Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 21.02.2018 19:25. Дата останніх змін - 15.05.2018 17:41

Послуги з виконання комплексу робіт з розробки детального плану території земель, розташованих на території Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області, враховуючи розвиток прилеглих територій з комплексом топографо-геодезичних вишукувань -

Ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-21-000866-a  
ID 048fcf8f7d2745ddbaf35d86dcc0023a  
Очікувана вартість закупівлі
7`000`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Управління капітального будівництва та архітектури Бориспільської районної державної адміністрації Київської області  
Очікувана вартість закупівлі 7`000`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 70`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги з публікацією англійською мовою  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
21.02.18
Період уточнень
до 20.03.18
Період оскаржень
до 26.03.18
Подання пропозицій
до 30.03.18
Прекваліфікація
з 30.03.18
Оскарження прекваліфікації
Торги відмінено
15.05.18
02.03.2018, 11:16. ID: UA-2018-02-21-000866-a.b1
Вимога (Скарга)
Про порушення Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98).
Просимо ввести зміни – «пункт 2.2.3. Знімальне устаткування» «розділу 2. Вимоги до складу і змісту робіт, що виконуються в рамках договору» «- Фокусна відстань об'єктиву аерофотокамери має бути не меншою, ніж 200 – 300 мм;» (що не відповідає та порушує розділ «1. НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ» Технічного завдання Додаток 3 до Документації)
Наголошуємо, що відповідно до «Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)» Таблиці 16 Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для створення цифрових моделей місцевості розділу 7. МЕТОДИ ВИКОНАННЯ ТОПОГРАФІЧНИХ ЗНІМАНЬ підрозділу 7.1. АЕРОФОТОТОПОГРАФІЧНЕ ЗНІМАННЯ – встановлено фокусна відстань АФА 70, 100 або 140 мм, де не передбачено використання об'єктиву аерофотокамери з фокусною відстанню 200 – 300 мм.
Та звертаємо увагу на порушення «Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)» пункту 7.1.20. Фотографування місцевості для стереоскопічного знімання рельєфу рівнинних районів виконують аерофотоапаратами з fk=70 мм, горбистих і гірських територій — fk= 100 мм.
Бо відповідно до пунктів «2.2.1. Перелік видів робіт / обсяги робі і до 2.6. Топографічна зйомка та поновлення планів масштабу 1:2000» Технічного завдання Додаток 3 до Документації та «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям Додаток 1 до Документації» – вимагається створення цифрових моделей місцевості та рельєфу на цифрових фотограмметричних станціях.
Потребуємо ввести зміни до Тендерної документації відповідно до вимог діючої Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) та перерахованих вище пунктів Тендерної документації стосовно регламентування фокусної відстані АФА (привести у відповідність до викладеного) або виключити пункт «- Фокусна відстань об'єктиву аерофотокамери має бути не меншою, ніж 200 – 300 мм;» з Технічного завдання Додаток 3 до Документації.
Вимоги викладені в «пункті 2.2.3. Знімальне устаткування» «розділу 2. Вимоги до складу і змісту робіт, що виконуються в рамках договору» «- Фокусна відстань об'єктиву аерофотокамери має бути не меншою, ніж 200 – 300 мм;» викладені виходячи з масштабів планів які передбачено створити в результаті виконання робіт, а саме топографічні плани масштабу 1:2000 та 1:500. Згідно Таблиці 14 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:2000» діючої Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) для знімання населених пунктів, промислових майданчиків та інших забудованих територій при створені топографічних планів з перерізом рельєфу через 1 м при масштабі аерофотозйомки 1:5500-1:8000 мають бути використані АФА з фокусною відстанню 200, 300, 500 мм.
Відповідно для масштабу 1:500 згідно Таблиці 15 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:1000 і 1:500» діючої Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) для знімання населених пунктів, промислових майданчиків з перерізом рельєфу через 0,5 м при масштабі аерофотозйомки 1:2500-1:3500 мають бути використані АФА з фокусною відстанню 300, 500 мм.
Отже вимоги тендерної документації в частині встановлення фокусної відстані АФА повністю відповідають вимогам Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98).
Відповідь замовника: 06.03.2018 13:32
Тип відповіді: Не задоволено
Розглянуто
06.03.2018 13:32
06.03.2018, 17:59. ID: UA-2018-02-21-000866-a.c2
Вимога (Скарга)
Про порушення Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)
Замовником, надана відповідь на скаргу (ID 80532 в системі електронних закупівель), щодо не доцільності внесення змін в документацію конкурсних торгів в частині приведення технічного завдання до Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) або вилучення вимог до фокусної відстанні обєктиву аерофотокамери.
Замовник в своїй відповіді посилається на табл. 14 та 15 вищевказаної Інструкції, зазначаючи лише ті масштаби фотографування які відносяться саме до фокусної відстанні обєктивів зазначених замовником.
Разом з тим замовник не зазначив, що: 1) для топографічного плану М1:2000 згідно Таблиці 14 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:2000» діючої Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) для знімання населених пунктів, промислових майданчиків та інших забудованих територій при створені топографічних планів з перерізом рельєфу через 1 м при масштабі аерофотозйомки 1:6000-1:10000 мають бути використані АФА з фокусною відстанню 100, 70 мм. Окрім того зазчачений замовником масштаб аерофотознімання в діапазоні від 1:6000-1:8000, є визначальним і для вибору фокусної відстанні обєктиву АФА. Тобто навіть в зазначеному замовнику масштабі аерофтознімання має використовуватися фокусна відстань обєктиву 100, 70 мм. Але замовником така фокусна відстань обєктиву аерофтокамери безпідставно відкинута.
2) для топографічного плану М1:500 згідно Таблиці 15 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:1000 і 1:500» діючої Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) для знімання населених пунктів, промислових майданчиків з перерізом рельєфу через 0,5 м при масштабі аерофотозйомки 1:3500-1:2500 мають бути використані АФА з фокусною відстанню 100, 140 мм. Окрім того, замовник помилково зазначив замість фокусної відстанні 350мм, фокусну відстань 300мм, а зазчачений замовником масштаб аерофотознімання не відрізняється від зазначеного в цій вимозі, але замовником знову безпідставно відкинута визначена Інструкцією фокусна відстань обєктиву 100, 140 мм.

