Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 29.08.2023 16:03. Дата останього редагування моніторингу 07.02.2025 15:55

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-08-29-000067  
ID f4db660663f9428f9057d71080a05311  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
29.08.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ВКФ «Урарту» (за Лотами 1-7) та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 Особливостей №1178 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням опублікованих звітів про виконання договорів за процедурою закупівлі UA-2023-05-09-014709-a (Лоти 1-7), Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог підпункту 2 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій, а також вимог пункту 10 Особливостей №1178 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 18.09.2023 16:02  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 18 вересня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Козятинської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-09-006929-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій (Лоти 1-7); протокол розкриття тендерних пропозицій (Лоти 1-7); тендерну пропозицію Виробничо-комерційної фірми «Урарту» (далі – ВКФ «Урарту»; Лоти 1-7); протокольні рішення уповноваженої особи Замовника: від 22.05.2023 №7, №8, №9, №10, №11, №12, №13; повідомлення про намір укласти договір (Лоти 1-7); опубліковані переможцями тендеру ВКФ «Урарту» (Лоти 1-7) документи та інформацію; договори від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25, №26, додаткові угоди від 31.08.2023 № 1 до договорів від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25 та повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю; опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю; звіти про виконання договору про закупівлю (Лоти 1-7). Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.1. Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» до тендерної документації) визначено обов’язкову наявність в учасника слідуючої спецтехніки, машин та механізмів (не менше 1 од.), зокрема: автомобілі-самоскиди; компресори пересувні; котки дорожні самохідні вібраційні гладко вальцеві не менше 8т; молотки відбійні пневматичні, котли бітумні. При цьому, для підтвердження права власності учасник у складі тенедерної пропозиції повинен надати копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів на всі транспортні засоби, що визначені змістом довідки у довільній формі та необхідність залучення яких учасником до виконання робіт по предмету закупівлі передбачається згідно п.1.1. цього Розділу; для підтвердження законних підстав користування - копії правовстановлюючих документів договірного характеру, що підтверджують законні підстави користування учасником на договірних засадах транспортних засобів, визначених змістом довідки у довільній формі та залучення яких учасником до виконання робіт згідно предмету закупівлі передбачається згідно п. 1.1. цього Розділу, та які за своєю формою відповідають вимогам чинного законодавства України, в тому числі вимогам Цивільного кодексу України, разом з копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що вказані в змісті таких документів. Учасником ВКФ «Урарту» у складі тендерної пропозиції (Лоти 1-7) надано довідку від 15.05.2023 № 15/05/01 про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, та технологій, необхідних для виконання робіт, в якій, зокрема, зазначено: коток дорожній BOMAG BW151 AD-4, маса 7,69 т та автомобіль вантажний-загальний бортовий МАЗ-533603. Проведеним моніторингом встановлено, що на підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній Довідці, учасником ВКФ «Урарту» (Лоти 1-7) у складі тендерної пропозиції надано скан-копії свідоцтв про реєстрацію котка дорожнього BOMAG BW151 AD-4 (серія ЕЕ №037564) та автомобіля вантажного-загального бортового МАЗ-533603 (реєстраційний номер АМ1663СІ). Разом з тим, аналізом вищевказаних документів встановлено, що маса вищезазначеного котка BOMAG BW151 AD-4 становить 7690 кг (7,69 т), що не відповідає вимогам, встановленим Замовником у пункті 1.1. Додатку 1 до тендерної документації (не менше 8 т). В опублікованій на запит Західного офісу Держаудитслужби відповіді Замовника зазначено, що «відповідно до технічної характеристики дорожнього котка BOMAG BW151 AD-4 робоча ширина 1,68 м., бокове зміщення ліворуч/праворуч 170мм, експлуатаційна маса 8515 кг». Водночас, жодного документального підтвердження щодо вищезазначених характеристик дорожнього котка BOMAG BW151 AD-4, зокрема, в частині наявної експлуатаційної маси 8515 кг, Замовником не надано. Також, відповідно до довідки від 15.05.2023 № 15/05/01 про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, та технологій, необхідних для виконання робіт та свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів СХК 80593-27 (Лоти 1-7) у ВКФ «Урарту» наявний автомобіль вантажний-загальний бортовий МАЗ-533603 (реєстраційний номер АМ1663СІ). Відповідно до статті 19 Закону України «Про автомобільний транспорт» при державній реєстрації вантажних автомобілів у реєстраційних документах роблять відмітку щодо їх призначення згідно з документами виробника (вантажний автомобіль, причіп, напівпричіп з бортовою платформою відкритого або закритого типу, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автомобіль-мішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо). Водночас, відмітка щодо призначення вищезазначеного вантажного вантажного автомобіля МАЗ-533603 автомобіль-самоскид у свідоцтві про реєстрацію транспортних засобів СХК 80593-27 відсутня. Таким чином, наявність в у ВКФ «Урарту» автомобіля вантажного-загального бортового МАЗ-533603 не підтверджує відповідність кваліфікаційних вимогам тендерної документації Замовника (Лоти 1-7), оскільки Замовником визначено обов’язкову наявність в учасника саме автомобіля-самоскида. За нормою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ВКФ «Урарту» (за Лотами 1-7), а визнано вказаного учасника переможцем та, в подальшому, укладено з ним договори (за Лотами 1-7). Згідно з пунктом 10 Особливостей №1178 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 19 Особливостей №1178 передбачено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг. При цьому, відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Відповідно до наявної інформації в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено додаткові угоди, укладені з ВКФ «Урарту» від 31.08.2023 № 1 до договорів від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25, якими зменшено суми договорів від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25. Водночас, повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено. Таким чином, внаслідок неоприлюднення повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю, укладених між Замовником та ВКФ «Урарту», від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25, Замовником порушено вимоги пункту 10 Особливостей №1178 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону. Слід зазначити, що під час проведення моніторингу (31.08.2023) Замовником оприлюдено звіти про виконання договорів за процедурою закупівлі UA-2023-05-09-014709-a (Лоти 1-7).  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 18.09.2023 16:02  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Інформація про усунення  
Дата редагування  
Дата створення 28.09.2023 16:08  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.08.2023 № 237 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 29.08.2023 № 237. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-09-014709-a, 09.05.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/8714-2023 від 03.08.2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 29.08.2023 00:00  
Дата публікації 29.08.2023 16:22  
Дата створення 29.08.2023 16:22  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
irenya08@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
taras.boyko06@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
t.m.boiko@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 29.08.2023 16:22 - 20.09.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 18.09.2023 16:02 - 03.10.2023 00:00