Процедура закупівлі оголошена 21.02.2024 12:08. Дата останніх змін - 26.03.2024 00:00
Коригування проектно-кошторисної документації за об'єктом «Капітальний ремонт гуртожитку Кременчуцького льотного коледжу Харківського національного університету внутрішніх справ на 400 місць за адресою: 39605, м. Кременчук, вул. Гоголя, буд.5. » -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-02-21-005545-a | |
| ID | dc6bec82e19948e49c1d3039794f9fb1 |
Загальна очікувана вартість закупівлі
400`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 400`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
21.02.24
Період уточнень
до 26.02.24
Період оскаржень
до 26.02.24
Подання пропозицій
до 29.02.24
Кваліфікація переможця
з 29.02.24
Торги відмінено
26.03.24
21.02.2024, 14:46
інженер-проектувальник в частині інженерно-будівельного проектування із забезпечення економії енергії.
Загальне запитання щодо оголошення
Тендерна документація передбачає наявність у учасника інженера-проектувальника в частині інженерно-будівельного проектування із забезпечення економії енергії.
Повідомляємо Вас, що згідно статті 7 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» сертифікація енергетичної ефективності є обов’язковою для:
- об’єктів будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Пунктом 5 статті 18 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» в Прикінцевих та перехідних положеннях зазначено:
- сертифікація енергетичної ефективності об’єктів будівництва протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом може здійснюватися інженерами-проектувальниками, які не є енергоаудиторами.
Таким чином, з 29.07.2019 р. наявність інженера-проектувальника в частині інженерно-будівельного проектування із забезпечення економії енергії не надає йому права на проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів будівництва.
В свою чергу, відповідно до підпунктів 16 та 17 ч.1 ст. 1 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» зазначено, що:
- фахівець з аудиту енергетичної ефективності будівель (далі - енергоаудитор) - фізична особа, яка отримала кваліфікаційний атестат та має право на проведення сертифікації енергетичної ефективності;
- фахівець з обстеження інженерних систем - фізична особа, яка отримала кваліфікаційний атестат та має право на проведення обстеження інженерних систем будівель.
Отже, Вам необхідно виключити із вимог щодо наявності у учасника інженера-проектувальника в частині інженерно-будівельного проектування із забезпечення економії енергії, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат на осіб, які мають відповідні кваліфікаційні атестати на аудит енергетичної ефективності будівель та обстеження інженерних систем.
Повідомляємо Вас, що згідно статті 7 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» сертифікація енергетичної ефективності є обов’язковою для:
- об’єктів будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Пунктом 5 статті 18 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» в Прикінцевих та перехідних положеннях зазначено:
- сертифікація енергетичної ефективності об’єктів будівництва протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом може здійснюватися інженерами-проектувальниками, які не є енергоаудиторами.
Таким чином, з 29.07.2019 р. наявність інженера-проектувальника в частині інженерно-будівельного проектування із забезпечення економії енергії не надає йому права на проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів будівництва.
В свою чергу, відповідно до підпунктів 16 та 17 ч.1 ст. 1 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» зазначено, що:
- фахівець з аудиту енергетичної ефективності будівель (далі - енергоаудитор) - фізична особа, яка отримала кваліфікаційний атестат та має право на проведення сертифікації енергетичної ефективності;
- фахівець з обстеження інженерних систем - фізична особа, яка отримала кваліфікаційний атестат та має право на проведення обстеження інженерних систем будівель.
Отже, Вам необхідно виключити із вимог щодо наявності у учасника інженера-проектувальника в частині інженерно-будівельного проектування із забезпечення економії енергії, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат на осіб, які мають відповідні кваліфікаційні атестати на аудит енергетичної ефективності будівель та обстеження інженерних систем.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 23.02.2024, 15:23)
Дякуємо за запитання. Згідно ст. 16 Закону “Про публічні закупівлі” замовник може встановити кваліфікаційні критерії. Замовником визначено, що для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, потрібно надати інформацію про наявність 5 різних працівників (дивитись п. 2 додаток №1 тендерної документації). Даний перелік визначає мінімальну кількість працівників, що визначає замовник та ніяк не обмежує право учасника залучати інших фахівців. Якщо учасник вважає за необхідне, для виконання роботи по проектуванню, згідно визначеного технічного завдання, долучити до виконання робіт інших працівників з іншою кваліфікацією, то він має право це зробити та подати відповідні підтверджуючі документи.
