Процедура закупівлі оголошена 02.02.2024 20:38. Дата останніх змін - 19.03.2024 13:07
ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо) -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-02-02-014551-a | |
| ID | 3f2fdda07c4d4f28bc3ee3285f6e44af | |
| Ідентифікатор плану | UA-P-2024-02-02-006907-b |
Загальна очікувана вартість закупівлі
385`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 385`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
| Вид предмету закупівлі: | Закупівля товарів |
Закупівля оголошена
02.02.24
Період уточнень
до 06.03.24
Період оскаржень
до 06.03.24
Подання пропозицій
до 09.03.24
Кваліфікація переможця
з 09.03.24
Пропозиції розглянуті
з 11.03.24
Завершена
19.03.24
06.02.2024, 18:07. ID: UA-2024-02-02-014551-a.a1
Скарга до АМКУ
ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ"
СКАРГА
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-02-014551-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Порядковий номер пункту скарги: 1
встановлення вимоги щодо здійснення відпуску саме за смарт-картками. Також встановлена дискримінаційна вимога тендерної документації щодо наявності у учасника системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку.
Опис суті пункту скарги
1.2. Щодо вимоги забезпечення замовника WEB додатком та Особистим кабінетом на веб-ресурсі:
Вимога щодо «забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування кожної із запропонованих Учасником АЗС , на підтвердження чого учасником надається скрін відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі» - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише мережі, в яких впроваджено система обліку обігу та видачі пального через паливні карти.
Отже, вважаємо, що замовник повинен дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість поставити замовнику талони (бланки-дозволу) на паливо для їх подальшого отоварення через АЗС, оскільки для здійснення поставки Талонів (талонів) учасник не має необхідності мати Web додаток та Особистий кабінет, який повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт-картками та їх розподілу.
Відповідно до тендерної документації – Замовник оголосив відкриті торги на закупівлю: ТОВАРУ, а саме за предметом закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Замовник закуповує товар, а не послуги з використання WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального та особистого кабінету, який не має необхідності для заправки за талонами на АЗС Учасника.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - Палива дизельного визначено наявність WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального.
Відповідно до Розділу ІІ «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 2 до тендерної документації визначено:
«Смарт – картка або талон.
Смарт – картка або талон- паливна це універсальна пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту , яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь якого виду.
Особистий кабінет.
Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками ,формувати статистичні звіти по витратам ,місцям використання( отоварення ) бланків дозволів , карти АЗС Учасника , тощо . Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт – картками чи талонами , блокування та розблокування доступу.»
…
«Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (смарт-картки) на в кожній області України за виключенням окупованих територій. Покупець отримує довірчі документи (смарт – картки) від Постачальника партіями на підставі заявок Покупця.
Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування кожної із запропонованих Учасником АЗС , на підтвердження чого учасником надається скрін відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі .»
Згідно п. 3.3. Розділу ІІІ Технічного завдання згідно Додатку № 2 до тендерної документації: «- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС із КЕП власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) АЗС .» - в частині здійснення відпуску САМЕ за смарт-картками.
Класифікація порушення
Встановлення дискримінаційно вимоги, що суперечить п. 29 Особливостей та статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-02-014551-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Доказ
Партнерський договір
Замовник закуповує товар, а не послуги з використання WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального та особистого кабінету, який не має необхідності для заправки за талонами на АЗС Учасника.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - Палива дизельного визначено наявність WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива).
На вимогу замовника щодо підтвердження мoжливicть oтpимaти пaльнe чepeз тaлoни (cкpeтч-кapтки), плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС «БРСМ-нафта» на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
Порядковий номер пункту скарги: 2
надання сертифікату відповідності на паливо виданого на ім'я учасника
Опис суті пункту скарги
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності на паливо (Дизельне паливо та Бензин А95) виданий Учаснику органом з оцінки відповідності – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні та дизельне паливо видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасникам, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару. При цьому такі документи, що підтверджують якість Товару, видані не на ім’я учасника.
Відповідно до п. 1 Розділу ІІ «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 2 до тендерної документації визначено:
«1. Якість Товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам і підтверджуватися відповідним документом при поставці товару та у складі пропозиції Учасника , зокрема:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»
Класифікація порушення
Встановлення дискримінаційної вимоги тендерної документації, що суперечить ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-02-014551-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Доказ
Сертифікати відповідності на Дизельне паливо та Бензин А95 видані не на ім'я Учасника на підтвердження тим самим об'єктивним обставинам щодо якості та технічних характеристик товару, що є предметом закупівлі.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару. При цьому такі документи, що підтверджують якість Товару, видані не на ім’я учасника.
