Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 10.12.2025 17:36. Дата последних изменений - 12.12.2025 10:40

Електрична енергія -

Идентификатор закупки UA-2025-12-10-021491-a  
ID 864d9e1a5d244dcfaeef994aa61935f7  
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Оплата за розподіл та передачу через Постачальника

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика ЛІВОБЕРЕЖНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  
Общая ожидаемая стоимость закупки 957`280.00 Гривна (с НДС)  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Закупка объявлена
10.12.25
Период уточнений
до 15.12.25
Период обжалования
до 15.12.25
Прием предложений
до 18.12.25
Осталось5 дней Спешите принять участие!
Аукцион
18.12.25
11.12.2025, 17:30
Щодо антикорупційного звіту
Общий вопрос о закупке
Вимога, яка зазначена Вами у п.2.10, Додатка 6 до тендерної документації є такою, що не відповідає діючим нормативним актам, не відповідає встановленим національним стандартам, а отже суперечить ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі", п.29 Постанови №1178 КМУ.
Просимо Вас прибрати зазначено вимогу та привести документацію у відповідність чинному законодавству.

Відповідно до частини першої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», антикорупційна програма юридичної особи — це комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції в її діяльності. Згідно з пунктом 2 частини другої статті 62 цього Закону, юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі, зобов’язана затвердити антикорупційну програму та призначити уповноважену особу лише у разі, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Відповідно до положень підпункту 10 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовник зобов’язаний відмовити учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію такого учасника у разі, якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Разом із тим, така перевірка здійснюється виключно у випадку, якщо вартість закупівлі товару, послуги або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).

Звертаємо вашу увагу, що законодавець визначає лише обов’язок щодо наявності антикорупційної програми та уповноваженої особи, але не встановлює вимоги щодо проведення чи документального підтвердження антикорупційного аудиту, а тим більше — обов’язку учасника надавати будь-які висновки, звіти, сертифікати чи інші документи за результатами такого аудиту.
Це підтверджується практикою моніторингів Державної аудиторської служби України, зокрема у справі UA-M-2023-08-22-000002 (закупівля UA-2023-07-19-007440-a), де наголошено:
1. Якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 млн грн (у тому числі за лотом), замовник повинен вимагати від учасника лише антикорупційну програму юридичної особи.
2. Антикорупційна програма повинна бути складена відповідно до Типової форми, затвердженої Національним агентством з питань запобігання корупції. Жодних положень щодо надання висновку (звіту) про антикорупційний аудит або сертифіката уповноваженого фахівця чинним законодавством України не передбачено. Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту, сертифікату уповноваженої особи чи листа-пояснення є безпідставним, таким, що не має нормативного підґрунтя, та порушує вимоги частини четвертої статті 5 і частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими заборонено встановлювати дискримінаційні умови участі у процедурі закупівлі. Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до чинного законодавства України, зокрема вилучити положення щодо обов’язкового надання висновку (звіту) про антикорупційний аудит, сертифіката уповноваженої особи чи будь-якого іншого документа, не передбаченого Законом або Особливостями.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован12.12.2025, 10:40)
Вашу вимогу задоволено, відповідні зміни до тендерної документації внесені
11.12.2025, 17:31
ISO
Общий вопрос о закупке
Встановлення Вами в Додатку № 6 до тендерної документації вимоги щодо надання Учасником сертифікату ISO, не передбачена чинним законодавством України та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Звертаємо увагу, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону.
Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом.
Отже, встановлення вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Згідно з частиною другою статті 22 Закону, замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законом. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Крім того, зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такі сертифікати. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель. На підтвердження викладеного наводимо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який вже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 № ID: UA-2023-04-26-009178-a; • №1117-р/пк-пз від 01.02.2023 № ID: UA-2023-01-10-006734-a; • №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 № ID: UA-2023-08-17-012915-a; • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 № ID UA-2025-07-15-003259-a; • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 № ID UA-2025-07-28-000031-a;. • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 № ID UA-2025-08-01-009680-a.
Вимагаємо внесення змін, а саме виключення вимог п.п. 3.5, 3.6, 3.7 Додатка 6. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України та звернемо увагу контролюючих органів на ваші неправомірні дії.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован12.12.2025, 10:40)
Вашу вимогу задоволено, відповідні зміни до тендерної документації внесені