Зважаючи на вищенаведене, для усунення дискримінаційних вимог в документації, вимагаємо привести технічне завдання відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання, а саме викласти відповідну вимогу п.2.2.3. Додатку 3 до документації конкурсних торгів в наступній редакції "Фокусна відстань об'єктиву аерофотокамери має бути: а) при виконанні аерофотозйомки для створення топографічного плану М 1:2000 з перерізом рельєфу 1 м - 70мм; 100мм; 200мм; 350мм; 500 мм, при масштабі аерознімання 1:5500-1:8000 та/або 70мм; 100мм при масштабі аерознімання 1:6000-1:10000 ; б) при виконанні аерофотозйомки для створення топографічного плану М 1:500 з перерізом рельєфу 0,5 м - 100мм; 140мм; 350мм; 500 мм, при масштабі аерознімання 1:3500-1:2500.
Вимоги викладені в «пункті 2.2.3. Знімальне устаткування» «розділу 2. Вимоги до складу і змісту робіт, що виконуються в рамках договору» базуються на пункті 2.6.1. Технічного завдання, яким визначена вимога до цифрової точності продукуту “цифрових інженерно-топографічних планів ” на рівні М1:500. Чинна інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) в таблицях 14,15 чітко формулює вимоги до масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для забезпечення такої точності.
А саме, згідно Таблиці 14 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:2000» для знімання населених пунктів, промислових майданчиків та інших забудованих територій при створені топографічних планів з перерізом рельєфу через 1 м при масштабі аерофотозйомки 1:5500-1:8000 мають бути використані АФА з фокусною відстанню 200, 350, 500 мм. В той же час, обладнання з фокусною відстаню АФА 100-70мм може застосовуватись у випадку виконання аерофотознімання масштабу 1:6 000-1-10 000. Проте такий масштаб аерофотознімання не забезпечує якості інженерно-топографічних планів на рівні п.2.6.1. Технічного завданння. Те саме стосується і вибору масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:1000 і 1:500 для знімання населених пунктів, промислових майданчиків з перерізом рельєфу через 0,5 м, при масштабі аерофотозйомки 1:2500-1:3500 (таблиця 15 цієї ж інструкції). Вимоги до фокусної відстані АФА в цьому випадку лише посилені в порівнянні до викладених в таблиці 14, а саме передбачають використання АФА з фокусною відстанню 350, 500 мм. Крім того, звертаємо увагу що в запиті вказано що “замовник не зазначив, що: 1) для топографічного плану М1:2000 згідно Таблиці 14 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:2000» діючої Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) для знімання населених пунктів, промислових майданчиків та інших забудованих територій при створені топографічних планів з перерізом рельєфу через 1 м … » та «2) для топографічного плану М1:500 згідно Таблиці 15 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:1000 і 1:500» діючої Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) для знімання населених пунктів, промислових майданчиків з перерізом рельєфу через 0,5 м … ». Повідомляємо, що відповідно до Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98), таблиці 14,15 не регулюють вимог до масштабу аерофотознімання та фокусної відстані АФА для топографічних планів. В даних таблицях викладені вимоги щодо вибору масштабу аерофотознімання та фокусної відстані АФА для планів М1: 2 000(Таблиця 14) та М1: 1 000 і 1:500(Таблиця 15). Результатом робіт з аерофотознімання, відповідно до цих таблиць є фотоплан. Визначаючи масштаб аерофотознімання, Замовник передбачає можливість багатоцільового та багаторазового використання фотоплану для інформаційного забезпечення території не витрачаючи додаткових бюджетних коштів.
Таким чином, вимоги тендерної документації в частині встановлення масштабу аерофотознімання та фокусної відстані АФА повністю узгоджені з іншими вимогами Технічного завдання щодо забезпечення виготовлення продукції (цифрових інженерно-топографічних планів) з цифровою точністю масштабу 1:500 та відповідають вимогам Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98
Відповідь замовника: 19.03.2018 08:27
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
19.03.2018 08:27
12.03.2018, 17:03. ID: UA-2018-02-21-000866-a.c3
Вимога (Скарга)
Встановлення дискримінаційних вимог в частині кваліфікаційних критеріїв до учасників, а саме «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Відповідно до п. 2. Додатку 1 до тендерної документації, Замовником, встановлені кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до яких учасник повинен мати, зокрема, працюючих на постійній основі сертифікованих архітекторів – не менше 3 осіб;

