Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 24.12.2020 12:37. Дата останього редагування моніторингу 20.07.2023 11:46

Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

ID моніторингу UA-M-2020-12-24-000037  
ID f1e9618af2574ffeb1c24c810b9a9446  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
24.12.20
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами моніторингу встановлено порушенняп.1 ч. 1 та абз. 2 п. 3 ч. 1 ст. 31, п. 3 ч. 2 ст. 32, ч. 4 ст. 40,ч. 1 ст. 43, п. 5 ст. 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації умов, що суперечать вимогам частини 8 статті 12 Закону, в результаті чого Замовником проведено процедуру закупівлі з недотриманням принципів здійснення закупівлі, визначених у статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця– порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів), встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.  
Дата публікації 21.01.2021 13:29  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 19 січня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII(далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, зміни до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 09.10.2020 року № 87 (далі – ТД), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 02.11.2020 № 98, від 06.11.2020 № 102,від 13.11.2020 № 107, від 17.11.2020 № 111, тендерні пропозиції ТОВ «ХЕЛСІ ПЛАНТС», ТОВ «ЄВРОСПОРТАРЕНАБУД», ТОВ «АРХ-БУД» (далі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 17.11.2020, договір від 01.12.2020 № 01/12-2020, додаткові угоди до договору від 28.12.2020 №1 та від 30.12.2020 №2. Моніторингом встановлено невідповідність пропозиції Переможця умовам ТД, зокрема: 1. Відповідно до частини 3 підпункту 6.3 пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції скановану копію ліцензії Державного комітету України з будівництва та архітектури на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття пропозицій та діюча на весь період виконання робіт. Однак, Учасником ТОВ «АРХ-БУД» надано вищевказану ліцензію зі строком дії до 09 листопада 2020 року, чим не дотримано вимогу частини 3 підпункту 6.3 пункту 6. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД. 2. Відповідно до підпункту 2.8пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції календарний графік виконання робіт по об’єкту. Однак, Учасником ТОВ «АРХ-БУД» не надано календарний графік виконання робіт по об’єкту, чим не дотримано вимогу підпункту 2.8 пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД. Враховуючи вищезазначене, відповідно до п.1 ч. 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIIIвимогам до учасника відповідно до законодавства. 3. Відповідно до підпункту 5.9 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Переможець торгів, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику : - документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої статті 17 Закону, шляхом завантаження переможцем цих документів в електронному вигляді через електронну систему закупівель; - оригінал довідки з обслуговуючого банку про відсутність кредиторської заборгованості та кредиторських зобов’язань, яка повинна бути дійсною на дату її подання замовнику, для розміщення в електронному вигляді через електронну систему закупівель та роздруковану переможцем на паперовому носієві, засвідчену підписом уповноваженої особи переможця, для надання переможцем торгів замовнику, за його адресою. Однак, переможцем ТОВ «АРХ-БУД» не завантажено вищезазначені документи в електронному вигляді через електронну систему закупівель, чим не дотримано вимогу підпункту 5.9 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Закону № 922-VIII. Також проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення частини 8 статті 12 Закону в тендерній документації Замовником встановлено вимоги, що Переможець торгів надає замовнику на паперовому носієві, засвідчену підписом уповноваженої особи переможця, для надання переможцем торгів замовнику, за його адресою. Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання договірної ціни у паперовому вигляді, суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та відповідно є недотриманням принципів здійснення закупівель визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Враховуючи вищезазначене, відповідно до абз. 2 п.3 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону № 922-VIII. Однак, на порушення вимогп.1 ч. 1 та абз. 2 п.3 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам Закону № 922-VIIIта уклав з ним договір від 01.12.2020 № 01/12-2020,на загальну суму 4 704 000,00 гривень. Вищезазначене призвело до порушення п. 3 ч. 2 ст. 32 Закону № 922-VIII, відповідно до якого тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій. Також моніторингом встановлено, що до договору від 01.12.2020 № 01/12-2020, 1 укладено додаткову угоду від 30.12.2020 № 2 на продовження строку дії договору. Однак, Замовником документально не підтверджено обґрунтування продовження терміну виконання робіт та строку дії договору до 31.05.2021. Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Отже, додаткова угода Замовника, якою змінено терміни виконання робіт та строк дії Договору без документально підтверджених обставин, укладена з порушенням частини четвертої статті 40 Закону № 922-VIII. Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону Договір є нікчемним в частині укладання додаткової від 30.12.2020 № 2 . Крім того, на порушення п. 5 ст. 8 Закону № 922-VIII, Замовником не надано відповідь на запит про надання пояснення, опублікований органом державного фінансового контролю 14.01.2021.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 21.01.2021 13:29  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Під час розгляду висновку ДАСУ та пропозиції переможця було встановлено не відповідність пропозиції переможця умовам тендерної документації. Станом на 27.01.2021 року закупівля UA-2020-10-09-000819-b завершена, у зв’язку з чим внесення змін та відхилення учасника неможливе. Таким чином, порушення, вказані у висновку можливо усунути у єдиний можливий законний спосіб, а саме розірвати договір на закупівлю «Капітальний ремонт стадіону «КОЗАК-АРЕНА» в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області» (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) від 01.12.2020 № 01/12-2020 з ТОВ «АРХ-БУД» в найкоротший термін.  
Дата редагування  
Дата створення 27.01.2021 13:22  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 23.12.2020 № 262 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби Від 23.12.2020 № 262 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 22 UA-2020-10-09-000819-b 09.10.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 23.12.2020 00:00  
Дата публікації 24.12.2020 17:14  
Дата створення 24.12.2020 17:14  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 93) 548-46-23
dkfc1817@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 24.12.2020 17:14 - 21.01.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 21.01.2021 13:29 - 05.02.2021 00:00