ID: UA-2024-02-21-004572-a.a1
Скарга до АМКУ
ТОВ "ТОП ФАЄР"
Скарга
Порядковий номер пункту скарги: 1
Дискримінаційна вимога тендерної документації
Опис суті пункту скарги
В Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «Для виконання умов закупівлі обов’язкова наявність у штаті учасника інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати копії документів, що підтверджують його кваліфікацію: копію кваліфікаційного сертифікату інженера-кошторисника, копію діючого договору добровільного страхування перед третіми особами та страховий поліс до цього договору, копії посадової інструкції, копії наказу про призначення або копію діючої трудової угоди працівника учасника, та/або договір цивільно-правового характеру, а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою, та копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці (загальний курс) і з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу).» Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі. Предметом даної закупівлі є послуги протипожежного призначення. Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…» Згідно п.14,15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: «Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. 15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити НЕ МЕНШЕ ДВОХ ОСІБ.» Тобто законодавством чітко встановлено що для виконання робіт передбачених даною закупівлею необхідно мати Керівника робіт та двох виконавців. Інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації для виконання робіт згідно даної закупівлі законодавством не передбачено ТОВ «ТОП ФАЄР» на даний час не має Інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації, та не може виконати дану умову закупівлі та надати копію діючого договору добровільного страхування перед третіми особами та страховий поліс до цього договору, копії посадової інструкції, копії наказу про призначення або копію діючої трудової угоди працівника учасника, та/або договір цивільно-правового характеру, а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою, та копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці (загальний курс) і з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу) За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти, ті суб’єкти господарювання що зможуть виконати вище зазначену дискримінаційну вимогу. Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»
В Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «Для виконання умов закупівлі обов’язкова наявність у штаті учасника інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати копії документів, що підтверджують його кваліфікацію: копію кваліфікаційного сертифікату інженера-кошторисника, копію діючого договору добровільного страхування перед третіми особами та страховий поліс до цього договору, копії посадової інструкції, копії наказу про призначення або копію діючої трудової угоди працівника учасника, та/або договір цивільно-правового характеру, а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою, та копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці (загальний курс) і з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу).»
Класифікація порушення
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Видалити дискримінаційну вимогу
Доказ Постанова КМУ від 23.11.2016 року №852
Підтверджує необхідну кількість працівників
Порядковий номер пункту скарги: 2
Дискримінаційна вимога
Опис суті пункту скарги
В додатку 1 Тендерної документації, замовник вказує надати «2.1. Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* з інформацією про виконаний аналогічний договір, який зазначено в даній тендерній документації (надати довідку за встановленою формою про виконання аналогічних договорів): Форма довідки про виконання аналогічних договорів 2.2. На підтвердження інформації, зазначеної в п.2.1, надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг. Аналогічним договором відповідно технічного завдання є договір щодо надання послуг/робіт з монтажу/улаштування/встановлення системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), передавання тривожних сповіщень та монтажу/улаштування/встановлення блискавкозахисту.» Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі. ТОВ «ТОП ФАЄР» не має трьох договорів щодо надання послуг/робіт з монтажу/улаштування/встановлення системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), передавання тривожних сповіщень та монтажу/улаштування/встановлення блискавкозахисту. ТОВ «ТОП ФАЄР» має досвід виконання аналогічних робіт, але має виконаний один договір що відповідає вимогам замовника. А саме договір №152 від 25.05.2023 року. Тому не може виконати умову закупівлі та надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг. За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти, лише ті суб’єкти господарювання що зможуть надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг. Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі до скаржника
В додатку 1 Тендерної документації, замовник вказує надати «2.1. Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* з інформацією про виконаний аналогічний договір, який зазначено в даній тендерній документації (надати довідку за встановленою формою про виконання аналогічних договорів): Форма довідки про виконання аналогічних договорів 2.2. На підтвердження інформації, зазначеної в п.2.1, надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг. Аналогічним договором відповідно технічного завдання є договір щодо надання послуг/робіт з монтажу/улаштування/встановлення системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), передавання тривожних сповіщень та монтажу/улаштування/встановлення блискавкозахисту.»
