Процедура закупівлі оголошена 23.11.2023 12:37. Дата останніх змін - 11.12.2023 00:00
Комп'ютерне обладнання -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2023-11-23-008073-a | |
| ID | 66a11502923648449d3da5d27c04dd26 |
Загальна очікувана вартість закупівлі
624`692.52 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області, м. Хмельницький вул. Шевченка, 53 (ЄДРПОУ 40358308), деталізований код ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | ГУ Держпродспоживслужби в Хм.обл | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 624`692.52 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
23.11.23
Період уточнень
до 30.11.23
Період оскаржень
до 30.11.23
Подання пропозицій
до 03.12.23
Торги відмінено
11.12.23
27.11.2023, 12:21
Дискримінаційна вимога
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний замовнику, хочеться уточнити. ЗА яку мету ви вимагаєте від учасника наступне:
- Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018;
-Сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015;
-Сертифікату на системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування ISO 45001:2018.
Якби ці стандарти відносились до ВИРОБНИКА обладнання то можливо, а так ви вимагаєте сертифітати ІСО, кожен з яких коштує не менше 30,000 грн та процес сертифікації проходить порядка місяця, від фірми/фоп, який перепродасть вам товар, придбаний ним у імпортера ?
Це зроблено СПЕЦІАЛЬНО ВАМИ, для обмеження кола учасників до одного - ТОВ "КЦ Нейрон" або його афілійованих осіб ( Фоп Ткачук Б.Г. до прикладу його одноосібної участі у тендерах - UA-2023-08-25-010603-a, з економією бюдету 0,1%).
Ви свідомо робите документацію під конкретного учасника, щоб переможцем був лише він, і економії не було б взагалі.
В Країні війна, а ви займаєтесь антиконкурентними іграми, заради чиєї вигоди ?
сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити від 30 000 грн і більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути не обов’язковим у його сфері діяльності.
У більшості випадків, надання сертифікату ISO у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Крім того, наявність у виробника всіх необхідних сертифікатів відповідності на продукт є достатньою умовою для належного виконання умов договору постачання товару, тож стає зрозумілим, що законодавчий обов’язок на отримання сертифікату ISO відсутній.
- Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018;
-Сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015;
-Сертифікату на системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування ISO 45001:2018.
Якби ці стандарти відносились до ВИРОБНИКА обладнання то можливо, а так ви вимагаєте сертифітати ІСО, кожен з яких коштує не менше 30,000 грн та процес сертифікації проходить порядка місяця, від фірми/фоп, який перепродасть вам товар, придбаний ним у імпортера ?
Це зроблено СПЕЦІАЛЬНО ВАМИ, для обмеження кола учасників до одного - ТОВ "КЦ Нейрон" або його афілійованих осіб ( Фоп Ткачук Б.Г. до прикладу його одноосібної участі у тендерах - UA-2023-08-25-010603-a, з економією бюдету 0,1%).
Ви свідомо робите документацію під конкретного учасника, щоб переможцем був лише він, і економії не було б взагалі.
В Країні війна, а ви займаєтесь антиконкурентними іграми, заради чиєї вигоди ?
сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити від 30 000 грн і більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути не обов’язковим у його сфері діяльності.
У більшості випадків, надання сертифікату ISO у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Крім того, наявність у виробника всіх необхідних сертифікатів відповідності на продукт є достатньою умовою для належного виконання умов договору постачання товару, тож стає зрозумілим, що законодавчий обов’язок на отримання сертифікату ISO відсутній.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 28.11.2023, 18:20)
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларації або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів.
Більше того, в тендерній документації не зазначено що дані сертифікати мають бути видані на ім’я учасника процедури. В тендерній документації під такою вимогою, мається на увазі сертифікат виданий на ім’я виробника запропонованого товару. А більшість відомих виробників персональних комп’ютерів мають такі сертифікати.
Але, Замовником враховані Ваші доводи та внесено зміни до ТД.
Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів.
Більше того, в тендерній документації не зазначено що дані сертифікати мають бути видані на ім’я учасника процедури. В тендерній документації під такою вимогою, мається на увазі сертифікат виданий на ім’я виробника запропонованого товару. А більшість відомих виробників персональних комп’ютерів мають такі сертифікати.