21.02.2024, 14:58
Огляд
Загальне запитання щодо оголошення
Тендерною документацією встановлено, що учасник аовинен здійснити обстеження обєкта та вскладі пропозиції надати Акт обстеження (огляду) обєкту за підписом представника Замовника.
Звертаємо увагу,що дана вимога є дискримінаційною та порушує права та законні інтереси учасників.
Цією вимогою Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. У зв’язку з чим, наявні ризики впливу Замовника на коло учасників процедури закупівлі. Адже, не підписавши акт огляду об’єкта або не узгодження з Учасником дати та часу виїзду на об’єкт, не виділення уповноважених осіб для здійснення відповідного огляду Замовник зможе штучно коригувати можливість учасників брати участь у закупівлі, адже без відповідного акту пропозиція Учасника буде відхилена Замовником. Що може потягнути за собою наявність корупційної складової у відносинах між Замовником та Учасниками. Отже, саме від Замовника залежить коло осіб, які вийдуть з тендерними пропозиціями, що суперечить таким принципам закупівлі як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, ця вимога направлена саме на те, щоб Учасники понесли максимум збитків. Адже Учасникик мають з ще з не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції. Крім того, у випадку залучення учасників субпідрядних організацій, учасник має укладати договір з субпідрядними організаціями ще до подання пропозиції та визнання учасника переможцем та оплачувати простій робітників, адже огляд має робити кваліфікована особа, яка у подальшому буде фактично виконувати роботи. Вказані витрати є збитками учасника, що понесені ним, під час участі у тендері у зв’язку з порушенням прав учасника на рівне ставлення до всіх учасників закупівлі.
Відповідно до ст. 147 ГК України збитки, завдані суб'єкту господарювання порушенням його майнових прав громадянами чи юридичними особами, а також органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, відшкодовуються йому відповідно до закону.
Звертаємо увагу, що наше підприємство знаходиться за межами місця знаходження реєстрацієї Замовника, відповідно нами, як потенційними учасниками будуть понесені додаткові невиправдані збитки на здійснення огляду, що ставить нас та учасників що здійснють діяльність у місці реєстрації Замовника у не рівне становище, що суперечить таким принципам закупівлі як: ; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Звертаємо увагу, що документація містить Технічне завдання до предмету закупівлі з вичерпним найменуванням робіт і витрат, відповідно жодної необхідності виїжджати на місце ремонту не має. Кваліфіковані учасники при наявності технічного завдання зможуть визначити можливість виконати роботи та вартість таких робіт. Крім того, якщо у учасника виникнуть питання щодо об’єкту, у нього є законодавчо визначена можливість задати замовнику через систему прозоро питання, вимогу, тощо. Відповідно система прозоро створена саме для того щоб всі учасники мали рівні можливості, в тому числі аби уникнути особистих зустрічей між учасниками та замовниками до проведення закупівлі.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: UA-2021-02-22-003442-a Рішення № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021. Аналогічне рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a,.
Аналогічною є позиція ДАСУ, відповідно за результатами моніторингу № UA-M-2021-09-08-000126, оголошення № UA-2021-08-02-001396-a встановлено, що встановлення у тендерній документації вимоги щодо огляду об’єкта до моменту подання пропозицій порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням». Аналогічний висновок містить і моніторинг № UA-M-2021-01-05-000024, оголошення: № UA-2020-11-16-006274-c.
Суд повністю підтримує позицію АМКУ та ДАСУ, відповідно рішенням ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ по справі № 903/432/21 від 07 вересня 2021 року задоволено позовну заяву учасника закупівлі, пропозиція якого була відхилена у зв’язку з відсутністю у пропозиції акту огляду обєкту та визнано недійсними результати спрощеної закупівлі.
Судом встановлено, що огляд об`єкту учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду, що надає можливість Уповноваженій особі замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах учасників. Відповідно до частини 2 статті 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій / пропозицій під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій (частина 1 статті 12 Закону). Крім того, факт відсутності учасника на об`єкті до аукціону, не має жодної підстави, визначеної частиною 13 статті 14 Закону, для відхилення його пропозиції.
На підставі вище зазначеного, вимагаємо скасувати дану вимогу, або змінити формулювання на "Переможець торгів перед підписанням договору повинен оглянути об‘єкт, для підтвердження чого у складі пропозиції надається гарантійний лист, за підписом сторони учасника."