Дана вимога, щодо встановлення виду трудових відносин, а саме «працюючих на постійній основі», на нашу думку, є дискримінаційною з наступних підстав:

Предметом закупівлі є «Послуги з виконання комплексу робіт з розробки детального плану території земель, розташованих на території Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області, враховуючи розвиток прилеглих територій з комплексом топографо-геодезичних вишукувань».
Вищевказані послуги по предмету закупівлі належать до містобудівної діяльність, яка окрім іншого регулюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (№ 3038-VI від 17.02.2011, зі змінами і доповненнями).

Відповідно до ст. 17 вищевказаного Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що «Громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати окремі види робіт (послуг), пов’язані із створенням об’єкта архітектури, без відповідної ліцензії, мають особисту печатку та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил».

Крім того, відповідно до п. 4.6 Наказу Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації» (№290 від 16.11.2011, зі змінами і доповненнями) встановлено, що «Детальний план території розробляється суб'єктами господарювання, які мають у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат».

Разом з тим, відповідно до вимог чинного законодавства, не встановлено, що для надання послуг у сфері містобудування, суб’єкт господарювання повинен обов’язково мати сертифікованих архітекторів працюючих на постійній основі.

Встановлюючи вимоги щодо наявності «працюючих на постійній основі сертифікованих архітекторів не менше 3-х осіб», замовник штучно встановлює обмеження до учасників, які залучають до виконання робіт в разі необхідності сертифікованих архітекторів на договірних засадах, в тому числі і за договорами субпідряду з іншими юридичними особами.