Але, Замовником враховані Ваші доводи та внесено зміни до ТД.
27.11.2023, 12:31
Прохання прибрати вимогу до листів від третіх осіб, яка стала КОРУПЦІЙНОЮ практикою на закупівлях, та, нажаль, ще інколи випадково зустрічається!
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник, наше товариство має намір взяти участь у даній закупівлі, але нам відмовили в отриманні авторизаційного листа пояснюючи тим, що даний тендер вже зайнятий певним учасником. Дистриб’ютор та представництво не мають права видати такий лист без дозволу виробника.
Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист погоджується виробником та видається лише одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте тендер вже захищений іншим учасником. Таким чином, даною вимогою ви штучно обмежили можливість прийняти участь для учасників, окрім того єдиного, хто такий лист вже отримав! Це стала КОРУПЦІЙНА практика на закупівлях, яка ще інколи зустрічається. Коли певний учасник отримує такий лист від виробника на конкретну закупівлю та "допомагає" замовнику прописати у документацію вимогу до такого авторизаційного листа від виробника, як обов язкову.
Будь-ласка, приберіть таке з Вашої документації, яке можливо попало туди випадково! Це відома схема по усуненню конкуренції! Адже як досить дієва альтернатива такій вимозі може бути Замовником прописано наступне - "Замовник при отриманні товару залишає за собою право здійснити перевірку поставленого товару за серійними номерами у будь-якому сервісному центрі виробника". Така перевірка займає лічені хвилини, здійснюється безкоштовно і жодним чином не дискримінує можливість вільно прийняти участь у закупівлі без залежності від листів виробника, які видаються вибірково за дискримінаційними антиконкурентними правилами. Дану інформацію про видачу листа лише одному учаснику на один тендер Замовник може перевірити звернувшись до будь-якого виробника або представництва.
Прохання прибрату таку вимогу до листа та не сприяти такому відомому способу "допомоги" певному учаснику усунути конкуренцію по даній закупівлі під виглядом благих намірів. "Радники" які переконують замовників прописати таку антиконкурентну вимогу до документації лякають якими завгодно історіями про контрабанду, неофіціність і сіру техніку! Хоча насправді мета одна - під виглядом такої форми підтвердження - увійти в змову по видачі листа з виробником/представником та усунути конкуренцію! Хоча перевірка техніки за телефоном по серійному номеру займає менше хвилини. Будьте пильними!
Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист погоджується виробником та видається лише одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте тендер вже захищений іншим учасником. Таким чином, даною вимогою ви штучно обмежили можливість прийняти участь для учасників, окрім того єдиного, хто такий лист вже отримав! Це стала КОРУПЦІЙНА практика на закупівлях, яка ще інколи зустрічається. Коли певний учасник отримує такий лист від виробника на конкретну закупівлю та "допомагає" замовнику прописати у документацію вимогу до такого авторизаційного листа від виробника, як обов язкову.
Будь-ласка, приберіть таке з Вашої документації, яке можливо попало туди випадково! Це відома схема по усуненню конкуренції! Адже як досить дієва альтернатива такій вимозі може бути Замовником прописано наступне - "Замовник при отриманні товару залишає за собою право здійснити перевірку поставленого товару за серійними номерами у будь-якому сервісному центрі виробника". Така перевірка займає лічені хвилини, здійснюється безкоштовно і жодним чином не дискримінує можливість вільно прийняти участь у закупівлі без залежності від листів виробника, які видаються вибірково за дискримінаційними антиконкурентними правилами. Дану інформацію про видачу листа лише одному учаснику на один тендер Замовник може перевірити звернувшись до будь-якого виробника або представництва.
Прохання прибрату таку вимогу до листа та не сприяти такому відомому способу "допомоги" певному учаснику усунути конкуренцію по даній закупівлі під виглядом благих намірів. "Радники" які переконують замовників прописати таку антиконкурентну вимогу до документації лякають якими завгодно історіями про контрабанду, неофіціність і сіру техніку! Хоча насправді мета одна - під виглядом такої форми підтвердження - увійти в змову по видачі листа з виробником/представником та усунути конкуренцію! Хоча перевірка техніки за телефоном по серійному номеру займає менше хвилини. Будьте пильними!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 28.11.2023, 18:21)
Розглянувши вищезазначене питання, повідомляємо наступне: Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Повідомляємо, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначаються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного дистриб’ютора є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Авторизаційний лист від виробника (офіційного дистриб’ютора) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли замовник буде використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що Замовником внесено зміни до ТД, але Учасник будь – яким іншим документом має підтвердити офіційність запропонованого товару та його характеристики.
