Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 20.07.2021 15:35. Дата останніх змін - 17.09.2021 00:02

Послуги по обрізці дерев -

Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-20-007936-b  
ID f3e7bf5f777845fd9932dd4a711c3774  
Ідентифікатор плану UA-P-2021-07-16-003740-a  
Очікувана вартість закупівлі
3`175`323.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Департамент міського господарства Одеської міської ради  
Очікувана вартість закупівлі 3`175`323.00 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 31`753.23 Гривня  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 80`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
20.07.21
Період уточнень
до 27.07.21
Період оскаржень
до 02.08.21
Подання пропозицій
до 06.08.21
Аукціон
02.09.21
Кваліфікація переможця
з 02.09.21
Торги відмінено
17.09.21
30.07.2021, 19:17. ID: UA-2021-07-20-007936-b.a1
Скарга до АМКУ
Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБІОРОСТ"
скарга на умови закупівлі
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБІОРОСТ»
ЄДРПОУ 36954586, ІПН 369545814041
54058, м. Миколаїв, вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, моб.: 0674911011
р/р UA023282090000026002000010949 АБ «Південний»

30.07.2021 № 548/07



Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського. 45, м. Київ, 03035

Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ»
Код ЄДРПОУ 36954586
Місцезнаходження: вул. Лазурна, буд.16-В, кв. 40, м. Миколаїв, 54058
тел.: 0678203663
e-mail: sng_nik@ukr.net

Замовник, рішення та дії якого оскаржуються Департамент міського господарства Одеської міської ради
код ЄДРПОУ 34674154
місцезнаходження: 65017, Україна, Одеська область, місто Одеса, вул. Косовська, 2-Д
тел.: +380487054865
e-mail: ekotdel@ukr.net

номер оголошення про проведення процедури закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-20-007936-b.
Id: f3e7bf5f777845fd9932dd4a711c3774
предмет закупівлі: Послуги по обрізці дерев, код ДК 021:2015:77340000-5: Підрізання дерев і живих огорож


СКАРГА
на вимоги тендерної документації

Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБІОРОСТ» (далі- Товариство) планує прийняти участь у публічній закупівлі послуг з видалення дерев, що була оголошена Департаментом міського господарства Одеської міської ради за кодом ДК 021:2015:77340000-5: Підрізання дерев і живих огорож. При детальному ознайомленні з тендерною документацією та підготовкою тендерної пропозиції виявлено дискримінаційні вимоги, які створюють штучні перепони для участі в даній закупівлі.
1. У Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» зазначено, що «Учасник може зобов’язаний до закінчення періоду уточнень здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в присутності відповідальної особи спеціалізованого підприємства КП «Міськзелентрест». За результатами огляду складається довідка, за підписом представника спеціалізованого підприємства та представника учасника» (стр. 20 ТД).
Враховуючи те, що Замовником зміни щодо обов’язковості виїзду та складання довідки за результатами огляду об’ємів та місця надання послуг внесено до тендерної документації у п’ятницю 23.07.2021 о 16.45, директор Товариства Грицієнко С.М. 26.07.2021 звернувся до КП «Міськзелентрест» з проханням здійснити обстеження місця надання послуг з представником комунального підприємства «Міськзелентрест», подав заяву щодо видачі та/або підписання довідки за результатами обстеження об’єкта надання послуг (вх. номер заяви 1341 від 26.07.2021).
Станом на 26.07.2021 згідно умов тендерної документації учасник мав здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг до закінчення періоду уточнень – до 00.00 год. 27.07.2021, тому в заяві Товариства було зазначено прохання підписану довідку видати 26.07.2021 (заява додається).
При зверненні до Замовника з запитаннями щодо вимог до оформлення довідки, останнім повідомлено, що довідка складається в довільній формі або учасником або представником КП «Міськзелентрест». Представником ТОВ «УКРБІОРОСТ» було складено довідку за результатами обстеження і передано два екземпляри, підписані з боку Товариства, до КП «Міськзелентрест».
Представники КП «Міськзелентрест» прийняли довідку та зазначили, що після її розгляду юристами підприємства вона буде підписана і передана представнику ТОВ «УКРБІОРОСТ».
29.07.2021 в телефонному режимі представника Замовника - начальника відділу економіки та забезпечення реалізації цільових програм департаменту міського господарства Одеської міської ради Митникову Н. В. було повідомлено про те, що представник нашого Товариства звернувся до КП «Міськзелентрест» в установлені строки для здійснення обстеження та оформлення довідки, передбаченої Додатком №3 Тендерної документації, але довідку станом на 29.07.2021 так і не отримав, про причини з яких довідка не була видана, а також про точні строки видачі такої довідки поінформований представниками КП «Міськзелентрест» не був.
29.07.2021 року до тендерної документації внесено зміни щодо строків здійснення виїзду до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг.
При цьому поза увагою залишено низку визначальних обставин, а саме: не визначено строки, протягом яких має бути проведено огляд місця надання послуг із залученням відповідальної особи КП «Міськзелентрест», а також підписано та/або видано довідку щодо здійснення обстеження. Така невизначеність детермінує ситуацію за якою, представники КП «Міськзелентрест» можуть розглядати заяву щодо видачі/підписання довідки протягом невизначеного строку, який може бути обмежений хіба, що строками, зазначеними в Законі України «Про звернення громадян», адже спеціальних норм, які б визначали строк видачі/підписання довідки про ознайомлення з об’ємами та місцем надання послуг для участі у публічних закупівлях чинним законодавством не встановлено.
За таких обставин може здійснюватися фактичне «фільтрування» учасників, які мають намір прийняти участь в торгах по даній закупівлі, що прямо суперечить принципам публічних закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.

Станом на 30.07.2021 р. довідку нашому Товариству не надано, дату видачі довідки не повідомлено, повідомлення про відмову у видачі довідки також не надходило.

Враховуючи, вищезазначене і обмежені строки подачі тендерних пропозицій, вважаємо за необхідне в тендерній документації визначити строк, протягом якого представники КП «Міськзелентрест» зобов’язані здійснити огляд місця надання послуг з потенційним учасником, а також скласти та /або підписати довідку за результатами такого огляду.
Зміни, наприклад, можуть бути викладені в такій редакції: «Учасник зобов’язаний здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з об’ємом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в день звернення особи, що має намір прийняти участь у закупівлі, в присутності відповідальної особи спеціалізованого підприємства КП «Міськзелентрест. Якщо таке звернення надійшло після 15 год. 30 хв. робочого дня, огляд місця надання послуг проводиться наступного робочого дня. За результатами огляду, не пізніше наступного дня, складається довідка, за підписом представника спеціалізованого підприємства та представника учасника».
2. У додатку № 1 до тендерної документації визначено, що «Для підтвердження інформації учасник закупівлі повинен надати: - скановані повністю виконані (завершені) аналогічні договори за 2020 рік (не менше одного) з додатками, які є невід’ємною частиною договору. При наданні договору, учасник може не розголошувати (закрити при скануванні) інформацію, яка становить комерційну таємницю або є конфіденційною. Сума аналогічного договору повинна бути не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі. - позитивний відгук від замовника згідно виконання аналогічного договору, інформацію про виконання якого надано у складі пропозиції (оформлений на фірмовому бланку підприємства, організації за підписом керівника або уповноваженої особи, з обов’язковим зазначенням назви, адреси, контактного телефону, П.І.Б. та посади особи, яка може підтвердити вказані дані) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, сума виконання договору, а також iнформацiю про якiсть виконаних робіт/наданих послуг, дотримання термінів виконання, в тому числі місце розташування, дата початку та дата закінчення виконання робіт/надання послу).
* Аналогічним договором в розумінні цього Оголошення є договір на надання послуг (робіт), що є предметом закупівлі» (стр.15 ТД)
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які здійснювали надання послуг по обрізці дерев, код ДК 021:2015:77340000-5: Підрізання дерев і живих огорож, в 2020 році в обсягах не менше 50%, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Наприклад, наше товариство має значний досвід надання аналогічних послуг, але послуги надавались не лише в рамках договору за предметом закупівлі Підрізання дерев і живих огорож (послуги зі знесення, омолодження, санітарної та формувальної обрізки дерев, ДК:021:2015:77340000-5), а й за предметом закупівлі ДК 021:2015-77310000-6- послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Видалення. Обрізання дерев та корчування пнів) при цьому послуги надавались не лише в 2020 році, а й в 2021 році.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі складає 3175323 грн., при цьому не кожний суб’єкт господарювання має виконані в 2020 році договори саме за предметом закупівлі ДК 021:2015:77340000-5: Підрізання дерев і живих огорож на суму 1,6 млн. грн., що штучно звужує коло можливих учасників.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи позицію, викладену в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АКУ № 6428-р/пк-пз від 22.05.2019, вважаємо вимоги даної тендерної документації щодо підтвердження досвіду надання аналогічних послуг такими, що порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Такі положення є несумісними з принципами недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (ст. 3 Закону).
Виходячи з вищевикладеного, просимо розглянути питання щодо необхідності усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

3. Дискримінаційною, на наш погляд, є вимога щодо обов’язкового залучення під час надання послуг двох автовишок з висотою підйому не менше 30 м. Замовник не обґрунтував необхідність залучення автовишок саме висотою не менше 30 м, адже під час огляду об’ємів надання послуг, було встановлено, що 50% відсотків дерев, зазначених на об’єктах замовника, можуть бути обрізані із залученням автопідйомників з висотою підйому від 20 м до 28 м.
Враховуючи наведене, учасники, які мають в розпорядженні одну вишку з підйомом висоти понад 30 м і одну вишку з підйомом висоти, наприклад, 28 м вже не зможуть прийняти участь в закупівлі, хоча це в жодному разі не завадить якісно та своєчасно надати послуги з видалення дерев.
Згідно ч. 3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
В зв’язку з чим, як можливий варіант, пропонуємо перше речення Додатку №1 викласти в наступній редакції: «Довідка, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою (у разі її використання), що підтверджує наявність в Учасника спеціального обладнання, машин, механізмів, інвентарю та не менш 2-х одиниць автовишок: одна з висотою підйому не менше 30 м, друга з висотою підйому не менше 28 м, вантажний автомобіль, бульдозер або трактор, бензопила, висоторіз».
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону,-

Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.


Директор ТОВ «УКРБІОРОСТ» С.М. Грицієнко

Скарга підписана кваліфікованим електронним підписом
КЕП накладено з використанням веб-сайту http://czo.gov.ua. Достовірність кваліфікованого електронного підпису може бути перевірено за посиланням http://czo.gov.ua. Де необхідно завантажити файл з розширенням «p7s» та «pdf» для перевірки КЕП.
Дата розгляду скарги12.08.2021, 15:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18521-р/пк-пз від 12.08.2021 р. виконано у повному обсязі. Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Послуги по обрізці дерев» UA-2021-07-20-007936-b
Дата виконання рішення замовником: 01.09.2021 16:54
Виконана замовником