Отже, дії замовника в частині встановлення наведених вище умови документації конкурсних торгів порушують один із принципів здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — недискримінація учасників, чим порушує законні права і інтереси нашого підприємства прийняти участі у торгах по вищевказаному предмету закупівлі.
Відповідно, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до документації конкурсних торгів, шляхом вилучення вищевказаних дискримінаційних вимог до учасників, а саме: замінити вимогу щодо наявності «працюючих на постійній основі» на «працюючих на постійній основі або за цивільно-правовою угодою».
Відповідно до п.2 ст.16 закону України "Про публічні закупівлі" замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії стосовно наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Тому зміни до п.2 Додатку 1 до тендерної документації вноситися не будуть.
Відповідь замовника: 14.03.2018 15:29
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
14.03.2018 15:29
19.03.2018, 14:14. ID: UA-2018-02-21-000866-a.a4
Вимога (Скарга)
ВИМОГА про усунення порушення у процесі проведення закупівлі
21.02.2018 року Управлінням капітального будівництва та архітектури Бориспільської районної державної адміністрації Київської області оголошено процедуру закупівлі «Послуги з виконання комплексу робіт з розробки детального плану території земель, розташованих на території Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області, враховуючи розвиток прилеглих територій з комплексом топографо-геодезичних вишукувань» (ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-21-000866-a, ID 048fcf8f7d2745ddbaf35d86dcc0023a).

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
Так, Замовником у п. 4.3. Загальних положень Тендерної документації визначено місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) та зазначено, що вони визначаються відповідно до Технічних вимог (Додаток 3 до документації). А у Технічному завданні на надання послуг з виконання комплексу робіт з розробки детального плану території земель, розташованих на території Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області, враховуючи розвиток прилеглих територій з комплексом топографо-геодезичних вишукувань (додаток 3 до Тендерної документації) (далі – «Технічне завдання») у розділі «І. Підготовчі роботи» визначено місце надання послуг: територія Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області.
В той же час, в цьому ж розділі Технічного завдання визначено також обсяг надання послуг: створення інженерно-топографічних планів масштабу 1:2000 з цифровою точністю масштабу 1:500 загальною площею 2500 га.
Втім, загальна площа територій Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області значно більша, ніж 2500 га. Зазначена розбіжність не дозволяє коректно розрахувати цінову пропозицію для участі у процедурі закупівлі.
Зважаючи на це, на підставі ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути дану розбіжність між місцем та обсягом надання послуг шляхом внесення змін до Тендерної документації щодо збільшення обсягу надання послуг або перегляду місця надання послуг (або конкретизації такого місця).

У розділі «1. НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ» наведено перелік законодавчих, нормативних та нормативно-технічних документів, вимоги яких були враховані при створенні Технічного завдання. В цьому переліку міститься такий документ, як ДБН А. 2.1-1-2008 «Інженерні вишукування для будівництва». Посилання на зазначений документ міститься також у підп. 12.2. п. «3.6. Цифрові топографічні плани масштабу 1:500» підрозд. «3. Основні вимоги до продукції» розд. «І. Підготовчі роботи». Проте, зазначені Державні будівельні норми втратили чинність з 01.08.2014 р. із вступом в силу ДБН А.2.1-1-2014 «Інженерні вишукування для будівництва», які прийняті на заміну ДБН А. 2.1-1-2008.
Таким чином, в даному випадку мають застосовуватися саме ДБН А. 2.1-1-2014 «Інженерні вишукування для будівництва», а застосування попередніх ДБН А. 2.1-1-2008, які втратили свою чинність, є неприпустимим.
З огляду на наведене вище, вимагаємо виключити посилання зазначених пунктів Технічного завдання Тендерної документації на ДБН А. 2.1-1-2008 «Інженерні вишукування для будівництва» та замінити їх на посилання на ДБН А.2.1-1-2014 «Інженерні вишукування для будівництва», оскільки саме вони мають застосовуватися в даному випадку.
Застосування Замовником недійсної редакції Державних будівельних норм призвело до численних помилок у Технічному завданні та Тендерній документації в цілому. Так, у підп. 2.6.3. п. «2.6. Топографічна зйомка та поновлення планів масштабу 1:2000» підрозд. «2. Вимоги до складу і змісту робіт, що виконуються в рамках договору» розд. «І. Підготовчі роботи» Технічного завдання зазначено, що використання матеріалів космічної зйомки та матеріалів отриманих з безпілотних апаратів для виконання послуг не дозволяється. Вказана вимога протирічить п. 5.3.15.2 ДБН А.2.1-1-2014 «Інженерні вишукування для будівництва», відповідно до якого інженерно-геодезичні вишукування виконуються методами дистанційного зондування Землі (ДЗЗ), аерофотозйомки, наземної зйомки з формуванням інженерної цифрової моделі місцевості точності відповідного масштабу. А відповідно до п. 5.3.12.4. зазначених ДБН ІЦММ (інженерні цифрові моделі місцевості (цифровий інженерно-топографічний план) формують шляхом обробки польової тахеометричної зйомки або лазерного сканування, фотограмметричним шляхом за аерофотознімками (цифровими знімками), даними дистанційного зондування Землі (ДЗЗ) і шляхом сканування графічних матеріалів. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» дистанційне зондування Землі - процес отримання даних про поверхню Землі методом аерофотозйомки або шляхом спостереження і вимірювань із космосу.
Тобто чинними Державними будівельними нормами, які мають застосовуватися в даному випадку, поряд із застосуванням методу аерофотозйомки передбачено можливість здійснення інженерно-геодезичних вишукувань шляхом дистанційного зондування Землі (ДЗЗ), яке в свою чергу може здійснюватися шляхом космічної зйомки. За даними дистанційного зондування Землі (ДЗЗ) у відповідності до зазначених Державних будівельних норм можливо також сформувати цифровий інженерно-топографічний план.
Таким чином, в даному випадку можна здійснювати космічну зйомку, і не обов’язково здійснювати саме аерофотозйомку. При цьому застосування космічної зйомки значно зекономить час на здійснення інженерно-геодезичних вишукувань, розробку цифрового інженерно-топографічного плану без втрати якості зображення. Тобто застосування такого методу є навіть більш доцільним в даному випадку.
Зважаючи на наведене вище, вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність до ДБН А.2.1-1-2014 «Інженерні вишукування для будівництва», внести зміни до Тендерної документації та передбачити можливість використання матеріалів космічної зйомки.