Авторизаційний лист від виробника (офіційного дистриб’ютора) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли замовник буде використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що Замовником внесено зміни до ТД, але Учасник будь – яким іншим документом має підтвердити офіційність запропонованого товару та його характеристики.
27.11.2023, 12:32
Приберіть антиконкурентну вимогу! Інакше схема одного учасника, що отримав такий лист виробника буде мати наслідки!
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний замовник, враховуючи що технічні вимоги прописані під одного виробника із формальним виразом "або еквівалент", так-так, саме формальним! Адже еквівалент іншого виробника запропонувати не можливо, що буде відповідати усім вашим технічним вимогам! Але ж ви пішли ще далі - додали додаткову вимогу - надати лист від виробника і таким чином штучно обмежили можливість прийняти участь для усіх учасників, окрім того єдиного хто такий лист вирбника вже отримав! Про ці схеми по усуненню конкуренції не відомо хіба що на Марсі! Адже результат даної закупівлі вже відомий - один учасник із листом від цього виробника! Дана закупівля може мати наслідки для замовника по усунненню конкуренції у такий спосіб та ,відповідно, закупівлі техніки по завищеним цінам! Створіть конкурентні умови, приберіть вимогу до листа виробника (від третіх осіб), які видають такі листи тому хто "дасть більше"! Якщо звісно не самі зацікавлені в цій схемі.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 28.11.2023, 18:22)
Повідомляємо, що до ТД в частині підтвердження офіційності постачання обладнання (системний блок, монітор) на територію України, а саме надання листа від виробника обладнання (офіційного представництва) внесено зміни. Замовник розглядає всіх виробників товару, які відповідають (не є гіршими) технічним характеристикам, що встановлені в Додатку 3 до ТД.
27.11.2023, 17:37
Вимога усунення дискримінаційних вимог та технічних помилок!
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник хочемо звернути вашу увагу на низку порушень з вашого боку в складанні тендерної документації, які допущені випадково або навмисно в заговорі з єдиним постачальником, який прописав ці вимоги під себе, щоб обмежити коло потенційних учасників, що є недопустимим порушенням особливо в такий важкий для країни час, коли можна зекономлені кошти використати на важливіші державні потреби:
1. Будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати листа від виробника обладнання (офіційного представництва) із зазначенням найменування постачальника, найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі, носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Цей слід Замовника в історії Prozorro залишиться назавжди! Вважаємо правоохоронним органам має бути цікаво, як така високо-конкурентна сфера компютерної техніки пройшла без бажаючих та з одним або для вигляду з двома учасниками (авжеж із вимогою до листа від виробника!) і будь-якої економії! Мабуть таки завдяки усунутій конкуренції вимогою до такого листа та змові із виробниками не видавати такий лист іншим учасникам! По даним закупівлям можна зробити висновки яку мету все ж таки несуть схеми із листами від виробника! Велике прохання видалити такий спосіб усунення конкуренції по даній закупівлі завдяки вимозі до листів від "третіх" осіб!
3. сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити від 30 000 грн і більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути не обов’язковим у його сфері діяльності. У більшості випадків, надання сертифікату ISO у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Крім того, наявність у виробника всіх необхідних сертифікатів відповідності на продукт є достатньою умовою для належного виконання умов договору постачання товару, тож стає зрозумілим, що законодавчий обов’язок на отримання сертифікату ISO відсутній.
