| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Інституту луб'яних культур Національної академії аграрних наук України (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.04.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Акцепт» (далі – ТОВ «Акцепт»), товариства з обмеженою відповідальністю «Тенфор» (далі – ТОВ «Тенфор»), товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАГРОХІМПОСТАЧ» (далі – ТОВ «УКРАГРОХІМПОСТАЧ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.05.2021 № 21/05/01, від 21.05.2021 № 21/05/02, від 21.05.2021 № 21/05, повідомлення про намір укласти договір від 21.05.2021, договір від 01.06.2021 № 10, додаткову угоду від 01.06.2021 № 1, документи та пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 09.06.2021 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель за номером UA-2021-04-28-000946-a не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, чим порушено вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Моніторингом установлено, що Замовник у пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації установив три кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Проте, Замовник у тендерній документації не зазначив інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників таким критеріям, як: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, чим порушив вимоги пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Також установлено, що Замовник у пункті 8 додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками торгів довідки довільної форми, в якій зазначається чи розповсюджується на Учасника дія Закону України «Про санкції» та Указу Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», чим порушив вимоги частини п’ятої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, якими визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, оскільки інформація стосовно того, що учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», перевіряється безпосередньо замовниками шляхом опрацювання рішення РНБО від 28.04.2017 (із змінами) «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», затвердженого Указом Президента України від 15.05.2017 №133/2017 та рішення РНБО від 14.05.2020 «Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», затвердженого Указом Президента України від 14.05.2020 №184/2020, які є наявними у публічному доступі.
Крім того, за результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 1.3 додатку 1 до тендерної документації визначив, що якщо учасник не є виробником продукції він має надати завірені належним чином копії документів, які підтверджують стосунки із виробником: сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, або лист виробника про представництво його інтересів учасником, або копію договору з виробником завірену, учасником торгів та виробником продукції.
На виконання зазначеної вимоги учасником торгів ТОВ «УКРАГРОХІМПОСТАЧ» у складі тендерної пропозиції надано копію договору поставки від 13.05.2021 № П-21-85-Веб, укладеного з ПАТ «Лебединський насіннєвий завод» (файл «Копія договору з виробником.pdf») на придбання насіння кукурудзи ДКС3789 Acceleron Elite у кількості 200 мішків та ДКС4014 Acceleron Elite у кількості 115 мішків.
При цьому, відповідно до документів, що містяться у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРАГРОХІМПОСТАЧ», ПАТ «Лебединський насіннєвий завод» не є виробником насіння, яке пропонується учасником до постачання.
Отже, зазначений договір не є договором з виробником.
Відповідно до сертифікатів, що засвідчують посівні якості насіння від 03.12.2020 № 2960/2, від 22.02.2021 № 3421/17, від 22.01.2021 № 3251/1, наданих ТОВ «УКРАГРОХІМПОСТАЧ» для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог додатку 1 до тендерної документації Замовника, насіння, що пропонується Замовнику до постачання, належить ТОВ «МОНСАНТО НАСІННЯ», вироблено в Україні Насіннєвим заводом ТОВ «Монсанто Насіння» та в Угорщині.
Інші документи, які б підтверджували стосунки із виробником відповідно до вимог тендерної документації Замовника (сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, або лист виробника про представництво його інтересів учасником) у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРАГРОХІМПОСТАЧ» також відсутні.
Отже, учасник торгів ТОВ «УКРАГРОХІМПОСТАЧ», якого визначено переможцем торгів, не надав підтвердження стосунків із виробником насіння, на яке у складі тендерної пропозиції надано сертифікати, як того вимагав Замовник у додатку 1 до тендерної документації, що не відповідає вимогам пункту 1.3 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Таким чином, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРАГРОХІМПОСТАЧ» у зв'язку з невідповідністю його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір від 01.06.2021 № 10 на суму 2 079 900,00 гривень.
При цьому, ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої під час моніторингу спрацював автоматичний індикатор ризику (RISK-2-16), не підтверджено. |
|