Процедура закупівлі оголошена 15.03.2023 15:27. Дата останніх змін - 11.04.2023 11:41
Миючий засіб для ручного миття посуду -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2023-03-15-009655-a | |
ID | 921141604a314347bedcefb420fd813b | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2023-03-15-004856-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
51`060.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
«Миючий засіб для ручного миття посуду» за кодом ДК 021:2015 – 39830000-9 «Продукція для чищення» (відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 – код ДК 021:2015: 39832000-3 «Засоби для миття посуду»). Закупівля проводиться відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) без аукціону, але для технічного проведення процедури на електронному майданчику потрібно лише технічно зазначити розмір мінімального кроку пониження. Звертаємо увагу Учасників: процедура закупівлі відбувається відповідно до Законодавства, а саме без аукціону (відповідно до тендерної документації Замовника).
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 51`060.00 Гривня (з ПДВ) | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля товарів |
Закупівля оголошена
15.03.23
Період уточнень
до 20.03.23
Період оскаржень
до 20.03.23
Подання пропозицій
до 23.03.23
Кваліфікація переможця
з 23.03.23
Пропозиції розглянуті
з 27.03.23
Завершена
11.04.23
16.03.2023, 11:59. ID: UA-2023-03-15-009655-a.c1
Вимога (Скарга)
Зміни в ТД
Шановний Замовнику!
1) В ТД зазначено:
«Тендерну документацію (далі – Документація) розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).Терміни, які використовуються в цій документації, вживаються у значенні, наведеному в Законі та Особливостях.»
В той же час в підпункті 13 пункту 1 Розділу ІІІ. « Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» наведена вимога:
«13. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.»
Поясніть, будь ласка, якими положеннями Закону або Особливостей обумовлена дана вимога? Або приберіть її , будь ласка.
2) В Додатку 4 «Технічна специфікація» викладено таку ( до речі, не технічну а кваліфікаційну) вимогу:
«У разі, коли Учасник процедури закупівлі пропонує інші миючі або чистячі засоби, ніж описані Замовником в документації, він має надати достовірну інформацію від органів сертифікації України, де зазначено, що запропоновані ним засоби за своїми властивостями та технічними характеристиками дійсно можуть бути розглянуті як еквівалент засобів.»
Цю вимогу технічно не можливо виконати , тому що органи сертифікації в Україні не призначені займатись порівняльними випробуваннями мийних засобів. Поясніть, будь ласка, як повинен виглядати вимагаємий документ?
Окрім того, як виробник мийних засобів з достатнім досвідом (продукцією якого успішно користується, до речі, не один рік і Ваша установа) наголошуємо, що така вимога – дискримінаційна.
Рахуємо, що багато виробників в Україні не мають подібних документів і будуть здивовані необхідністю пошуку порівняльних послуг у органів сертифікації.
Од же Ви висунули достатню кількість технічних показників, які ми здатні підтвердити необхідними сертифікатами та висновками!.
Що Вам ще треба?
Окрім того додається достатня інформація про досвід. Відповідно до умови в ТД: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції» Ви маєте можливість просто подзвонити і з’ясувати ступінь якості пропонуємого продукту.
Пропонуємо прибрати цю вимогу.
1) В ТД зазначено:
«Тендерну документацію (далі – Документація) розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).Терміни, які використовуються в цій документації, вживаються у значенні, наведеному в Законі та Особливостях.»
В той же час в підпункті 13 пункту 1 Розділу ІІІ. « Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» наведена вимога:
«13. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.»
Поясніть, будь ласка, якими положеннями Закону або Особливостей обумовлена дана вимога? Або приберіть її , будь ласка.
2) В Додатку 4 «Технічна специфікація» викладено таку ( до речі, не технічну а кваліфікаційну) вимогу:
«У разі, коли Учасник процедури закупівлі пропонує інші миючі або чистячі засоби, ніж описані Замовником в документації, він має надати достовірну інформацію від органів сертифікації України, де зазначено, що запропоновані ним засоби за своїми властивостями та технічними характеристиками дійсно можуть бути розглянуті як еквівалент засобів.»
Цю вимогу технічно не можливо виконати , тому що органи сертифікації в Україні не призначені займатись порівняльними випробуваннями мийних засобів. Поясніть, будь ласка, як повинен виглядати вимагаємий документ?
Окрім того, як виробник мийних засобів з достатнім досвідом (продукцією якого успішно користується, до речі, не один рік і Ваша установа) наголошуємо, що така вимога – дискримінаційна.
Рахуємо, що багато виробників в Україні не мають подібних документів і будуть здивовані необхідністю пошуку порівняльних послуг у органів сертифікації.
Од же Ви висунули достатню кількість технічних показників, які ми здатні підтвердити необхідними сертифікатами та висновками!.
Що Вам ще треба?
