Процедура закупівлі оголошена 22.02.2023 13:50. Дата останніх змін - 14.03.2023 00:00
ЛГВ23Т-014_Протигази в комплекті, коробки в асортименті_35810000-5 Індивідуальне обмундирування -
| Ідентифікатор закупівлі | UA-2023-02-22-008217-a | |
| ID | 42fac4f8c850408f97d64b4f5b7eb1ec |
Загальна очікувана вартість закупівлі
471`930.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
| Найменування замовника | АТ "Укргазвидобування" в особі філії "Львівгазвидобування" | |
| Загальна очікувана вартість закупівлі | 471`930.00 Гривня (з ПДВ) | |
| Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
| Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
22.02.23
Період уточнень
до 04.03.23
Період оскаржень
до 04.03.23
Подання пропозицій
до 07.03.23
Торги відмінено
14.03.23
23.02.2023, 19:45
Щодо призначення протигазів
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику уточніть будь-ласка для яких цілей планується закупівля даних протигазів. Протигази закупляються для потреб пов'язаних з господарською діяльністю, чи для вирішення питань пов'язаних з цивільним захистом, зокрема передбачених у Постанові КМУ від 19.08.2002р. №1200 ?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 24.02.2023, 13:32)
Протигази закуповуються для вирішення питань пов'язаних з цивільним захистом.
23.02.2023, 19:45
Щодо різьбового з'єднання протигазу
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, уточніть будь-ласка яке саме різьбове з'єднання протигазу має бути!? Відповідно до міжнародного стандарту (EN 148-1:1999), імплементованого Україною ДСТУ EN 148-1:2004 (різьба Rd 40*1/7") чи відповідно до стандарту рашиської федерації ГОСТ 8762-75 (різьба OZ 40x4 мм) !?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 24.02.2023, 13:34)
Доброго дня! Вся інформація щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик наведена у додатку 3 тендерної документації.
23.02.2023, 19:49
Щодо засобів індивідуального захисту сумнівного походження
Загальне запитання щодо оголошення
Повідомляємо Вам, що за період 2014-2022 рр. державними підприємствами, установами та організаціями було проведено безліч тендерів та електронних закупівель засобів індивідуального захисту органів дихання (ЗІЗОД), а саме - протигазів ГП-5, ГП-7, ГП-9, ПШ, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД та інших. При цьому постачальники надавали Сертифікати відповідності, в якості підтвердження сертифікації даної продукції в Україні. Дані Сертифікати не містили посилання на відповідність зареєстрованих Технічних умов України, а лише посилання на ГОСТ 12.4.041-2006 або ДСТУ ГОСТ 12.4.041-2006. Виробниками такої продукції в даних Сертифікатах фігурують деякі підприємства - резиденти України. Водночас повідомляємо Вас, що в даний час технічні умови на цивільний протигаз ГП-7 – ТУ Г-10-1103-82 - належать Міністерству Оборони рф, так як протигаз ГП-7 був розроблений за завданням Міністерства Оборони СРСР в провідних НДІ і НВО зокрема Науково-дослідному інституті гумової промисловості (нині НІІЕМ) і ЕНПО «Неорганика». Право на виробництво цивільних протигазів ГП-7 мають заводи АТ «Тамбовмаш», АТ «Сорбент» і АТ «ЕХМЗ ім. Н.Д. Зелінського», АТ «АРТИ-Завод» – підприємства рашиської федерації. Згідно інформації, яка розміщена на офіційному сайті одного із виробників (https://www.tambovmash.ru/info/counterfeit/), протигази марки ГП-7 та його модифікації, у відповідності до військового стандарту РФ ГОСТ РВ №15.002-2000, є продуктом військового призначення, проходять приймання за якістю Військовим представництвом міністерства оборони рашиської федерації (ВП МО рф) та ЗАБОРОНЕНІ ДО ВІЛЬНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ компаніями-посередниками без відповідного погодження із органами виконавчої влади рашиської федерації(Директива №566/2/6598 Управління військ РХБЗ МО рф), а також без погодження з територіальним органом Цивільної оборони і надзвичайних ситуацій (ФЗ № 28 від 12.02.98) та