4. Технічні характеристики прописані з явними помилками, наприклад зазначений розмір системного блоку не менше 300 х 170 х 355 та блок живлення 400Вт. та вентилятором 120мм., є не сумісні між собою оскільки неможливо вставити блок живлення з вентилятором 120мм в такий невеликий корпус, також не зрозуміло чому так детально розписано про корпус системного блоку порівняно із іншими частинами які є вашливі в системному блоці ніж корпус, наприклад Наявність на передній панелі корпусу не менше ніж 1-го слоту 3,5” - незрозуміло навіщо вона потрібна оскільки в даному випадку не використовується, Наявність слоту для замка типу Kensington. - використовується в ноутбуках, моноблоках та неттопах, а не у звичайних системних блоках, Наявність системи безпеки у вигляді датчика відкриття корпусу — на практиці не використовується, але є унікальною особливістю, серед корпусів, що обмежує коло учасників.
5. Поясніть чому у вимогах п.3.2 та 3.3 Додатку №3, приписано тільки надання сертифікатів та декларацій відповідності тільки під системні блоки, а не під весь товар який вимагається згідно тендерної документації. Тобто відповідної якості вам потрібні тільки системні блоки, а інші складові не менш важливі без різниці якої якості, погодьтесь є досить дивною вимогою.
Також в Замовника присутня ще одна закупівля аналогічного предмету закупівлі ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-23-009480-a, в якій наведені схожі вимоги, але чомусь вже відсутні вимоги надання сертифікатів ISO та вимагається лише одна декларація відповідності технічному регламенту радіообладнання (затверджено постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355), а не так само, як в даній закупівлі:
Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою Кабінету Міністрів в від 16 грудня 2015 р. N 1077;
• Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання, затверджений постановою Кабінету Міністрів в від 16 грудня 2015 р. N 1067.
• Технічний регламент обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні (ПКМУ №139 від 10.03.2017).
Хоча й категорія товару одна й таж 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Опираючись на вище написане, вимагаємо в Замовника, якщо ви не є зацікавленою особою у даних вимогах, дослухатись, внести відповідні виправлення в тендерну документацію, якщо маєте бажання побачити нарешті що таке конкуренція і придбання якісного товару по економічно вигідним умовам.
1. Будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати листа від виробника обладнання (офіційного представництва) із зазначенням найменування постачальника, найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі, носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Цей слід Замовника в історії Prozorro залишиться назавжди! Вважаємо правоохоронним органам має бути цікаво, як така високо-конкурентна сфера компютерної техніки пройшла без бажаючих та з одним або для вигляду з двома учасниками (авжеж із вимогою до листа від виробника!) і будь-якої економії! Мабуть таки завдяки усунутій конкуренції вимогою до такого листа та змові із виробниками не видавати такий лист іншим учасникам! По даним закупівлям можна зробити висновки яку мету все ж таки несуть схеми із листами від виробника! Велике прохання видалити такий спосіб усунення конкуренції по даній закупівлі завдяки вимозі до листів від "третіх" осіб!
3. сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити від 30 000 грн і більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути не обов’язковим у його сфері діяльності. У більшості випадків, надання сертифікату ISO у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Крім того, наявність у виробника всіх необхідних сертифікатів відповідності на продукт є достатньою умовою для належного виконання умов договору постачання товару, тож стає зрозумілим, що законодавчий обов’язок на отримання сертифікату ISO відсутній.
4. Технічні характеристики прописані з явними помилками, наприклад зазначений розмір системного блоку не менше 300 х 170 х 355 та блок живлення 400Вт. та вентилятором 120мм., є не сумісні між собою оскільки неможливо вставити блок живлення з вентилятором 120мм в такий невеликий корпус, також не зрозуміло чому так детально розписано про корпус системного блоку порівняно із іншими частинами які є вашливі в системному блоці ніж корпус, наприклад Наявність на передній панелі корпусу не менше ніж 1-го слоту 3,5” - незрозуміло навіщо вона потрібна оскільки в даному випадку не використовується, Наявність слоту для замка типу Kensington. - використовується в ноутбуках, моноблоках та неттопах, а не у звичайних системних блоках, Наявність системи безпеки у вигляді датчика відкриття корпусу — на практиці не використовується, але є унікальною особливістю, серед корпусів, що обмежує коло учасників.
5. Поясніть чому у вимогах п.3.2 та 3.3 Додатку №3, приписано тільки надання сертифікатів та декларацій відповідності тільки під системні блоки, а не під весь товар який вимагається згідно тендерної документації. Тобто відповідної якості вам потрібні тільки системні блоки, а інші складові не менш важливі без різниці якої якості, погодьтесь є досить дивною вимогою.