Із попередньої вимоги випливає наступна. Для здійснення космічної зйомки не обов’язкова наявність аерофотознімального літака, цифрової аерофотокамери. Крім того, жодним чинним актом чинного законодавства України не передбачено необхідності здійснення аерофотозйомки для виготовлення детального плану територій, тобто виконувати таку аерофотозйомку в даному випадку не є обов’язковим. Тобто в даному випадку наявність аерофотознімального літака, цифрової аерофотокамери взагалі не є необхідною, а сформувати цифровий інженерно-топографічний план можливо на основі даних дистанційного зондування Землі (ДЗЗ).
У відповідності із статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. А згідно з ч. 3 ст. 5 зазначеного Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Зазначені норми узгоджуються також із ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зазначена вимога, таким чином, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, оскільки учасники, які хоча і зможуть виконати роботи за даною процедурою закупівлі за відсутності аерофотознімального літака, цифрової аерофотокамери, не зможуть взяти участі у процедурі закупівлі через таку відсутність.
То ж, вимагаємо також внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення з неї вимог щодо наявності у учасника аерофотознімального літака та цифрової аерофотокамери, як дискримінаційних.

У п. 21 Завдання на розроблення детального плану території земель, розташованих на території Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області, враховуючи розвиток прилеглих територій (за межами населеного пункту) (Додаток 1 до Договору) містяться такі додаткові вимоги, як наявність в розробника досвідчених сертифікованих архітекторів з розробки містобудівної документації та сертифікованих інженерів проектувальників, які мають досвід та право проектувати розміщення об’єктів класу відповідальності СС 3 – значні наслідки (згідно ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», ДCTУ-Н Б В.1.2- 16:2013); досвід роботи по розробці та реалізації містобудівної документації місцевого рівня в межах Бориспільського району не менше 10 (десяти) проектів. Втім, ці вимоги містяться в Завданні до договору, яке є додатком до нього, тобто це може призвести до ситуації, коли визнаний переможцем учасник не буде відповідати зазначеним вимогам, і що в такому разі буде робити Замовник? Дискваліфікувати учасника, визнаного переможцем – неможливо, але ж такий переможець не буде відповідати умовам договору та вимогам додатку до нього. Крім того, учасник відповідно до вимог п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації, і так має підтвердити наявність у себе сертифікованих працівників. Тому доцільно було б виключити дані вимоги із п. 21 Додатку 1 до Договору.
Крім того, така вимога, як досвід роботи по розробці та реалізації містобудівної документації місцевого рівня в межах Бориспільського району не менше 10 (десяти) проектів, є дискримінаційною, оскільки в даному випадку не має значення територіальні межі здійснення даних робіт, а має значення лише досвід аналогічних робіт, а аналогічними роботами в даному випадку є розробка детального плану території. Внаслідок встановлення зазначеної вимоги в Тендерній документації, учасники, які знаходяться за межами Бориспільського району (тобто, ті, які мають не мають досвіду саме в межах цього району, але мають такий досвід в межах інших територій) позбавлені можливості взяти участь у процедурі закупівлі, тому така вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Зважаючи на викладене, вимагаємо виключити з Тендерної документації, а саме з п. 21 Завдання на розроблення детального плану території земель, розташованих на території Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області, враховуючи розвиток прилеглих територій (за межами населеного пункту) (Додаток 1 до Договору) вимоги про наявність в розробника досвідчених сертифікованих архітекторів з розробки містобудівної документації та сертифікованих інженерів проектувальників, які мають досвід та право проектувати розміщення об’єктів класу відповідальності СС 3 – значні наслідки (згідно ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», ДCTУ-Н Б В.1.2- 16:2013); досвід роботи по розробці та реалізації містобудівної документації місцевого рівня в межах Бориспільського району не менше 10 (десяти) проектів.