більш того вимагає наявність спеціальної ліцензії Федеральної служби з технічного та експортного контролю рф. Водночас, відповідно до українського законодавства для імпорту на митну територію України зазначених протигазів, необхідно отримати не тільки погодження органів виконавчої влади рф (Міністерства оборони рф), але й отримати дозвіл на ввезення від Державної служби експортного контролю України. Згідно позиції Державної служби експортного контролю України протигази типу ГП-7, ГП-9, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД відносяться до товарів військового призначення, які в установленому порядку допущені до цивільного використання. Окрім цього, доводимо до Вашого відома, що протягом останніх років на українському ринку присутня велика кількість юридичних осіб (підприємств, організацій, фізичних осіб підприємців) діяльність яких спрямована на реалізацію фальсифікованих ЗІЗОД, в.т.ч. протигазів ГП-7 та його модифікацій. Основні способи фальсифікації: перефарбування та перемаркування старих фільтруючих коробок від протигазів, які були «зняті зі зберігання» та ВІДСЛУЖИЛИ ВСТАНОВЛЕНИЙ ТЕРМІН зберігання, а також використання лицевих частин (масок), списаних на утилізацію виробів з «перебитими» клеймами та підробка документів щодо якості та походження даних ЗІЗОД тощо. Прийміть до уваги, що сорбент (активоване вугілля), який знаходиться у фільтруючо-поглинальній коробці (ФПК), під впливом зовнішніх факторів, після закінчення встановленого виробником терміну зберігання втрачає свої захисні властивості, незалежно від того, чи використовували ФПК, чи ні. В Україні немає ЖОДНОГО РЕАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА яке б мало повний замкнений цикл виготовлення ЗІЗОД, а саме, займалося б литтям гуми для виготовлення протигазових масок, виробляло б фільтруючі коробки до протигазів та володіло технологією по створенню абсорбуючих компонентів до фільтрів протигазових. Відтак, українські підприємства, які позиціонують себе виробниками протигазів типу ГП-5, ГП-7, ГП-9, ПШ, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД, не маючи відповідних технологій, не можуть здійснювати повного циклу виробництва, а лише так звану вузлову зборку з комплектуючих сумнівної якості та походження, або ж завезених незаконним шляхом з рашиської федерації, держави-агресора. Звертаємо Вашу увагу, що використання фальсифікованих виробів за призначенням у разі застосування зброї масового знищення проти України в теперішній час в умовах воєнного стану або у разі виникнення надзвичайної ситуації може призвести до трагічних наслідків, з численними людськими жертвами. Підсумовуючи все вище сказане, просимо Вас не допустити закупівлю засобів індивідуального захисту сумнівної якості та походження!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 24.02.2023, 09:26)
Дякуємо за питання.
Надана Вами інформація та застереження будуть враховані в роботі.
Надана Вами інформація та застереження будуть враховані в роботі.
24.02.2023, 13:42
Щодо різьбового з'єднання протигазу
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, у тендерній документації відсутня інформація щодо різьбового з'єднання складових частин протигазу (маски, фільтру). З метою уникнення несумісності складових частин протигазу просимо конкретно зазначити яке саме різьбове з'єднання складових частин протигазу має бути!? Відповідно до міжнародного стандарту (EN 148-1:1999), імплементованого Україною ДСТУ EN 148-1:2004 (різьба Rd 40*1/7") чи відповідно до стандарту рашиської федерації ГОСТ 8762-75 (різьба OZ 40*4 мм) !?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 27.02.2023, 11:30)
Для нас важливо, щоб Протигаз ГП-7 в комплекті захищав від негативного впливу небезпечних радіоактивних, хімічних та біологічних речовин, бойових отруйних речовин та відповідав іншим характеристикам відповідно до Тендерної документації на закупівлю, вид різьбового з`єднання не є суттєвим.
