Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 25.05.2021 15:11. Дата останніх змін - 15.08.2021 00:04

Природний газ -

Ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-25-002133-c  
ID d40b46e4632b44a48069c0be2c134979  
Ідентифікатор плану UA-P-2021-05-25-009610-b  
Очікувана вартість закупівлі
700`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника КЗ ЛОР "Ходорівський психоневрологічний інтернат"  
Очікувана вартість закупівлі 700`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 7`000.00 Гривня  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 21`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля товарів  
Закупівля оголошена
25.05.21
Період уточнень
до 31.05.21
Період оскаржень
до 06.06.21
Подання пропозицій
до 10.06.21
Аукціон
11.06.21
Кваліфікація переможця
з 11.06.21
Торги відмінено
15.08.21
28.05.2021, 14:16. ID: UA-2021-05-25-002133-c.b1
Вимога (Скарга)
вимога
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що на підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до цін на газ природний, які встановлені на ринку України, учасник закупівлі зобов’язаний надати в складі тендерної пропозиції довідку, датовану місяцем оголошення закупівлі, із зазначенням діапазону (зрізу) цін по регіонах України від органу (установи, організації), який уповноважений надавати такі відомості, що видана на ім’я учасника закупівлі. До розгляду приймаються довідки з ціною, яка включає до себе всі складові ціни тендерної пропозиції Учасника та умови оплати (ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» та повинна включати до вартості ціни тендерної пропозиції ціну на природний газ, тариф ТОВ «Оператора ГТС України» на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи, податок на додану вартість, умови оплати - по факту поставки). Довідки з цінами, які не містять всі вищезазначені складові ціни та умови, не приймаються до розгляду. При формуванні (подачі) своєї цінової пропозиції, а також під час участі в аукціоні учасник повинен дотримуватися вищезазначеного документа, про що надає гарантійний лист. Тобто, ціна учасника при подачі тендерної пропозиції має бути не нижчою або вищою від діапазону цін або ціни, що зазначено у відповідній довідці. Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та
йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі.
Вважаємо, що наявність такої вимоги у складі Тендерної документаціє
необґрунтована.
Інформація надана в довідках не несе обов’язкового характеру для учасників закупівлі. Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання.
Крім того, відповідно до ст. 12 Закону України «Про ринок природнього газу» - ціни встановлюються вільно, довідка не повинна впливати на формування Учасником своєї Тендерної пропозиції (рішення Антимонопольного комітету з аналогічного питання No19429-р/пк-пз 16.10.2020).
Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон’юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Керуючись проведеним аналізом, Замовник може оцінити рентабельність кожної пропозиції.
Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» та ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг», Української енергетичної біржі, тощо.
В свою чергу, Замовник, змушує Учасників звертатися до третіх осіб, що не мають
відношення до даної закупівлі.
Жодним чинним нормативно-правовим актом не передбачений прямий обов’язок для Постачальника на отримання довідок щодо коливання ціни від уповноваженого органу.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
З огляду на зазначене, та з урахуванням вищевикладеного, наявність подібної вимоги нівелюється. Отже, вимога щодо надання у складі Тендерних пропозицій довідок Торгово-промислової палати України та/або інших експертних організацій про ціну газу на ринку є необґрунтованою, оскільки замовник може самостійно, на будь-якому етапі проведення процедури закупівлі, вирахувати мінімальну вартість природнього газу із врахуванням складових цін. Крім того, акцентуємо увагу на тому, що новелою чинної редакції Закону України «Про публічну закупівлю» є поняття – «аномально низька ціна». Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необґрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Так, самим законодавцем передбачено механізм заниження/завищення тендерної пропозиції Учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Враховуючи вище наведені положення законодавства, виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати метод та порядок формування тендерної пропозиції. Згідно положень Закону України «Про ринок природнього газу» для підтвердження відповідності зазначеній вимозі достатньо підтвердити (гарантувати) формування ціни за за цінами на газ природний, які встановлені на ринку України. Просимо внести зміни до тендерної документації, зокрема, видалити вимогу щодо надання довідки про датовану місяцем оголошення закупівлі, із зазначенням діапазону (зрізу) цін по регіонах України від органу (установи, організації), який уповноважений надавати такі відомості, що видана на ім’я учасника закупівлі. До розгляду приймаються довідки з ціною, яка включає до себе всі складові ціни тендерної пропозиції Учасника та умови оплати (ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» та повинна включати до вартості ціни тендерної пропозиції ціну на природний газ, тариф ТОВ «Оператора ГТС України» на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи, податок на додану вартість, умови оплати - по факту поставки). Довідки з цінами, які не містять всі вищезазначені складові ціни та умови, не приймаються до розгляду. При формуванні (подачі) своєї цінової пропозиції, а також під час участі в аукціоні учасник повинен дотримуватися вищезазначеного документа, про що надає гарантійний лист. Тобто, ціна учасника при подачі тендерної пропозиції має бути не нижчою або вищою від діапазону цін або ціни, що зазначено у відповідній довідці. Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Тендерного комітету до АМК України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Ваша Вимога врахована у складі тендерної документації
Відповідь замовника: 31.05.2021 15:32
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
28.05.2021, 14:24. ID: UA-2021-05-25-002133-c.b2
Вимога (Скарга)
вимога
Вимогами тендерної документації вимагається надання в складі тендерної пропозиції копію діючого висновку від сертифікованого спеціаліста-експерта (екологічного аудитора), із статусом екологічного аудитора, згідно ч. 1 ст. 14 ЗУ «Про екологічний аудит», технічного експерта згідно ДСТУ ISO 19011:2003 (ISO 19011:2001, IDT)). Як вбачається із Тендерної документації предметом закупівлі є товар – природний газ разом із супутніми послугами, що зумовлюють його постачання, в т. ч. надання послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу. Послуги із замовлення (бронювання) потужності – послуги, які надаються постачальником споживачу та полягають у замовленні (бронюванні) потужності (нарахування тарифу на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи за 1000 кубічних метрів за добу) постачальником у оператора ГТС відповідної потужності, необхідної для постачання природного газу споживачу у відповідній газовій добі/місяці/кварталі/році. Потужність - максимально допустиме перетікання обсягу природного газу, виражене в одиницях енергії до одиниці часу, що надається замовнику послуг транспортування відповідно до договору транспортування. З огляду на Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010» придбання цього предмету закупівлі відбувається у результаті господарської діяльності із розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.22), торгівлі газом через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.23), оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71). Відповідно до пунктів 1, 3 частини першої статті 1 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» вплив на довкілля (далі - вплив) - будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів, історичних пам’яток та інших матеріальних об’єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об’єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів. Планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Згідно із статтею 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінка впливу на довкілля - це процедура виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки будь-якого виду планованої господарської діяльності на стан довкілля і здоров’я населення. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати висновок (частини друга і третя статті 3 цього Закону). Діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями і за результатами якої замовник придбаває предмет закупівлі, не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище. Поряд з цим, згідно із пунктом 7 частини другої статті 22 та пунктом 4 частини другої статті 38, пункту 4 частини четвертої статті 46 Закону України «Про ринок природного газу» оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи та оператор газосховищ зобов’язані вживати заходів до підвищення раціонального використання енергоресурсів та охорони довкілля під час здійснення господарської діяльності. З огляду на положення Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України «Про житлово-комунальні послуги» екологічні обов’язки встановлені для кожної людини та підприємства у відповідній сфері життя та діяльності. За таких обставин, просимо роз’яснити якими діючими законодавчими або нормативно-правовими актами для суб’єктів господарювання, що провадять діяльність, пов’язану із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями, встановлені порядок, вимоги та форма складання опису планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, а також обов’язковість підтвердження уповноваженими органами або експертними організаціями відповідності такого суб’єкта господарювання вимогам екологічного законодавства. У разі відсутності таких вимог у діючих законодавчих або нормативно-правових актах, ці умови тендерної документації підлягають виключенню.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Така умова тендерної документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників тому вона підлягає виключенню із тендерної документації.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу.
