Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 19 січня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII(далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, зміни до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 09.10.2020 року
№ 87 (далі – ТД), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 02.11.2020 № 98, від 06.11.2020 № 102,від 13.11.2020 № 107, від 17.11.2020 № 111, тендерні пропозиції ТОВ «ХЕЛСІ ПЛАНТС», ТОВ «ЄВРОСПОРТАРЕНАБУД», ТОВ «АРХ-БУД» (далі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 17.11.2020, договір від 01.12.2020
№ 01/12-2020, додаткові угоди до договору від 28.12.2020 №1 та від 30.12.2020 №2.
Моніторингом встановлено невідповідність пропозиції Переможця умовам ТД, зокрема:
1. Відповідно до частини 3 підпункту 6.3 пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції скановану копію ліцензії Державного комітету України з будівництва та архітектури на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття пропозицій та діюча на весь період виконання робіт.
Однак, Учасником ТОВ «АРХ-БУД» надано вищевказану ліцензію зі строком дії до 09 листопада 2020 року, чим не дотримано вимогу частини 3 підпункту 6.3 пункту 6. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
2. Відповідно до підпункту 2.8пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції календарний графік виконання робіт по об’єкту.
Однак, Учасником ТОВ «АРХ-БУД» не надано календарний графік виконання робіт по об’єкту, чим не дотримано вимогу підпункту 2.8 пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД.
Враховуючи вищезазначене, відповідно до п.1 ч. 1 статті 31 Закону
№ 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIIIвимогам до учасника відповідно до законодавства.
3. Відповідно до підпункту 5.9 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Переможець торгів, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику :
- документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої статті 17 Закону, шляхом завантаження переможцем цих документів в електронному вигляді через електронну систему закупівель;
- оригінал довідки з обслуговуючого банку про відсутність кредиторської заборгованості та кредиторських зобов’язань, яка повинна бути дійсною на дату її подання замовнику, для розміщення в електронному вигляді через електронну систему закупівель та роздруковану переможцем на паперовому носієві, засвідчену підписом уповноваженої особи переможця, для надання переможцем торгів замовнику, за його адресою.
Однак, переможцем ТОВ «АРХ-БУД» не завантажено вищезазначені документи в електронному вигляді через електронну систему закупівель, чим не дотримано вимогу підпункту 5.9 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Закону № 922-VIII.
Також проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення частини 8 статті 12 Закону в тендерній документації Замовником встановлено вимоги, що Переможець торгів надає замовнику на паперовому носієві, засвідчену підписом уповноваженої особи переможця, для надання переможцем торгів замовнику, за його адресою.
Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання договірної ціни у паперовому вигляді, суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та відповідно є недотриманням принципів здійснення закупівель визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи вищезазначене, відповідно до абз. 2 п.3 ч. 1 ст. 31 Закону
№ 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону № 922-VIII.
Однак, на порушення вимогп.1 ч. 1 та абз. 2 п.3 ч. 1 ст. 31
Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам Закону № 922-VIIIта уклав з ним договір від 01.12.2020 № 01/12-2020,на загальну суму 4 704 000,00 гривень.
Вищезазначене призвело до порушення п. 3 ч. 2 ст. 32 Закону № 922-VIII, відповідно до якого тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій.
Також моніторингом встановлено, що до договору від 01.12.2020 № 01/12-2020, 1 укладено додаткову угоду від 30.12.2020 № 2 на продовження строку дії договору.
Однак, Замовником документально не підтверджено обґрунтування продовження терміну виконання робіт та строку дії договору до 31.05.2021.
Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі.
Отже, додаткова угода Замовника, якою змінено терміни виконання робіт та строк дії Договору без документально підтверджених обставин, укладена з порушенням частини четвертої статті 40 Закону № 922-VIII.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону Договір є нікчемним в частині укладання додаткової від 30.12.2020 № 2 .
Крім того, на порушення п. 5 ст. 8 Закону № 922-VIII, Замовником не надано відповідь на запит про надання пояснення, опублікований органом державного фінансового контролю 14.01.2021. |
|