Звертаємо увагу,що дана вимога є дискримінаційною та порушує права та законні інтереси учасників.
Цією вимогою Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. У зв’язку з чим, наявні ризики впливу Замовника на коло учасників процедури закупівлі. Адже, не підписавши акт огляду об’єкта або не узгодження з Учасником дати та часу виїзду на об’єкт, не виділення уповноважених осіб для здійснення відповідного огляду Замовник зможе штучно коригувати можливість учасників брати участь у закупівлі, адже без відповідного акту пропозиція Учасника буде відхилена Замовником. Що може потягнути за собою наявність корупційної складової у відносинах між Замовником та Учасниками. Отже, саме від Замовника залежить коло осіб, які вийдуть з тендерними пропозиціями, що суперечить таким принципам закупівлі як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, ця вимога направлена саме на те, щоб Учасники понесли максимум збитків. Адже Учасникик мають з ще з не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції. Крім того, у випадку залучення учасників субпідрядних організацій, учасник має укладати договір з субпідрядними організаціями ще до подання пропозиції та визнання учасника переможцем та оплачувати простій робітників, адже огляд має робити кваліфікована особа, яка у подальшому буде фактично виконувати роботи. Вказані витрати є збитками учасника, що понесені ним, під час участі у тендері у зв’язку з порушенням прав учасника на рівне ставлення до всіх учасників закупівлі.
Відповідно до ст. 147 ГК України збитки, завдані суб'єкту господарювання порушенням його майнових прав громадянами чи юридичними особами, а також органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, відшкодовуються йому відповідно до закону.
Звертаємо увагу, що наше підприємство знаходиться за межами місця знаходження реєстрацієї Замовника, відповідно нами, як потенційними учасниками будуть понесені додаткові невиправдані збитки на здійснення огляду, що ставить нас та учасників що здійснють діяльність у місці реєстрації Замовника у не рівне становище, що суперечить таким принципам закупівлі як: ; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Звертаємо увагу, що документація містить Технічне завдання до предмету закупівлі з вичерпним найменуванням робіт і витрат, відповідно жодної необхідності виїжджати на місце ремонту не має. Кваліфіковані учасники при наявності технічного завдання зможуть визначити можливість виконати роботи та вартість таких робіт. Крім того, якщо у учасника виникнуть питання щодо об’єкту, у нього є законодавчо визначена можливість задати замовнику через систему прозоро питання, вимогу, тощо. Відповідно система прозоро створена саме для того щоб всі учасники мали рівні можливості, в тому числі аби уникнути особистих зустрічей між учасниками та замовниками до проведення закупівлі.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: UA-2021-02-22-003442-a Рішення № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021. Аналогічне рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a,.
Аналогічною є позиція ДАСУ, відповідно за результатами моніторингу № UA-M-2021-09-08-000126, оголошення № UA-2021-08-02-001396-a встановлено, що встановлення у тендерній документації вимоги щодо огляду об’єкта до моменту подання пропозицій порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням». Аналогічний висновок містить і моніторинг № UA-M-2021-01-05-000024, оголошення: № UA-2020-11-16-006274-c.
Суд повністю підтримує позицію АМКУ та ДАСУ, відповідно рішенням ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ по справі № 903/432/21 від 07 вересня 2021 року задоволено позовну заяву учасника закупівлі, пропозиція якого була відхилена у зв’язку з відсутністю у пропозиції акту огляду обєкту та визнано недійсними результати спрощеної закупівлі.
Судом встановлено, що огляд об`єкту учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду, що надає можливість Уповноваженій особі замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах учасників. Відповідно до частини 2 статті 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій / пропозицій під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій (частина 1 статті 12 Закону). Крім того, факт відсутності учасника на об`єкті до аукціону, не має жодної підстави, визначеної частиною 13 статті 14 Закону, для відхилення його пропозиції.
На підставі вище зазначеного, вимагаємо скасувати дану вимогу, або змінити формулювання на "Переможець торгів перед підписанням договору повинен оглянути об‘єкт, для підтвердження чого у складі пропозиції надається гарантійний лист, за підписом сторони учасника."