Також в Замовника присутня ще одна закупівля аналогічного предмету закупівлі ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-23-009480-a, в якій наведені схожі вимоги, але чомусь вже відсутні вимоги надання сертифікатів ISO та вимагається лише одна декларація відповідності технічному регламенту радіообладнання (затверджено постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355), а не так само, як в даній закупівлі:
Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою Кабінету Міністрів в від 16 грудня 2015 р. N 1077;
• Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання, затверджений постановою Кабінету Міністрів в від 16 грудня 2015 р. N 1067.
• Технічний регламент обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні (ПКМУ №139 від 10.03.2017).
Хоча й категорія товару одна й таж 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Опираючись на вище написане, вимагаємо в Замовника, якщо ви не є зацікавленою особою у даних вимогах, дослухатись, внести відповідні виправлення в тендерну документацію, якщо маєте бажання побачити нарешті що таке конкуренція і придбання якісного товару по економічно вигідним умовам.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 28.11.2023, 18:23)
Повідомляємо, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону). Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного дистриб’ютора є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c. Наразі Замовником внесено зміни до ТД в частині підтвердження офіційності постачання обладнання (системний блок, монітор) на територію України, а саме надання листа від виробника обладнання (офіційного представництва), але учасники мають в будь – який інший спосіб підтвердити офіційність запропонованого товару та його характеристики.
У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. З метою розширення кола учасників у закупівлі в частині цього питання Замовником внесено зміни до ТД.
Щодо надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft. Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа. Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України - у рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c).
Щодо встановлених технічних характеристик. Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, специфіку роботи установи, потреби в певних функціях тощо, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Порушення або невідповідності в технічних вимогах до предмету закупівлі відсутні. Разом з тим повідомляємо, оскільки системний блок є основним елементом персонального комп’ютера, який складає левову частину вартості закупівлі та є більш схильний до підробок/підміни деталей, тому до цього елементу більш серйозніші вимоги. Більше того, не всі складові закупівлі входить до переліку обладнання, яке сертифікується за визначними регламентами.
Разом, з тим повідомляємо, що зазначена у питанні закупівля Замовника (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-23-009480-a) не є аналогічною за предметом закупівлі, оскільки зазначена закупівля проводиться за кодом ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), а також в закупівлях різні найменування товару. Навіть у випадку однакових предметів закупівлі, вимоги встановлюють індивідуально під кожну окрему закупівлю та під кожне найменування товару, що закупляється, відповідно до потреб визначених Замовником.
У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. З метою розширення кола учасників у закупівлі в частині цього питання Замовником внесено зміни до ТД.
Щодо надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft. Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа. Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України - у рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c).
Щодо встановлених технічних характеристик. Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, специфіку роботи установи, потреби в певних функціях тощо, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Порушення або невідповідності в технічних вимогах до предмету закупівлі відсутні. Разом з тим повідомляємо, оскільки системний блок є основним елементом персонального комп’ютера, який складає левову частину вартості закупівлі та є більш схильний до підробок/підміни деталей, тому до цього елементу більш серйозніші вимоги. Більше того, не всі складові закупівлі входить до переліку обладнання, яке сертифікується за визначними регламентами.
Разом, з тим повідомляємо, що зазначена у питанні закупівля Замовника (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-23-009480-a) не є аналогічною за предметом закупівлі, оскільки зазначена закупівля проводиться за кодом ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), а також в закупівлях різні найменування товару. Навіть у випадку однакових предметів закупівлі, вимоги встановлюють індивідуально під кожну окрему закупівлю та під кожне найменування товару, що закупляється, відповідно до потреб визначених Замовником.
29.11.2023, 23:50
Вимога усунення дискримінаційних вимог та технічних помилок, внесення необхідних змін для проведення чесної та дійсно прозорої закупівлі!!!