24.02.2023, 13:46
Щодо невідповідності захисних властивостей протигазу ГП-7В вимогам чинного законодавства
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, повідомляємо Вам, що закупляючи протигази ГП-7 для вирішення питань пов'язаних з цивільним захистом Ваше підприємство має дотримуватись норм чинного законодавства у сфері цивільного захисту, під час формування технічних вимог до предмету закупівлі Код ДК 021:2015: 35810000-5 Індивідуальне обмундирування. В першу чергу обов’язковими до виконання є Постанова Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року № 1200 «Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю» (далі – Постанова), а також СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ» (Далі - СОУ). Відповідно до вимог пункту 2 Загальної частини Постанови на випадок загрози застосування ядерної зброї та інших видів зброї масового ураження проти України в умовах воєнного стану працівники формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту завчасно забезпечуються такими засобами радіаційного та хімічного захисту: засобами індивідуального захисту органів дихання від БОЙОВИХ ОТРУЙНИХ РЕЧОВИН – для працівників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (далі - суб’єкти господарювання), що належать до категорії цивільного захисту, - суб’єктами господарювання за рахунок власних коштів; – для працівників об'єктових формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту - суб'єктами господарювання за рахунок власних коштів. Таким чином протигази, які Ви плануєте закупити, мають захищати від Бойових отруйних речовин (далі – БОР). Окрім цього у пункті 1.1. СОУ чітко вказано що: "Цeй cтaндapт уcтaнoвлює клacифiкaцiю й зaгaльнi тexнiчнi вимoги дo фiльтpувaльниx зacoбiв iндивiдуaльнoгo зaxиcту opгaнiв диxaння нaceлeння тa ocoбoвoгo складу нeвoєнiзoвaниx фopмувaнь i дiтeй вiкoм дo 1,5 poку (дaлi – ЗIЗOД) вiд впливу БOЙOВИX OТPУЙНИX PEЧOВИН, нeбeзпeчниx xiмiчниx, paдioaктивниx тa бioлoгiчниx peчoвин в умoвax нaдзвичaйниx cитуaцiй (дaлi – HC) тa пiд чac лiквiдувaння ïx нacлiдкiв у миpний i вoєнний чac.". Пункт 1.3 СОУ регламентує що: "Цeй cтaндapт зacтocoвують opгaнiзaцiï тa пiдпpиємcтвa, якi здiйcнюють пpoeктувaння тa вигoтoвлeння ЗIЗOД, a тaкoж OPГAНИ ВИКOНAВЧOÏ ВЛAДИ, OPГAНИ МICЦEВOГO CAМOВPЯДУВAННЯ, IНШI ДEPЖAВНI OPГAНИ, OPГAНIЗAЦIÏ ТA ПIДПPИЄМCТВA, якi зaбeзпeчують нaceлeння тa ocoбoвий cклaд нeвoєнiзoвaниx фopмувaнь цими зacoбaми у paзi зaгpoзи виникнeння тa в умoвax HC." У пункті 6.1.1.1 та 6.1.1.22 СОУ відповідно вимагається що: "Фiльтpувaльнi ЗIЗOД пoвиннi зaбeзпeчити oчищeння пoвiтpя, щo вдиxуєтьcя, вiд БOЙOВИX OТPУЙНИX PEЧOВИН, нeбeзпeчниx xiмiчниx, paдioaктивниx тa бioлoгiчниx peчoвин, кoнцeнтpaцiя якиx у пoвiтpi пepeвищує гpaничнo дoпуcтимi piвнi." "ЗIЗOД пoвинeн зaxищaти вiд пapи типу ЗAPИН, ЗOМAН, V-ГAЗИ ТA IПPИТУ у paзi впливу пpoтягoм 6 гoдин дoзи, щo cтaнoвить 3 мг нa xв/л." Водночас в Додатку № 3 до Тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" немає жодних вимог щодо захисних властивостей фільтру від БОР, в.т.ч. від зарину, зоману, табуну, іприту, люзіту, VX газів, які відносяться до двох основних найнебезпечніших класів, а саме до Нервово-паралітичної та Шкірно-наривної дії. Зважаючи на все вищесказане, просимо Вас привести тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства, а саме пункту 2 Загальної частини Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. № 1200 та пунктів 6.1.1.1, 6.1.1.22 СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010, вказавши у технічних вимогах до тендерної документації «захист від Бойових отруйних речовин (зарін, зоман, табун, VX гази, іприт, люїзит)».
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 27.02.2023, 11:31)
Згідно вимог тендерної документації засоби індивідуального захисту органів дихання (протигази) для захисту органів дихання, зору та обличчя від отруйних речовин, радіоактивного пилу, біологічних аерозолів.