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 23.02.2024, 15:32)
Попереднє обстеження об’єкта потрібне для:
1. визначення детального об’єму та умов виконання робіт, ознайомлення з наявною проектною документацією. П. 29 Технічного завдання містить перелік 14 розділів проекту та зауваження, та вимогу, що потрібно врахувати інші роботи, передбачені чинним законодавством, даним завданням не передбачені.
Також потрібно врахувати, що по даному об’єкту три роки проводилося виконання будівельних робіт. Частина робіт вже виконано, а відповідно коригування на відповідні розділи проводити не потрібно.
2. розрахунку ціни тендерної пропозиції - договірної ціни. На основі визначення об’ємів проектних робіт, потрібно надати ціну тендерної пропозиції - договірну ціну, яка повинна бути твердою та розрахованою згідно Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво), а також повинна бути надана в складі тендерної пропозиції. Розрахунок договірної ціни виконується у відповідному діючому програмному комплексі. Учасники обов’язково надають розрахунок трудовитрат та вартості виконання робіт по об'єкту, з посиланням на пункти нормативної бази по проведенню розрахунку. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення робіт по об’єкту замовлення та поточних цін на них
Також хочемо зазначити, що Замовником забезпечено прозорість та відкритість у підписанні актів обстеження учасниками, а також забезпечена відсутність перепон в огляді місця обстеження. Таким чином, вимога щодо надання Акту обстеження (огляду) об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника не порушує принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимоги встановлені в Оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостчми, базуються виключно на принципах здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. З наведених принципів випливає, що між Замовником та учасником не можуть виникати будь-які відносини, що можуть призвести до порушення вказаних принципів, зокрема не можуть проводиться переговори, що мають на меті зміну умов проведення закупівлі а також зміни інформації, що зазначена в оголошенні про проведення закупівлі. Умова надання акту обстеження об’єкту зазначена в Оголошенні у зв’язку з тим, що учасники, здійснивши фактичну оцінку об’ємів необхідних робіт, ознайомившись з наявною проектною документацією, можуть подати найбільш економічно вигідні пропозиції, що є одним із принципів здійснення публічних закупівель, а саме принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, що визначені п. 2 ч. 1. ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім вищевикладеного повідомляємо, що встановлена вимога щодо надання акту обстеження є такою, що розроблена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»у чинній редакції, зокрема: дотримано принципи ст. 5 Закону, оскільки учасники знаходяться в рівних умовах, конкуренції, дотримано принцип економії, ефективності та пропорційності, відкритість та прозорість забезпечено дотриманням норм Законодавства, у тому числі щодо публікації відкритих даних та регулювання взаємодії публічного та приватного сектору економіки, встановлені в Оголошенні вимоги є максимально відкритими, прозорими та такими, що унеможливлюють дискримінацію для учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця буде здійснено відповідно до вимог Закону а запобігання корупційним діям та зловживанням забезпечене повним дотриманням Замовником діючого антикорупційного Законодавства; процедура проведення закупівлі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. – розкриття інформації про учасника до завершення прийому пропозицій не відбувається – учасник під час здійснення обстеження не повідомляє дані, що готуються для участі в закупівлі. Визначення вимог Оголошення «дискримінаційними» є оціночним судженням Учасника, відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про інформацію» та є таким, що виражає виключно суб’єктивне бачення вимог Оголошення про проведення закупівлі Учасником та не підлягає доведенню чи спростуванню його правдивості. З метою недопущення учасників, які потенційно можуть не виконати або виконати лише частково роботи за закупівлею або подати таку цінову пропозицію, за якою не зможуть виконати умови укладеного договору, оскільки Замовником не встановлено ані забезпечення пропозицій, ані забезпечення виконання договору про закупівлю, було встановлено вимогу щодо надання акту обстеження. Враховуючи вищевикладене, та керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» у чинній редакції, вимога відхиляється Замовником. І на сам кінець, замовник не перешкоджає Вашому беззаперечному праву звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг. Замовник аж ніяк не порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі», оскільки зацікавленість Замовника полягає виключно в економії коштів.
1. визначення детального об’єму та умов виконання робіт, ознайомлення з наявною проектною документацією. П. 29 Технічного завдання містить перелік 14 розділів проекту та зауваження, та вимогу, що потрібно врахувати інші роботи, передбачені чинним законодавством, даним завданням не передбачені.
Також потрібно врахувати, що по даному об’єкту три роки проводилося виконання будівельних робіт. Частина робіт вже виконано, а відповідно коригування на відповідні розділи проводити не потрібно.