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник, хочемо звернути вашу увагу, що з огляду попередніх зауважень ви чи ваш єдиний постачальник зробили поправки в документації вибірково для своєї зручності, а саме:
- п.3.3 Додатку 3 Учасник має надати будь – який документ, який підтвердить офіційність запропонованого товару і має дійсно ті характеристики, які зазначаються на товар, що пропонується в даній закупівлі. Просимо Замовника більш детально розписати, що за документи ним маються на увазі? Якщо дійсно хочете придбати офіційний товар, не потрібно придумувати різні схеми, а просто зазначити в тендерній документації, щоб учасник детально вказав назву та артикул запропонованого товару та його складових, а також на запропоновану ним модель системного блоку якщо він дійсно для вас такий важливий в даній закупівлі щоб учасник в складі пропозиції надав посилання на сайт виробника за яким можна детально порівняти назву, артикул та всі технічні і якісні характеристики запропонованого системного блоку та його складових, які мають відповідати вимогам Замовника.
- в питанні Надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, погоджуюсь що дійсно таке право в Замовника є для забезпечення придбання ліцензійного програмного забезпечення, проте ще виникає питання чому в технічній документації вказано Microsoft Windows 11 Home, коли дане програмне забезпечення призначене для домашнього використання (про що свідчить переклад назви Home - Домашня) або в крайніх випадках для невеликих організацій (2-3 ПК) судячи з вашої закупівлі ваша організацію невеликою назвати важко, для таких організацій як ваша використовується програмне забезпечення Windows 11 Professional або Windows 11 корпоративна ліцензія. Чи ви ці системні блоки вирішили придбати своїм працівникам на подарунки, щоб вони їх використовували в домашніх цілях?
- в питанні надання Декларації відповідності вимогам наступних нормативних документів: а саме Технічний регламент обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні (ПКМУ №139 від 10.03.2017) являється необов'язковим документом для виробників системних блоків та товарів на який нанесений знак відповідності, про що вказано в ПКМУ №139 від 10.03.2017 (Презумпція відповідності: п.45 Електричне та електронне обладнання, на яке нанесений знак відповідності технічним регламентам, на основі презумпції відповідності вважається таким, що відповідає вимогам цього Технічного регламенту, якщо відсутні докази протилежного). Тому прохання прибрати даний пункт з документації або зробити допис надати в складі пропозиції декларації відповідності або лист роз'яснення, якщо такі документи є необов'язковми.
- в питанні помилок в технічних характеристиках повторюсь і більш детально роз’яснюю: Технічні характеристики прописані з явними помилками, наприклад зазначений розмір системного блоку не менше 300 х 170 х 355 та блок живлення 400Вт. та вентилятором 120мм., є не сумісні між собою оскільки неможливо вставити блок живлення з вентилятором 120мм в такий невеликий корпус, також не зрозуміло чому так детально розписано про корпус системного блоку порівняно із іншими частинами які є важливі в системному блоці ніж корпус, наприклад Наявність на передній панелі корпусу не менше ніж 1-го слоту 3,5” - незрозуміло навіщо вона потрібна оскільки в даному випадку не використовується, Наявність слоту для замка типу Kensington. - використовується в ноутбуках, моноблоках та неттопах, а не у звичайних системних блоках, Наявність системи безпеки у вигляді датчика відкриття корпусу — на практиці не використовується, але є унікальною особливістю, серед корпусів, що обмежує коло учасників. З вашої попередньої відповіді виникає цілком законне питання: Можливо в такий важкий для країни час варто допустити конкуренцію на торги окрім заздалегідь визначеного постачальника під неіснуючий в природі системний блок? Як ви вважаєте? Буде переможцем ТОВ "КЦ Нейрон" або його афілійовані особи (ФОП Ткачук Б.Г., ФОП Пілик А. А. або ін.)? Та буде смішний відсоток економії від оголошеної ціни і свій постачальник який прописав ці вимоги під себе? Приводжу до прикладу закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-21-016536-a, в якій приписані точно такі ж самі вимоги для корпусу як у вас, і який маємо результат, в такій простій закупівлі на типу звичайнісінькі системні блоки вийшов всього на всього один учасник і хто б ви думали звісно ТОВ "КЦ Нейрон", а запропонував він в цій закупівлі Системний блок ARTLINE Business B59v99Win+, якого доречі не існує навіть на сайті виробника системних блоків https://artline.ua/, питання яким чином дійсно перевірити відповідність запропонованого обладнання, а також в таблиці порівняння учасник вказав назву корпусу системного блоку QUBE Black, якого також не існує на сайті виробника даних корпусів https://qube.ua/catalog/korpusa-qube , мабуть учасник забув ще щось дописати до назви моделі QUBE Black наприклад артикул моделі запропонованого корпусу, щоб дійсно вийшла якась реально існуюча модель корпусу або не захотів, тому що то вже буде технічна невідповідність, з чого випливає, що технічні вимоги робились задля одного конкретного учасника і результат буде заздалегідь відомий.
