| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 18 вересня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Козятинської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-09-006929-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій (Лоти 1-7); протокол розкриття тендерних пропозицій (Лоти 1-7); тендерну пропозицію Виробничо-комерційної фірми «Урарту» (далі – ВКФ «Урарту»; Лоти 1-7); протокольні рішення уповноваженої особи Замовника: від 22.05.2023 №7, №8, №9, №10, №11, №12, №13; повідомлення про намір укласти договір (Лоти 1-7); опубліковані переможцями тендеру ВКФ «Урарту» (Лоти 1-7) документи та інформацію; договори від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25, №26, додаткові угоди від 31.08.2023 № 1 до договорів від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25 та повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю; опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю; звіти про виконання договору про закупівлю (Лоти 1-7).
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.1. Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» до тендерної документації) визначено обов’язкову наявність в учасника слідуючої спецтехніки, машин та механізмів (не менше 1 од.), зокрема: автомобілі-самоскиди; компресори пересувні; котки дорожні самохідні вібраційні гладко вальцеві не менше 8т; молотки відбійні пневматичні, котли бітумні.
При цьому, для підтвердження права власності учасник у складі тенедерної пропозиції повинен надати копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів на всі транспортні засоби, що визначені змістом довідки у довільній формі та необхідність залучення яких учасником до виконання робіт по предмету закупівлі передбачається згідно п.1.1. цього Розділу; для підтвердження законних підстав користування - копії правовстановлюючих документів договірного характеру, що підтверджують законні підстави користування учасником на договірних засадах транспортних засобів, визначених змістом довідки у довільній формі та залучення яких учасником до виконання робіт згідно предмету закупівлі передбачається згідно п. 1.1. цього Розділу, та які за своєю формою відповідають вимогам чинного законодавства України, в тому числі вимогам Цивільного кодексу України, разом з копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що вказані в змісті таких документів.
Учасником ВКФ «Урарту» у складі тендерної пропозиції (Лоти 1-7) надано довідку від 15.05.2023 № 15/05/01 про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, та технологій, необхідних для виконання робіт, в якій, зокрема, зазначено: коток дорожній BOMAG BW151 AD-4, маса 7,69 т та автомобіль вантажний-загальний бортовий МАЗ-533603.
Проведеним моніторингом встановлено, що на підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній Довідці, учасником ВКФ «Урарту» (Лоти 1-7) у складі тендерної пропозиції надано скан-копії свідоцтв про реєстрацію котка дорожнього BOMAG BW151 AD-4 (серія ЕЕ №037564) та автомобіля вантажного-загального бортового МАЗ-533603 (реєстраційний номер АМ1663СІ).
Разом з тим, аналізом вищевказаних документів встановлено, що маса вищезазначеного котка BOMAG BW151 AD-4 становить 7690 кг (7,69 т), що не відповідає вимогам, встановленим Замовником у пункті 1.1. Додатку 1 до тендерної документації (не менше 8 т).
В опублікованій на запит Західного офісу Держаудитслужби відповіді Замовника зазначено, що «відповідно до технічної характеристики дорожнього котка BOMAG BW151 AD-4 робоча ширина 1,68 м., бокове зміщення ліворуч/праворуч 170мм, експлуатаційна маса 8515 кг».
Водночас, жодного документального підтвердження щодо вищезазначених характеристик дорожнього котка BOMAG BW151 AD-4, зокрема, в частині наявної експлуатаційної маси 8515 кг, Замовником не надано.
Також, відповідно до довідки від 15.05.2023 № 15/05/01 про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, та технологій, необхідних для виконання робіт та свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів СХК 80593-27 (Лоти 1-7) у ВКФ «Урарту» наявний автомобіль вантажний-загальний бортовий МАЗ-533603 (реєстраційний номер АМ1663СІ).
Відповідно до статті 19 Закону України «Про автомобільний транспорт» при державній реєстрації вантажних автомобілів у реєстраційних документах роблять відмітку щодо їх призначення згідно з документами виробника (вантажний автомобіль, причіп, напівпричіп з бортовою платформою відкритого або закритого типу, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автомобіль-мішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).
Водночас, відмітка щодо призначення вищезазначеного вантажного вантажного автомобіля МАЗ-533603 автомобіль-самоскид у свідоцтві про реєстрацію транспортних засобів СХК 80593-27 відсутня.
Таким чином, наявність в у ВКФ «Урарту» автомобіля вантажного-загального бортового МАЗ-533603 не підтверджує відповідність кваліфікаційних вимогам тендерної документації Замовника (Лоти 1-7), оскільки Замовником визначено обов’язкову наявність в учасника саме автомобіля-самоскида.
За нормою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ВКФ «Урарту» (за Лотами 1-7), а визнано вказаного учасника переможцем та, в подальшому, укладено з ним договори (за Лотами 1-7).
Згідно з пунктом 10 Особливостей №1178 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 19 Особливостей №1178 передбачено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг.
При цьому, відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Відповідно до наявної інформації в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено додаткові угоди, укладені з ВКФ «Урарту» від 31.08.2023 № 1 до договорів від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25, якими зменшено суми договорів від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25.
Водночас, повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено.
Таким чином, внаслідок неоприлюднення повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю, укладених між Замовником та ВКФ «Урарту», від 30.05.2023 №23, від 31.05.2023 №20, №21, №22, №24, №25, Замовником порушено вимоги пункту 10 Особливостей №1178 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Слід зазначити, що під час проведення моніторингу (31.08.2023) Замовником оприлюдено звіти про виконання договорів за процедурою закупівлі UA-2023-05-09-014709-a (Лоти 1-7). |
|