2. розрахунку ціни тендерної пропозиції - договірної ціни. На основі визначення об’ємів проектних робіт, потрібно надати ціну тендерної пропозиції - договірну ціну, яка повинна бути твердою та розрахованою згідно Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво), а також повинна бути надана в складі тендерної пропозиції. Розрахунок договірної ціни виконується у відповідному діючому програмному комплексі. Учасники обов’язково надають розрахунок трудовитрат та вартості виконання робіт по об'єкту, з посиланням на пункти нормативної бази по проведенню розрахунку. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення робіт по об’єкту замовлення та поточних цін на них
Також хочемо зазначити, що Замовником забезпечено прозорість та відкритість у підписанні актів обстеження учасниками, а також забезпечена відсутність перепон в огляді місця обстеження. Таким чином, вимога щодо надання Акту обстеження (огляду) об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника не порушує принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимоги встановлені в Оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостчми, базуються виключно на принципах здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. З наведених принципів випливає, що між Замовником та учасником не можуть виникати будь-які відносини, що можуть призвести до порушення вказаних принципів, зокрема не можуть проводиться переговори, що мають на меті зміну умов проведення закупівлі а також зміни інформації, що зазначена в оголошенні про проведення закупівлі. Умова надання акту обстеження об’єкту зазначена в Оголошенні у зв’язку з тим, що учасники, здійснивши фактичну оцінку об’ємів необхідних робіт, ознайомившись з наявною проектною документацією, можуть подати найбільш економічно вигідні пропозиції, що є одним із принципів здійснення публічних закупівель, а саме принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, що визначені п. 2 ч. 1. ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім вищевикладеного повідомляємо, що встановлена вимога щодо надання акту обстеження є такою, що розроблена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»у чинній редакції, зокрема: дотримано принципи ст. 5 Закону, оскільки учасники знаходяться в рівних умовах, конкуренції, дотримано принцип економії, ефективності та пропорційності, відкритість та прозорість забезпечено дотриманням норм Законодавства, у тому числі щодо публікації відкритих даних та регулювання взаємодії публічного та приватного сектору економіки, встановлені в Оголошенні вимоги є максимально відкритими, прозорими та такими, що унеможливлюють дискримінацію для учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця буде здійснено відповідно до вимог Закону а запобігання корупційним діям та зловживанням забезпечене повним дотриманням Замовником діючого антикорупційного Законодавства; процедура проведення закупівлі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. – розкриття інформації про учасника до завершення прийому пропозицій не відбувається – учасник під час здійснення обстеження не повідомляє дані, що готуються для участі в закупівлі. Визначення вимог Оголошення «дискримінаційними» є оціночним судженням Учасника, відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про інформацію» та є таким, що виражає виключно суб’єктивне бачення вимог Оголошення про проведення закупівлі Учасником та не підлягає доведенню чи спростуванню його правдивості. З метою недопущення учасників, які потенційно можуть не виконати або виконати лише частково роботи за закупівлею або подати таку цінову пропозицію, за якою не зможуть виконати умови укладеного договору, оскільки Замовником не встановлено ані забезпечення пропозицій, ані забезпечення виконання договору про закупівлю, було встановлено вимогу щодо надання акту обстеження. Враховуючи вищевикладене, та керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» у чинній редакції, вимога відхиляється Замовником. І на сам кінець, замовник не перешкоджає Вашому беззаперечному праву звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг. Замовник аж ніяк не порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі», оскільки зацікавленість Замовника полягає виключно в економії коштів.
21.02.2024, 15:11
Оскарження огляду та акту обстеження
Загальне запитання щодо оголошення
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежують кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі наше в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушують щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ огляду. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Також, ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості підписати у Замовника АКТ огляду об’єкту, з підстав, що не залежать від нього, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як нашого підприємства
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимоги тендерної документації про складання АКТУ огляду об'єкта, із Замовником до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 06.09.2022 №5702
5. Рішення від 29.04.2022 № 4172
6. Рішення від 22.02.2022 № 3635
Враховуючи вище викладене просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Вважаємо, що дана вимога порушують щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ огляду. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Також, ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості підписати у Замовника АКТ огляду об’єкту, з підстав, що не залежать від нього, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як нашого підприємства
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимоги тендерної документації про складання АКТУ огляду об'єкта, із Замовником до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 06.09.2022 №5702
5. Рішення від 29.04.2022 № 4172
6. Рішення від 22.02.2022 № 3635
Враховуючи вище викладене просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 23.02.2024, 15:49)
Попереднє обстеження об’єкта потрібне для:
1. визначення детального об’єму та умов виконання робіт, ознайомлення з наявною проектною документацією. П. 29 Технічного завдання містить перелік 14 розділів проекту та зауваження, та вимогу, що потрібно врахувати інші роботи, передбачені чинним законодавством, даним завданням не передбачені.