24.02.2023, 13:47
Щодо заміщення контрафактних протигазів
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, інформація щодо контрафактних протигазів надана Вам на основі загальнодоступної інформації, в тому числі офіційних сайтів органів державної влади - http://sfs.gov.ua/media-tsentr/operativni-novini/350448.html , а також авторитетних вітчизняних новинних ресурсів - ( https://censor.net/ua/photo_news/3085797/vykryto_posadovyh_osib_pidpryyemstva_yaki_pidrobyly_dokumenty_dlya_uchasti_v_tenderah_schob_postavyty ). В результаті здійснених перевірок та обшуків правоохоронними органами (в.т.ч. за участі Генеральної прокуратури України), були відкриті кримінальні провадження по факту спричинених матеріальних збитків державі в особливо великих розмірах. Тому просимо Вас розглянути можливість щодо заміщення контрафактних протигазів на сучасні ЗІЗОД від надійних та добросовісних постачальників. На сьогоднішній день на ринку України, серед засобів індивідуального захисту органів дихання, достатньо потужно присутні виробники ЗІЗОД європейських та американських компаній. Також українськими виробниками спільно з іноземними підприємствами налагоджене виробництво сучасних засобів індивідуального захисту, хоч і з ціною дещо вищою ніж контрафактні протигази по 1000-1500 грн./шт. Необхідно усвідомити, що сучасні ЗІЗОД із широким класом захисту, які забезпечують вимоги чинного законодавства у сфері ЦЗ, не можуть коштувати дешевше ніж 3500-4500 грн./шт. Наша компанія забезпечувала сучасними протигазами установи та організації після визнання інспекторами з техногенної безпеки закуплених протигазів ГП-7 держструктурами не придатними для використання та такими, що не виконують вимоги "Припису про усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки". Закупівля Протигазів ГП-7 несе за собою не тільки фінансові ризики (спричинить недоцільне використання державних коштів) але й випадку використання таких протигазів за призначенням, в сучасних умовах воєнного стану, може призвести до трагічних наслідків, з численними людськими жертвами, а відтак до кримінальної відповідальності.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 27.02.2023, 11:31)
Дякуємо за інформацію. Відповідно до Тендерної документації на закупівлю: "Товар повинен бути новим. Товар повинен бути придатний для використання, виготовлений у відповідності зі стандартами, що діють на території України, затвердженим на даний вид товару".
27.02.2023, 12:08
Щодо сумісності складових частин протигазу
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ» а саме п. 6.1.2.3 «Фільтри та лицьові частини ЗІЗОД повинні мати стандартні нарізеві з’єднання відповідно до ДСТУ EN 148-1 або ГОСТ 8762». З чого випливає, що основні складові протигазу (маска та фільтр) між собою мають бути сумісними, а відтак мають мати одинакові різьбові з'єднання, тобто відповідати або міжнародному стандарту ДСТУ EN148-1:2004 (Різьба Rd 40*1/7") або стандарту рашиської федерації ГОСТ 8762-75 (різьба OZ 40x4 мм). Відповідно до Вашого останнього роз'яснення, а також Додатку 3 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" Ви не конкретизуєте різьбове з'єднання складових протигазу. З метою забезпечення сумісності складових протигазу, а відтак герметичності ЗІЗОД, просимо Вас привести тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства зазначивши різьбове з'єднання маски та фільтру.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 01.03.2023, 10:04)
Доброго дня. Різьбове з’єднання повинно бути таким, щоб можливо було приєднати фільтрувально-поглинаючу коробку до лицьової частини протигаза та має бути відповідно ДСТУ ЕN 148-1:2004 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Нарізеві з’єднання для лицевих частин». Частина 1. Стандартне нарізеве з’єднання (ЕN 148-1:1999), ІDT.
