Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 12.01.2024 16:45. Дата останього редагування моніторингу 31.01.2024 18:11

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-01-12-000048  
ID 6a16be0e000447a28eb43ec6bb7fa475  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
12.01.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону, вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону, вимог пункту 3 Постанови №1178 та вимог пункту 28 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК «Житлопромбуд-8»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 26.01.2024 20:39  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 26 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Миколаївської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.12.2023 № 01/12/23ВТ; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна Компанія «Житлопромбуд-8» (далі – ТОВ «БК «Житлопромбуд-8»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2023 №6-ВТ; повідомлення про намір укласти договір від 14.12.2023 року; договір від 20.12.2023 № 11-Т (далі – Договір); зміни до Договору; звіт про виконання договору про закупівлю від 18.01.2024 січня; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 25.01.2024 року. Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до вимог частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація, ніж інформація передбачена цією частиною. В оголошенні про проведення відкритих торгів Замовник зазначив вид предмета закупівлі – послуги. При цьому, вимогами пункту 18 частини другої статті 22 Закону передбачено зазначення у тендерній документації вимоги про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю – у разі закупівлі робіт або послуг. Проте, у пункті 9 розділу ІІІ тендерної документації Зазначено, що інформація про субпідрядника/співвиконавця не вимагається, оскільки предметом закупівлі є товар. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовник порушив вимоги пункту 18 частини другої статті 22 Закону та як наслідок пункт 28 Особливостей. Крім того, моніторингом встановлено, що пункт 3 розділу VI тендерної документації містить вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Разом з цим, у Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що переможець процедури закупівлі при підписанні договору про закупівлю повинен надати в паперовому вигляді належно оформлені документи, згідно переліку. Відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі. Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі – Постанова) суд визнав, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів. Таким чином, при визначенні вимоги тендерної документації щодо надання документів, у паперовому вигляді, Замовником порушено вимоги частини восьмої статті 12 Закону та пункту 3 Постанови №1178. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Так, Північно-східним офісом Держаудитслужби в ході проведення моніторингу, в електронній системі закупівель Замовнику надіслано 18.01.2024 року запит про надання пояснень. Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі відповіді Замовник не надав. Зазначене є порушенням вимог частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до інформації розміщеній в електронній системі закупівель Замовник 18.01.2024 року оприлюднив звіт про виконання договору № 11-Т від 20.12.2024 року.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 26.01.2024 20:39  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Згідно встановленого порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї: Головним спеціалістом відділу контролю за будівництвом та енергетичного нагляду – (уповноваженою особою - до 05.12.2023р). Артемом СИЧЕМ здійснювалося складання тендерної документації на закупівлю «Поточний ремонт та облаштування споруд цивільного захисту (укриття) ЗДО № 92 за адресою: вул. Гастелло, 14А, м. Миколаїв», 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника та 01.12.2023 було оголошено закупівлю за ідентифікатором: № UA-2023-12-01-010971-a за предметом «Поточний ремонт та облаштування споруд цивільного захисту (укриття) ЗДО № 92 за адресою: вул. Гастелло, 14А, м. Миколаїв», 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника де встановлено порушення, а саме незазначення в тендерній документації посади уповноваженої особи відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону; у пункті 9 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що предметом закупівлі є товар, проте, в оголошенні про проведення відкритих торгів вид предмета закупівлі – послуги; Додатком 4 до тендерної документації передбачено, що при підписанні договору Учасник Переможець зобов’язаний надати в паперовому вигляді належно оформлені документи. Відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель, враховуючи вищевикладене порушено вимоги Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону, вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону, вимог пункту 3 Постанови №1178 та вимог пункту 28 Постанови № 1178. Згідно встановленого порушення стосовно ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом: Головним спеціалістом відділу контролю за будівництвом та енергетичного нагляду – (уповноваженою особою з 05.12.2023), Іриною ВЛАСОВОЮ було пропущено термін надання Відповіді на Запит, на який треба було надати відповідь через електронну систему закупівель до 24 січня 00:00, Відповідь була надіслана через електронну систему закупівель 25 січня 2024 року, чим порушенно вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.  
Дата редагування  
Дата створення 31.01.2024 18:07  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.01.2024 № 3 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 12.01.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.10.2024 № 3 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 25 UA-2023-12-01-010971-a 01.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 12.01.2024 00:00  
Дата публікації 12.01.2024 19:39  
Дата створення 12.01.2024 19:39  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40478572  
Адреса організації Ukraine, Харків  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 67) 577-68-67
toretto.kh@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 12.01.2024 19:39 - 03.02.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 26.01.2024 20:39 - 10.02.2024 00:00