Також потрібно врахувати, що по даному об’єкту три роки проводилося виконання будівельних робіт. Частина робіт вже виконано, а відповідно коригування на відповідні розділи проводити не потрібно.
2. Розрахунку ціни тендерної пропозиції - договірної ціни. На основі визначення об’ємів проектних робіт, потрібно надати ціну тендерної пропозиції - договірну ціну, яка повинна бути твердою та розрахованою згідно Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво), а також повинна бути надана в складі тендерної пропозиції. Розрахунок договірної ціни виконується у відповідному діючому програмному комплексі. Учасники обов’язково надають розрахунок трудовитрат та вартості виконання робіт по об'єкту, з посиланням на пункти нормативної бази по проведенню розрахунку. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення робіт по об’єкту замовлення та поточних цін на них.
Також хочемо зазначити, що Замовником забезпечено прозорість та відкритість у підписанні актів обстеження учасниками, а також забезпечена відсутність перепон в огляді місця обстеження. Таким чином, вимога щодо надання Акту обстеження (огляду) об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника не порушує принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимоги встановлені в Оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, базуються виключно на принципах здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. З наведених принципів випливає, що між Замовником та учасником не можуть виникати будь-які відносини, що можуть призвести до порушення вказаних принципів, зокрема не можуть проводиться переговори, що мають на меті зміну умов проведення закупівлі а також зміни інформації, що зазначена в оголошенні про проведення закупівлі. Умова надання акту обстеження об’єкту зазначена в Оголошенні у зв’язку з тим, що учасники, здійснивши фактичну оцінку об’ємів необхідних робіт, ознайомившись з наявною проектною документацією, можуть подати найбільш економічно вигідні пропозиції, що є одним із принципів здійснення публічних закупівель, а саме принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, що визначені п. 2 ч. 1. ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім вищевикладеного повідомляємо, що встановлена вимога щодо надання акту обстеження є такою, що розроблена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»у чинній редакції, зокрема: дотримано принципи ст. 5 Закону, оскільки учасники знаходяться в рівних умовах, конкуренції, дотримано принцип економії, ефективності та пропорційності, відкритість та прозорість забезпечено дотриманням норм Законодавства, у тому числі щодо публікації відкритих даних та регулювання взаємодії публічного та приватного сектору економіки, встановлені в Оголошенні вимоги є максимально відкритими, прозорими та такими, що унеможливлюють дискримінацію для учасників, об’єктивне а неупереджене визначення переможця буде здійснено відповідно до вимог Закону та запобігання корупційним діям та зловживанням забезпечене повним дотриманням Замовником діючого антикорупційного Законодавства; процедура проведення закупівлі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. – розкриття інформації про учасника до завершення прийому пропозицій не відбувається – учасник під час здійснення обстеження не повідомляє дані, що готуються для участі в закупівлі. Визначення вимог Оголошення «дискримінаційними» є оціночним судженням Учасника, відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про інформацію» та є таким, що виражає виключно суб’єктивне бачення вимог Оголошення про проведення закупівлі Учасником та не підлягає доведенню чи спростуванню його правдивості. З метою недопущення учасників, які потенційно можуть не виконати або виконати лише частково роботи за закупівлею або подати таку цінову пропозицію, за якою не зможуть виконати умови укладеного договору, оскільки Замовником не встановлено ані забезпечення пропозицій, ані забезпечення виконання договору про закупівлю, було встановлено вимогу щодо надання акту обстеження. Ураховуючи вищевикладене, та керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» у чинній редакції, вимога відхиляється Замовником. І на сам кінець, замовник не перешкоджає Вашому беззаперечному праву звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг. Замовник аж ніяк не порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі», оскільки зацікавленість Замовника полягає виключно в економії коштів.