Ваша Вимога врахована у складі тендерної документації
Відповідь замовника: 31.05.2021 15:35
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
28.05.2021, 14:35. ID: UA-2021-05-25-002133-c.b3
Вимога (Скарга)
охорона праці
Вмогами ендерної документації передбачено, що учасники повинні надати у складі т ендерної пропозиції довідку у довільній формі, в якій підтвердити дотримання учасником процедури закупівлі положень законодавства з охорони праці, зокрема, наявність у структурі учасника (якщо юридична особа) служби з охорони праці або штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці; • копію положення про службу охорони праці, затверджену наказом учасника процедури закупівлі, або посадову інструкцію штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці, затверджену наказом (розпорядженням) учасника процедури закупівлі; • копію посвідчення про проходження спеціалістом з охорони праці відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці. Відповідно до ст.15 Закону України «Про охорону праці» Служба охорони праці на підприємстві створюється на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку. Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю. Припис спеціаліста з охорони праці може скасувати лише роботодавець. Ліквідація служби охорони праці допускається тільки у разі ліквідації підприємства чи припинення використання найманої праці фізичною особою. Отже, в деяких випадках на підприємствах можлива відсутність спеціаліста з охорони праці відповідно до законодавства України. За цих обставин в тендерній документації наявні дискримінаційні умови, які обмежують коло суб’єктів для прийняття участі в закупівлі. Відповідно до ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів закупівель є недискримінація учасників. Вимагаємо вилучити довідку у довільній формі, в якій підтвердити дотримання учасником процедури закупівлі положень законодавства з охорони праці, зокрема, наявність у структурі учасника (якщо юридична особа) служби з охорони праці або штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці; • копію положення про службу охорони праці, затверджену наказом учасника процедури закупівлі, або посадову інструкцію штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці, затверджену наказом (розпорядженням) учасника процедури закупівлі; • копію посвідчення про проходження спеціалістом з охорони праці відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці.
Ваша Вимога врахована у складі тендерної документації
Відповідь замовника: 31.05.2021 15:36
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
28.05.2021, 14:39. ID: UA-2021-05-25-002133-c.b4
Вимога (Скарга)
вимога
Тендерною документацією передбачено, що учасники у складі тенденої пропозиції повинні надати роз’яснення державного органу, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або висновок спеціаліста у сфері охорони навколишнього природного середовища, рівень професійних знань якого засвідчений державним органом, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища (його комісією), про те, що господарська діяльність, яку здійснює учасник процедури закупівлі, відповідає вимогам діючого законодавства України про охорону навколишнього природного середовища, а саме Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про питну воду, питне водопостачання»; Закону України «Про відходи»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря»; Закону України «Про екологічний аудит»; Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Як вбачається із Тендерної документації предметом закупівлі є товар – природний газ разом із супутніми послугами, що зумовлюють його постачання, в т. ч. надання послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу. Послуги із замовлення (бронювання) потужності – послуги, які надаються постачальником споживачу та полягають у замовленні (бронюванні) потужності (нарахування тарифу на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи за 1000 кубічних метрів за добу) постачальником у оператора ГТС відповідної потужності, необхідної для постачання природного газу споживачу у відповідній газовій добі/місяці/кварталі/році. Потужність - максимально допустиме перетікання обсягу природного газу, виражене в одиницях енергії до одиниці часу, що надається замовнику послуг транспортування відповідно до договору транспортування. З огляду на Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010» придбання цього предмету закупівлі відбувається у результаті господарської діяльності із розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.22), торгівлі газом через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.23), оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71). Відповідно до пунктів 1, 3 частини першої статті 1 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» вплив на довкілля (далі - вплив) - будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів, історичних пам’яток та інших матеріальних об’єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об’єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів. Планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Згідно із статтею 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінка впливу на довкілля - це процедура виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки будь-якого виду планованої господарської діяльності на стан довкілля і здоров’я населення. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати висновок (частини друга і третя статті 3 цього Закону). Діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля. Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями і за результатами якої замовник придбаває предмет закупівлі, не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище. Поряд з цим, згідно із пунктом 7 частини другої статті 22 та пунктом 4 частини другої статті 38, пункту 4 частини четвертої статті 46 Закону України «Про ринок природного газу» оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи та оператор газосховищ зобов’язані вживати заходів до підвищення раціонального використання енергоресурсів та охорони довкілля під час здійснення господарської діяльності. З огляду на положення Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України «Про житлово-комунальні послуги» екологічні обов’язки встановлені для кожної людини та підприємства у відповідній сфері життя та діяльності. За таких обставин, просимо роз’яснити якими діючими законодавчими або нормативно-правовими актами для суб’єктів господарювання, що провадять діяльність, пов’язану із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями, встановлені порядок, вимоги та форма складання опису планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, а також обов’язковість підтвердження уповноваженими органами або експертними організаціями відповідності такого суб’єкта господарювання вимогам екологічного законодавства. У разі відсутності таких вимог у діючих законодавчих або нормативно-правових актах, ці умови тендерної документації підлягають виключенню. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Така умова тендерної документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників тому вона підлягає виключенню із тендерної документації. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу. Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Тендерного комітету до АМК України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Ваша Вимога врахована у складі тендерної документації
Відповідь замовника: 31.05.2021 15:37
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
28.05.2021, 14:51. ID: UA-2021-05-25-002133-c.b5
Вимога (Скарга)
вимога
Встановлюючи таку вимогу в тендерній документації "Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає договір з акредитованою лабораторією згідно чинного законодавства установою на провадження таких досліджень, з паспортом якості природного газу, виданим вищезазначеною лабораторією на ім’я учасника процедури закупівлі, разом із дійсним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої лабораторії та/або підприємства вимогам ДСТУ" Ви порушуєте основні принципи здійснення публічних закупівель щодо недескримінації учасників. Також, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). В тендерній документації ніде не вказаний перелік установ та лабораторій, в яких може бути проведено дослідження якісних показників природного газу, їх адреси, вартість доставки проб товару та вартість послуг з проведення лабораторних досліджень. Ця вимога через невизначеність критеріїв Замовника щодо проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень, невизначеність переліку цих лабораторій, їх адрес та вартості послуг з лабораторних досліджень та доставки проб товару для проведення таких досліджень, припускає різне тлумачення, що може призвести до застосування Замовником різних підходів до учасників торгів. Крім того, така невизначеність не дає можливості учасникам сформувати остаточну ціну своєї тендерної пропозиції. Замовником у тендерній документації не надано обгрунтування необхідності встановлення вищезазначеної вимоги.
Встановлення зазначеної вимоги порушує, зокрема, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначений ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також є дискримінаційним по відношенню до учасників закупівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами недискримінації учасників, а також відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу також на те, що аналогічна вимога тендерної документації вже була визнана Антимонопольним комітетом України дискримінаційною (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1279-р/пк-пз від 16.03.2017 р.).
Враховуючи вищезазначене, просимо виключити зі складу тендерної документації наступну вимогу: Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає договір з акредитованою лабораторією згідно чинного законодавства установою на провадження таких досліджень, з паспортом якості природного газу, виданим вищезазначеною лабораторією на ім’я учасника процедури закупівлі, разом із дійсним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої лабораторії та/або підприємства вимогам ДСТУ. Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Тендерного комітету до АМК України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Ваша Вимога врахована у складі тендерної документації
Відповідь замовника: 31.05.2021 15:38
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником
28.05.2021, 16:01. ID: UA-2021-05-25-002133-c.b6
Вимога (Скарга)
вимога
Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно оптової торгівлі газоподібним паливом шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ISO 28000:2007, що засвідчує використання учасником вказаної системи, який виданий на ім’я учасника торгів. Повідомляємо Замовника, що згідно чинного законодавства, яке регулює діяльність постачання газу, ліцензіати у відповідній галузі діяльності не повинні в обов’язковому порядку проходити сертифікацію. Вимога надати сертифікат ISO 28000:2007 є дискримінаційною, тобто такою, що створює штучні обмеження для участі в закупівлі. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У разі, якщо Замовник вважає цю вимогу коректною, просимо надати роз’яснення та конкретизувати, із посиланням на конкретний закон, його пункт або розділ, згідно з яким сертифікат ISO 28000:2007 є обов’язковою умовою для ведення діяльності з постачання природного газу на території України. Наголошуємо, що до надання конкретних роз’яснень від Замовника згідно чинного законодавства у сфері публічних закупівель ця вимога має дискримінаційні ознаки і може бути оскаржена Антимонопольному комітеті.
Ваша Вимога врахована у складі тендерної документації
Відповідь замовника: 31.05.2021 15:38
Тип відповіді: Задоволено
Виконана замовником