| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), (далі – Постанова №710), відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель УПРАВЛІННЯ БЛАГОУСТРОЮ, ІНФРАСТРУКТУРИ ТА КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник) UA-P-2022-02-10-001183-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням Уповноваженої особи (№ 16 від 10 лютого 2022 року), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, за лотом №1 повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "Б.К. БУДСЕРВІС", договір від 22.03.2022 №55/22, за лотом №2 повідомлення про намір укласти договір з ФОП Ляшенко А.М., договір від 22.03.2022 №54/22, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 08.07.2022.
Моніторингом установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів https://clarity-project.info/edr/26136719 Замовник є розпорядником коштів місцевого бюджету. На запит Східного офісу Держаудитслужби від 06.07.2022 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено запитувану інформацію, не надав, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
Разом з тим, моніторингом офіційного сайту Нікопольської міської ради https://www.nikopol-mrada.dp.gov.ua/ не встановлено оприлюднення обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, чим порушено вимоги пункту 4¹ Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі Постанова №710).
Відповідно до частини 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Окрім того, пунктом 5.5. розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме:
• довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону;
• довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої п.12 частини 1 ст.17 Закону;
• довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Моніторингом установлено, що по закупівлі UA-2022-02-10-005451-b переможцем торгів за лотом №1 ТОВ "Б.К. БУДСЕРВІС" та за лотом №2 ФОП Ляшенко Артем Миколайович не надано документи відповідно до статті 17 Закону, окрім довідки з МВС.
Також моніторингом установлено, що за лотом №1 визначений переможець ТОВ "Б.К. БУДСЕРВІС" торгів надав форму тендерної пропозиції, від імені ФОП Ляшенко Артем Миколайович, який не є учасником по лоту №1, та зазначив: ми, ФОП Ляшенко А.М., надаємо свою пропозицію для підписання договору за результатами аукціону на закупівлю послуг: ДК 45330000-9 - Водопровідні та санітарно-технічні роботи, (Надання послуг з поточного ремонту мереж водопостачання, а саме: поточний ремонт мереж водопостачання по вул. Західна від. вул. Учительська до вул. Поліни Осипенко в м.Нікополь Дніпропетровської області). Вивчивши тендерну документацію та технічні вимоги до предмету закупівлі, за результатами проведеного аукціону, ми маємо можливість та погоджуємося виконати всі вимоги Замовника та Договору на умовах, зазначених у тендерній пропозиції за наступною ціною 1 014 300,00 грн у т.ч ПДВ 169 050,00 гривень.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив за лотом №1 тендерну пропозицію ТОВ "Б.К. БУДСЕРВІС" та уклав з ним договір від 22.03.2022 №55/22 на суму 1 014 300,00 гривень.
Моніторингом також установлено, що за лотом №2 у договірній ціні ФОП Ляшенко А.М. включено кошти на покриття адмiнiстративних витрат будiвельної органiзацiї у сумі 1 341,00 гривень.
Відповідно до пункту 1.2. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова) адміністративні витрати – загальногосподарські витрати, пов’язані з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, які не включаються до собівартості будівельних робіт.
Пунктом 5.17. Настанови зазначено, що адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Відповідно до реєстраційних документів ФОП Ляшенко А.М. не має будівельної організації та відповідно документів, які містяться у складі наданої ним тендерної пропозиції, – не має апарату управління. З огляду на зазначене, ФОП Ляшенко А.М. не має підстав для нарахування у договірній ціні адміністративних витрат.
Пунктом 1.3. розділу V тендерної документації зазначено, що до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг. З огляду на зазначене, на порушення вимог пункту 1.3 до тендерної документації ФОП Ляшенко А.М. у договірну ціну включено адміністративні витрати у розмірі 1 341,00 грн без урахування податків, чим завищено вартість тендерної пропозиції.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив за лотом №2 тендерну пропозицію ФОП Ляшенко А.М. та уклав з ним договір від 22.03.2022 №54/22 на суму 199 400,00 гривень.
У ході проведення моніторингу Замовником надане пояснення про розірвання договору найближчим часом. |
|