27.02.2023, 12:14
Щодо поставки контрафактного продукту
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, в чергове просимо Вас НЕ ІГНОРУВАТИ факт контрафактного походження Протигазів ГП-7, які пропонуються на Українському ринку! В Україні немає ЖОДНОГО РЕАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА яке б мало повний замкнений цикл виготовлення ЗІЗОД, а саме, займалося б литтям гуми для виготовлення протигазових масок, виробляло б фільтруючі коробки до протигазів та володіло технологією по створенню абсорбуючих компонентів до фільтрів протигазових. Українські підприємства, які позиціонують себе виробниками протигазів типу ГП-5, ГП-7, ГП-9, ПШ, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД, не маючи відповідних технологій та матеріально-технічної бази не можуть здійснювати повного циклу виробництва, а лише так звану вузлову зборку з комплектуючих сумнівної якості та походження, або ж завезених незаконним шляхом з рашиської федерації (держави-агресора). Наявність у таких компаній Сертифікатів відповідності/експертизи типу, це не підтвердження виготовлення "українського протигазу ГП-7"!! Основні способи фальсифікації: перефарбування та перемаркування старих фільтруючих коробок від протигазів, які були «зняті зі зберігання» та ВІДСЛУЖИЛИ ВСТАНОВЛЕНИЙ ТЕРМІН зберігання, а також використання лицевих частин (масок), списаних на утилізацію виробів з «перебитими» клеймами та підробка документів щодо якості та походження даних ЗІЗОД тощо. Прийміть до уваги, що сорбент (активоване вугілля) який знаходиться у фільтруючо-поглинальній коробці (ФПК), під впливом зовнішніх факторів, після закінчення встановленого виробником терміну зберігання втрачає свої захисні властивості, незалежно від того, чи використовували ФПК, чи ні. Прийміть до уваги, що ігнорування Вами вищенаведених фактів є публічним для широкого загалу, в тому числі для контролюючих органів. Закупівля Протигазів ГП-7 несе за собою не тільки фінансові ризики (спричинить недоцільне використання державних коштів) але й випадку використання таких протигазів за призначенням (у разі застосування зброї масового знищення проти України в сучасних умовах воєнного стану або у разі виникнення надзвичайної ситуації) може призвести до трагічних наслідків, з численними людськими жертвами!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 01.03.2023, 10:04)
Шановний потенційний учаснику! Технічна специфікація до закупівлі встановлена з огляду на чинні ДСТУ EN 136, ДСТУ EN 14387, інформація яку Ви стверджуєте не має документального підтвердження у чинній нормативній базі(Постанова Кабміну, АМКУ, тощо). Згідно умов тендерної документації учасник не повинен підпадати під дію ЗУ “Про санкції”. Замовником під час розгляду пропозицій буде уважно досліджено пропозицію Учасника, задля уникнення постачання продукції пов'язаної з державою агресором. З огляду на вищесказане у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в даній частині.
01.03.2023, 14:04
Несумісність складових частин протигазу
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ» а саме п. 6.1.2.3 «Фільтри та лицьові частини ЗІЗОД повинні мати стандартні нарізеві з’єднання відповідно до ДСТУ EN 148-1 або ГОСТ 8762». З чого випливає, що основні складові протигазу (маска та фільтр) між собою мають бути сумісними, а відтак мають мати одинакові різьбові з'єднання, тобто відповідати або міжнародному стандарту ДСТУ EN148-1:2004 (Різьба Rd 40*1/7") або стандарту рашиської федерації ГОСТ 8762-75 (різьба OZ 40x4 мм). Відповідно до Вашого останнього роз'яснення, Протигаз ГП-7В має відповідати міжнародному стандарту ДСТУ EN148-1:2004 (Нарізь Rd 40*1/7"). Водночас звертаємо Вашу увагу на те, що протигаз ГП-7В виготовлений відповідно до ТУ Г-10-1103-82 (належать Міністерству Оборони рф), де Протигазова маска відповідає стандарту ГОСТ 8762-75 (різьба OZ 40x4 мм), а не ДСТУ EN148-1:2004 (Нарізь Rd 40*1/7"). Протигазових масок МГП або МП-04 з різьбою Rd 40*1/7" (ДСТУ EN148-1:2004) НЕ ІСНУЄ В ПРИРОДІ! В даному факті Ви можете переконатись переглянувши інформацію на сайті офіційних заводів виробників - АТ «Тамбовмаш», АТ «Сорбент» і АТ «ЕХМЗ ім. Н.Д. Зелінського», АТ «АРТИ-Завод» – підприємства Російської Федерації ( https://protivogaz.ru/company/proizvodstvennye-ploshchadki/ ). Коробка фільтрувально-поглинальна (фільтр), як складова протигазу може виготовлятись відповідно ДСТУ EN148-1:2004 (різьба Rd 40*1/7"), але в разі її комплектації з такою маскою (МГП або МП-04), призведе до того, що складові протигазу (маска, фільтр) будуть мати РІЗНІ РІЗЬБОВІ З'ЄДНАННЯ, а відтак не сумісні! Використання за призначенням протигазу із несумісними складовими, може призвести до трагічних наслідків, з численними людськими жертвами. Враховуючи наведені факти, просимо Вас не допустити закупівлю засобів індивідуального захисту сумнівної якості та походження, а натомість розглянути варіант закупівлі сучасних засобів індивідуального захисту відомих світових товаровиробників!
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 03.03.2023, 09:33)
Так як протигази потрібні для системи цивільного захисту, то згідно нормативних актів, при прийманні протигазів замовником, до складу приймальної комісії будуть включені працівники інспекції ДСНС України. Це унеможливить постачання контрафактних протигазів, або протигазів з простроченим терміном захисної дії.