Також хочемо звернути Вашу увагу на п. 2 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, де зазначено, що замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок Верхньодніпровської райдержадміністрації кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації. Верхньодніпровська райдержадміністрація в даному випадку не є Замовником та не має жодного відношення до даної процедури закупівлі.
То ж, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації у цій частині.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 7-1 цього Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.

З огляду на вищенаведене, вимагаємо негайно усунути зазначені вище порушення під час проведення процедури закупівлі, шляхом перегляду та внесення змін до Тендерної документації. У випадку, якщо наші вимоги не будуть виконані, будемо вимушені подати скаргу до Антимонопольного комітету України з підстав порушень у процесі проведення процедури закупівлі.
Зміни до тендерної документації внесені, в частині досвіду роботи по розробці та реалізації містобудівної документації місцевого рівня в межах Бориспільського району.
Відповідь замовника: 21.03.2018 12:27
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
21.03.2018 12:27
20.03.2018, 12:10. ID: UA-2018-02-21-000866-a.b5
Вимога (Скарга)
Внесення змін до кваліфікаційних вимог
Відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору" учасник має надати рецензію за підписом замовника щодо кожного договору, указаного у довідці про надання аналогічних послуг. Рецензія може бути видана лише спеціалізованою організацією, яка має у своєму штаті працівників з відповідною кваліфікацією та спеціалізацією. Замовники згодні надавати відгуки щодо наданих почлуг чи виконаних робіт, а для отримання рецензії необхідно звертатись до спеціалізованих установ. Оскільки за умовами тендерної документації необхідно надати саме рецензію замовника, а не спеціалізованої установи, просимо внести зміни, а саме вказати "рецензію або відгук за підписом замовника".
Зміни до тендерної документації внесено, відповідно до вимоги.
Відповідь замовника: 21.03.2018 12:23
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
21.03.2018 12:23
23.03.2018, 14:19. ID: UA-2018-02-21-000866-a.b6
Скарга до АМКУ
ООО "АВІАЦІЙНИЙ РОЗРАХУНКОВИЙ ЦЕНТР"
щодо порушення процедури закупівлі в частині встановлення Замовником дискримінаційних вимог до учасників торгів
21 лютого 2018 року Управління капітального будівництва та архітектури Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено інформацію про закупівлю послуг «Код 71410000-5 за ДК 021:2015 (СРV) - Послуги у сфері містобудування («Послуги з виконання комплексу робіт з розробки детального плану території земель, розташованих на території Гірської, Глибоцької, Мартусівської та Ревненської сільських рад Бориспільського району Київської області, враховуючи розвиток прилеглих територій з комплексом топографо-геодезичних вишукувань»)», ідентифікатор закупівлі - UA-2018-02-21-000866-a (надалі – Предмет закупівлі).
Оприлюднена Замовником документація конкурсних торгів містить положення, які суперечать чинному законодавству України, та умови, що порушують основні правила здійснення закупівель, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, які обмежують права участі суб’єктів господарювання, що можуть надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим порушено законні інтереси нашого підприємства.
Посилання на порушення процедури закупівлі Замовником, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, з наданням відповідного обґрунтування наводяться нижче.