Ваш орган має бути зразковим та спонукати конкуренцію та економію в торгах. Якщо маєте бажання побачити нарешті що таке конкуренція — дослухайтесь та зробіть нарешті необхідні поправки в технічних характеристиках задля проведення чесної та дійсно прозорої закупівлі. Якщо попри всі зауваження Замовник все ж таки вирішить провести дану процедуру закупівлю товару з одним вже відомим постачальником, то цей слід Замовника в історії Prozorro залишиться назавжди! Вважаємо правоохоронним органам має бути цікаво, як така високо-конкурентна сфера комп’ютерної техніки пройшла без бажаючих та з одним або для вигляду з двома учасниками і без економії держаних коштів, які в такий важкий час є необхідні на важливіші державні потреби.
Опираючись на вище написане, вимагаємо в Замовника, якщо ви не є зацікавленою особою у даних вимогах, нарешті дослухатись, внести відповідні виправлення в тендерну документацію, якщо маєте бажання побачити нарешті що таке конкуренція і придбання якісного товару по економічно вигідним умовам.
- п.3.3 Додатку 3 Учасник має надати будь – який документ, який підтвердить офіційність запропонованого товару і має дійсно ті характеристики, які зазначаються на товар, що пропонується в даній закупівлі. Просимо Замовника більш детально розписати, що за документи ним маються на увазі? Якщо дійсно хочете придбати офіційний товар, не потрібно придумувати різні схеми, а просто зазначити в тендерній документації, щоб учасник детально вказав назву та артикул запропонованого товару та його складових, а також на запропоновану ним модель системного блоку якщо він дійсно для вас такий важливий в даній закупівлі щоб учасник в складі пропозиції надав посилання на сайт виробника за яким можна детально порівняти назву, артикул та всі технічні і якісні характеристики запропонованого системного блоку та його складових, які мають відповідати вимогам Замовника.
- в питанні Надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, погоджуюсь що дійсно таке право в Замовника є для забезпечення придбання ліцензійного програмного забезпечення, проте ще виникає питання чому в технічній документації вказано Microsoft Windows 11 Home, коли дане програмне забезпечення призначене для домашнього використання (про що свідчить переклад назви Home - Домашня) або в крайніх випадках для невеликих організацій (2-3 ПК) судячи з вашої закупівлі ваша організацію невеликою назвати важко, для таких організацій як ваша використовується програмне забезпечення Windows 11 Professional або Windows 11 корпоративна ліцензія. Чи ви ці системні блоки вирішили придбати своїм працівникам на подарунки, щоб вони їх використовували в домашніх цілях?
- в питанні надання Декларації відповідності вимогам наступних нормативних документів: а саме Технічний регламент обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні (ПКМУ №139 від 10.03.2017) являється необов'язковим документом для виробників системних блоків та товарів на який нанесений знак відповідності, про що вказано в ПКМУ №139 від 10.03.2017 (Презумпція відповідності: п.45 Електричне та електронне обладнання, на яке нанесений знак відповідності технічним регламентам, на основі презумпції відповідності вважається таким, що відповідає вимогам цього Технічного регламенту, якщо відсутні докази протилежного). Тому прохання прибрати даний пункт з документації або зробити допис надати в складі пропозиції декларації відповідності або лист роз'яснення, якщо такі документи є необов'язковми.