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо:
- Сертифікат відповідності на Бензин автомобільний А95 на відповідність ДСТУ 7687:2015, виданий виробнику ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ-2000»;
- Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015, виданий ТОВ «КАТМА ГРУП».
Порядковий номер пункту скарги: 3
Надання сертифікату щодо впровадження системи управління якістю на відповідність вимогам САМЕ ДСТУ 9001:2015
Опис суті пункту скарги
Замовником встановлена дискримінаційна умова щодо надання на підтвердження впровадження Системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації – а саме ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Відповідно до п. 3.6. Розділу ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«3.6 Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»
Класифікація порушення
встановлення дискримнаційної вимоги що суперечить ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-02-014551-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Доказ
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник може надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (Додаток № 4 до скарги).
Порядковий номер пункту скарги: 4
надання документу на підтвердження право учасника на використання торгової марки, заначеної на талоні.
Опис суті пункту скарги
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Відповідно до п. 3.7. Розділу ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«.3.7 У складі пропозиції надає документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках / талонах, АЗС , тощо.»
Класифікація порушення
Встановлення дискримінаційної вимоги, що суперечить статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-02-014551-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Доказ
Партнерський договір
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
На вимогу замовника щодо підтвердження мoжливicть oтpимaти пaльнe чepeз тaлoни (cкpeтч-кapтки), плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС «БРСМ-нафта» на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
Доказ
зразки талонів мережі БРСМ нафта
На виконання п. 56 Особливостей надаємо Зразки талонів БРСМ-нафта у вкладені (Додаток № 2).
На підтвердження вищезазначеної дискримінаційної умови надаємо зразки талонів АЗС БРСМ-нафта, які емітовані нашим партнером (Додаток 2 до скарги).
Порядковий номер пункту скарги: 5
надання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС
Опис суті пункту скарги
Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС БРСМ-нафта, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та продавцем талонів мережі АЗС договором.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність мережі АЗС в кожній області України за виключенням окупованих територій, які мають відповідні чинні дозвільні документи на право оптової/роздрібної торгівлі пальним, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу АЗС БРСМ-нафта.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Відповідно до п. 3.2. Розділу ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«3.2. Довідку із переліком АЗС Учасника(згідно зразка 1.1. ) про дійсність довірчих документів (смарт-карток) у відповідній області та / або обласному центрі України та / або відповідній автодорозі а також копію ліцензії щодо роздрібної торгівлі пальним на кожну зазначену в довідці АЗС.»
Та зазначити у Довідці згідно Зразку 1.1. Реєстраційний № ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на зазначеній АЗС
Класифікація порушення
встановлення дискримінаційної вимоги
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-02-014551-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Доказ
Ліцензія на оптову торгівлю Учасника
Водночас, Скаржник отримав ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним, копію якої надаємо у вкладенні (Додаток № 5 до скарги). Варто зауважити, що предметом даної закупівлі є: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо), а продаж талонів (скретч-карток), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Порядковий номер пункту скарги: 6
Встановлення кваліфікаційних критерії згідно п. 1 та п. 2 ст. 16 Закону України "Про публінчі закупівлі "
Опис суті пункту скарги
Відповідно до тендерної документації, опублікованої на сайті уповноваженого органу, Замовником оголошена процедура закупівлі на предмет ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Відповідно до п. 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Вимоги кваліфікаційних критеріїв, встановлених Замовником до учасників, носять дискримінаційний характер, оскільки вимоги на забезпеченість Учасника приміщенням, організаційною технікою, засобами зв’язку з метою забезпечення Замовника наявним товаром та ведення договірних відносин належать до вимог матеріально-технічної бази та технологій, а отже відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 – не можуть вимагатись умовами тендерної документації відповідно до п. 29 Особливостей.
З огляду на вищезазначене, чинна редакція тендерної документації Замовника не узгоджується з нормами законодавства, в частині наявності вимог щодо кваліфікаційних критеріїв всупереч пункту 29 Особливостей, який в імперативній формі забороняє встановлювати відповідні вимоги до учасників при закупівлі бензину та дизельного пального.
«Таблиця 1. Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Кваліфікаційні критерії та вимоги Перелік документів
1. наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник повинен надати інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Класифікація порушення
встановлення дискримінаційних вимог всупереч п. 29 Особливостей.
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОПОВИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-02-014551-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо).
Доказ
п. 29 Особлливостей
Згідно п. 29 Особливостей - У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Дата розгляду скарги15.02.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Замовником внесено зміни до тендерної документації на підставі РІШЕННЯ № 2938-р/пк-пз від 15.02.2024 КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Рішення виконано.
Виконана замовником