1. Встановлення дискримінаційних умов зазначених в технічній специфікації, а саме в частині вимог до знімального обладнання.
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником, встановлені кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до яких учасник повинен мати, окрім іншого, цифрову аерофотокамеру (вказати тип, фокусну відстань, додати чинний сертифікат калібрування).

Вимоги до цифрової аерофотокамери встановлені Замовником в Технічному завдані (Додаток 3 до тендерної документації), а саме зазначено, що «фокусна відстань об’єктиву аерофотокамери має бути не меншою, ніж 200-300 мм.»

Слід зауважити, що цифрова аерофотокамера є лише обладанням, за допомогою якого отримуються аерофотознімки та виготовлюються ортофотоплани з технічними характеристиками, що встановлені замовником, окрім іншого для створення ортофотопланів з розподільною здатністю 5 см.

З нашого боку замовнику була надана вимога змінити вищевказані дискримінаційні вимоги (Ідентифікатор вимоги UA-2018-02-21-000866-a.b1), але Замовником така вимога була, на нашу думку, безпідставно відхилена.

На нашу думку дана вимога, є дискримінаційною, такою, що порушує діючі нормативно-технічні документи, що регламентують виконання топографо-геодезичних робіт, в тому числі вибір фокусної відстані об’єктиву аерофотокамери:

По-перше, єдиним документом в Україні, що встановлює вимоги до застосування того чи іншого обєктиву аерофотокамери є «Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)». Для надання послуг з Предмету закупівлі, відповідно до таблиці 14, 15 «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)», можливо застосування «аерофотоапаратів» з фокусною відстанню об’єктиву:
- згідно Таблиці 14 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:2000» для знімання населених пунктів, промислових майданчиків та інших забудованих територій при створені топографічних планів з перерізом рельєфу через 1 м при масштабі аерофотозйомки 1:6000-1:10000 мають бути використані АФА з фокусною відстанню 100 та/або 70 мм.
- згідно Таблиці 15 «Вибір масштабу аерофотознімання і фокусної відстані АФА для планів масштабу 1:1000 і 1:500» для знімання населених пунктів, промислових майданчиків з перерізом рельєфу через 0,5 м при масштабі аерофотозйомки 1:3500-1:2500 мають бути використані АФА з фокусною відстанню 100 та/або 140 мм»
- звертаємо Вашу увагу, що йдеться про АЕРОФОТОАПАРАТИ (АФА) , в яких формат знімка становив 180х180мм (стандарт АФА в колишньому СРСР).
- відповідно до п. 7.1.15. вищевказаної інструкції «При зніманні забудованих територій, для яких основою топографічного плану буде фотоплан, фотографування місцевості треба виконувати двічі: — аерофотознімання довгофокусними АФА для виготовлення фотопланів; — аерофотознімання нормальними або короткофокусними АФА для рисування рельєфу. Аерофотознімання рівнинних незабудованих територій та територій з переважно одноповерховою забудовою можна виконувати в одному масштабі короткофокусним АФА для виготовлення фотопланів і рисування рельєфу.»
- відповідно до п. 7.1.20. вищевказаної інструкції «Фотографування місцевості для стереоскопічного знімання рельєфу рівнинних районів виконують аерофотоапаратами з fk=70 мм, горбистих і гірських територій — fk= 100 мм.»
По-друге, вимоги «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)», в частині вибору масштабів аерознімання та фокусної відстані об’єктиву аерофотокамер, що використовували плівки і жодним чином не враховують можливості цифрових технологій. Зокрема масштаб аерофотознімання визначає висоту польоту літака з конкретною фокусною відстанню об’єктиву аерофотокамери. Тобто, при використанні об’єктиву з фокусом 200 мм відповідно до «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)» польоти повинні виконуватись на висоті 1100 м – 1600 м, а з фокусом 100 мм - на висоті 600 м – 1000 м. Але і в тому і в тому випадку отримується однаковий результат. Звертаємо Вашу увагу, що йдеться про АЕРОФОТОАПАРАТИ (АФА) , в яких формат знімка становив 180х180мм (стандарт АФА в колишньому СРСР).
По-третє, замовником визначено застосування саме цифрової аерофотокамери. Реєстрація зображення при використанні цифрових аерофотокамер проводиться на ПЗЗ-матрицю чи лінійку, які мають орієнтовно в 2-2.5 разів менші розміри в порівнянні з форматом кадра АФА. Геометричні розрахунки показують, що цифрове аерознімання при розмірі ПЗЗ-лінійки 75 мм з об'єктивом в 70 мм рівнозначне аерофотозніманню з фокусною відстанню 170 мм (при розмірі кадра 180мм). При фокусній відстані цифрової камери 100 мм рівнозначна фокусна відстань для АФА становить 240 мм.
В четверте, в Україні є лише одна широкоформатна (більше 190 мегапікселів) аерофотокамера А3 EDGE, яка належить ДП «ЦДЗК» (код ЄДРПОУ 21616582), більше того, в світі широкоформатні аерофотокамери з фокусною відстанню 300 мм, які можливо застосувати для цілей Предмету закупівлі, не випускаються. Навпаки, світовими виробниками цифрових аерофотокамер, зокрема Vexcel Imaging Gmbh, зазначається що сучасні цифрові камери, що мають короткофокусну відстань цілком задовільняють технічним вимогам до кінцевого продукту, і навпаки для дотримання вимог по вертикальній точності , рекомендують використовувати лінзи з фокусом 100 мм або 120 мм. (лист від 21.03.2018).