- в питанні помилок в технічних характеристиках повторюсь і більш детально роз’яснюю: Технічні характеристики прописані з явними помилками, наприклад зазначений розмір системного блоку не менше 300 х 170 х 355 та блок живлення 400Вт. та вентилятором 120мм., є не сумісні між собою оскільки неможливо вставити блок живлення з вентилятором 120мм в такий невеликий корпус, також не зрозуміло чому так детально розписано про корпус системного блоку порівняно із іншими частинами які є важливі в системному блоці ніж корпус, наприклад Наявність на передній панелі корпусу не менше ніж 1-го слоту 3,5” - незрозуміло навіщо вона потрібна оскільки в даному випадку не використовується, Наявність слоту для замка типу Kensington. - використовується в ноутбуках, моноблоках та неттопах, а не у звичайних системних блоках, Наявність системи безпеки у вигляді датчика відкриття корпусу — на практиці не використовується, але є унікальною особливістю, серед корпусів, що обмежує коло учасників. З вашої попередньої відповіді виникає цілком законне питання: Можливо в такий важкий для країни час варто допустити конкуренцію на торги окрім заздалегідь визначеного постачальника під неіснуючий в природі системний блок? Як ви вважаєте? Буде переможцем ТОВ "КЦ Нейрон" або його афілійовані особи (ФОП Ткачук Б.Г., ФОП Пілик А. А. або ін.)? Та буде смішний відсоток економії від оголошеної ціни і свій постачальник який прописав ці вимоги під себе? Приводжу до прикладу закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-21-016536-a, в якій приписані точно такі ж самі вимоги для корпусу як у вас, і який маємо результат, в такій простій закупівлі на типу звичайнісінькі системні блоки вийшов всього на всього один учасник і хто б ви думали звісно ТОВ "КЦ Нейрон", а запропонував він в цій закупівлі Системний блок ARTLINE Business B59v99Win+, якого доречі не існує навіть на сайті виробника системних блоків https://artline.ua/, питання яким чином дійсно перевірити відповідність запропонованого обладнання, а також в таблиці порівняння учасник вказав назву корпусу системного блоку QUBE Black, якого також не існує на сайті виробника даних корпусів https://qube.ua/catalog/korpusa-qube , мабуть учасник забув ще щось дописати до назви моделі QUBE Black наприклад артикул моделі запропонованого корпусу, щоб дійсно вийшла якась реально існуюча модель корпусу або не захотів, тому що то вже буде технічна невідповідність, з чого випливає, що технічні вимоги робились задля одного конкретного учасника і результат буде заздалегідь відомий.
Ваш орган має бути зразковим та спонукати конкуренцію та економію в торгах. Якщо маєте бажання побачити нарешті що таке конкуренція — дослухайтесь та зробіть нарешті необхідні поправки в технічних характеристиках задля проведення чесної та дійсно прозорої закупівлі. Якщо попри всі зауваження Замовник все ж таки вирішить провести дану процедуру закупівлю товару з одним вже відомим постачальником, то цей слід Замовника в історії Prozorro залишиться назавжди! Вважаємо правоохоронним органам має бути цікаво, як така високо-конкурентна сфера комп’ютерної техніки пройшла без бажаючих та з одним або для вигляду з двома учасниками і без економії держаних коштів, які в такий важкий час є необхідні на важливіші державні потреби.
Опираючись на вище написане, вимагаємо в Замовника, якщо ви не є зацікавленою особою у даних вимогах, нарешті дослухатись, внести відповідні виправлення в тендерну документацію, якщо маєте бажання побачити нарешті що таке конкуренція і придбання якісного товару по економічно вигідним умовам.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 30.11.2023, 15:22)
Розглянувши вищезазначене питання, повідомляємо наступне: Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Повідомляємо, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону). Оскільки, встановлення зазначеної версії операційної системи не є дискримінаційною вимогою Замовник не має підстав для внесення змін до тендерної документації. До відома учасника, версія Home не має обмежень по кількості комп’ютерів, а лише має обмеження по функціоналу. Щодо помилок в технічних характеристиках, Замовник повторно перевірив технічне завдання та не виявив таких помилок. Всі компоненти предмету закупівлі є сумісними, такими що взаємодію між собою, вимоги до предмету закупівлі встановлені правильно. Замовник визначає технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до своїх потреб та специфіки роботи. Законом не передбачено вимоги обґрунтовувати будь-яку характеристику предмету закупівлі в тендерній документації. Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларації або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Вимога надати такі сертифікати (декларації) учасниками в складі тендерної пропозиції є обґрунтованою та жодним чином не порушує права учасників. Аналізуючи вищезазначене, хочемо зазначити, що тендерна документація не містить жодних дискримінаційних вимог та не потребує будь яких змін.