Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 23.05.2022 19:31. Дата останніх змін - 21.06.2022 00:01

Електрична енергія -

Ідентифікатор закупівлі UA-2022-05-23-004569-a  
ID 53e2d939edc849a9b246e223a8fcff8c  
Ідентифікатор плану UA-P-2022-05-23-000952-a  
Очікувана вартість закупівлі
741`250.14 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КУЛЬТУРИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ - СУМСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ДРАМИ ТА МУЗИЧНОЇ КОМЕДІЇ ІМ. М.С.ЩЕПКІНА  
Очікувана вартість закупівлі 741`250.14 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 3`706.25 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля товарів  
Закупівля оголошена
23.05.22
Період уточнень
до 13.06.22
Період оскаржень
до 19.06.22
Подання пропозицій
до 23.06.22
Торги відмінено
10.06.22
25.05.2022, 14:50. ID: UA-2022-05-23-004569-a.c1
Вимога (Скарга)
Щодо сертифікації
Шановний Замовнику! Відповідно до пункту 10 розділу 3 «Інші документи» Додатку 1 до Тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: «Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління інформаційною безпекою учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001) «Системи управління інформаційною безпекою». Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів».

Вказана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною у зв’язку з наступним.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарти ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015), ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015), ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013).
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.

Щодо вимоги тендерної документації – надати сертифікат 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги»:
Такий стандарт інформаційної безпеки ДСТУ ISO/ IEC 27001 розроблений за допомогою НБУ. Це адаптований європейський стандарт з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ» здійснює діяльність з постачання електричної енергії відповідно до виданої ліцензії. Замовником оголошено закупівлю код ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія. Вищезазначений сертифікат не має ніякого відношення до даної закупівлі і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо гарантії постачання електричної енергії. Тому дана вимога є дискримінаційною.

ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ», на добровільній основі пройшло сертифікацію і має діючі сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.», ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», але нові вимоги замовника, зазначені вище, носять дискримінаційний характер щодо нашого підприємства та інших потенційних учасників процедури закупівлі електричної енергії, оскільки для здійснення ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ» діяльності з постачання електричної енергії та виконання вимог чинного законодавства не потрібна наявність сертифікату 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги».
Таким чином, вимагаючи надання сертифікату 27001:2015, Замовник ставить в нерівне становище потенційних учасників процедури закупівлі, надаючи перевагу тим, які з певних причин мають такий сертифікат.
Процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 не є швидкою та простою, тому що отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, який потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше). Тому вважаємо дану вимогу дискримінаційною.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ», пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, встановлення наведених вище вимог в ТД є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ», що унеможливлює підготувати свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог Документації і взагалі позбавляє участі у даній закупівлі. Тому Вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації.
Аналогічною є практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, рішення № 28792-р/пк-пз від 30.12.2021 року (ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-08-012215-c), рішення № 2027-р/пк-пз від 01.02.2022 (ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-06-000051-b ) відповідно до якого дані вимоги були визначено неправомірним та зобов’язано Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
У відповідь на скаргу повідомляємо, що всі дискримінаційні вимоги,які стосувалися учасників процедури закупівлі у тендерній документації було УСУНЕНО та оприлюднена нова редакція тендерної документації .

Дякуємо за Ваші зауваження.
Відповідь замовника: 25.05.2022 15:25
Тип відповіді: Задоволено
Розглянуто
25.05.2022 15:25