Отже, Замовником, безпідставно і необґрунтовано обмежено перелік цифрового обладнання, що може бути застосовано для надання послуг з Предмету закупівлі, що порушує законні інтереси нашого підприємства та інших підприємств, що використовують широкоформатні цифрові аерофотокамери з фокусною відстанню об’єктиву в діапазоні 70-140 мм.

Більше того Замовником зазначено, що «вимоги тендерної документації в частині встановлення масштабу аерофотознімання та фокусної відстані АФА повністю узгоджені з іншими вимогами Технічного завдання щодо забезпечення виготовлення продукції (цифрових інженерно-топографічних планів) з цифровою точністю масштабу 1:500 та відповідають вимогам Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. (ГКНТА-2.04-02-98)», що ще раз показує встановлення дискримінаційних вимог з боку Замовника.

На підтвердження цього, надаємо:
- зразок топографічного плану виготовленого нашим підприємством за матеріалами аерофотозйомки з використанням цифрової аерофотокамери Vexcel UltraCam X з фокусною відстанню об’єктиву 100мм та розміром піксела матриці 7,2 мкм та відгук замовника щодо наданих послуг.
- лист від ПП «Геодезична інжинірингова агенція» №18/03/21 від « 21 » березня 2018 р. щодо створення топографічного плану М1:500 з використанням матеріалів аерозйомки, виконаної з використання цифрової аерфотокамери скануючого типу 3-DAS-1 (виробництва українського державного підприємства ДНВП «Геосистема») з фокусною відстанню об’єктиву 110 мм.

На нашу думку, замовник, повинен встановлювати вимоги не до окремих характеристик обладнання, а до технічних характеристик кінцевого продукту, який він хоче отримати за результатами надання послуг.

На нашу думку, представники Замовника не є спеціалістами, що володіють спеціальними знаннями, необхідними для встановлення вимог в галузі аерофотозйомки, створення за її даними цифрової моделі рельєфу та ортофотопланів, а отже не можуть встановлювати вимог до технічних характеристик обладнання (фокусної відстані цифрової аерофотокамери), яким повинні бути надані проміжні послуги по Предмету закупівлі.
Аерофотозйомка є одним з видів топографо-геодезичної діяльності. Широке коло питань у галузі топографо-геодезичної та картографічної діяльності відносяться до компетенції Держгеокадастру.
В управління Держгеокадастру функціонує 30 державних топографо-геодезичних та картографічних підприємств: 6 науково-виробничих підприємств, 5 центрів геодезичних та геоінформатики, 12 підприємств геодезії, картографії, кадастру та геоінформатики, ДП «Український державний науково-виробничий інститут зйомок міст та геоінформатики ім. А.В. Шаха», ДП «Науково-дослідний інститут геодезії і картографії», ДП «Державний картографо-геодезичний фонд України».
Повний перелік цих підприємств, розташований за посиланням: http://land.gov.ua/info/derzhavni-topohrafo-heodezychni-pidpryiemstva/
.......
Задоволено Органом оскарження
19.04.2018 21:48