1. визначення детального об’єму та умов виконання робіт, ознайомлення з наявною проектною документацією. П. 29 Технічного завдання містить перелік 14 розділів проекту та зауваження, та вимогу, що потрібно врахувати інші роботи, передбачені чинним законодавством, даним завданням не передбачені.
Також потрібно врахувати, що по даному об’єкту три роки проводилося виконання будівельних робіт. Частина робіт вже виконано, а відповідно коригування на відповідні розділи проводити не потрібно.
2. Розрахунку ціни тендерної пропозиції - договірної ціни. На основі визначення об’ємів проектних робіт, потрібно надати ціну тендерної пропозиції - договірну ціну, яка повинна бути твердою та розрахованою згідно Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво), а також повинна бути надана в складі тендерної пропозиції. Розрахунок договірної ціни виконується у відповідному діючому програмному комплексі. Учасники обов’язково надають розрахунок трудовитрат та вартості виконання робіт по об'єкту, з посиланням на пункти нормативної бази по проведенню розрахунку. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення робіт по об’єкту замовлення та поточних цін на них.
Також хочемо зазначити, що Замовником забезпечено прозорість та відкритість у підписанні актів обстеження учасниками, а також забезпечена відсутність перепон в огляді місця обстеження. Таким чином, вимога щодо надання Акту обстеження (огляду) об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника не порушує принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимоги встановлені в Оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, базуються виключно на принципах здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. З наведених принципів випливає, що між Замовником та учасником не можуть виникати будь-які відносини, що можуть призвести до порушення вказаних принципів, зокрема не можуть проводиться переговори, що мають на меті зміну умов проведення закупівлі а також зміни інформації, що зазначена в оголошенні про проведення закупівлі. Умова надання акту обстеження об’єкту зазначена в Оголошенні у зв’язку з тим, що учасники, здійснивши фактичну оцінку об’ємів необхідних робіт, ознайомившись з наявною проектною документацією, можуть подати найбільш економічно вигідні пропозиції, що є одним із принципів здійснення публічних закупівель, а саме принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, що визначені п. 2 ч. 1. ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім вищевикладеного повідомляємо, що встановлена вимога щодо надання акту обстеження є такою, що розроблена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»у чинній редакції, зокрема: дотримано принципи ст. 5 Закону, оскільки учасники знаходяться в рівних умовах, конкуренції, дотримано принцип економії, ефективності та пропорційності, відкритість та прозорість забезпечено дотриманням норм Законодавства, у тому числі щодо публікації відкритих даних та регулювання взаємодії публічного та приватного сектору економіки, встановлені в Оголошенні вимоги є максимально відкритими, прозорими та такими, що унеможливлюють дискримінацію для учасників, об’єктивне а неупереджене визначення переможця буде здійснено відповідно до вимог Закону та запобігання корупційним діям та зловживанням забезпечене повним дотриманням Замовником діючого антикорупційного Законодавства; процедура проведення закупівлі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. – розкриття інформації про учасника до завершення прийому пропозицій не відбувається – учасник під час здійснення обстеження не повідомляє дані, що готуються для участі в закупівлі. Визначення вимог Оголошення «дискримінаційними» є оціночним судженням Учасника, відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про інформацію» та є таким, що виражає виключно суб’єктивне бачення вимог Оголошення про проведення закупівлі Учасником та не підлягає доведенню чи спростуванню його правдивості. З метою недопущення учасників, які потенційно можуть не виконати або виконати лише частково роботи за закупівлею або подати таку цінову пропозицію, за якою не зможуть виконати умови укладеного договору, оскільки Замовником не встановлено ані забезпечення пропозицій, ані забезпечення виконання договору про закупівлю, було встановлено вимогу щодо надання акту обстеження. Ураховуючи вищевикладене, та керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» у чинній редакції, вимога відхиляється Замовником. І на сам кінець, замовник не перешкоджає Вашому беззаперечному праву звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг. Замовник аж ніяк не порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі», оскільки зацікавленість Замовника полягає виключно в економії коштів.
21.02.2024, 16:58
Авторські права
Загальне запитання щодо оголошення
Добрий день. Підскажіть будь-ласка, чи є дозвіл чи відмова автора проектно-кошторисної документації на коригування проектно-кошторисної документації?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 23.02.2024, 15:50)
Згідно договору на проведення проектування, усі права на проект належать Замовнику.