Окрім того додається достатня інформація про досвід. Відповідно до умови в ТД: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції» Ви маєте можливість просто подзвонити і з’ясувати ступінь якості пропонуємого продукту.
Пропонуємо прибрати цю вимогу.
Доброго дня! Відповідно до змісту Вашої вимоги роз’яснюємо наступне:
1) Щодо запитання про вимогу визначену у підпункті 13 пункту 1 Розділу ІІІ. « Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації – згідно п. 28 Особливостей, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - тендерна документація МОЖЕ МІСТИТИ ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та ЯКУ ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Враховуючи зміст статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вимога про те, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами Тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд - НЕ ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а отже відповідає вимогам чинного законодавства в сфері здійснення публічних закупівель.
2) Щодо запитання про вимоги Додатку 4 до Тендерної документації - відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно із частиною 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» - технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник МОЖЕ ВИМАГАТИ ВІД УЧАСНИКІВ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТОГО, ЩО ПРОПОНОВАНІ НИМИ ТОВАРИ, ПОСЛУГИ ЧИ РОБОТИ ЗА СВОЇМИ ЕКОЛОГІЧНИМИ ЧИ ІНШИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ, УСТАНОВЛЕНИМ У ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Положенням частини 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він МОЖЕ ПОДАТИ ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТИМ ЖЕ ОБ’ЄКТИВНИМ КРИТЕРІЯМ. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Таким чином, вимога замовника про надання достовірної інформації від органів сертифікації України, де зазначено, що запропоновані ним засоби за своїми властивостями та технічними характеристиками дійсно можуть бути розглянуті як еквівалент засобів є технічною, а не кваліфікаційною (так як не має відношення до кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі»), не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників і відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням положень статті 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників».
Додатково: Додатком 4 до Тендерної документації не визначено, що інформація від органів сертифікації України повинна містити «порівняльні випробування мийних засобів», а інформацію із змісту якої можливо встановити відповідність властивостей та технічних характеристик.
Окремо зазначаємо, що Замовник не має жодних відомостей стосовно марки чи назви товару про який йде мова у вимозі, отже не має змоги надати змістовну оцінку в розрізі коментарю про «продукцію якою успішно користується, до речі, не один рік і Наша установа».
Разом з тим, з метою уникнення подвійного або хибного трактування, розуміння чи виконання вимог технічної характеристики, викладеної у Додатку 4, що може призвести до зриву закупівлі, Замовником окремо розглянуто та затверджено питання на рахунок внесення змін в Тендерну документацію, які буде оприлюднено в електронній системі закупівель.
1) Щодо запитання про вимогу визначену у підпункті 13 пункту 1 Розділу ІІІ. « Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації – згідно п. 28 Особливостей, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - тендерна документація МОЖЕ МІСТИТИ ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та ЯКУ ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Враховуючи зміст статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вимога про те, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами Тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд - НЕ ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а отже відповідає вимогам чинного законодавства в сфері здійснення публічних закупівель.
2) Щодо запитання про вимоги Додатку 4 до Тендерної документації - відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно із частиною 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» - технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник МОЖЕ ВИМАГАТИ ВІД УЧАСНИКІВ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТОГО, ЩО ПРОПОНОВАНІ НИМИ ТОВАРИ, ПОСЛУГИ ЧИ РОБОТИ ЗА СВОЇМИ ЕКОЛОГІЧНИМИ ЧИ ІНШИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ, УСТАНОВЛЕНИМ У ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Положенням частини 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він МОЖЕ ПОДАТИ ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТИМ ЖЕ ОБ’ЄКТИВНИМ КРИТЕРІЯМ. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Таким чином, вимога замовника про надання достовірної інформації від органів сертифікації України, де зазначено, що запропоновані ним засоби за своїми властивостями та технічними характеристиками дійсно можуть бути розглянуті як еквівалент засобів є технічною, а не кваліфікаційною (так як не має відношення до кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі»), не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників і відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням положень статті 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників».
Додатково: Додатком 4 до Тендерної документації не визначено, що інформація від органів сертифікації України повинна містити «порівняльні випробування мийних засобів», а інформацію із змісту якої можливо встановити відповідність властивостей та технічних характеристик.
Окремо зазначаємо, що Замовник не має жодних відомостей стосовно марки чи назви товару про який йде мова у вимозі, отже не має змоги надати змістовну оцінку в розрізі коментарю про «продукцію якою успішно користується, до речі, не один рік і Наша установа».
Разом з тим, з метою уникнення подвійного або хибного трактування, розуміння чи виконання вимог технічної характеристики, викладеної у Додатку 4, що може призвести до зриву закупівлі, Замовником окремо розглянуто та затверджено питання на рахунок внесення змін в Тендерну документацію, які буде оприлюднено в електронній системі закупівель.
Відповідь замовника: 16.03.2023 17:05
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником