Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 27.05.2021 10:36. Дата останніх змін - 29.07.2021 09:04

ДК 021:2015:30230000-0 Комп’ютерне обладнання (лінгафонні кабінети) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-27-003159-b  
ID 8edf115ca8c244418bb44f0899c64b2b  
Ідентифікатор плану UA-P-2021-05-27-002603-b  
Очікувана вартість закупівлі
1`200`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ТА ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  
Очікувана вартість закупівлі 1`200`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 6`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля товарів  
Закупівля оголошена
27.05.21
Період уточнень
до 19.07.21
Період оскаржень
до 25.07.21
Подання пропозицій
до 29.07.21
Закупівля не відбулась
29.07.21
28.05.2021, 11:54. ID: UA-2021-05-27-003159-b.b1
Вимога (Скарга)
Невідповідність Наказу МОН 1440
Шановний замовнику, звертаємо вашу увагу на дотримання Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440 при складанні тендерної документації. Не зазначивши вимоги до предмету закупівлі, як того вимагає вищезазначений Наказ, ви отримаєте пропозиції учасників, які мають технічні характеристики значно гірші ніж того вимагають норми до обладнання для закладів освіти. Оскільки предмет закупівлі буде використовуватись у закладах освіти, його технічні характеристики повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440.
У Наказі МОН № 1440 зазначено вимоги до Персональних комп'ютерів форм-фактора десктоп у такому складі: процесор - підтримка набору інструкцій x86-64; кількість фізичних обчислювальних ядер без використання технологій розподілу ресурсів між ядрами - не менше ніж 4; тактова частота - не менше ніж 1,5 GHz. У Тендерній документації Замовником зазначено процесор кількість фізичних обчислювальних ядер без використання технологій розподілу ресурсів між ядрами, якого складає – 2 (два) замість 4 (чотирьох) всупереч Наказу МОН № 1440. Таким чином вказаний процесор не відповідає вимогам чинного законодавства до обладнання для закладів освіти, а дана вимога є прямим порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для запобігання закупівлі обладнання з невідповідними характеристиками, вимагаємо внести зміни у тендерну документацію відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства України, а саме до Закону України «Про публічні закупівлі» і Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440.
Шановний Учаснику! Дякуємо за вимогу! Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації найближчим часом
Відповідь замовника: 28.05.2021 12:32
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
28.05.2021, 12:00. ID: UA-2021-05-27-003159-b.b2
Вимога (Скарга)
Невідповідність Наказу МОН
Шановний замовнику, звертаємо вашу увагу на дотримання Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440 при складанні тендерної документації. Не зазначивши вимоги до предмету закупівлі, як того вимагає вищезазначений Наказ, ви отримаєте пропозиції учасників, які мають технічні характеристики значно гірші ніж того вимагають норми до обладнання для закладів освіти. Оскільки предмет закупівлі буде використовуватись у закладах освіти, його технічні характеристики повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440.
У Тендерній документації Замовником зазначено вимоги до персонального комп’ютера вчителя, що не відповідають вимогам чинного законодавства до обладнання для закладів освіти, а дана вимога є прямим порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для запобігання закупівлі обладнання з невідповідними характеристиками, вимагаємо внести зміни у тендерну документацію відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства України, а саме до Закону України «Про публічні закупівлі» і Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440.
Шановний Учаснику! Дякуємо за вимогу! Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації найближчим часом
Відповідь замовника: 28.05.2021 12:33
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
01.06.2021, 10:56. ID: UA-2021-05-27-003159-b.c3
Вимога (Скарга)
Дискримінаційні технічні характеристики
Шановний Замовнику, технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Тим самим Замовник порушив вимоги частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та принципи публічних закупівель викладені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Це підтверджується тим, що під вказані технічні характеристики предмету закупівлі Стереогарнітура неможливо підібрати аналоги, оскільки під вказані технічні характеристики підпадає лише конкретна модель товару, одного виробника, а саме наушники Гарнітура Pro HS-2130 або Гарнітура Pro HS-2180 USB. Таким чином запропонувати еквівалент з відповідними характеристиками неможливо, оскільки всім цим показникам у сукупності не відповідає продукція, зареєстрована в Україні, щонайменше двох виробників. Згідно практики Антимонопольного комітету України такі дії з Вашого боку є дискримінаційними по відношенню до інших учасників. Отже Замовником вказані дискримінаційні технічні характеристики, що не дає змогу підібрати аналог і звужує коло потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни відповідно до частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Уважно ознайомившись зі змістом Вашої вимоги, повідомляємо про наступне. Тендерною документацією передбачено, що якщо ця технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент». Також технічні характеристики Стерео гарнітури зазначаються із позначкою не менше / +/- , що дає змогу потенційним учасникам підібрати відповідний товар. Таким чином, дана вимога технічних характеристик Стерео гарнітури не є дискримінаційною.
Відповідь замовника: 02.06.2021 10:22
Тип відповіді: Відхилено
Не задоволена
01.06.2021, 10:57. ID: UA-2021-05-27-003159-b.c4
Вимога (Скарга)
Дискримінаційні технічні характеристики
Шановний Замовнику, технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Тим самим Замовник порушив вимоги частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та принципи публічних закупівель викладені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Це підтверджується тим, що під вказані технічні характеристики предмету закупівлі Ліцензійне програмне забезпечення для лінгафонного кабінету неможливо підібрати аналоги, оскільки під вказані технічні характеристики підпадає лише конкретна модель товару, одного виробника, Ліцензійне програмне забезпечення для лінгафонного кабінету NIBELUNG. Таким чином запропонувати еквівалент з відповідними характеристиками неможливо, оскільки всім цим показникам у сукупності не відповідає продукція, зареєстрована в Україні, щонайменше двох виробників. Згідно практики Антимонопольного комітету України такі дії з Вашого боку є дискримінаційними по відношенню до інших учасників. Отже Замовником вказані дискримінаційні технічні характеристики, що не дає змогу підібрати аналог і звужує коло потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни відповідно до частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Уважно ознайомившись зі змістом Вашої вимоги, повідомляємо про наступне. Тендерною документацією передбачено, що якщо ця технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент». Також технічні характеристики Стерео гарнітури зазначаються із позначкою не менше / +/- , що дає змогу потенційним учасникам підібрати відповідний товар. Таким чином, дана вимога технічних характеристик Стерео гарнітури не є дискримінаційною.
Відповідь замовника: 02.06.2021 10:27
Тип відповіді: Відхилено
Не задоволена
02.06.2021, 12:57. ID: UA-2021-05-27-003159-b.c5
Вимога (Скарга)
Упередженість Замовника
Шановний Замовнику, детально проаналізувавши тендерну документацію було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», та порушують право потенційних учасників брати участь у даній закупівлі згідно встановленого Законом порядку. Тобто Замовником прописані дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі. Отже висновок такий, що Замовник упереджений і звужує коло потенційних учасників. Тим самим Замовник порушив принципи публічних закупівель викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Такі дії з боку Замовника є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників закупівлі.
У Додатку 7 ТД вказано : «В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію, або тип предмету закупівлі, джерело його походження, або виробника, вважати наявним вираз «або еквівалент». При цьому якісні та технічні характеристики «товару – еквіваленту» повинні відповідати вимогам по даному предмету закупівлі. Під еквівалентом слід розуміти обладнання та комплектуючі, які по своїх функціональних, конструктивних, технічних і якісних характеристиках повністю відповідають вказаним технічним характеристикам», що у не уможливлює підібрати аналог прописаному наушнику Гарнітура Pro HS-2130 або Гарнітура Pro HS-2180 USB.
Вимагаємо прибрати дискримінаційні технічні характеристики стереогарнітури, що надають непропорційну перевагу певній торговельній марці і тим самим обмежують коло потенційних учасників; внести зміни у Додаток 7 до тендерної документації таким чином, щоб за сукупністю характеристик предмету закупівлі відповідала продукція, зареєстрована в Україні, щонайменше двох виробників; привести тендерну документацію у відповідність до вимог частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Якщо вказані зміни не будуть внесені Замовником, ми, як потенційний учасник, будемо вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Доброго дня шановний Скаржнику.
Уважно розглянувши ваші скарги стосовно дискримінаційних вимог повідомляємо, що, Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону.
Крім того Замовник, в особі уповноваженої особи є юридичною особою, що у розумінні статті 19 Конституції України з урахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009р. зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та Законом України "Про публічні закупівлі", в тому числі.
Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі. Хочемо повідомити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано).
На підставі даної статті було здійснено моніторинг ринку. На основі даних такого моніторингу було складено технічне завдання, кожна позиція якого має мінімум 2-4 аналоги різних моделей від різних виробників, що представлені у вільному доступі на ринку України. Такі моделі без проблем можуть бути куплені як в роздріб так і оптом і запропоновані потенційними учениками в тендерній пропозиції.
Хочемо зауважити, що тендерна документація не містить посилань на конкретну торгову марку або модель, тому будь який учасник без проблем зможе запропонувати продукцію яка відповідає вимогам тендерної документації або є кращою.
Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що Разом з тим, в тендерній документації на закупівлю міститься вираз «У разі якщо у тендерній документації міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника- читати "або еквівалент".
Повідомляємо, що після проведеного моніторингу є мінімум два виробника ліцензійного програмного забезпечення для лінгафонного кабінету і чотири еквіваленти на гарнітуру.
Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання.
Отже, враховуючи все вище викладене замовник відхиляє дану вимогу.
Відповідь замовника: 03.06.2021 11:22
Тип відповіді: Відхилено
Не задоволена
02.06.2021, 13:00. ID: UA-2021-05-27-003159-b.c6
Вимога (Скарга)
Дискримінаційні умови
Шановний Замовнику, технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Тим самим Замовник порушив вимоги частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та принципи публічних закупівель викладені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Це підтверджується тим, що під вказані технічні характеристики предмету закупівлі Ліцензійне програмне забезпечення для лінгафонного кабінету неможливо підібрати аналоги, оскільки під вказані технічні характеристики підпадає лише конкретна модель товару, одного виробника, Ліцензійне програмне забезпечення для лінгафонного кабінету NIBELUNG. Таким чином запропонувати еквівалент з відповідними характеристиками неможливо, оскільки всім цим показникам у сукупності не відповідає продукція, зареєстрована в Україні, щонайменше двох виробників. Згідно практики Антимонопольного комітету України такі дії з Вашого боку є дискримінаційними по відношенню до інших учасників. Отже Замовником вказані дискримінаційні технічні характеристики, що не дає змогу підібрати аналог і звужує коло потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни відповідно до частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Доброго дня шановний Скаржнику.
Уважно розглянувши ваші скарги стосовно дискримінаційних вимог повідомляємо, що, Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону.
Крім того Замовник, в особі уповноваженої особи є юридичною особою, що у розумінні статті 19 Конституції України з урахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009р. зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та Законом України "Про публічні закупівлі", в тому числі.
Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі. Хочемо повідомити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано).
На підставі даної статті було здійснено моніторинг ринку. На основі даних такого моніторингу було складено технічне завдання, кожна позиція якого має мінімум 2-4 аналоги різних моделей від різних виробників, що представлені у вільному доступі на ринку України. Такі моделі без проблем можуть бути куплені як в роздріб так і оптом і запропоновані потенційними учениками в тендерній пропозиції.
Хочемо зауважити, що тендерна документація не містить посилань на конкретну торгову марку або модель, тому будь який учасник без проблем зможе запропонувати продукцію яка відповідає вимогам тендерної документації або є кращою.
Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що Разом з тим, в тендерній документації на закупівлю міститься вираз «У разі якщо у тендерній документації міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника- читати "або еквівалент".
Повідомляємо, що після проведеного моніторингу є мінімум два виробника ліцензійного програмного забезпечення для лінгафонного кабінету і чотири еквіваленти на гарнітуру.
Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання.
Отже, враховуючи все вище викладене замовник відхиляє дану вимогу.
Відповідь замовника: 03.06.2021 11:22
Тип відповіді: Не задоволено
Залишено без розгляду
02.06.2021, 16:25. ID: UA-2021-05-27-003159-b.c7
Вимога (Скарга)
Дискримінаційна вимога
Шановний Замовнику, при написані даної тендерної документації, Ви явно проводили аналіз ринку на даний предмет закупівлі, просимо вказати хоча б дві моделі наушників, які б задовольнили Ваші критерії.
В іншому випадку Ваші дії можна розцінювати як дискримінаційну вимогу, які суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», та порушують право потенційних учасників брати участь у даній закупівлі згідно встановленого Законом порядку.
Доброго дня шановний Скаржнику.
Уважно розглянувши ваші скарги стосовно дискримінаційних вимог повідомляємо, що, Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону.
Крім того Замовник, в особі уповноваженої особи є юридичною особою, що у розумінні статті 19 Конституції України з урахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009р. зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та Законом України "Про публічні закупівлі", в тому числі.
Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі. Хочемо повідомити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано).
На підставі даної статті було здійснено моніторинг ринку. На основі даних такого моніторингу було складено технічне завдання, кожна позиція якого має мінімум 2-4 аналоги різних моделей від різних виробників, що представлені у вільному доступі на ринку України. Такі моделі без проблем можуть бути куплені як в роздріб так і оптом і запропоновані потенційними учениками в тендерній пропозиції.
Хочемо зауважити, що тендерна документація не містить посилань на конкретну торгову марку або модель, тому будь який учасник без проблем зможе запропонувати продукцію яка відповідає вимогам тендерної документації або є кращою.
Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що Разом з тим, в тендерній документації на закупівлю міститься вираз «У разі якщо у тендерній документації міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника- читати "або еквівалент".
Повідомляємо, що після проведеного моніторингу є мінімум два виробника ліцензійного програмного забезпечення для лінгафонного кабінету і чотири еквіваленти на гарнітуру.
Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання.
Отже, враховуючи все вище викладене замовник відхиляє дану вимогу.
Відповідь замовника: 03.06.2021 11:22
Тип відповіді: Не задоволено
Залишено без розгляду
03.06.2021, 15:16. ID: UA-2021-05-27-003159-b.a8
Вимога (Скарга)
Дискримінація
Шановний Замовнику, ознайомившись з Вашою відповіддю (від 03-06-21, 11:22:36) на вимогу UA-2021-05-27-003159-b.c7 (від 02-06-21, 16:25:24), хочемо зазначити, що у даній відповіді вами чітко прописано :
1. «Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент». – чітко прописана модель наушнику Гарнітура Pro HS-2130 або Гарнітура Pro HS-2180 USB аналогом з такими показниками не існує.
2. «На підставі даної статті було здійснено моніторинг ринку. На основі даних такого моніторингу було складено технічне завдання, кожна позиція якого має мінімум 2-4 аналоги різних моделей від різних виробників, що представлені у вільному доступі на ринку України.» - просимо надати обґрунтовану відповідь щодо проведення попередніх ринкових досліджень Замовником для підготовки вимог до тендерної документації та вказати хоча б дві моделі наушників, які б задовольнили Ваші критерії.
Згідно практики Антимонопольного комітету України (запропонувати еквівалент з відповідними характеристиками неможливо, оскільки всім цим показникам у сукупності не відповідає продукція, зареєстрована в Україні, щонайменше двох виробників) такі дії з Вашого боку є дискримінаційними по відношенню до інших учасників. Отже Замовником вказані дискримінаційні технічні характеристики, що не дає змогу підібрати аналог і звужує коло потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни відповідно до частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
У разі відмови про внесення необхідних змін ми будемо змушені подати скаргу до Антимонопольного комітету України.
Доброго дня шановний Скаржнику.
Уважно розглянувши Вашу чергову скаргу стосовно дискримінаційних вимог повідомляємо, що, Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону.
Крім того Замовник, в особі уповноваженої особи є юридичною особою, що у розумінні статті 19 Конституції України з урахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009р. зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та Законом України "Про публічні закупівлі", в тому числі.
Технічними спеціалістами було здійснено моніторинг ринку. На основі даних такого моніторингу було складено технічне завдання, кожна позиція якого має мінімум 2-4 аналоги різних моделей від різних виробників, що представлені у вільному доступі на ринку України. Такі моделі без проблем можуть бути куплені як в роздріб так і оптом і запропоновані потенційними учениками в тендерній пропозиції.
Хочемо зазначити, що на момент моніторингу було чотири еквіваленти на гарнітуру, яка вказана у технічному завданні:
Гарнітура Redragon Excidium Black-Red
Гарнітура Redragon Chronos Red-Black
Гарнітура DEFENDER Warhead G-500 brown-black
Гарнітура DEFENDER Warhead G-500 Black
На момент надання відповіді на ринку з’явилася ще дві аналогічні гарнітури.
Отже, враховуючи все вище викладене замовник відхиляє дану вимогу.
Бажаємо успіхів та чекаємо на торгах Вашу організацію.
Відповідь замовника: 08.06.2021 14:19
Тип відповіді: Не задоволено
Залишено без розгляду
09.06.2021, 22:49. ID: UA-2021-05-27-003159-b.b9
Скарга до АМКУ
ТОВ "МКОМ"
Скарга, що стосується тендерної документації
Опис скарги у вкладенні.
Дата розгляду скарги23.06.2021, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
ВИРІШИВ (ВИРІШИЛА):
1. Внести зміни до тендерної документаці ДК 021:2015:30230000-0 Комп’ютерне обладнання (лінгафонні кабінети) та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін (додається), а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу (додається) в зв’язку з рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15052 -р/пк-пз від 05.07.2021.
2. Забезпечити оприлюднення документації в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель, а так само переліку змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу у порядку, передбачено статтями 10 та 24 Закону.
Дата виконання рішення замовником: 13.07.2021 09:35
Виконана замовником