Класифікація порушення
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Видалити вимогу щодо наявності 3 аналогічних договорів
Доказ Аналогічний договір
Наявність досвіду виконання оналогічних робіт
Порядковий номер пункту скарги: 3
Дискримінаційна вимога
Опис суті пункту скарги
З метою уникнення хибних обсягів виконання робіт/надання послуг ознайомлення з проектною документацією на об’єкті Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий. На підтвердження чого, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає Довідку про ознайомлення з проектною документацією за підписом представника Замовника, та відбитком печатки. Направити фахівця для ознайомлення з проектною документацією та визначення детального обсягу надання послуг, необхідно у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 16.00, попередньо узгодивши дату та час відвідування з Замовником, шляхом відправлення на електронну адресу sabdacha@ukr.net Заявки на відвідування, за формою згідно Додатку 7 тендерної документації. За результатом ознайомлення з проектною документацією в присутності представника Замовника обов’язково складається Довідка про ознайомлення з проектною документацією за підписом і печаткою Замовника, за формою згідно Додатку 8 тендерної документації. В Додатку 8 Тендерної документації міститься Довідка про ознайомлення з проектною документацією» Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі. Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики) Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Також, ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості підписати у Замовника АКТ огляду об’єкту, з підстав, що не залежать від нього, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як ТОВ «ТОП ФАЄР» Також Замовник може не узгодити час та дату відвідування Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання АКТУ огляду об'єкта, із Замовником до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 06.09.2022 №5702 5. Рішення від 29.04.2022 № 4172 6. Рішення від 22.02.2022 № 3635 7. Рішення від 10.04.2023 №4466 8. Рішення від 10.04.2023 № 4470 9. Рішення від 10.04.2023 № 4456 10. Рішення від 26.06.2023 № 9320 11. Рішення від 26.06.2023 №9329
В Додатку 4 Тендерної документації замовник вказує «. У зв’язку з введенням військового стану Замовник вважає, що оприлюднення у відкритому доступі детального плану медичного закладу може нести загрозу безпеці осіб, які знаходяться в ньому. А отже, перед поданням пропозиції, в період уточнень, Учасник має ознайомитися з обсягами робіт на об’єкті Замовника. З метою уникнення хибних обсягів виконання робіт/надання послуг ознайомлення з проектною документацією на об’єкті Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий. На підтвердження чого, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає Довідку про ознайомлення з проектною документацією за підписом представника Замовника, та відбитком печатки. Направити фахівця для ознайомлення з проектною документацією та визначення детального обсягу надання послуг, необхідно у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 16.00, попередньо узгодивши дату та час відвідування з Замовником, шляхом відправлення на електронну адресу sabdacha@ukr.net Заявки на відвідування, за формою згідно Додатку 7 тендерної документації. За результатом ознайомлення з проектною документацією в присутності представника Замовника обов’язково складається Довідка про ознайомлення з проектною документацією за підписом і печаткою Замовника, за формою згідно Додатку 8 тендерної документації. В Додатку 8 Тендерної документації міститься Довідка про ознайомлення з проектною документацією»
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Видалити дискримінаційну вимогу
Доказ Рішення АМКУ
Підтверджує дискримінаційність даної вимоги
Порядковий номер пункту скарги: 4
Дискримінаційна вимога
Опис суті пункту скарги
В Додатку 4 Тендерної документації «Для недопущення затримки монтажних робіт, зривів термінів виконання робіт та вчасної поставки обладнання (згідно р.1 Обладнання Таблиця 1 специфікації) у складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійні листи від виробників обладнання системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень, в якому виробники гарантуватимуть учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені тендерною документацією строки, про що необхідно зазначити та вказати номер закупівлі, згідно якої буде виготовлятися та/або поставлятися обладнання.» ТОВ «ТОП ФАЄР» вважає дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію. Відповідно до чинного законодавства України, підприємства здійснюють свою господарську діяльність відповідно до отриманої ліцензії, яка поширюється на всю територію України. ТОВ «ТОП ФАЄР» є активним учасником ринку надання послуг з монтажу пожежної сигналізації, систем пожежогасіння та технічного обслуговування. Тому, в умовах теперішнього часу (воєнний стан) має власний склад основного обладнання та матеріалів, що необхідні для надання послуг за діючими договорами та обладнання і матеріали, що можуть бути використаними у майбутньому за новими укладеними договорами з Замовниками послуг з монтажу пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та систем пожежогасіння. Основна частина необхідного протипожежного обладнання в достатньої кількості є на складі ТОВ «ТОП ФАЄР.» Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки виробники протипожежного обладнання не всім та не завжди надають гарантійні листи щодо поставки учасникам обладнання в строк та в обсягах, вказаних в тендерній закупівлі. Часто вказують що вони уже надали лист одному учаснику закупівлі а решті не надають. Виробники це монополісти, які самі вирішують надавати їм цей лист чи ні, за яких умов їм надавати цей лист, та ніяким законодавством примусити виробника не можливо, навіть надати офіційну відмову, тому це значно звужує коло потенційних учасників у цієї закупівлі. Просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення цієї необгрунтованої вимоги до Учасників в умовах воєнного стан Те що дана вимога дискримінаційна підтверджено в рішенні АМКУ - Рішення№11459-р/пк-пз від 26.07.2023 (Рішення винесено щодо даного замовника, тобто замовник проінформований і усвідомлює що дана вимога є дискримінаційною)) - Рішення № 12541-р/пк-пз від 10.08.2023
В Додатку 4 Тендерної документації «Для недопущення затримки монтажних робіт, зривів термінів виконання робіт та вчасної поставки обладнання (згідно р.1 Обладнання Таблиця 1 специфікації) у складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійні листи від виробників обладнання системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень, в якому виробники гарантуватимуть учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені тендерною документацією строки, про що необхідно зазначити та вказати номер закупівлі, згідно якої буде виготовлятися та/або поставлятися обладнання.»
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Видалити дискримінаційну вимогу
Доказ Рішення АМКУ
Підтверджує дискримінаційність даної вимоги
Дата розгляду скарги07.03.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 4295-р/пк-пз від 07.03.2024р. ,Комунальним некомерційним підприємством Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" внесено відповідні зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015 45310000-3 - Електромонтажні роботи (монтаж систем пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень (45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації ) та встановлення системи блискавкозахисту (45312310-3 Встановлення обладнання для захисту від блискавок)" Ідентифікатор закупівлі:UA-2024-02-21-004572-a
Виконана замовником